Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Харчування трансивера від БП ПК

Наша сеть партнеров Banwar

куточок радіоконструктора

Мені потрібен був легкий блок живлення, для різних справ (експедицій, харчування різних КВ і УКВ тарнсіверов або для того щоб переїжджаючи на іншу квартиру не тягати з собою трансформаторний БП). Прочитавши доступну інформацію в мережі, про переробку комп'ютерних БП - зрозумів, що розбиратися доведеться самому. Все що знайшов, було описано както сумбурно і незовсім зрозуміло (для мене). Тут я розповім, по порядку, як переробляв кілька різних блоків. Відмінності будуть описані окремо. Отже, я знайшов кілька БП від старих PC386 потужністю 200W (у всякому разі, так було на кришці написано). Зазвичай на корпусах таких БП пишуть приблизно наступне: + 5V / 20A, -5V / 500mA, + 12V / 8A, -12V / 500mA

Токи зазначені по шинам +5 і +12 - імпульсні. Постійно навантажувати такими струмами БП можна, перегріються і тріснуть високовольтні транзистори. Віднімемо від максимального імпульсного струму 25% і отримаємо струм який БП може тримати постійно, в даному випадку це 10А і до 14-16А короткочасно (не більше 20сек). Взагалі-то тут потрібно уточнити, що 200W БП бувають різні, їх тих що мені траплялися не всі могли тримати 20А навіть короткочасно! Багато тягнули тільки 15А, а деякі до 10А. Майте це на увазі!

Хочу зауважити що конкретна модель БП ролі не грає, так як всі вони зроблені практично за однією схемою з невеликими варіаціями. Найбільш критичним моментом, є наявність мікросхеми DBL494 або її аналогів. мені траплялися Хочу зауважити що конкретна модель БП ролі не грає, так як всі вони зроблені практично за однією схемою з невеликими варіаціями БП з однієї мікросхемою 494 і з двома мікросхемами 7500 і 339. Все інше, не має великого значення. Якщо у вас є можливість вибрати БП з декількох, в першу чергу, зверніть увагу на розмір імпульсного трансформатора (чим більше, тим краще) і наявність мережевого фільтра. Добре, коли мережевий фільтр вже розпаяний, інакше його прийдеться самому розпаяти, щоб перешкоди знизити. Це нескладно, намотайте 10 витків на фіррітовом кільці і поставте два конденсатора, місця для цих деталей вже передбачені на платі.


ПЕРШОЧЕРГОВІ МОДИФІКАЦІЇ

Для початку, зробимо кілька простих речей, після яких ви отримаєте добре працює блок живлення з вихідною напругою 13.8В, постійним струмом до 4 - 8А і короткочасним до 12А. Ви переконаєтеся що БП працює і визначитеся, чи потрібно продовжувати модифікації.

1. Розбираємо блок живлення і витягуємо плату з корпусу і тчательно чистимо її, щіткою і пилососом. Пилу бути не повинно. Після цього, Випаюємо все пучки проводів йдуть до шин +12, -12, +5 і -5В.

2. Вам потрібно знайти (на платі) мікросхему DBL494 (в інших платах варто 7500, це аналог), переключити пріоритет захисту c шини + 5В на +12 В і встановити потрібне нам напруга (13 - 14В).
Від 1-ої ноги мікросхеми DBL494 відходить два резистора (іноді більше, але це не принципово), один йде на корпус, інший до шини + 5В. Він нам і потрібен, акуратно отпаиваем одну з його ніжок (розриваємо з'єднання).

3 3. Тепер, між шиною +12 і першої ножний мікросхеми DBL494 припаюємо резистор 18 - 33ком. Можна поставити підлаштування, встановити напругу + 14В і потім замінити його постійним. Я рекомендую устанавить НЕ 13.8В, а саме 14.0В, тому що большенство фірмової КВ-УКВ апаратури працює краще при цьому напрузі.


НАСТРОЙКА І РЕГУЛЮВАННЯ

1. Пора включити наш БП, щоб перевірити, чи все ми зробили правильно. Вентилятор можна не підключати і саму плату в корпус не вставляти. Включаємо БП, без навантаження, до шини +12 підключаємо вольтметр і дивимося яке там напругу. Підлаштування резистором, який стоїть між першою ногою мікросхеми DBL494 і шиною +12., Встановлюємо напругу від 13.9 до + 14.0В.

2. Тепер перевірте напругу між першою та сьомою ногами мікросхеми DBL494, воно повинно бути не менше 2В і не більше 3В. Якщо це не так, підберіть опір резистора між першою ногою і корпусом і першої ногою і шиною +12. Зверніть особливу увагу на цей пункт, це ключовий момент. При напрузі виходять за вказані вище, блок живлення буде працювати гірше, нестабільно, тримати менше навантаження.

3. закоротити тонким проводом шину +12 на корпус, напруга повинна пропасти, щоб воно відновилося - вимкніть БП на пару хвилин (потрібно щоб ємності розрядилися) і включіть знову. Напруга з'явилося? Добре! Як бачимо, захист працює. Що, не спрацювала ?! Тоді викидаємо цей БП, нам він не підходить і беремо інший ... хі.

Отже, перший етап можна вважати завершеним. Вставте плату в корпус, виведіть клеми для підключення радіостанції. Блоком живлення можна користуватися! Підключіть трансивер, але давати навантаження більше 12А поки не можна! Автомобільна УКХ станція, буде працювати на повній потужності (50 Вт), а в КВ трансивері доведеться встановити 40-60% потужності. Що буде якщо ви навантажите БП великим струмом? Нічого страшного, звичайно спрацьовує захист і пропадає вихідна напруга. Якщо захист не спрацює, перегріються і лопаються високовольтні транзистори. У цьому випадку напруга просто пропаде і наслідків для апаратури не буде. Після їх заміни, БП знову працездатний!


ПРОДОВЖУЄМО МОДИФІКУВАТИ ДАЛІ. . . .

1. Перевертаємо вентилятор навпаки, дути він повинен внуть корпусу. Під два гвинти вентилятора, підкладаємо шайби щоб його трохи розгорнути, а то дме тільки на високовольтні транзистори, це неправильно, потрібно щоб потік повітря був спрямований і на діодні збірки і на ферритові кільце.

Перед цим, вентилятор бажано змастити. Якщо він сильно шумить поставте послідовно з ним резистор 60 - 150ом 2Вт. або зробіть регулятор обертання в залежності від нагрівання редіаторов, але про це трохи нижче.

2. Виведіть дві клеми з БП для підключення трансивера. Від шини 12В до клеми проведіть 5 проводів з того пучка який ви відпаяні спочатку. між клемами 2 поставте неполярний конденсатор на 1мкф і світлодіод з резистором. Мінусовій провід, також підведіть до клеми п'ятьма проводами. У деяких БП, паралельно клем до яких підключається трансивер, поставте резистор опором 300 - п'ятсот шестидесятих. Це навантаження, для того щоб не спрацьовував захист. Вихідна ланцюг повинна виглядати приблизно так, як показано на схемі.

3 3. Умощняем шину +12 і позбавляємося від зайвого мотлоху. Замість діодним збирання або двох діодів (які часто ставлять замість неї), ставимо збірку 40CPQ060, 30CPQ045 або 30CTQ060, будь-які інші варіанти погіршать ККД. Поруч, на цьому радіаторі, варто збірка 5В, Випаюємо її і викидаємо.

Під навантаженням, наболее сильно нагріваються такі деталі: два радіатора, імпульсний трансформатор, дросель на феритових кільцях, дросель на феритових стержні. Тепер наше завдання, зменшити тепловіддачу і збільшити максимальний струм навантаження. Як я говорив раніше, він може доходити до 16А (для БП потужністю 200Вт).

4 4. Випаяти дросель на феритових стержні з шини + 5В і поставте його на шину +12 В, що стоїть там раніше дросель (він вищий і намотаний тонким проводом) Випаяти і викинете. Тепер дросель грітися практично не буде або буде, але не так сильно. На деяких платах дроселів просто немає, можна обійтися і без нього, але бажано щоб він був для кращої фільтрації можливих перешкод.

5. На великому феритових кільцях намотаний дросель для фільтрації імпульсних перешкод. Шина +12 В на ньому намотана більш тонким проводом, а шина +5 В найтовщим. Випаяти акуратно це кільце і поміняйте місцями обмотки для шин + 12В і + 5В (або включіть все обмотки паралельно). Тепер шина +12 проходить через цей дросель, самим товстим дротом. В результаті, цей дросель буде нагріватися значно менше.

6. У БП встановлені два радіатора, один для потужних високовольтних транзисторів, інший, для діодних зборок на +5 і +12. Мені траплялися кілька різновидів радіаторів. Якщо, в вашому БП, розміри обох радіаторів 55x53x2мм і в верхній частині у них є ребра (як на фотографії) - ви можете розраховувати на 15А. Коли радіатори мають менший размір - не ракомендуется навантажувати БП струмом більш 10А. Коли радіатори більш товсті і мають у верхній частині додатковий майданчик - вам пощастило, це найкращий варіант, можна отримати 20А протягом хвилини. Якщо радіатори маленькі, для поліпшення тепловіддачі, можна закріпити на них невелику пластину з дюралю або половинку від радіатора старого процесора. Зверніть увагу, чи добре прикручені високовольтні транзитором до радіатора, іноді вони бовтаються.

7. Випаюємо електролітичні конденсатори на шині +12 В, на їх місце ставимо 4700x25В. Конденсатори на шині +5 бажано випаять, просто для того, щоб місця вільного більше стало і повітря від вентилятора краще деталі обдував.

8. На платі ви бачите два високовольтних електроліту, зазвичай це 220x200В. Замініть їх на два 680x350В, в крайньому випадку, з'єднайте паралельно два по 220 + 220 = 440мКф. Це важливо і справа тут не тільки в фільтрації, імпульсні перешкоди будуть ослаблені і зросте стійкість до максимальних навантажень. Результат можна подивитися осцилографом. Вообщем, треба робити обов'язково!

9. Бажано щоб вентилятор міняв швидкість в залежності від нагрівання БП і не крутився коли немає навантаження. Це продовжить життя вентилятору і зменшить шуму. Пропоную дві прості і надійні схеми. Якщо у вас є терморезистор, дивіться на схему посередині, підлаштування резистором встановлюємо температуру спрацьовування терморезистора приблизно + 40С. Транзистор, потрібно ставити саме KT503 з максимальним посиленням по току (це важливо), інші типи транзисторів працюють гірше. Терморезистор будь типу NTC, це означає, що при нагріванні його опір має зменшуватися. Можна використовувати терморезистор з іншим номіналом. Підлаштування резистор повинен бути могооборотним, так легше і точніше налаштувати температуру спрацьовування вентилятора. Плату зі схемою прикручуємо до вільного вушка вентилятора. Терморезистор кріпимо до дроселя на феритових кільцях, він нагрівається швидше і сильніше інших деталей. Можна приклеїти терморезистор до діодним збірці на 12В. Важливо, щоб жоден з висновків терморезистора НЕ коротив на радіатор !!! У деяких БП, стоять вентилятори з великим струмом споживання, в цьому випадку після КТ503 потрібно поставити КТ815.

Якщо терморезистора у вас немає, зробіть другу схему, дивіться праворуч, в ній в якості термоелемента використовуються два діода Д9. Прозорими колбами приклейте їх до радіатора на якому встановлена ​​діодний збірка. Залежно від застосовуваних транзисторів, іноді потрібно підібрати резистор 75 ком. Коли БП працює без навантаження, вентилятор не повинен крутитися. Все просто і надійно!


ВИСНОВОК

Від комп'ютерного блоку живлення потужністю 200W, реально отримати 10 - 12А (якщо в БП стоятимуть великі трансформатори і радіатори) при постійному навантаженні і 16 - 18А короткочасно при вихідній напрузі 14.0В. Це означає, що ви можете спокійно працювати в режимах SSB і CW на повній потужності (100Вт) трансивера. У режимах SSTV, RTTY, MT63, MFSK і PSK, доведеться зменшити потужність передавача до 30-70Вт., В залежності від тривалості роботи на передачу.

Вага переробленого БП, приблизно 550гр. Його зручно брати з собою в радіоекспедиції і різні виїзди.

При написанні цієї статті і під час експериментів, було зіпсовано три БП (як извесно, досвід приходить не відразу) і вдало перероблено п'ять БП.

Великий плюс комп'ютерного БП, в тому, що він стабільно працює при зміні напруги від 180 до 250В. Деякі екземпляри працюють і при більшому розкид напружень.

Дивіться фотографії вдало перероблених імпульсних блоків живлення: фото_1 , фото_2 , фото_3 .

Ігор Лавруша
г.Кісловодск


Популярне в розділі


Напруга з'явилося?
Що, не спрацювала ?
Що буде якщо ви навантажите БП великим струмом?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов