Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Історія автомобільного кондиціонера

  1. Так буде холод!
  2. Первістки клімат-контролю

Наша сеть партнеров Banwar

Ми вже розповідали про те, як в автомобілях з'явилася «піч». Процес цей був довгим і складним, але з появою тепла в машині не закінчилися спроби зробити її ще більш комфортною. Адже всім відомо, що зніжений природою і еволюцією людина періодично страждає не тільки від холоду, але і від спеки. Тому історія появи в автомобілях спочатку кондиціонера, а потім і кліматичної системи не менш цікава, ніж історія «грубки».

Так буде холод!

В минулій частині ми закінчили на тому, що до п'ятидесятих-шістдесятих років минулого століття остаточно сформувалася єдина система вентиляції та обігріву салону. Для поліпшення вентиляції в спекотні дні могли використовуватися і бічні вікна, і люки в даху, але в цілому сформувалася система, при якій повітря подавався в салон за допомогою вентилятора під невеликим тиском. Це дозволяло уникнути запилення нутрощів машини звичайним зовнішнім повітрям, до того ж це повітря міг підігріватися. Тоді ж склалося поділ потоків повітря на декілька зон, і тепер водій міг регулювати його напрямок.

Спроби автоматизувати підтримку температури почалися ще в тридцяті роки. Ефективність систем на основі парафінових термоелементів і біметалевих пар виявилася невисокою, але будь-яка припливна система хоча б забезпечувала обдув салону повітрям з зовнішньою температурою. Звичайно, в жарких регіонах цього було явно недостатньо. Але як охолодити повітря?

В принципі, сама ідея охолодження за рахунок фазового переходу подана самою природою. Адже наша з вами природна система підтримки температури з випаровуванням поту з поверхні шкіри - саме з таких. При випаровуванні рідини поверхню сильно охолоджується. Питання тільки в тому, де взяти багато рідини, і який.

Питання тільки в тому, де взяти багато рідини, і який

Вільям Каллен

Перші досліди по охолодженню фазовим переходом відносяться ще до XVIII століття. У 1748 році Вільям Каллен в університеті Глазго продемонстрував роботу системи, що використовує діетиловий ефір в якості робочого тіла і замкнутий цикл роботи. Перше промислове використання подібних систем пов'язують з ім'ям Джейкоб Перкінса, який в 1834 році запатентував і виготовив систему з приводом від парової машини. І вже в 1844 році цю технологію використовували для охолодження повітря в приміщеннях: лікар Джон Горі створив систему кондиціонування для кондиціонування палат.

Порівняно компактні холодильні системи проводилися з 1910 року компанією General Electric. Але для автомобільної історії важливіше інша компанія.

У 1916 році була заснована фірма Guardian Refrigerator Company, яка намагалася вийти на ринок зі своєю моделлю холодильника. Вона зазнала невдачі: вдалося продати лише 40 установок, після чого гроші закінчилися. Скористався цим президент і засновник компанії General Motors Вільям Дюран, який купив компанію і перейменував її в Frigidaire. Цей хід дозволив не тільки розгорнути масове виробництво холодильників, а й отримати в розпорядження автомобільного гіганта технологію фазового переходу.

Вільям Дюран, засновник General Motors

Втім, в 30-і роки ХХ століття наймасовішою системою фазового переходу для використання в автомобілях залишалися Thermador Car Cooler і їй подібні системи. Це була просто труба, яку вішали на бокове вікно машини. Зустрічний потік повітря випаровував воду в резервуарі, і в салон він надходив охолодженим. Ефективність такої простої системи була невеликою, але 5-10 градусів можна було скинути. Зате ціна виявилася вкрай низькою, видатковий матеріал - звичайна вода. Так що застосовували простенькі випарники довго, і їх виробництво не припинялося до кінця шістдесятих років. На відміну від кондиціонера, система була простою і дешевою, а ефект - цілком відчутним. Хіба що з часом з'явилися варіанти для монтажу системи на люку в даху: там це виглядає не так дивно, як на бічному вікні.

Thermador Car Cooler

Першим «справжнім» кондиціонером оснастили машини Packard в 1939 році. На той момент це були найдорожчі і передові автомобілі в світі, так що поява в них кондиціонера було цілком закономірним.

Систему кондиціонування розмістили в багажнику, виробляла її компанія Bishop і Babcock Co. Опція виявилася не надто популярною з цілого ряду причин. І не так страшно, що вона зайняла половину об'ємистого багажника. І навіть ціна в 274 долара не була вирішальним негативним фактором, на тлі загальної вартості Паккарда це було не так вже й багато, хоча і порівняно з ціною нового дешевого автомобіля. Просто система не відключалася: електромагнітну муфту в приводі ще не придумали, а знімати кожен раз ремінь приводу компресора було важкувато. Надійність роботи виявилася низькою: велика довжина трубок і постійні витоку не сприяли нормальній експлуатації. Після 1941 року опція зникла з прайс-листа компанії. У тому ж році Cadillac пропонував подібну систему для своїх лімузинів, але опція не протрималася у виробництві і року.

У тому ж році Cadillac пропонував подібну систему для своїх лімузинів, але опція не протрималася у виробництві і року

Packard Super Eight Touring Sedan '1939

Наступна спроба створити прохолоду в салоні зробила компанія Chrysler. У моделі Imperial 1953 року використовувалася куди більш сучасна система Airtemp власного виробництва. Причому ще в 1941-1942 роках компанія робила спроби оснащення нею машин, але тоді в серійне виробництво ця опція не пішла. В Imperial системою вже можна було керувати з місця водія, але розташовувалася вона все ще в багажнику. Зате з надійністю проблем не було, адже технологію компанія відпрацювала на домашніх кондиціонерах Airtemp. І система не тільки охолоджувала повітря в салоні, але і нагнітала охолоджене повітря з вулиці.

Imperial 'тисячі дев'ятсот п'ятьдесят три

Первістки клімат-контролю

У 1954 році на автомобілі Nash Ambassador з'явилася перша в світі інтегрована система опалення, вентиляції та кондиціонування. Назвали її All-Weather Eye, і в ній вперше використовувалася електромагнітна муфта в приводі кондиціонера, а все її вузли були встановлені під капотом і в передній частині салону. Конструкція передбачала подальший підігрів охолодженого повітря при необхідності, що навіть при невисокій температурі зовні створювало всередині приємну атмосферу. І варто нагадати, це був перший автоматичний клімат-контроль з кондиціонером: досить було поставити температуру, і термостат підтримував її. All-Weather Eye задала напрямок розвитку для інших кліматичних систем, але сверхпопулярной не стала.

І справа знову була навіть не в її вартості - 345 доларів в післявоєнній Америці були суттєвою сумою, але це було менше, ніж ціна куди менш досконалих систем розробки GM і Chrysler. Проблема була в популярності самих машин Nash. Вони були дуже передовими, з дуже сучасним дизайном, але, тим не менш, обсяги виробництва були невеликі. І велика частина машин компанії були порівняно недорогими, їх покупці не витрачали зайві гроші на нововведення. Зате всі інші виробники машин зрозуміли, як потрібно робити систему опалення та вентиляції.

Nash Ambassador '1954

Компанія General Motors мала в своєму складі двох розробників систем кондиціонування. Це вже згадана Frigidaire, на розробках якої запустили систему зразка 1941 року, і Harrison, яка відповідала за виробництво радіаторів та дизайн системи охолодження. Друга спроба GM оснастити свої машини кондиціонерами покладалася вже на рішення і дизайн Harrison, яка в свою чергу запозичила багато ідей у ​​Nash.

Так, на Pontiac 1954 року система повністю розташувалася під капотом, а можливості компанії дозволили їй вперше в світі розташувати радіатори кондиціонера і системи охолодження «бутербродом» - разом, забезпечивши оптимальну продування для них і не збільшуючи габарити машини. До того ж їм вдалося значно зменшити розміри компресора, перейшовши до аксіально компресора замість звичного V-образного.

До того ж їм вдалося значно зменшити розміри компресора, перейшовши до аксіально компресора замість звичного V-образного

Pontiac Chieftain DeLuxe Eight 'тисяча дев'ятсот п'ятьдесят чотири

Наступний, 1955 рік був роком тріумфу систем кондиціонування. У США було продано 892 Plymouth, більше 400 Chevrolet, всі основні компанії пропонували свої машини з цією опцією. Прогрес систем йшов таким темпом, що до 1957 року кондиціонер в багажнику залишився тільки на деяких машинах Packard, Studebacker і Linсoln. Причому в 1958 році, коли Cadillac Eldorado Brougham став першою в світі машиною з системою кондиціонування в стандартній комплектації, про кондиціонер в багажнику вже забули. На наступні 60 років компоновка системи кондиціонування сформувалася.

Cadillac Eldorado Brougham '1958

Тільки до кінця 90-х років прогрес торкнувся і цих систем. Наприклад, з'явилася можливість створити компресори з регульованим тиском і регульовані випарники, а заодно забезпечити систему повністю електронною системою управління клімат-контролем з повним поділом зон і електроприводом заслінок.

Але це - вже тема для наступної історії.

Опитування

А у вас в машині є кондиціонер?

Але як охолодити повітря?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов