- Схема генератора Газелі
- Типи генераторів «Газель»
- Несправності генераторів «Газель»
- Ремінь генератора Газель
- Ціни на генератори Газель
- заміна генератора
- заміна підшипників
- Статті по темі:
Наша сеть партнеров Banwar
На будь-якому автомобілі генератор виконує дві важливі функції - забезпечує всі споживачі необхідною електроенергією, заряджає акумуляторну батарею. Генератор «Газель» виробляє електричний змінний струм, а постійна напруга, необхідне для бортової мережі, досягається за допомогою випрямляча.
Від працездатності джерела енергії залежить дуже багато чого - з несправним генератором автомобіль експлуатувати неможливо.
Схема генератора Газелі
Генератор на автомобілях Газель - це синхронна трифазна електромашина, в обмотках збудження якої виробляється електричний струм. Ротор (якір) обертається в корпусі і знаходиться всередині постійного магнітного поля, яке створюється статором (обмоткою). Електрика тут виробляється в такий спосіб:
- з запуском двигуна від колінчастого вала через приводний ремінь рух передається на шків генераторної установки;
- разом зі шківом починає обертатися ротор, між обмотки і якірної обмоткою виникає магнітне поле;
- за рахунок електромагнітної індукції виробляється ЕРС, з'являється змінний струм;
- діодний міст, що складається з діодів різної полярності, випрямляє електричний струм, роблячи його постійним;
- потім струм з колектора ротора передається на щітки і подається на реле-регулятор;
- регулятор обмежує напругу, забезпечуючи безпечну роботу споживачів.
Схема генератора «Газелі» дуже проста, вузол складається з наступних деталей:
- корпусу, він з двох половинок - алюмінієвих передньої і задньої кришки;
- нерухомою обмотки - статора;
- обертового вала - ротора (якоря);
- шківа і крильчатки;
- діодного (випрямного) моста;
- двох підшипників, на яких обертається якір;
- щіткового вузла;
- реле-регулятора (регулятор напруги).
Слід зазначити, що регулятор напруги не на всіх моделях «Газелей» знаходиться безпосередньо на генераторі, на автомобілях з двигуном ЗМЗ-402 реле-регулятор може кріпитися на лонжероні.
Типи генераторів «Газель»
Тип встановлюваного генератора на комерційні автомобілі «Газель» залежить від моделі двигуна - на перших автомашинах ГАЗ-3302 йшли два види моторів:
На другому поколінні «Газелей» стали встановлюватися двигуни ЗМЗ-405 і Chrysler 2.4, автомобілі «Газель Бізнес», що випускаються з 2010 року, комплектуються моторами УМЗ-4216 і Cummins, відповідно, на них встановлюється інші типи генераторних пристроїв.
Генератори бувають різними по потужності, і здатні виробляти різний за величиною струм. Стандартне джерело струму розраховується з невеликим запасом по потужності, але тут не береться до уваги додаткове споживання електроенергії. Додатковими споживачами енергії можуть бути:
- електросклопідйомники;
- електроантенна:
- аудіосистема;
- кондиціонер;
- додатковий вентилятор охолодження в салоні;
- додатковий моторчик пічки.
Якщо генератор виявиться слабким, його зарядки буде не вистачати, в результаті може розряджатися акумулятор. Тому в багатьох випадках власники «Газелей» намагаються встановити більш потужне джерело струму - від запасу потужності автомобіль ніяк не постраждає. Для газелі існують генератори, що виробляють струм 65/75/90/100/115/120/135 Ампер. Існує помилкове уявлення - якщо потужність генераторного пристрою велика, можливе закипання електроліту в акумуляторі. Але це невірно - генератор видає струм в залежності від навантаження, а надмірне напруження обмежується реле-регулятором. У потужного генератора є тільки два недоліки:
- у такий електричної машини більш висока ціна;
- габаритний вузол не завжди може підійти за розмірами.
Несправності генераторів «Газель»
Генератор, як і будь-яка інша деталь в автомобілі, має властивість ламатися, всього існує кілька видів несправностей:
- повністю пропадає зарядка;
- йде «недозаряд»;
- з'являється велика напруга в мережі (понад 14,7 Вольт);
- генератор починає шуміти.
Причин виникнення шуму може бути кілька:
- зношені або встановлені дефектні підшипники;
- має дефекти приводний ремінь;
- натяжка ременя слабка, і тому виникає свист;
- крильчатка зачіпає за ремінь або корпус генератора;
- пошкоджений шків;
- відкрутити генераторний кріплення.
Якщо напруга в бортовій мережі автомобіля вище допустимої норми, причина несправності тут одна - вийшов з ладу реле регулятор. З цієї ж причини може бути і недозаряд - регулятор напруги не справляється зі своїми функціями.
Якщо зарядки не вистачає, або вона повністю відсутня, причин виникнення таких проблем може бути кілька:
- зношені щітки в щітковому вузлі;
- присутні обриви або замикання в обмотці якоря;
- ці ж самі дефекти є в обмотці статора;
- несправний діодний міст.
На автомобілі «Газель» генератор досить легко можна відремонтувати, але якщо дефектів в ньому занадто багато (наприклад, несправні одночасно ротор і статор), легше купити новий вузол і поміняти його.
Ремінь генератора Газель
На автомобілях Газель генераторний ремінь приводить в рух генератор, тим самим забезпечуючи обертання ротора, за рахунок чого виробляється необхідний для бортової мережі електрострум. Різні моделі двигунів комплектуються різними типами і розмірами ременів:
- ЗМЗ-402 - зубчастий або гладкий поліклинові ремінь, розмір - 10х1030 мм;
- УМЗ-4216 - такого ж типу, як і на моторі ЗМЗ-402, розмір - 13х1040;
- ЗМЗ-406 (405) з гідропідсилювачем керма - многоручейкового типу, довжина - 1420 мм;
- ЗМЗ-406 (405) без ГУР - многоручейкового типу, 1220 мм;
- Chrysler - поліклинового типу, 1750 мм;
- Cummins 2.8 - многоручейкового типу, тисяча двісті двадцять шість мм.
Залежно від моделі двигуна і виробника генераторні ремені можуть бути різними за ціною, згодом вони зношуються, і підлягають заміні. Так як ремінна передача забезпечує ще обертання водяного насоса, при занадто сильної натяжки генераторного ременя з'являється шум підшипників помпи і самого генератора. Дуже слабку натяжку теж робити не можна:
- пропадає зарядка;
- слабо качає водяний насос, відповідно, починає перегріватися двигун;
- з'являється дуже неприємний свист ременя.
Ціни на генератори Газель
Для автомобілів «Газель» і «Соболь» генератори випускають різні виробники, найбільш відомими фірмами є:
- ELDIX (Болгарія);
- ПРАМ-ІСКРА (місто Ржев);
- КЗАТЕ (стара назва КАТЕК, Самара);
- БАТЕ (Білорусь).
У 2016 році генератори на комерційні автомобілі ГАЗ в середньому коштують від 4000 до 9000 рублів, вартість вузла багато в чому залежить від заводу-виготовлювача, моделі двигуна і потужності самого генератора. Найбільш дорогими є деталі для турбодизеля Cummins, ціни на запчастини знаходяться в межах від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, найбільш дорогими є деталі оригінального виробництва. Генератор ЗМЗ-402 виробництва КЗАТЕ на 65 Ампер коштує відносно недорого - в середньому 4,5-5 тис. Руб.
заміна генератора
Генераторний вузол цілком на автомобілі міняють в наступних випадках:
- якщо багато деталей в пристрої вимагають заміни, і ремонт вузла економічно не вигідний - простіше і дешевше купити новий генератор;
- потрібно терміново їхати в рейс, і немає часу займатися ремонтом;
- новий генератор встановлюється, а старий ремонтується і забирається про запас - він є резервним.
Складність заміни генераторного вузла також залежить від моделі двигуна, але на будь-якому моторі робота проводиться досить швидко, так як вона все ж проста на всіх марках машин «Газель». Найпростіше замінити генератор на авто з 402-м двигуном, роботу виконуємо так;
- після виробленої натяжки ременя кріпимо до кінця болти з гайками - вони знаходяться тепер під генератором, і дістатися до них вже трохи складніше.
Щоб закріпити генератор надійно, необхідно на болти встановити по дві гайки, і обов'язково прокласти між болтом і гайкою по гравера - на моторах ЗМЗ-402 (втім, як і на УМЗ-4216) кріплення від вібрації має схильність до відкручування.
заміна підшипників
Якщо в генераторі зношуються підшипники, в генераторному вузлі з'являється шум (гул). Деякий час з таким шумом їздити можна, але небажано, а затягувати з ремонтом надовго не можна - підшипники можуть заклинити і згоріти. Змінюються підшипники завжди на знятому генераторі, і щоб зробити заміну, генераторний вузол необхідно розібрати. Подібну роботу можна зробити самостійно, але слід враховувати, що підшипники запресовуються, і для демонтажу їх потрібно спеціальний знімач. Задній підшипник жорстко напресовується на вал ротора, і без знімача тут практично не обійтися.
У деяких випадках в передній кришці корпусу підшипник закипає намертво, і в такому випадку його легше замінити в зборі з кришкою.
Статті по темі:
- Надійний автомобіль ГАЗ 3110 Машина ГАЗ 3110 - середньорозмірний легковий седан C класу, з досить містким салоном і містким багажником. Але «Десятка» комплектується металевою полицею під запасне колесо, і [...]
- Регулювання клапанів на двигунах автомобілів ГАЗ У регулюванні клапанів потребують двигуни легкових автомобілів «Волга» ГАЗ 21, ГАЗ 24 (або 2410), ГАЗ 3110, а також вантажівок ГАЗ 53 і ГАЗ 3307. Якщо вчасно не регулювати клапана, вони [...]
- Практична і надійна Волга ГАЗ 31029 Легкові автомобілі «Волга» міцно увійшли в історію російського автомобілебудування, перша модель ГАЗ- 21 була запущена у виробництво в 1956 році, і ця машина мала великий попит [...]