Наша сеть партнеров Banwar
Найчастіше Honda Transalp класифікують як ендуро, що в корені невірно. Незважаючи на всі його позашляхові ознаки - високий силует, длінноходниє підвіски, шини з позашляховим малюнком, - XL 650 V зовсім не ендуро, а мотоцикл подвійного призначення, що певною мірою відповідає автомобільному терміну «паркетник». Ендуро - апарати виключно спортивного призначення, легкі, c жорсткої ходової і лякаюче різким відгуком на поворот ручки газу. У «двійників» ж немає ніяких спортивних амбіцій, вони максимально комфортні і зручні в місті; при цьому дозволяють пограти в «Париж - Дакар», не надто віддаляючись від цивілізації.
Чим крутіше джип, тим далі ходити за трактором.
джиперский фольклор
Нащадок «духу пустелі»
До речі, історія появи «трансальпа», як це часто буває у Honda, безпосередньо пов'язана з її спортивно-гоночної програмою. На початку 80-х ралі-рейди типу Париж - Дакар були неймовірно популярні серед мотовиробника. Заводські команди Honda, Yamaha, Suzuki, BMW, Cagiva з чистого аркуша конструювали «духів пустелі» мало не до кожного нового «Дакара», постійно зманюючи один у одного інженерів, пілотів, менеджерів. З технічної точки зору все їх ендуро були досить схожі.
У 1984-му Honda виставила XL V 750 R з V-подібною «двійкою». Так, вона була важче і складніше, ніж звичні одноциліндрові мотори, зате при аналогічних обсязі і потужності менш навантаженої, а значить, більш витривалою і надійної, що в умовах пустелі вкрай важливо. «Двостволка» довела свою профпридатність, вигравши «дакар» в 1984-му і 1985-му. Не дивно, що в 86-м по гарячих слідах цих перемог, Honda представила її цивільну версію XL 600 V Transalp.
13 років без змін
Новинка, незважаючи на досить високу ціну, швидко стала лідером в своїй ринковій ніші. «Шестисотий» увібрав в себе головні переваги XL V 750 R - надійність, невибагливість і, як кажуть англійці, маючи на увазі керованість, «хороші манери». Honda купували як завзяті мототуристов, так і ті, хто вибирається на природу не частіше разу на місяць, але мріє про «трофі» мало не кожен день. 13 років на конвеєрі без особливих змін (фейсліфтінг в 1994-му і покращена гальмівна система в 97-м) - свідоцтво правильно обраної концепції і вдалій конструкції.
І лише 6 грудня 1999 року, в останній день роботи Bologna Motorshow, світ побачив героя нашого роману - Transalp нового покоління XL 650 V Rally Touring. Як виявилося, основні зміни торкнулися зовнішності (особливо опрацювання щитків) і перенастроювань підвісок. V2, з успіхом що приводить в рух чоппери, підріс на 64 куб. см, з'явилися нерегульований каталізатор, новий центральний амортизатор, захищений патентом замок запалювання HISS, зменшилися висота сидіння і ширина керма. І все!
Герой маленького туризму
Відчувати внедорожную техніку нам доводиться нечасто (в Україні вона користується не таким високим попитом, як круїзери або шоссейники), тому емоції били через край вже після перших десяти «позашляхових» метрів. Але найбільше вразила фантастична робота шасі. Енергоємність підвісок настільки вселяє впевненість у вседозволеності, що хочеться вдарити пробігом по бездоріжжю навіть там, де є пристойна траса. Природно, з неприпустимим перевищенням швидкості.
Власне кажучи, в цьому і полягає головна відмінність між ендуро і мотоциклами подвійного призначення. Для простого байкера ендуро - справжня мука: «затиснута» ходова, «жорстка» вилка з мінімальним демпфуванням, «нервовий» кермо, так і норовить на вибоїнах вирватися з рук, вузький мощностной діапазон. У «двійнику» ж конструкція підпорядкована комфортабельній і навіть злегка розслабленої їзді: адже не всі мотоциклісти - чемпіони, які почуваються на трасі, як риба в воді.
Саме така характеристика справедлива по відношенню до Honda Transalp, що дозволяє не замислюючись прокладати максимально короткий маршрут між пунктами А і Б, обмежений лише порівняно невеликим для «двійників» кліренсом (19 см) і вибором шин. Наш випробуваний був «взутий» в універсальні покришки Bridgestone TW. Вони відмінно поводяться на асфальті і путівці, але в цій бруду або, як в нашому випадку, на набряклої від дощів піщаної мотокроссовой трасі під Києвом виявляються недостатньо «зубастими» і швидко забиваються. Так що перший шлях для форсування «всепролазний» - шини з більш розвиненими грунтозацепами, начебто Dunlop K550, Metzler Enduro або Michelin T. Правда, використовуючи їх, ви багато втратите на асфальті.
І все ж, якщо джиперский фанатизм неукротим, ніякі покришки не врятують від малоприємного заняття з визволення 200-кілограмового XL 650 V з позашляхового полону. Так що перед з'їздом з Тармак в вабить своєю непрохідністю болото можна забувати прислів'я, що стала епіграфом до даної статті ...
Загальні дані
Довжина / ширина, мм 2260/920 Висота по сідла, мм 843 Колісна база, мм 1505 Об'єм паливного бака, л 19 + 3 Маса суха / повна, кг 191/392 Двигун Тип 2-циліндровий V-подібний, 4-тактний , рідинного охолодження Система газорозподілу SOHC, 4 клапани на циліндр, кут розвалу 52 град. Обсяг, см куб. 647 Макс. потужність, л. с. / об / хв 53/7500 Макс. крутий. момент, Нм / об / хв 555/500 Ступінь стиснення 9,2: 1 Трансмісія КПП 5-ступінчаста Привід ланцюгової Ходова частина Рама з алюмінієвих сплавів, мотор включений в силову структуру Передня підвіска телескопічна Задня підвіска Pro-link з регульованим тиском Переднє гальмо 2 диска по 256 мм, 2-поршневі скоби Задній гальмо дисковий 240 мм, однопоршневими скоба Передня шина 90 / 90-21 Задня шина 120 / 90-17 Експлуатаційні показники Максимальна швидкість, км / год 175 Розгін 0 - 100 км / ч, з 5 , 1 Гарантія 2 роки Ціна в Україні 60456 грн.
Сергій Суховський
Фото Сергія Кузьмича
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Сергій Суховський
Редактор відділів «Автоспорт» і «Мототехніка» У «Автоцентрі» я з 2002 року, редактором відділів «Автоспорт» і «Мототехніка». Чому саме вони? Тому що це два з трьох моїх найбільших увлеченій.Кольцевие автогонки, класичне ралі, ралі-рейди. Часто-густо грубі порушення техніки безпеки і основ прикладної фізики. Про автоспорті завжди говорили як про закрите маленькому світі широковідомих у вузькому колі осіб. Але саме тут я знайшов вірних товаришів, саме тут зрозумів, що насправді означають звичні літературні штампи на кшталт «тріумф перемоги», «гіркоту поразок», «біль втрати». Мотоцикли, аквабайки, снігоходи, квадроцикли, скутера ... Як жартує Андрій Волощенко: «все що між ніг - це до СУХОВСЬКИЙ». Дивно, що ніхто в редакції більше не поділяє мого другого захоплення. Вся ця спецтехніка дарує таке задоволення від водіння, яке не дано звичайним автомобілям. Тільки на гідроциклі можна «вкладатися» з відкритим дроселем в 90-градсний поворот, тільки квадроцикл «управляється» практично в польоті, тільки скутер дає можливість не помічати київських пробок і доїжджати з Оболоні до Шулявки за 8 хвилин. Тому убийте в собі пафос: залиште свої п'ятиметрові «лексуси» для вечірніх поїздок і уїк-ендів і виїжджайте в місто на скутері або мотоциклі. І пробки розсмокчуться самі собою.
Інші матеріали автора:
Чому саме вони?