Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Історія "горбатого запорожця" ЗАЗ-965: етапи виробництва і модифікації авто

  1. Кілька слів про передісторію автомобіля
  2. Конструкція і дизайнерські рішення автомобіля
  3. Технічні характеристики «Горбатого» ЗАЗу-965
  4. Модифікації «Горбатого» ЗАЗу-965
  5. «Запорожець» в індустрії сувенірної продукції і кінематографа
  6. Цікаві факти про «Запорожці»

Наша сеть партнеров Banwar

ЗАЗ-965 - це легковий автомобіль радянського виробництва, який ставився до класу А і виготовлявся в період з 1960 по 1963 рік (965А - з 1962 по 1969 рік). За 9 років за все з конвеєра зійшло 322 166 примірників, в тому числі і його модифікацій. ЗАЗ-965   - це легковий автомобіль радянського виробництва, який ставився до класу А і виготовлявся в період з 1960 по 1963 рік (965А - з 1962 по 1969 рік)

ЗАЗ-965 «Запорожець»

Кілька слів про передісторію автомобіля

Починаючи з 1955 року в світ вийшов новий Москвич-402 . Не дивлячись на те, що він ставився до бюджетного автомобілю, «для простих громадян», все-таки був не по кишені багатьом радянським робочим. Це наштовхнуло уряд на пошук нових рішень і розробку сучасних мотоколясок та малолітражок. В результаті було навіть випущено кілька зразкових варіантів, наприклад: НАМИ-031, НАМИ-059, ІМЗ-А50 «Білка», ГАЗ-18, ось тільки ні один з них не пройшов «іспит». Уряду не хотілося чекати кілька років ретельних розробок і вкладення в це великих коштів. Адже набагато простіше взяти за зразок вже готовий імпортний автомобіль і переробити «на свій лад». Так і зробили, а «жертвою» став малолітражний італієць Фіат-600, який відрізнявся легкою конструкцією і надзвичайною популярністю. Московським Заводом Малолітражних Автомобілів навіть вдалося випустити зразок, іменований «Москвичем-444». Він мав двигун від радянського мотоцикла «Урал», механічні склопідйомники і колеса на 13 дюймів. Через деякий час техдокументації цієї малолітражки вирішили передати запорізькому заводу «Комунар», який раніше спеціалізувався на сільськогосподарських машинах.

Через деякий час техдокументації цієї малолітражки вирішили передати запорізькому заводу «Комунар», який раніше спеціалізувався на сільськогосподарських машинах

Експериментальний «Москвич-444»

Експериментальний «Москвич-444»

Варіант майбутньої малолітражки ГАЗ-18

Варіант майбутньої малолітражки ГАЗ-18

ІМЗ-А50 «Білка»

ІМЗ-А50 «Білка»

Один з варіантів громадянського всюдихода НАМИ-031

Спеціально для цього автомобіля інститутом НАМИ був розроблений V-подібний, 746-кубовий двигун з 4-ма циліндрами. Він мав оригінальну конструкцію з литими валами. За своїми характеристиками двигун вийшов дуже вдалим і, як результат, трохи більше, ніж двигун від Фіата-600, що стало причиною для його установки ззаду і освіти своєрідного горба, за що «Запорожець» і удостоївся прізвиська «горбатий». Цікаво і те, що самі автомобілі збиралися на запорізькому заводі, а двигуни допрацьовувалися на мелітопольському МеМЗ. Перед тим, як запустити автомобілі в виробництво, взимку 1960 року презентували три досвідчених екземпляри з двигунами МеМЗ-965В. Майже три місяці проходили важкі внутрішні випробування, де два автомобіля «наїздили близько 5 тис.км., а один - цілих 14. Потім їх відправили до міжвідомчої комісії, де випробування ще затягнулися до кінця червня. Остаточний вердикт був позитивним, хоча комісія дорікнула конструкторів в тому, що вага все-таки був завищений на майже 54 кг, та й висота салону не відповідала кресленнями майже на 30 мм. ЗАЗ дозволили пустити у виробництво, але тільки після усунення цих та ще декількох недоліків. Крім того, «Запорожець» побував на оглядинах навіть у Хрущова, який, не дивлячись на своє «відгодоване черевце», без проблем сів за кермо і відчував себе цілком зручно, а професійний радянський автомобільний випробувач Скиданенко навіть висловив свою повагу і зробив акцент на тому , що така машина обов'язково повинна вийти в продаж як можна швидше з ціною, доступною будь-якому «Трудящі».

прототип «горбатого» Fiat 600

Серійне виробництво автомобіля офіційно розпочато в 1960 році зі стартовою ціною 18 тис. Дореформених рублів. Це був хороший показник, адже Москвич-407 коштував більше 25 тис., А що вже говорити про «Волзі», ціна якої була приблизно 51 тис.

В Наприкінці 1962 року конструктори взялися за модернізацію «серця» автомобіля, в результаті чого циліндри збільшилися до 72 мм, робочий об'єм - до 887 см³, а потужність - до 27 кінських сил.

В Наприкінці 1962 року конструктори взялися за модернізацію «серця» автомобіля, в результаті чого циліндри збільшилися до 72 мм, робочий об'єм - до 887 см³, а потужність - до 27 кінських сил

Перший дослідний зразок Запорожця

Конструкція і дизайнерські рішення автомобіля

З найперших років автомобіль дуже добре сприймався покупцями і не отримував на свою адресу серйозних нарікань. Досить добре Запорожець себе зарекомендував при їзді в селах або по поганих дорогах. Високому показнику прохідності сприяє гладке днище, незалежна підвіска на всі 4 колеса, а також - велике навантаження (майже 60%) на провідні колеса. До речі, цікавий і той факт, що навіть застрягши в болоті або снігу, Запорожець не створював особливих проблем його пасажирам, адже навіть 2 людини могли легко «витягнути» з полону автомобіль, який важив всього 665 кг. До речі, Запорожець відрізнявся і тим, що міг без проблем їздити між грубими коліями, залишеними на дорогах вантажівками. Цього не вдавалося ніяким легковикам, навіть ГАЗ-69 , Який повинен був однією стороною в'їжджати в колію, а інший рухатися акуратно по горбу перекошеним.

Цього не вдавалося ніяким легковикам, навіть   ГАЗ-69   , Який повинен був однією стороною в'їжджати в колію, а інший рухатися акуратно по горбу перекошеним

Серійна партія ЗАЗ-965 на виробництві

Власники «горбатого» любили його не тільки за хорошу маневреність і міцний кузов (За рахунок тільки двох дверей), а й за економічність, а також - простий в ремонті двигун.

Під час роботи над зовнішнім виглядом цього автомобіля, дизайнери не надавали особливої ​​уваги декоративних деталей або широким набором додаткових електроприладів, адже головною метою - було створення бюджетного громадянського «коня». Сам кузов був закритим, що несе, з цільного металу і на вигляд «пухким». Його передня частина підкреслювалася двома складками оригінальної симетричної форми. Їх криві переходи мали досить маленькі радіуси, а колісні кромки були трохи «відстовбурченими». На колісному ковпаку було три головки болтів, а задні колеса мали помітний розвал. Так як двигун розташовувався ззаду, багажник був спереду, кришка якого закривалася зсередини. Передні роздільні сидіння були пересувними і регульованими (в залежності від росту людини), а задній диван цілком комфортабельним. Серед корисних «штучок» слід виділити протисонячні козирки, дверні кишені і 12-вольтової електрообладнання постійного струму, яке мало 1-дротову систему.

Серед корисних «штучок» слід виділити протисонячні козирки, дверні кишені і 12-вольтової електрообладнання постійного струму, яке мало 1-дротову систему

Передня панель приладів ЗАЗ-965

У салоні Запорожця панував мінімалізм - за рульовим колесом розташовувалося кілька контрольних приладів, праворуч - запалювання, кілька кнопок управління, обігрівач і радіоприймач. Лобове скло забезпечувало досить хорошу оглядовість, а бічні стекла мали в передній частині кватирки-куточки. ЗАЗ-965 був двох дверним, але повноцінним 4-х місцевим автомобілем, довжиною всього 3.33 м. Посадка пасажирів на задній диван здійснювалася шляхом згинання вперед правого переднього крісла. Днище не мало карданного валу і було ідеально рівне, а довжина кліренсу під задньою віссю становила всього 20мм, що в результаті і дало Запорожцю відмінну прохідність.

Салон автомобіля ЗАЗ-965

Серед недоліків ЗАЗу залишалися висока гучність двигуна і погана звукоізоляція салону, відкриття дверей «у зворотний бік», а також - розташування бензинового бака в передній частині, що було дуже небезпечно на випадок зіткнення. Деякі власники автомобіля негативно висловлювалися про потужності, якої явно не вистачало.

Технічні характеристики «Горбатого» ЗАЗу-965

Головною деталлю корпусу двигуна був картер, у внутрішній перегородці якого була спеціальна порожнину для опори підшипника. Пара підшипників цільні, а сама опора зафіксована болтом. На стінках картера присутні опора для розподільного вала , А зверху картера - 4 отвори. Вони створені для установки циліндрів, головки яких виготовлені з алюмінієвого сплаву і мають охолоджувальні ребра. Випускні канали чотири (для кожного циліндра), а впускних - всього два. Під свічки запалювання також передбачені отвори, в яких встановлюються додатково футорки.

Під свічки запалювання також передбачені отвори, в яких встановлюються додатково футорки

Двигун ЗАЗ-965, розташований позаду

чотириступінчаста коробка передач мала два вала і три ходу. Одна передача була задньої, 2-а і 3-я мали косозубиє шестерні, які були в постійному зчепленні. Друга, третя і четверта передачі мали синхронізатори, необхідні для безшумної роботи. Так як різке і швидке переключення передач могло вивести систему з ладу, конструкція важеля дозволяла рухатися йому дуже згладжено і без ривків. муфти КП переміщалися за допомогою трьох штоків і вилок. Система охолодження - це ще одне слабке місце «горбатого», адже система завжди перегрівалася в теплу пору року, особливо під час тривалої їзди.

Передню підвіску конструктори запозичили у «Жука» від компанії Фольксваген. Вона представляла собою два торсиона поперечного типу, до яких прикріплювалися 4 важеля. До важелів додатково приєднувалися кулаки ведучих коліс за допомогою вузла. Задня підвіска представляла собою два діагональних важеля з півосями, які гойдалися. Ця бюджетна і проста по конструкції підвіска робила автомобіль більш економічним, хоч і не дуже швидкісним. Надалі конструктори все ж позбулися цієї конструкції, замінивши її на «косу систему важеля» конструкцію, піввісь якої мали свої шарніри.

Технічні характеристики ЗАЗ 965

Період виробництва 1960-1969 рр. Ціна 18 тис. Рублів Кузов 2-дверний суцільнометалевий седан несучого типу Габарити (д / ш / в) 3330/1395/1450 мм Вентиляція Місцева, бессквозняковое, Вага с / без навантаження 665/965 кг Розподіл ваги, передня / задня вісь 42 / 58% Колія передніх / задніх 1150/1160 мм Дорожній просвіт 175 мм Мінімальний радіус повороту 5 м Максимальна швидкість 100 км / год Двигун Бензиновий, V-подібний, чотиритактний з чотирма циліндрами, карбюраторний, з верхнім розташуванням клапанів і повітряним типом охолодження Вид палива А -72 або А-76 (ГОСТ 2084-67) Тип циліндрів Чавунні, роздільні, ребрами охолодження Діаметр циліндра 72 мм Робочий об'єм циліндрів 887 см.куб. Ступінь стиснення 6,5 Потужність 30 к.с. Бензобак 30 л Система змащення Комбінована (тиск і розбризкування) Карбюратор Вертикальний, з падаючим потоком К-125 Зчеплення Однодисковое, сухе, з діаметром диска 1,7 см Коробка передач 4-ступінчаста, 3-ходова. (2-а, 3-я і 4-я з синхронізаторами) Диференціал Конический, з 2-ма сателітами Руль Глобоідальний черв'як з подвійним роликом Гальмівна система Колодкові на всі колеса Гальмівний привід (ножний / ручний) Гідравлічний / тросової Шини Безкамерні, низького тиску Діаметр шин 13 дюймів Підвіска (передня / задня) незалежна, торсіонна / незалежна, пружинна Амортизатори Поршневі, гідравлічні, 2-сторонньої дії та телескопічного типу

Модифікації «Горбатого» ЗАЗу-965

ЗАЗ-965АБ - модель для інвалідів з важелями ручного управління.

ЗАЗ-965АР - автомобіль для інвалідів у яких пошкоджена тільки одна нога і / або одна рука.

ЗАЗ-965С - праворульний фургон з задніми фільонками з металу і зміненої системою охолодження, призначений для збору пошти.

ЗАЗ-965С - праворульний фургон з задніми фільонками з металу і зміненої системою охолодження, призначений для збору пошти

Поштовий фургон ЗАЗ-965С

ЗАЗ-965Е «Ялта» - експортний седан, імпорт якого організовувала компанія з Бельгії Scaldia-Volga і фінська компанія Konela. дана модифікація мала хорошу шумоізоляцію, дорожчу обробку салону, а дзеркало заднього виду розташовувалося на бічній частині капота.

ЗАЗ-965Е «Ялта» в музеї

965 Пікап - модифікація без власного індексу, використовувався тільки всередині заводу, а виготовлялася на основі бракованих серійних автомобілів ЗАЗ.

«Запорожець» в індустрії сувенірної продукції і кінематографа

У Радянському Союзі кілька підприємств випускали іграшки ЗАЗу в масштабі 1:43, наприклад полтавська майстерня «ААА», херсонський завод «Кіммерія» або калінінградський AGD. До речі, зовсім недавно, в 2009 році, білий сувенірний «Запорожець» вийшов разом з науково-пізнавальним журналом «Автолегенди СРСР» (вид. «ДеАгостіні»). У 2010 році невелике підприємство "Наш автопром" пустило в продаж білий і синій експортний ЗАЗ-965Е (масштаб 1:43). В цьому ж році Укрпошта випустила унікальний штемпель із зображенням Запорожця, який ставився на конверти тільки 18.11.2010 року.

2010 року

Масштабна іграшка ЗАЗ-965 в масштабі 1:43 з журналу Автолегенди СРСР №131

ЗАЗ-965 можна спостерігати в таких відомих радянських фільмах, як «Королева бензоколонки», «Три плюс два», «Сищик», «Три рубля», «Акселератка». Крім того, горбатий «знімався» у мультфільмі «Зима в Простоквашино» і «Ну постривай!». До речі ті, хто дивився фільм «Будьте моїм чоловіком», змогли також дізнатися «Горбатого», з якого спеціально для цього фільму зробили кабріолет.

Цікаві факти про «Запорожці»

  • Одесити любили називати ЗАЗ-965 «Єврейським танком».
  • • Крім того. в народі були широко поширені і такі прізвиська, як «Запор», «зазик», Фіат Фольксвагеновіч, жужик, Малюк.
  • • Стійкі до розпеченого повітря повітрозабірники Запорожця, які були винайдені конструктором Вассерманом, в народі називалися «терки Вассермана».
  • Запорожець став останнім автомобілем в СРСР, двері якого відкривалися проти руху.
  • • Різні хорошою прохідністю, «горбатий» обзавівся відомої народної жартом-віршиком: «Де іномарка тормознёт," запор "на пузі проповзе!».

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов