Наша сеть партнеров Banwar
корисна інформація
Перегляди: 3002
Прокачування (англ . Brake bleeding) - видалення повітря з гідравлічної системи гальма (як правило, дискового) і заповнення її свіжою гідравлічної рідиною.
- Чому потрібно прокачування
- гідравлічна рідина
- Прокачування гальм з окремим розширювальним бачком
- Прокачування гальм з інтегрованим розширювальним бачком
1. Чому потрібно прокачування
Для того, щоб уникнути неприємних сюрпризів при експлуатації гідравлічних гальм, слід уважно ставитися до їх технічного стану. Найбільш часта причина відмови гідравлічних тормозов- потрапляння повітря в гідравлічну систему. Наслідки цього дуже плачевни- зусилля перестає передаватися з гальмівної ручки на колодки, ручка «провалюється». Фактично гальма перестають функціонувати.
Причини потрапляння повітря в систему можуть бути різні:
- «Задубеваніе» ущільнювачів на морозі;
- природне травлення повітря через ущільнення з плином часу;
- потрапляння повітря з розширювального бачка в гідросистему після перевороту велосипеда догори колесами;
- ушкодження гідролінії, гальмівного циліндра або калипера;
- викрутити штуцер гідролінії або гвинт, що закривають отвір для прокачування.
У будь-якому випадку, перед тим, як прокачувати і експлуатувати гальма, необхідно з'ясувати причину розгерметизації і усунути її.
У деяких гальм (наприклад, старі Hope) прокачування може знадобитися після заміни колодок без розгерметизації гідросистеми розвести поршні не вдається.
Також більшість виробників гальм рекомендує робити прокачування в процесі сезонного ТО внаслідок старіння гідравлічної рідини і поступового попадання води в гідролінію, чого допускати не можна.
2. Гідравлічна рідина
При прокачуванні гальм бажано використовувати рекомендовану виробником гідравлічну рідину:
- DOT 4 або DOT 5.1для моделей, що працюють на гальмівної рідини,
- фірмове мінеральне масло для моделей, що працюють на маслі.
Деякі механіки замість фірмового масла використовують інше, що потрапило під руку (наприклад, гідравлічну рідину LHM, дитяче або рідке вилкове). Гальма при цьому залишаються функціональними, але в будь-якому випадку така підміна виконується на свій страх і ризик.
Увага! Забороняється використовувати гальмівну рідину в гальмах, розрахованих на масло, і навпаки!
3. Прокачування гальм з окремим розширювальним бачком.
Такі гальма мають розширювальний бачок з окремою кришкою, що кріпиться на гвинтах. В процесі прокачування рідина доливається в розширювальний бачок одночасно з прожіманіем гальмівної рукоятки, при цьому повітря виганяється з гідролінії вгору і вниз. Прокачування таких гальм має на увазі контакт з гідравлічної рідиною, тому такий спосіб зазвичай застосовується в гальмах, що працюють на маслі. Позитивна риса такого способа- не потрібно специфічних інструментів.
4. Прокачування гальм з інтегрованим розширювальним бачком
Набір для «чистої» прокачування від Avid
Гальма, що працюють на гальмівної рідини (яка, як відомо, токсична), зазвичай використовують інший спосіб прокачування, який не потребує контакту з рідиною. У таких гальм розширювальний бачок не має окремої кришки і інтегрований в конструкцію гальмівної ручки, таки чином, класична прокачування з долівкою рідини прямо в бачок виключена.
З появою гальм з інтегрованим розширювальним бачком для їх прокачування виробниками була запропонована система т.зв. «Чистої прокачки». Механізм базується на двох технологічних отворах в майстер-циліндрі і Каліпери, які при експлуатації закриті гвинтами. Для прокачування гвинти викручуються і на їх місце вкручуються штуцери двох шприців, за допомогою яких гальмівна рідина закачується в гідравлічну систему від низу до верху, витісняючи звідти повітря (і стару гальмівну рідину).
Теоретично при цьому способі прокачування гальмівна рідина не повинна покинути межі гідравлічної системи і шприців, проте все ж рекомендується на час прокачування зняти калипер з велосипеда, максимально розсунути поршні плоскою викруткою і витягти колодки.
Увага! Поршні дуже тендітні, забороняється розсовувати їх без встановлених колодок.
Недолік такого метода- вартість набору для прокачування (2 шприца і 2 трубочки зі штуцерами можуть коштувати 300 грн. І більше). Є можливість використовувати звичайні шприци на 20 мл і трубочку від крапельниці, але при такому способі прокачування висока ймовірність напустити в гідросистему ще більше повітря, ніж там було. Крім того, фірмові шприци мають додаткове ущільнення поршня, що дозволяє створювати значне розрідження в системі, висмоктуючи повітря з калипера.
інформацію взяв тут