Наша сеть партнеров Banwar
Якщо немає грошей на покупку дорогого американського джипа, але є світла голова, робочі руки і бажання, то захмарна ціна того ж Hummer, з лишком компенсується російської кмітливістю і невгамовним запасом ідей в головах радянських конструкторів, інженерів і простих умільців. Виявляється, в Росії для любителів екстремальних прогулянок по національному бездоріжжю все вже давно є, наприклад, це легендарний військова вантажівка ГАЗ-66 і його модифікації.
Першими позашляховими машинами, які мали підвищену прохідність, були саме вантажні автомобілі. У Росії представників цього класу не злічити. Одним з них заслужено вважається ГАЗ-66, який в народі отримав точне прізвисько «Шишига» - дідько. ГАЗ-66 невибагливий і має приголомшливу прохідність - це по-справжньому чоловічий автомобіль. Машина може проїхати навіть там, де людина пішки не завжди може пройти або проплисти на човні.
Якраз тому, тюнінг, а частіше це повна переробка ГАЗ-66, або як зараз модно говорити кастомайзинг - найбільш цікаве заняття і один з найдоступніших варіантів для захоплених бездоріжжям людей, які своїми руками створюють з радянського вантажівки або його компонентів справжні всюдиходи. Звичайно ж, будь-який конструктор на всіх етапах конструювання і створення позашляховика завжди пам'ятає і піклується про екстер'єр майбутнього всюдихода.
До яскравих представників касти off-road авто можна сміливо віднести і відомий американський Hummer H1, який давно вже завоював культовий статус. Але найчастіше, його ціна для більшості любителів джипів - просто космічна цифра. А ось самостійно зібрати подобу або навіть дуже схожу копію заокеанського позашляховика з вітчизняних деталей і вузлів, та ще не поступається йому по прохідності - завдання цілком реальне. І тому є приклади.
Одним з таких реалізованих проектів можна вважати ГАЗ-66 «Партизан», який зовні дуже схожий з Хаммером. Вітчизняний «Партизан» поставлений на шасі ГАЗ-66, перевірене десятиліттями і витримує значні навантаження в умовах найважчої бездоріжжя, на яке встановлено «рідні» агрегати російського «Лісовика» - підвіска, двигун, коробка перемикання передач і роздавальна коробка (на бездоріжжі без них нікуди).
Щоб забезпечити низьку лінію капота, двигун тут довелося змістити назад, углиб рами, що дозволило добитися більш поліпшеної розваговки, знизивши, тим самим, центр ваги і підвищивши, таким чином, стійкість і керованість автомобіля. Капот і багажник «Партизана» виконані з сучасного міцного склопластику, кабіна засклена стандартними стеклами, а салон сформований, фактично, з двох кабін все від тієї ж «шишиги».
В кабіні вільно розміщуються чотири людини. Водійське місце зручне, а всі елементи управління машиною розміщені на звичних місцях. Саморобна приладова панель забезпечена простими покажчиками. Як і в Hammer, тунель трансмісії проходить посередині салону. Утилітарне використання ГАЗ-66 «Партизан" не передбачало створення підвищеного комфорту для водія і пасажирів, упор робився на прохідність і надійність російського джипа.
Максимальна швидкість на автостраді - 120 км / ч. Підвіска «Партизана», особливо на бездоріжжі, відчутно жорстка, і тряска дуже відчувається. Тут навіть не рятують амортизатори з віброгосящімі елементами від ГАЗелі. Але для такого всюдихода практично не існує непрохідних доріг - заперечувати цей факт безглуздо. 26 см дорожній просвіт, диференціали, що самоблокуються, демультіплікатор - є все, щоб проїхати там, де захочеться або буде потрібно.
Крім банального копіювання закордонних зразків, наші умільці часто вносять власні конструктивні зміни. Існують зразки, що зовні нагадують все ті ж Хаммери, але мають свої «родзинки». Такими прикладами можна вважати ГАЗ-66 «Пуговка» або амфібію «Ведмідь» , Поставлені на широкі позашляхові шини низького тиску (відео та фото наведені нижче), пікап ББН-66 - професійний вітчизняний кастом. Так само створюються зразки, де задні колеса повертаються разом з передніми (все той же проект ГАЗ-66 «Пуговка»), що робить потужну машину найбільш маневреної і забезпечує їй додаткові переваги на бездоріжжі. Особливо це властивість корисно на вузьких лісових і гірських дорогах.