Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

ІЛ-2

  1. конструкція
  2. двигун
  3. озброєння
  4. модифікації
  5. бойове застосування
  6. тактика
  7. проблеми
  8. Історія бойового застосування
  9. Відгуки ветеранів
  10. Подальший розвиток
  11. Герої Радянського Союзу, які воювали на Іл-2
  12. додатково
  13. СРСР
  14. Чехословаччини
  15. Монголія
  16. Тактико-технічні характеристики
  17. Технічні характеристики
  18. льотні характеристики
  19. Порівняльна таблиця тактико-технічних характеристик різних модифікацій
  20. Іл-2 в мистецтві
  21. пам'ятник літаку
  22. ПОСИЛАННЯ
Про комп'ютерній грі см. Іл-2 Штурмовик (комп'ютерна гра) .

Наша сеть партнеров Banwar

Іл-2 - радянський штурмовик часів Великої Вітчизняної війни конструкції Ільюшина .

У Червоній Армії літак отримав прізвисько «Горбатий» (за характерну форму фюзеляжу). Конструктори називали розроблений ними літак «Літаючим танком». Німецькі пілоти за здатність переносити пошкодження називали його ньому. «Betonflugzeug» - «бетонний літак». У наземних військ вермахту літак користувався поганою репутацією і заслужив кілька неприємних прізвиськ, таких як «м'ясник» ( ньому. Schlächter), «м'ясорубка» (Fleischwolf), «Залізний Густав» (Eiserner Gustav) і «чорна смерть» (Schwarzer Tod).

Наймасовіший літак 40-х років [1] [2] , Який брав участь в боях на всіх театрах військових дій . Іл-2 серійно вироблявся на авіаційних заводах № 1 , № 18 в місті Куйбишеві і на авіаційному заводі № 30. Всього було випущено 36163 літака.

створено в ОКБ Ільюшина . Прототип - БШ-2 (Заводське найменування ЦКБ-55) здійснив перший політ 2 жовтня 1939 року (Льотчик-випробувач В. К. Коккінакі ).

конструкція

Планер

Іл-2М

Іл-2М

Іл-2 над Берліном в 1945 році.

одномоторний моноплан змішаної конструкції з нижнім розташуванням крила. Головна особливість - включення броні в силову схему планера літака. Броня корпуса замінила собою каркас і обшивку всієї носової і середній частині фюзеляжу. Несучий бронекорпус - клепано з гомогенної сталевий броні АБ-1 (АБ-2), закривав двигун , кабіну пілота , Радіатори і деякі агрегати (на прототипі бронекорпус захищав також бортстрелка). Прозора лобова броня козирка кабіни мала товщину 64 мм і витримувала 7,62 мм бронебійну кулю з нульовою дистанції.


Зіткнувшись з великими втратами Іл-2, що не мали оборонного озброєння, ВПС зажадали від Ільюшина знову зробити літак двомісним, що і було реалізовано до кінця 1942 року. Однак, змінити бронекорпус вже не було можливості, тому бортстрелок знаходився поза бронекорпуса і був захищений лише 8-мм листом броні з боку хвоста. При цьому захист пілота з боку задньої півсфери здійснювалася поперечної, товщиною 12 мм, цементованной бронею марки «ХД», яка входила в схему бронекорпуса.

Бронекорпус, що захищає обох членів екіпажу, отримала лише пізніша модифікація літака - Іл-10 , Випуск якої був початий в 1944.

двигун

АМ-38 - поршневий , 12-циліндровий з 60 ° V-образним розвалом циліндрів рідинного охолодження, потужністю в різних варіантах від 1620 до 1720 л / с , Розроблений в ОКБ Мікуліна .

озброєння

  • 2 гармати в консолях крила (спочатку - 20 мм ШВАК , В основний серії - 23 мм ВЯ , В протитанковому варіанті - 37 мм), випробовувався зразок з гарматами 45 мм.
  • 2 кулемета ШКАС (Крильові)
  • авіабомби , контейнери ПТАБ
  • реактивні снаряди РС-82 або РС-132
  • в якості оборонного озброєння на двомісних варіантах встановлювався кулемет УБТ калібром 12,7 мм.

модифікації

Випускався в одномісному (пілот) і двомісному варіантах (пілот і повітряний стрілок). Різні технологічні і конструктивні зміни вносилися постійно, наприклад в кінці 1941 року на деякі екземпляри через брак матеріалів ставили хвіст з дерева, з додатковими зовнішніми ребрами жорсткості. Змінювалося бронювання, озброєння.

  • Іл-2 (одномісний) - серійна модифікація штурмовика не обладнаного кабіною для заднього стрільця;
  • Іл-2 (двомісний) - серійна модифікація обладнана кабіною стрілка з ліхтарем і кулеметами ШКАС або УБТ монтувалися на полутурельной установці;
  • Іл-2 АМ-38Ф - штурмовик з форсованим мотором АМ-38Ф, що мав, у порівнянні з АМ-38-м, більшу злітну потужність (на 100 к.с.). Перший одномісний серійний Іл-2 (зав. № 182412) з досвідченим мотором АМ-38Ф надійшов для зняття льотних даних за програмою приймально-здавальних випробувань серійних літаків з доповненням з випробування роботи ВМГвЛІС 18-го авіазаводу 31 липня 1942 р
    З січня 1943 р мотори АМ-38Ф стали встановлюватися на всі серійні штурмовики Іл-2, як одномісні, так і двомісні, на всіх авіазаводах, які випускали ці літаки. До січня 43-го 24-му авіазаводу вдалося виготовити 377 моторів АМ-38Ф.
    З січня 1943 року двомісний Іл-2 з мотором АМ-38Ф пішов в багатосерійне виробництво, а вже з 1 лютого всі основні виробники «Ілів» - 1-й, 18-й і 30-й авіазаводи - повністю перейшли на його випуск.
  • Іл-2 КСС (крило зі «стрілкою») - серійна модифікація Іл-2 АМ-38Ф з тим же двигуном АМ-38Ф, але форсованим до 1720 л. с., з деякими аеродинамічними і конструктивними поліпшеннями.
    Замість металевого бака встановлювалися фіброві протектірованние бензобаки, в яких більшість дрібних пробоїн через деякий час затягувалося спеціальним складом-протектором, які мають властивість загусати на відкритому повітрі.
    З метою поліпшення стійкості Іл-2 в польоті і управління на літаки Іл-2 АМ-38Ф встановлювалися амортизаційні пружини і контрбалансір в системі управління кермом висоти, розробленими в ЛІІ НКАП М. Л. Мілем (згодом Головний конструктор вертольотів).
    Контрбалансір врівноважував сили інерції, що виникають від вагової компенсації керма висоти при криволінійному польоті. Амортизаційна пружина призначалася для підвищення запасу поздовжньої динамічної стійкості штурмовика при польоті з кинутої ручкою управління - натяг амортизаційної пружини створювало постійно діючу силу, що повертає кермо висоти в початкове положення при зміні режиму польоту літака під дією зовнішніх сил.
    Для поліпшення центрування літака Іл-2 кінці консолей крила подані назад, що повертає центрування літака до центрування одномісного літака Іл-2, тобто до 28,0%. Замість дерев'яного крила проведена установка металевого крила, яке підвищувало живучість і покращувало ремонтно-експлуатаційні якості Іл-2. Наприкінці 1944 р заводами № 18, 1 і 30 було відправлено в частині ВПС КА 7377 модифікованих штурмовиків Іл-2 з металевими крилами стрілчастої конструкції, при цьому авіазавод № 1 випускав Іл-2 і з дерев'яним крилом;
  • Іл-2 М-82 - досвідчений варіант одномісного штурмовика обладнаний мотором повітряного охолодження М-82 з злітної потужністю 1 675 к.с. Заводські випробування одномісний Мул-2 М-82ІР успішно пройшов до середини серпня 1942 роки (звіт з випробувань утвёржден 18.08.42 р), однак на державні випробування штурмовик не передавався і надалі всі роботи по ньому були припинені. У серію не пішов;
  • Іл-2 ШФК-37 - досвідчений одномісний варіант штурмовика з мотором АМ-38, озброєний, крім двох крильевих кулеметів ШКАС, двома 37-мм авіаційними гарматами конструкції ОКБ-15 Б. Г. Шпитального ШФК-37 (Шпитальний, фюзеляжного-крильові, калібру 37 мм). 9 штурмовиків брали участь в бойових діях 688-го ШАП 228-й ЩАД 16-й ВА з 27 грудня 1942 по 23 січня 1943 р під Сталінградом при ліквідації німецької оточеної угруповання в смузі 65-ї армії генерал-лейтенанта П. І. Батова. Бойові дії велися з польових аеродромів сх. «Пролетарій», потім станиці Качалінской. У серію не пішов;
  • Іл-2 НС-37 - серійна модифікація двомісного Іл-2 АМ-38Ф на який з метою підвищення протитанкових властивостей штурмової авіації встановлювалися дві гармати калібру 37 мм 11П-37 ОКБ-16 з боєкомплектом по 50 снарядів на гармату, без реактивних снарядів, з бомбовим навантаженням 100 кг в нормальному варіанті і 200 кг в перевантажувальному.
  • Іл-2 НС-45 - дослідний екземпляр літака Іл-2 АМ-38Ф з двома крильевими гарматами НС-45. Полігонні випробування Іл-2 з НС-45 показали незадовільну ефективність стрільби з них в повітрі по малорозмірних цілям. Головним чином через сильну віддачі гармат при стрільбі - максимальна сила віддачі авіагармати на наземному верстаті досягала 7000 кг. У серію не пішов.

бойове застосування

Реактивні снаряди під крилом Іл-2

тактика

Атака з:

  • малих висот (400-1000 м) на пологому пікіруванні
  • поприземного польоту на висотах 15-50 м, низька висота, висока кутова швидкість і складки місцевості повинні були захищати літак від вогню зеніток, в той час як броня захищала його від стрілецької вогню ворожої піхоти.

проблеми

Основним засобом поразки бронетанкової техніки супротивника в початковий період війни були авіабомби . При цьому найкращі результати досягалися при використанні фугасних авіабомб типу ФАБ-100. Однак ФАБ-100 пробивало 30-мм бортову і кормову броню німецьких середніх танків тільки на відстані 5 м і ближче. А при ударі об землю бомби рикошетировать і розривалися далеко від цілі. [3] Крім того, при низькій точності бомбометання використання ФАБ-100 було малоефективно. При ударі з бриючого польоту групою з 4-6 літаків перша частина літаків змушена була використовувати ФАБ-100 з уповільненням детонаторів в 22 секунди (щоб вибух не пошкодили летять слідом літаки), так що цілі за цей час встигали від'їхати на значну відстань від місця падіння бомби. [4]

Бойове застосування Мул-2 ускладнювалося відсутністю відповідних інструкцій і настанов:

Не знаю, як це вийшло, але не тільки в частинах але в самому управлінні 8-ї повітряної армії не було необхідних документів з бойового застосування Мул-2. А раз так, то льотчики діяли на власний розсуд, часто не найбільш раціональним способом.

- Зі спогадів Маршала авіації, ГСС І. І. Пстиго [5]

Крім того, літак не мав прицільного обладнання дозволяв скидати бомби більш-менш точно - ймовірність влучення однієї авіабомбою в об'єкт площею 2000 квадратних метрів (більше есмінця) була 3,5% при висоті бомбосбрасиванія в 50 м, і 2,3% - при бомбовому ударі з висоти 200 м [4] . Така точність робила вкрай скрутним потрапляння не тільки в окоп, а й в артилерійську батарею (чиї площі на порядок-другий менше).

Стрільба з гармати ШВАК з прицілюванням за окремим танку зі складу колони на випробуваннях в НДІ озброєнь ВПС забезпечила в трьох вильоти при загальній витраті 553 снарядів 20 влучень в колону танків (3,6%), з них лише 6 влучень в танк точки наведення (1 , 0%), решта - в інші танки зі складу колони [6] . При стрільбі з гармати ВЯ-23 при загальній витраті 435 снарядів в 6 вильоти пілоти 245 ШАП отримали 46 влучень в колону танків (10,6%), з них 16 влучень в танк точки наведення (3,7%) [7] . Однак, протидія противника в реальному бою знижувало шанси на попадання в ціль. Крім того, броню німецьких середніх танків бронебійні снаряди ВЯ не пробиває ні з одного напрямку атаки. При цьому навіть щодо потужні осколкові 23-мм снаряди Іл-2 містили всього 10 г вибухової речовини, тобто поразки навіть неброньованих цілей ними могло бути досягнуто тільки прямим попаданням.

Важкою і невирішеною проблемою була так само захист стрілка-радиста. Якщо пілот, який перебував в бронекапсула був захищений від куль і осколків, то студент не мав ніякого прикриття і дивувався практично будь-яким видом зброї з будь-(крім лобової) проекції літака. Наслідком цього була висока смертність серед стрільців-радистів (за деякими оцінками, перевищувала смертність пілотів в 2 і більше разів).

Історія бойового застосування

Бойове застосування такого незвичайного літака, як Іл-2 зіткнулося з масою проблем: технічних, тактичних, в підготовці пілотів і так далі. Перші результати боїв були невдалими [8] :

Підводячи підсумки 1941 р можна стверджувати, що це був один з найтрагічніших періодів в історії екіпажів «штурмовики». Пілотів поспішно перенавчали на ці літаки і кидали на фронт, де їх збивали в масових кількостях

... Наприклад один з полків, 280 ШАП протягом трьох днів другий декади жовтня втратив 11 літаків. Тільки 10 жовтня через вильоту не повернулися три з п'яти машин цього полку, а ті які дісталися до свого аеродрому, перебували в жалюгідному стані.

- «Війна в повітрі» № 7,8 Іл-2/10

З урахуванням високого ризику застосування Іл-2, звання Героя Радянського Союзу присвоювалося вже за 10 бойових вильотів [8] . За іншими даними, до 1943 року звання Героя Радянського Союзу присвоювалося за 30 бойових вильотів, а після 1943 року, цей ценз збільшили до 80 [9] .

Відповідно до офіційної статистики Штабу ВПС Червоної Армії з приблизно 1500 Іл-2 спрямованих в частині до 31 грудня 1941 року був втрачено 1100 [8] . Проте, Іл-2 мав достатню гарне бронювання, і значна частина від загального числа втрат становили небойові втрати: аварії внаслідок маневрів на занадто малій висоті при поганих погодних умовах [9] .

Всього за 1941-1945 рр. СРСР втратив 23,6 тис. Штурмовиків, з них 12,4 тис. Склали бойові втрати [1] . Загальна бойова живучість за війну склала близько 53 літако-вильотів на одну безповоротну втрату. За даними аналізу бойової роботи штурмових підрозділів 3-й повітряної армії у Вітебській, Полоцької, Двинской, Бауска і Шауляйський операціях, загальний рівень бойових втрат Іл-2, що характеризується безповоротними втратами, склав 2,8 відсотків від загальної кількості літако-вильотів [10] . При цьому бойові пошкодження реєструвалися в 50 відсотках літако-вильотів. Відзначалися випадки, коли літак самостійно повертався з бойового завдання, маючи більше 500 пробоїн в крилі і фюзеляжі. Після відновного ремонту, проведеного силами польових армійських майстерень, літак повертався в стрій.

Відгуки ветеранів

Валентин Григорович Авер'янов (льотчик, Герой Радянського Союзу ):

Валентин Григорович Авер'янов (льотчик,   Герой Радянського Союзу   ):

Літак для цієї війни був хороший і потрібний. Так, він не дуже берег екіпажі, але як зброя - це була відмінна машина ... Та, пікірувати він не міг, але за рахунок роботи на малій висоті був дуже ефективним. Ми брали 400 кг бомб, рідко 600 - не злітав. Правда, справжнього бомбардувального прицілу у штурмовиків не було, але мені здається, він їм і не був потрібен. Для чого він? Там колись прицілюватися! Те саме можна сказати і до РС - летіли, лякали. Найточніша зброя штурмовика - це гармати. Дуже хороші 23-міліметрові гармати ВЯ. Доводилося летіти і з 37-міліметровими гарматами НС-37. Коли з них стріляєш, літак зупиняється - дуже сильна віддача. Задоволення ніякого, але потужний, звичайно, зброю. [11] Літак для цієї війни був хороший і потрібний

Микола Іванович Пургин (льотчик, Герой Радянського Союзу ):

Штангеєв Микола Іванович (льотчик):

Усов Валентин Володимирович (механік, повітряний стрілок):

Я думаю, що на той час це був єдиний літак, який вдало поєднував в собі вогневу міць, непогану маневреність і броньовий захист ... Звичайно, 20-міліметровий снаряд броня не тримала, але на рикошет йшло дуже багато влучень ... Крім того, бронекорпус і не повністю забираються колеса дозволяли садити машину на живіт. При цьому, природно, масляний радіатор зносило, але такі пошкодження можливо було виправити в польових умовах. Єдиний недолік, який я можу виділити, - низька експлуатаційна технологічність. [11] Я думаю, що на той час це був єдиний літак, який вдало поєднував в собі вогневу міць, непогану маневреність і броньовий захист

Подальший розвиток

штурмовик Іл-10 - застосовувався в останні місяці Великої Вітчизняної війни, а також під час війни в Кореї (В складі ВПС Північній Кореї ).

Герої Радянського Союзу, які воювали на Іл-2

Двічі Герої Радянського Союзу Роки життя Бойових вильотів Алексенко, Володимир Аврамович (1923-1995) 292 Андріанов, Василь Іванович (1920-1999) 177 Бегельдінов, Талгат Якубековіч (Нар. 1922) 305 Біда, Леонід Гнатович (1920-1976) 214 Береговий, Георгій Тимофійович (1921-1995) 186 Бондаренко, Михайло Захарович (1913-1947) понад 218 Брандис, Анатолій Якович (1923-1988) 227 Воробйов, Іван Олексійович (1921-1991) понад 300 Гарєєв, Муса Гайсинович (1922-1987) близько 250 Голубєв, Віктор Максимович (1916-1945) 257 Єфімов, Олександр Миколайович (Нар. 1923) 222 Кунгурцев, Євген Максимович (1921-2000) понад 210 Мазуренко, Олексій Юхимович (1917-2004) близько 300 Михайличенко, Іван Харлампович (1920-1982) 179 Мильніков, Григорій Михайлович (1919-1979) більше 223 Михлик, Василь Ілліч (1922-1996) 188 Недбайло, Анатолій Костянтинович (1923-2008) 219 Одинцов, Михайло Петрович (Нар. 1921) 215 Павлов, Іван Хомич (1922-1950) понад 193 Паршин, Георгій Михайлович (1916-1956) 253 Прохоров, Олексій Миколайович (1923-2002) 238 Сімейка, Микола Іларіонович (1923-1945) 227 Сівков, Григорій Флегонтовіч (Нар. 1921) 247 Степанищев, Михайло Тихонович (1917-1946) 234 Степанян, Нельсон Георгійович (1913-1944) 239 Столяров, Микола Георгійович (1922-1993) більш 180 Челноков, Микола Васильович (1906-1974) 270 Двічі Герої Радянського Союзу Роки життя Бойових вильотів   Алексенко, Володимир Аврамович   (1923-1995) 292   Андріанов, Василь Іванович   (1920-1999) 177   Бегельдінов, Талгат Якубековіч   (Нар Герої Радянського Союзу Роки життя Бойових вильотів Абдіров, Нуркен (1919-1942) 16 Авер'янов, Валентин Григорович (1922-2007) 192 Баленко, Микола Пилипович (1921-1994) понад 132 Бібішев, Іван Фролович (1921-1943) 141 Бородін, Олексій Іванович (1917-1999) понад 60 Бистров, Микола Гнатович (1922-1994) понад 120 Васильчук, Олександр Дмитрович (1923-?) 104 Воронов , Віктор Федорович (1914-1944) понад 81 Герасимов, Сергій Дмитрович (1915-1944) 93 Горячев, Віктор Федорович (1918-1944) понад 110 Давидов, Микола Сергійович (1921-1949) більш 187 Драченко, Іван Григорович (1922-1994) 151 Єгорова, Анна Александровна (Нар. 1916) 277 Ємельяненко, Василь Борисович (1912-2008) більш 88 Єрашов, Іван Михайлович (1911-1948) більш 94 Заварикін, Іван Олександрович (1916-1945) понад 104 Землянський, Володимир Васильович (1906-1942) 45 Зуб, Микола Антонович (1911-1943) понад 120 Кадомцев, Анатолій Іванович (1918-1944) понад 280 Карабулін, Микола Михайлович (1918-1943) понад 29 Колодін, Андрій Іванович (нар. 1923) 157 Кузнєцов, Георгій Андрійович (1923-2008) 122 Левін, Борис Савелійович (рід. 1922) 170 Левін, Григорій Тимофійович (нар. 1917) 129 Молозев, Віктор Федорович (нар. 1919) 101 Науменко, Іван Опанасович (Нар. 1918) понад 81 Оловянніков, Микола Юхимович (рід. 1922) понад 100 Пургин, Микола Іванович (1923-2007) 232 Романов, Михайло Якович (нар. 1922) 129 Соколов, Семен Никанорович (1922-1998) 119 Сиченко, Петро Федорович (1911-1969) до 01.42 г 49 Тарасов, Дмитро Васильович (1919-1989) 163 Черкашин, Григорій Григорович (нар. 1921) 240 Чернець (Арсентьев), Іван Арсентійович (1920-1999) понад 105 Шабельніков, Іван Сергійович (1917-1947) понад 122 Ширяєв, Всеволод Олександрович (1911-1942) невідомо Шумський, Костянтин Мефодійович (рід. 1908) більше 112 Яковлєв, Олександр Іванович (1918-1989) 167 Яковлєв, Олексій Олександрович (1923-1990) 153

додатково

на озброєнні

Держави в яких Іл-2 складався на озброєнні.

СРСР

Болгарія

  • ВПС Болгарії Отримав 120 Бойовий Іл-2 і 10 Навчальних Іл-2У в 1945 году. Літаки вікорістовуваліся до 1954 року.

Чехословаччини

  • ВВС Чехословаччини отримай 33 Бойовий Іл-2 і 2 Навчальних Іл-2У. Літаки вікорістовуваліся до 1949 року.

Польща

  • ВПС Польщі Отримав 250 штурмовіків Іл-2 между 1944 и 1 946 рокамі. Всі літаки були зняті з озброєння в 1949 році.

Монголія

  • ВВС Монголії отримали 71 штурмовиків Іл-2 1945. Всі літаки були зняті з озброєння в 1954 році

Югославія

  • ВВС Югославії отримали 213 літаків різних модифікацій і експлуатували їх до 1954 року.

Тактико-технічні характеристики

Профілі одномісного (зліва) і двомісного (праворуч) Іл-2. Вид зверху.

Наведені нижче характеристики відповідають модифікації Іл-2м3:

Технічні характеристики

  • екіпаж : 2 людини
  • довжина : 11,6 м
  • розмах крила : 14,6 м
  • висота : 4,2 м
  • Площа крила: 38,5 м²
  • маса порожнього 4 360 кг
  • Маса спорядженого 6 160 кг
  • Маса максимальна злітна 6 380 кг
  • двигуни: : 1 × рідинного охолодження V-подібний 12 циліндровий АМ-38Ф
  • тяга: 1 × 1720 к.с. (1285 кВт)

льотні характеристики

Озброєння

  • Гарматно-кулеметне:
    • 2 × 23 мм гармати ВЯ-23 по 150 патронів на стовбур
    • 2 × 7,62 мм кулемета ШКАС по 750 патронів на стовбур
    • 1 × 12,7 мм оборонний кулемет УБТ в задній кабіні, 150 патронів
  • Бойове навантаження:
    • до 600 кг бомб
    • 4 × РС-82 або РС-132

Порівняльна таблиця тактико-технічних характеристик різних модифікацій

ТТХ Іл-2 різних модифікацій

Іл-2
(ЦКБ-55П) Іл-2 Іл-2
(1942) Іл-2 КСС
(Іл-2м3) Іл-2
(1944) Іл-2
НС-37 Технічні характеристики екіпаж 1 (пілот) 2 (пілот і стрілець) довжина , М 11,6 Розмах крила , М 14,6 висота , М 4,17 Площа крила, м² 38,5 маса порожнього, кг 3 990 4 261 4 525 4 360 4 525 4 625 Маса спорядженого, кг 5 310 5 788 6 060 6 160 6 360 6 160 Маса корисного навантаження, кг 1 320 1 527 1 535 1 800 1 835 1 535 Маса палива , кг 470 535 двигун 1 × АМ-38 1 × АМ-38Ф Потужність , К.с. 1 × 1 665 1 × 1 720 1 × 1 760 1 × 1 720 Льотні характеристики Максимальна ШВИДКІСТЬ
на висоті, км / год / м 433/0
450/2 460 396/0
426/2 500 370/0
411/1 200 403/0
414/1 000 390/0
410/1 500 391/0
405/1 200 Посадкова швидкість, км / год 140 145 145 136 Практична дальність, км 638 740 685 720 765 685 Практична стеля , М 7 800 6 200 6 000 5 500 6 000 Швидкопідйомність , М / с 10,4 н / д 6,95 10,4 8,3 7,58 Час набору висоти,
м / хв 1 000 / 1,6
5 000 / 9,2 1 000 / 2,2
3 000 / 7,4
5 000 / 14,7 1 000 / 2,4
3 000 / 7,8
5 000 / 17,8 5 000 / 20,0 5 000 / 15,0 1 000 / 2,2
3 000 / 7,0
5 000 / 15,5 Довжина розбігу, м 450 420 400 н / д 395 370 Довжина пробігу, м 400 500 н / д 535 500 Навантаження на крило, кг / м² 138 150 157 160 165 160 тяговооруженность , Вт / кг 230 210 204 Озброєння Гарматне-кулеметне 2 × 20 мм ШВАК
по 210 сн.
2 × 7,62 мм ШКАС
по 750 п. 2 × 23 мм ВЯ
по 150 сн.
2 × 7,62 мм ШКАС
по 750 п. 2 × 23 мм ВЯ
по 150 сн.
2 × 7,62 мм ШКАС
по 750 п.
1 × 12,7 УБТ 2 × 37 мм НС
по 50 зн.
2 × 7,62 мм ШКАС
по 750 п.
1 × 12,7 УБТ Ракетне 8 × РС-82 або РС-132 4 × РС-82 або РС-132 немає Бомбове 400-600 кг бомб 100-200 кг бомб

Іл-2 в мистецтві

  • Особливо важливе завдання - художній фільм, присвячений творцям Іл-2 (конструкторам, робітникам і випробувачам)

пам'ятник літаку

В місті Самара встановлено пам'ятник штурмовику Іл-2. Після війни він був знайдений піонерами в болотах Мурманської області поблизу станції Алакуртти , Доставлений в Куйбишев на авіаційний завод , Відреставрований і поставлений на постамент на перетині проспекту Кірова з московським шосе . Урочисте відкриття пам'ятника відбулося 9 травня 1975 , В тридцяту річницю перемоги СРСР в Великій Вітчізняній війні [12] .

Нині це один із символів міста, популярне місце зупинки весільних кортежів.

9 травня 1979р. в городе Воронежі біля центральної прохідної воронезького авіазаводу був встановлений пам'ятник Іл-2 на честь трудового подвигу воронезьких авіабудівників за часів Великої Вітчизняної війни.

ПОСИЛАННЯ

література

  • Сергій Кузнецов «Броньований штурмовик Іл-2». - Експрінт, 2004. - ISBN 5-94038-042-5
  • Шаврова В. Б. «Історія конструкцій літаків в СРСР».

Примітки

  1. Атакують «Крилаті танки» . «Моделіст-Конструктор», 1982, №5. mkmagazin.almanacwhf.ru. - «Історія авіації не знала більш масового літака. У роки війни він став основою нашої фронтової авіації ». Перевірено 3 грудня 2007.
  2. Важкий штурмовик ОКБ ім.Ільюшіна Іл-2, опис, тактико-технічні характеристики, озброєння, модифікації бойового літака Іл-2 . CombatAvia.info - все про військову авіацію Росії. - «За« тиражу »літак Іл-2 не мав собі рівних. Заводи побудували більше 36 тис. Машин цього типу ». Перевірено 3 грудня 2007.
  3. Володимир Перов, Олег Растерін «Як воювати?»
  4. 1 2 http://www.airwar.ru/enc/aww2/il2.html
  5. «Над вогняним Доном», Ростовське книжкове видавництво. Р-н-Д -1985. стор.25
  6. http://war.by-airforce.com/articles/Il-2-antitank-01.html
  7. http://war.by-airforce.com/articles/Il-2-antitank-02.html
  8. 1 2 3 «Війна в повітрі» № 7,8 Іл-2/10
  9. 1 2 Легендарне зброю. Іл-2 . Rambler-Перемога (2005). - «Небойові втрати екіпажів Іл-2 під час війни становили значну частину від загального числа загиблих льотчиків.». Перевірено 3 грудня 2007.
  10. З історії радянської авіації. Літаки ОКБ ім. С. В. Ільюшина. М.: Машинобудування. 1985. - 263 с, с. 113.
  11. 1 2 3 4 Інтерв'ю в книзі Драбкин А. «Я бився на Іл-2». - М.: Яуза, Ексмо, 2007.
  12. Пам'ятники Самари. Штурмовик Іл-2.

Wikimedia Foundation. 2010 року.

Для чого він?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов