Наша сеть партнеров Banwar
подробиці
У міру прогріву двигуна, деталі ГРМ також нагріваються, що веде до їх тепловому розширенню, а отже зміни зазорів між ними. Чи не правильне регулювання зазорів, а саме виставляння дуже маленького зазору може привести до нещільно закриття клапана, що викличе його прогоряння або стуки в системі ГРМ при виставленні надто великого зазору. До того ж цей зазор змінюється в процесі експлуатації двигуна внаслідок зносу.
Так як регулювання зазору клапанів є досить складним і відповідальним заходом, на зміну важелів і шайб, які вимагають регулювання, прийшли гидрокомпенсатори які автоматично вибирають зазор і при цьому, не потрібно ніяких додаткових налаштувань.
Пристрій гидрокомпенсатора приведено на (Рис 1).
Рис 1 - Схематичне зображення гидрокомпенсатора.
1 - кулачок розподільного вала. 2 - виїмка в тілі гидрокомпенсатора. 3 - втулка плунжера. 4 - плунжер. 5 - пружина клапана плунжера. 6 - пружина клапана газорозподільного механізму. 7 - зазор між кулачком розподільного валу і робочої поверхні гидрокомпенсатора. 8 - кулька (клапан плунжера). 9 - канал для мастила на тілі гидрокомпенсатора. 10 - канал для мастила на голівці блоку циліндрів. 11 - пружина плунжірной пари. 12 - клапан газорозподільного механізму.
- Працює гідрокомпенсатор наступним чином:
- Положення, коли кулачок розподільного вала знаходиться протилежно робочої поверхні гидрокомпенсатора (Рис 2). Клапан ГРМ 12 під дією пружини 6 знаходиться в закритому положенні, зусилля з боку гидрокомпенсатора на нього відсутній.
Рис 2 - Кулачек не тисне на гідрокомпенсатор.
За рахунок дії пружини 11 і плунжерній пари 3 і 4 відбувається переміщення плунжера разом з тілом гидрокомпенсатора, поки вся конструкція не упреться в кулачок распредвала, тим самим забираючи зазор. Коли масляний канал гидрокомпенсатора 9 і головки 10 стануть на одному рівні, то масло під тиском подається в середину компенсатора. Далі через виїмку 2 і клапан 8 потрапляє всередину плунжерній пари. - Наступним етапом є натиснення кулачка распредвала на компенсатор.
Рис 3 - Кулачек тисне на гідрокомпенсатор.
Усередині плунжерній пари створюється тиск, яким закривається кульковий клапан 8. Так як у масла маленький коефіцієнт стиснення, виходить, що гідрокомпенсатор виступає як жорсткий елемент між розподілвалом і клапаном. Виходить, що кулачок распредвала тисне на компенсатор, а він в свою чергу відкриває клапан.
В процесі здавлювання гидрокомпенсатора з плунжерній пари через клапан видавлюється невелика кількість масла, перш ніж кулька повністю перекриє дорогу маслу. Таким чином, знову утворюється зазор, який при наступному провертанні распредвала на 180 градусів зникне за рахунок пружини плунжерній пари і нової закачаною в нього порції масла. У цьому полягає робота гидрокомпенсатора, що, не дивлячись на температуру двигуна (присутній чи ні теплове розширення деталей), гідрокомпенсатор завжди підбирає необхідний зазор. Протягом всього терміну служби не вимагає додаткових втручань і проведення, будь-яких налаштувань.
Стукають гидрокомпенсатори.
Стук гидрокомпенсаторов говорить про їх не правильній роботі. Стук відбувається через те, що компенсатор не встигає вибирати зазор, тобто він не справляється зі своєю роботою.
Стукати гидрокомпенсатори можуть з наступних причин:
- В системі мастила створюється не достатній тиск масла, що призводить до того, що компенсатори не заповнюються необхідною кількістю масла. Усунення несправності: У цьому випадку гидрокомпенсатори справні, причину потрібно шукати в системі мастила.
- Знос в плунжерній парі. Масло випливає між втулкою плунжера 3 і самим плунжером 4 з порожнини під плунжером. Внаслідок чого гідрокомпенсатор не встигає вибирати зазор. Усунення несправності: Заміна гидрокомпенсаторов.
- Знос або засмічення кулькового клапана в плунжерній парі, що призводить до додаткових витоків масла з плунжерній пари. Так само як і в попередньому випадку гідрокомпенсатор не встигає вибирати зазор. Усунення несправності: Засмічення кулькового клапана зазвичай відбувається внаслідок використання низькоякісного масла. Тому промивка гидрокомпенсатора може відстрочити їх заміну, але все ж якщо на них проїхали вже пристойну відстань, то їх краще замінити.
- Заклинювання плунжерній пари. У цьому випадку робота гидрокомпенсатора повністю паралізована.
Для продовження терміну служби як гидрокомпенсаторов, так і всіх рухомих частин двигуна, потрібно не економити на якості масла. Купувати масло слід тільки в перевірених магазинах, де ви впевнені, що придбаєте не підробка, а справжнє якісне масло. Пам'ятайте, що буквально один раз варто залити підробку, і ви в рази скоротите ресурс вашого двигуна, а то і взагалі можна зіпсувати його. Так само пам'ятайте про своєчасну заміні масла і масляного фільтра .