Наша сеть партнеров Banwar
Новий Jeep Compass вже з нами, а це значить, що старий - вселенски висміяний конгломерат твердого пластика, слабкою підвіски і просто автомобільної некомпетентності - готується нас покинути. Зітхання полегшення ...
Compass уособлював собою величезний крок для Jeep: це був перший передньопривідний автомобіль за всю історію бренду і перший автомобіль з повністю незалежною підвіскою. Коли ця модель була запущена, вона означала настільки болісний перехід від олдскульних позашляховиків з нерозрізними мостами до машин, орієнтованим більше на асфальт.
І хоча Compass вказав шлях досить пристойним новим Cherokee і Renegade, книги з історії будуть аж ніяк не прихильні до кросоверу на платформі Mitsubishi GS.
Більшість ранніх оглядів цієї машини зовсім не були жахливі. Частково тому, що автомобільний клімат в США в 2006 році притупив почуття багатьох автожурналистов і змусив їх повірити, що жорсткі інтер'єри, шум, вібрації і невиразна керованість були прийнятною річчю. Крім того, улесливі ранні матеріали є нормою в світі улесливої автожурналістікі. Однак минуло кілька років, і Compass перетворився в автомобільне посміховисько.
Звичайно, однією з причин, чому люди ненавиділи цю машину, став логотип Jeep на капоті. Справа в тому, що цей невеликий хетчбек на платформі компактного легкового автомобіля ставив під сумнів всі заслуги, так і чи інакше пов'язані з гордим ім'ям Jeep. Але навіть якщо абстрагуватися від шильдіка, причин назвати цю модель американським невдахою XXI століття вистачало з головою.
По-перше, стиль з будь-якого ракурсу ніяк не надихає. Залишається тільки гадати, навіщо Jeep скопіював стійку D у AMC Gremlin. Додайте сюди дуже м'яке, майже іграшкове "особа" і безглузді пропорції, і перед вами виявиться автомобіль, чиєю останньою надією залишається лише гідна начинка.
На жаль, її не було. У парі з хорошим двигуном внутрішнього згоряння (його похідна під ім'ям Tigershark донині відіграє важливу роль в лінійці Fiat-Chrysler), розробленим спільно з Mitsubishi і Hyundai, працював варіатор - справжня чорна діра, де пропадала вся потужність. Кросовер прискорювався так само жваво, як танк «Шерман».
Гірше того, з цієї пекельної трансмісією Compass навіть звучав, як «Шерман». Нестерпний гул на шосе змушував водіїв по всьому світу виколупувати виделкою власні барабанні перетинки, щоб уникнути болю.
Далі - надійність. Запитайте у власників Compass або Patriot, скільки разів вони змінювали наконечники рульових тяг або кульові опори. Підозрюємо, вони дадуть відповідь, що багато. Є легенда, що підвіска Compass була зроблена зі скла.
Але найбільшим злочином на тлі всього перерахованого вище був інтер'єр. На нульовій задньої оглядовості, мабуть, зупинятися не будемо, а ось про вільний простір, якого в машині немає, згадаємо. Якимось чином «Джіпа» вдалося зробити компактний кросовер з багажним відсіком від оригінального Mini.
Салонний пластик був мабуть серед останніх питань на порядку денному сумнозвісного альянсу DaimlerChrysler. У 2007 році американська компанія використовувала в своїй лінійці дійсно низькоякісні матеріали. Принизлива для Chrysler організація витрат змушувала марку економити на інтер'єрах кожен цент. Навіть кухня МакДональдса виглядала на їх фоні як Букінгемський палац.
Пластик був такий твердий, що пасажирам було безпечніше вдаритися об капот іншої машини, ніж про панель інтер'єру Compass, яка, мабуть, виготовлялася з застосуванням кераміки.
У 2011 році в справу втрутилися Серджіо Маркіонне і його концерн Fiat. Вони поглянули на лінійку Jeep, пожартували, що вона непридатна для людського споживання, і провели великі поновлення по всіх фронтах. Compass отримав новий дизайн інтер'єру та екстер'єру, що нарешті-то перетворило машину з хетчбека на ходулях в карликового Grand Cherokee. У 2014 році Jeep зробив фінальний апдейт, встановивши на деяких комплектаціях 6-ступінчастий автомат від Hyundai.
2011
Але цього було недостатньо! Косметичні зміни були внесені, але суті вони не поміняли. Так, Compass виглядав симпатичніше, переключався краще (точніше кажучи, взагалі переключався) і мав більш приємний інтер'єр. Однак і Compass, і його брат Patriot назавжди залишаться найяскравішим втіленням епохи, коли американська автоіндустрія стояла на колінах.
Перше покоління Compass протрималося на ринку 10 довгих років. Хоча це був огидний автомобіль, люди з незрозумілих причин його купували. Якщо постаратися, то пояснення знайти все-таки можна. Оскільки модель давним-давно окупилася, Jeep міг дозволити собі продавати Compass з величезними знижками по сміхотворними цінами, а населенню тільки це і потрібно. За невеликі гроші вони ставали частиною згуртованої сім'ї Jeep.
Два місяці тому вийшов новий Compass (І з перших вражень він дуже хороший), який готується дати старому стусана під зад. Скільки б Fiat не намагався виправити перше покоління, машині так і не вдалося відійти від посередності. Скатертиною доріжка, старий Compass!
2016 2016