Наша сеть партнеров Banwar
Головка блоку циліндрів є складовою і невід'ємною частиною блоку циліндрів. ГБЦ кріпиться зверху блоку циліндрів, і в принципі, виконує провідну роль у всьому двигуні автомобіля.
Яке завдання виконує головка блоку циліндрів
Без зайвого пафосу і перебільшення можна сказати, що основну. Про це можна судити по тих механізмів і деталей двигуна, які розміщує в собі головка блоку циліндрів.
- Камера згоряння.
- Місце для ГРМ (газорозподільний механізм).
- Сорочка охолодження.
- Місця для форсунок або свічок запалювання.
- Мастильні канали.
- Впускні і випускні клапани.
Виконується головка блоку циліндрів двигуна з алюмінієвого сплаву, і кріпиться до блоку циліндрів спеціальними болтами . До розкрутці і затягуванні болтів ГБЦ існують певні вимоги, так як від правильності дотримання технології залежить герметичність з'єднання ГБЦ і блоку.
З урахуванням того, що ремонт ГБЦ часто виконується в гаражних умовах своїми руками, потрібно знати, що слабка затягування болтів кріплення ГБЦ призводить до пробою прокладки, що загрожує не тільки втратою масла і охолоджуючої рідини, а й призводить до зниження компресії в циліндрах двигуна.
А надто велике зусилля при затягуванні ГБЦ може викликати деформацію корпусу головки, і тоді доведеться відновлювати площину ГБЦ.
Основні вимоги до затягуванні болтів ГБЦ, це дотримання схеми затяжки , Технології і моменту затягування болтів. Як правило, для кожного типу двигунів існують свої параметри затяжки, яких потрібно строго дотримуватися.
Розміщення ланцюгового приводу распредвала і натяжителя ланцюга, передбачено в спеціальній порожнини в передній частині головки блоку циліндрів.
Для свічок запалювання виконуються нарізні сполучення в необхідній кількості. Справа ГБЦ виконуються отвори для шпильок кріплення колекторів: випускного і впускного.
Для таких деталей, як корпусу підшипників розподільного, втулок опор важелів, опорних шайб клапанних пружин і напрямних втулок клапанів зверху головка блоку циліндрів має отвори і майданчики.
У місці з'єднання блоку циліндрів і головки блоку циліндрів двигуна встановлюється металлоасбестовие прокладка .
Для однорядних двигунів передбачається одна, загальна головка блоку циліндрів, для багаторядних ГБЦ за кількістю рядів.
Зверху ГБЦ закриває кришка головки блоку циліндрів укомплектована гумовою прокладкою.
Ремонтопридатність головки блоку циліндрів
Певну частину робіт по заміні або ремонту деталей ГБЦ , Можна виробляти без знімання головки. Знімається кришка ГБЦ і проводиться регулювання клапанів заміна ковпачків і т.д.
Головку блоку циліндрів демонтують в тому випадку, коли роботи не вимагають зняття з автомобіля всього двигуна: заміна направляючих втулок клапанів, видалення нагару, заміна шпильок підшипників, притирання клапанів і т.д. У разі якщо потрібно розточування блоку або Гільзування , То двигун демонтується повністю.
Всі ремонтні роботи головки блоку циліндрів двигуна повинні виконуватися в суворій відповідності з інструкціями виробника. Самодіяльність може обійтися виходом з ладу всього двигуна.
Направляючі втулки клапанів і сідла повинні вставлятися в нагріту ГБЦ в охолодженому вигляді. Це дозволяє, після вирівнювання температур, забезпечити якісне натяг в з'єднанні.
У голівці блоку циліндрів двигуна передбачається можливість замінити біметалічні втулки вала приводу масляного насоса. Заміна проводиться способом випрессовкі старих втулок і установки нових.
Удачі вам в практичному осягненні пристрою головки блоку циліндрів.