- Ремонтний комплект ГТВ (резино-технічекого виробів) ГБЦ КамАЗ (які прокладки доведеться міняти)
- Фото-інструкція по демонтажу ГБЦ КамАЗ 740 з блоку циліндрів
- Прокладка ГБЦ КамАЗ нового і старого зразків. Відмінності.
- Момент затяжки ГБЦ КамАЗ
Наша сеть партнеров Banwar
Двигун автомобілів КамАЗ 740 сконструйований таким чином, що на кожен циліндр блоку встановлена своя головка. Відповідно, під кожною ГБЦ КамАЗ розташовується окрема прокладка, що забезпечує її герметичне прилягання до блоку, а точніше герметичність водяних і масляних каналів.
Однак, в слідстві, температурного впливу, неправильного монтажу, поганої якості і ряду інших руйнівних чинників, досить часто трапляється пробою (прогар) таких прокладок. Тому, заміна прокладки під одним або кількома голівками цілком звичайна процедура.
40 000 - 50 000 км - середній пробіг, після якого потрібна заміна прокладки під головкою блоку циліндрів двигунів КамАЗ 740.
- підтікання масла або охолоджуючої рідини з-під головки назовні. Найпоширеніший варіант для автомобілів КамАЗ. Виявляється наявністю патьоків на блоці. Найчастіше, через випускного колектора, складно визначити однозначно яка з головок «потекла». Після його демонтажу, стає зрозуміло, яку з головок необхідно зняти.
- вихід з-під головки відпрацьованих газів, що проявляється досить гучним звуковим супроводом при працюючому двигуні. Досить рідкісне явище для камазовськую двигуна. З огляду на, що функцію герметизації головки і циліндра (камери згоряння) бере на себе сталеве кільце газового стику, прокладка прогарает вже в слідстві пошкодження цієї деталі. Якщо посадочне місце кільця не було деформовано, потрібно його заміна. В іншому випадку, може знадобитися замінити головку на нову.
- після демонтажу головки циліндра по кожній з перерахованих вище причин, а також для ремонту ГБЦ, газорозподільного і кривошипно-шатунного механізму, заміни що стало непридатним болта кріплення головки до блоку і ін.
Ремонтний комплект ГТВ (резино-технічекого виробів) ГБЦ КамАЗ (які прокладки доведеться міняти)
Крім гумової прокладки, для кожної головки потрібно замінити 2 ущільнюючих кільця на втулках масляних каналів, а також 3 ущільнювача водяних отворів, які мають форму «барила», за що так і прозиваються на жаргоні автомайстрів. Газовий стик може бути забезпечений фторопластовой прокладкою.
Також, може знадобитися заміна прокладки кришки клапанного механізму і прокладок під впускним і випускним колекторами.
Фото-інструкція по демонтажу ГБЦ КамАЗ 740 з блоку циліндрів
- Перед початком робіт потрібно злити як мінімум половину від усього обсягу охолоджуючої рідини. А також, демонтувати заважають розширювальний бачок і компресор.
- Ключем на 19 відверніть накидні гайки трубки високого тиску з секції ТНВД
- Також, необхідно відвернути паливну трубку з форсунки тієї головки, яка підлягає демонтажу.
- Накидним або торцевих ключем на 14 відверніть штуцер дренажної трубки форсунок і зніміть її.
- Демонтувати водяну трубу використовуючи торцевий ключ на 13 і впускний колектор за допомогою торцевого ключа на 17.
- Ключем на 13 відверніть болт кріплення клапанної кришки головки блоку. І зніміть кришку разом з прокладкою. Також доведеться знімати сусідню кришку, виступ якої буде заважати демонтажу головки циліндра блоку.
Лайфхак! Для того, щоб штанги газорозподільного механізму не впали в піддон при знятті головки, їх можна пов'язати між собою, що дозволить уникнути подібної ситуації.
- Торцевих або накидним ключем на 19 відверніть 4 болта кріплення головки циліндра блоку. Відсуньте впускний колектор і водяну трубку утворивши зазор від головки вставленим воротком. Вставивши комірець в отвір головки під болт розгойдуйте її і зніміть, одягнувши головку монтажною лопаткою за край випускного патрубка.
- Зняту головку необхідно ретельно очистити від нагару і зробити дефектовку. Якщо, головка не має пошкоджень, замініть кільця ущільнювачів водяних каналів новими. А також ущільнювальне гумове кільце втулки масляного каналу.
- Встановіть на блок нову прокладку головки циліндра.
Прокладка ГБЦ КамАЗ нового і старого зразків. Відмінності.
Момент затяжки ГБЦ КамАЗ
Величина моменту затягування повинна бути:
- перший прийом - 39 ... 49 Н м (4 .. .5 кгс м);
- другий прийом - 98 ... 127 Н м (10 ... 13 кгс м);
- третій прийом - 186 ... 206 Н м (19 ... 21 кгс м) граничне значення.
Перед Укручування різьблення болтів змастити тонким шаром графітової мастила.
Після затяжки болтів необхідно відрегулювати зазори між клапанами і коромислами. Зазор необхідний для забезпечення герметичної посадки клапана на сідло при тепловому розширенні деталей під час роботи двигуна.