Наша сеть партнеров Banwar
Сови - виняткові хижаки. Вони не тільки відмінно бачать і чують, але і вміють безшумно літати. Це можливо завдяки структурі їхніх крил, які стали предметом аналізу вчених. В результаті дослідники розробили прототип покриття, яке, як вони стверджують, може значно зменшити шум, створюваний вітровими турбінами, комп'ютерними вентиляторами і літаками.
Дослідники з Кембриджського університету і Політехнічного університету Вірджинії, Університету Ліхай і Флоридського Атлантичного університету вивчали дрібні деталі пір'я сови, що нагадують, як вони кажуть, полог лісу. Вони також помітили гнучкий гребінь, рівномірно розташований уздовж передньої кромки крила, в той час як задня кромка мала пористу еластичну бахрому.
«Жодна інша птиця не має такої конструкції крила», сказав професор Найджел Пік з Кембриджа, який очолив дослідження. «Велика частина шуму створюється задньою крайкою, де проходить повітряний потік стає турбулентним. Структура совиного крила допомагає зменшити шум, згладжуючи проходження повітря і розсіюючи звук. »
Перші спроби скопіювати цей ефект полягали в покритті краю леза вітряної турбіни свого роду вуаллю, що знизило шорсткість підстильної поверхні і скоротило шум на 30 дБ.
Але, розуміючи, що на турбіну літака вуаль не повісиш, дослідники надрукували на 3D-принтері пластиковий прототип і випробували його на вітряної турбіни. Під час випробувань леза в аеродинамічній трубі дослідники змогли знизити шум на 10 дБ. Потрібно відзначити, що вони не повідомили, як це впливає на аеродинаміку.
Зараз команда планує випробувати покриття на функціонуючої вітрової турбіни і перевірити, чи буде це впливати на її продуктивність. Так як зараз турбіни уповільнюють, щоб мінімізувати шум, нове покриття може дозволити виробляти більше електроенергії. Крім вітряних млинів, покриття може послужити для багатьох типів крил і лез, але перед цим технологія ще потребує оптимізації.
джерело: University of Cambridge