Будівельні машини і устаткування, довідник
Наша сеть партнеров Banwar
До атегорія:
електрокари
Основними типами батарей, які застосовуються на електрокарах, є свинцеві (кислотні) батареї 39ЕП-80 і 15АПН-500 і лужні 26ТЖН - 250 і 28ТЖН - 250, 26ТЖН-300В і 24ТЖН-500. Батареї типу 39ЕП-80 встановлюються на електрокарах типу «Ящірка», батареї типів 15АПН-500 і 24ТЖН-500 - на автонавантажувачах типу 02 і 04, батареї типу 28ТЖН-250 на електрокарах типу ЕК-2, батареї 26ТЖН-250 - на електрокарах ЕКБ-750, типу 26ТЖН-300В - на навантажувачах 4004 і 4004А. Крім того, на електрокарах типу ЕК-1 застосовуються акумуляторні батареї, що складаються з десяти 6-вольтів стартерних автомобільних акумуляторів типу ЗВТ-112. Акумулятори цього типу з'єднуються в батарею за змішаною системою (рис. 36). Як видно з фігури, батарея являє собою п'ять паралельно з'єднаних груп, в кожній з яких є по два послідовно з'єднаних стартерних акумулятора. Загальне напруження на затискачах такої батареї становить 6 X 2 = 12 в, а ємність батареї в п'ять разів більше ємності одного акумулятора, т. Е. 112 × 5 = 560 а-ч (при Ю-годинному розряді струмом силою 11,2 X 5 = 56 а).
На акумуляторних батареях зазвичай є позначення. Перші дві букви перед цифрами марки акумулятора позначають число акумуляторних елементів в батареї. Буква Е - позначає електротяговий акумулятор, буква А - акумулятор для автонавантажувача, буква П - панцирний (характеризує конструкцію позитивних пластин), буква Н - акумулятор з намазними пластинами. Цифри після літерного позначення позначають ємність акумулятора в ампер-годинах.
Мал. 36. Схема з'єднань акумуляторів в батареї електрокара ЕК-1.
Позначення акумуляторів розшифровується так: цифра перед буквами - число елементів в батареї, С - стартерний, Т - для важких режимів, цифри після букв - ємність акумулятора в ампер-годинах.
Позначення лужних акумуляторних батарей мають той же принцип. Цифри перед літерним позначенням позначають число акумуляторних елементів в батареї, буква Т - тяговий акумулятор, ЖН - залізо-нікелевий. Цифри після букв позначають ємність акумулятора в ампер-годинах. У всіх акумуляторних батареях для електрокарів окремі елементи завжди з'єднані між собою послідовно з метою збільшення напруги на затискачах батареї.
Для електрокарів і автонавантажувачів промисловістю СРСР випускаються акумуляторні залізо-нікелеві батареї. Дані цих батарей наведені в табл. 1.
Таблиця 1
Батареї для автонавантажувачів типу 24ТЖН-500 мають відведення на 12 в для харчування сигналу батареї, 26ТЖН-300В - відведення на 6 в для тих же цілей.
Батарея типу 39ЕП-80. Як зазначалося вище, ця батарея служить джерелом харчування електрокара «Ящірка». Вона складається з 39 елементів, з'єднаних послідовно, ємністю 80 а-ч, кожен.
Питома вага електроліту (розчину сірчаної кислоти з уДеЛИШМ вагою 1,84 в дистильованої воді) - 1,25 у нових і 1,28-1,29 у повністю заряджених акумуляторів. Термін служби -500 зарядно-розрядних циклів. Робоча напруга батареї - близько 80 в.
Батарея типу 16ЕП-250 служить для живлення електрокара типу ЕК-2 (в даний час ці електрокари випускаються з батареєю типу 28ТЖН-250). Вона складається з 16 послідовно з'єднаних елементів, ємністю 250 а-ч кожен.
Питома вага електроліту такої ж, як і у попередніх. Термін служби також 500 зарядно-розрядних циклів. Робоча напруга батареї 30 в.
Батарея типу 15АПН-500 служить, як зазначалося вище, для харчування автонавантажувачів типів 02 і 04. Батарея складається з 15 елементів, з'єднаних послідовно, ємністю 500 а-ч кожен.
Габаритні розміри батареї (довжина X ширина X висота) - 950 X 670 X 580 мм, вага без електроліту 725 кг. Питома вага електроліту такої ж, як і у попередніх. Термін служби - 500 зарядно-розрядних циклів. Робоча напруга 30 в.
Батарея типу 28ТЖН-250 служить для живлення електрокара ЕК-2. Вона складається з 28 послідовно з'єднаних лужних акумуляторних елементів типу ТЖН-250 ємністю 250 а-ч кожен.
Акумуляторні елементи встановлюються в двох сталевих батарейних ящиках з внутрішніми розмірами 810 X 415 X 390 мм. Вага кожного ящика 230 кг без електроліту. Схема з'єднань елементів і ящиків приведена на рис. 37.
Акумуляторні елементи цих батарей при експлуатації в цехових умовах заливаються водним розчином їдкого натру щільністю 1,18-1,20 з добавкою 10 г / л моногідрату літію (при відсутності моногідрату літію можна елементи заливати одним тільки водним розчином їдкого натру щільністю 1,18-1 , 20, однак при цьому зменшується термін служби батареї).
В умовах роботи при температурі від +10 до -25 ° С електроліт повинен складатися з водного розчину їдкого калі густиною 1,19-1,21 з добавкою 20 г / л моногідрату літію, а при температурі нижче - 15 ° С в якості електроліту застосовується водний розчин їдкого калі густиною 1,25-1,27. Слід пам'ятати, що робота батарей, залитих розчином їдкого калі, дозволяється при температурі повітря не вище + 10 ° С. Термін служби батареї 500 зарядно-розрядних циклів. Робоча напруга 35 в.
Батарея типу 24ТЖН-500 служить, як зазначалося вище, для харчування автонавантажувачів типу 02 і 04. Вона складається з 24 последс-вательмо йбедмнейних лужних акумуляторних злемейтов типу ТЖН-500 ємністю 500 а-ч кожен, розміщених в двох батарейних ящиках. Габаритні розміри кожного елемента 147,5 XX 162,5 X 555 мм, повна вага з чохлом і електролітом 30 кг.
Мал. 37. Схема з'єднань елементів в батареї типу 28ТЖН-250.
Мал. 38. Схема з'єднань елементів в батареї типу 24ТЖН-500.
Внутрішні габаритні розміри всієї батареї 924 X 688 X 566 мм. Схема з'єднань елементів наведена на рис. 38. Електроліт застосовується такий же, як і для батарей 28ТЖН-250. Термін служби батареї - 500 зарядно-розрядних циклів. Робоча напруга 30 в.
Батарея 26ТЖН-250 служить для живлення електрокарів ЕКБ-750, а також і електрокарів типу ЕКП-750. Електроліт застосовується такий же, як і для вишеопісаних *. Габаритні розміри кожного елемента 166,5 X 132,5 X 332,5 мм, вага з чохлом і електролітом 18 кг.
Схема з'єднань елементів в батарею приведена на рис. 39. Термін служби батареї - 500 зарядно-розрядних циклів. Робоча напруга 32 в с відведенням на 6 б для харчування сигналу.
Батарея 26ТЖН-300В служить для харчування автонавантажувачів типів 4004 і 4004А. Відрізняється від попередньої тим, що в ній застосовані акумулятори ємністю 300 а-ч:
Батарея розділена на дві секції по 13 акумуляторних елементів в кожній. Кожна секція має по два вивідних дроти, а права (по ходу руху електроліту) має ще висновок від другого елементу для харчування сигналу.
Батарея розміщується в ящику, встановленому в кузові автонавантажувача.
Мал. 39. Схема з'єднань елементів в батареї 26ТЖН-250.
Мал. 40. Схема з'єднань елементів в батареї 26ТЖН-300В.
З'єднання елементів в батарею йрбйЕйоДіКЯ fi6 СХёМё, наведеної на рис. 40, сталевими перемичками з зразковими розмірами: відстань між центрами (підбирається за місцем) не менше 80 мм, ширина 20 мм, товщина 2 мм.
Габаритні розміри кожного елемента 167 X 95 X 521 мм, повна вага з чохлом і електролітом 20 кг.
Робоча напруга батареї 32 в, термін служби батареї не менше 200 зарядно-розрядних циклів.
Реклама:
Читати далі: Експлуатація акумуляторних батарей
До атегорія: - Електрокари