Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Історія розробки ГАЗ-3102

  1. нездійснені мрії
  2. загадкова форкамера
  3. Не все так просто
  4. Зроблено в РФ

Наша сеть партнеров Banwar

Уже в момент постановки на конвеєр нової Волги моделі ГАЗ-24 в Горькому задумалися про її наступниці - машині, яка була б "більше, краще і могутніше". Однак з самого початку наступної Волгу задумували не тільки в якості прямої заміни колишньої моделі (як це було у випадку з "двадцять першою"), але і як автомобіль, який зміг би зайняти проміжну ланку між звичайною "ширвжитковий" продукцією і штучними горьківськими лімузинами ручної збірки. Тобто, при більш високому наборі споживчих якостей перспективний седан повинен був залишатися серійним.

«У лучшенная» Волга також могла принести заводу і країні валютний дохід, адже за кордоном вже тоді звертали увагу не тільки на лінійні габарити автомобіля, але і на його комплектацію, рівень обробки і опції, що підвищують комфорт. Треба визнати, що навіть новітня «двадцять четвірка» за рівнем комплектації не особливо відрізнялася від звичайних автомобілів класом нижче, в той час як на «елітних» автомобілях ГАЗа зустрічалися все ті опції, які були звичні на висококласних іномарках. Мова, звичайно ж, про гідропідсилювачі керма, автоматичної трансмісії, електроприводах стекол і кондиціонері.

Перехідна модель повинна була заповнити прогалину у виробничій лінійці ГАЗу, одночасно ставши зброєю заводу в боротьбі за покупця на зовнішньому ринку.

нездійснені мрії

На жаль, через цілу низку причин нову модель довелося створювати на наявної платформі «двадцять четвірки». По-перше, Мінавтопром СРСР послідовно «зарубав» кілька проектів принципово нових моделей (мова про Москвичах , Іжах і Запорожцях), віддаючи перевагу розвитку нового автогіганта в Тольятті. По-друге, створення і запуск в серію чергового автомобіля вимагали величезних грошей, які лише недавно були вкладені всі в той же ВАЗ. По-третє, в 1973 році в світі вибухнув грандіозний енергетична криза, і потужний середньорозмірний седан виявився б просто незатребуваним в Європі. І, нарешті, ГАЗ-24 був ще нестарої машиною, що не вимагала радикального оновлення.

І, нарешті, ГАЗ-24 був ще нестарої машиною, що не вимагала радикального оновлення

Прототип ГАЗ-3101

Прототипи отримали індекс 3101 - як і у випадку з усіма новими моделями радянських автомобілів сімдесятих років, чотиризначний позначення майбутньої Волги відповідало галузевої нормалі 1966 року народження, де перша цифра вказувала на клас автомобіля.

Через жорсткі технологічних обмежень нова Волга була максимально уніфікована зі старою - тобто, «двадцять четвіркою». Фактично, було отримано «добро» лише на модернізацію передній і задній частині, в той час як силова структура кузова, а також штампи даху і дверних боковин повинні були залишитися незмінними. Іронія долі, але згодом все «важливі» деталі так і залишилися незмінними аж до зняття з виробництва моделі 31105 в 2009 році.

Іронія долі, але згодом все «важливі» деталі так і залишилися незмінними аж до зняття з виробництва моделі 31105 в 2009 році

За рахунок звисів «тридцять перший» була довшою звичайної Волги

Прототипи відрізнялися від звичайної Волги дизайном передка і корми, а також обробкою кузова з збільшенням кількості хромованих деталей. Але при цьому «концепт» нової Волги виглядав досить безлико, не особливо перевершуючи 24-ю по статусності вигляду. В якості силового агрегату на ГАЗі планували використовувати V-подібні трилітрові «шістки», які спочатку задумувалися ще для «поліпшених» модифікацій ГАЗ-24, але в серію так і не пішли.

Розгромна замовна стаття в 1977 році нова Чайка моделі ГАЗ-14 істотно вплинула і на проект 3101. Було вирішено виконати зовнішність наступної моделі в тому ж ключі, пішовши від плавних ліній в більш виражений «плоскопараллельний» дизайн. Адже незграбна Чайка виглядала дуже солідно, але при цьому була позбавлена ​​надмірної огрядності.

Правда, з описаних вище причин екстерьерщікам ніде було особливо розгулятися - залишалося міняти лише передню і задню частину, при цьому пов'язавши їх стилістично з колишніми дверима. Та й занадто «оквадрачівать» нові елементи не можна було, адже вони не повинні були вступати в дисонанс зі старою середньою частиною кузова.

1/3

Дослідний зразок ГАЗ-31011 дуже схожий на серійний автомобіль.

2/3

Відмінності - в дрібницях і пропорціях деталей.

3/3

Відмінності - в дрібницях і пропорціях деталей.

Завдяки вдало знайденим рішенням дизайнерам вдалося «малою кров'ю» істотно видозмінити Волгу, надавши її зовнішності не тільки елегантності, але і новизни.

При побіжному погляді на модель 3102 відразу розумієш, що ця машина коштує на сходинку вище попередниці, хоча і ділить з нею платформу.

1/2

ГАЗ-31011 - прототип майбутньої «нуль другий»

2/2

ГАЗ-31011 - прототип майбутньої «нуль другий»

Крім помітних відмінностей у зовнішності, прототип з індексом 31011 відрізнявся цілим рядом прогресивних для того часу рішень, покликаних підвищити активну і пасивну безпеку автомобіля. Так, машина отримала м'яті зони і травмобезопасниє втоплені зовнішні ручки дверей, а бензобак перенесли за спинку заднього сидіння.

Так, машина отримала м'яті зони і травмобезопасниє втоплені зовнішні ручки дверей, а бензобак перенесли за спинку заднього сидіння

Інтер'єр ранніх прототипів - щось середнє між Волгою і Чайкою ГАЗ-14

Зрозуміло, нова Волга не могла обійтися без абсолютно іншого інтер'єру, в якому планували застосувати найсучасніші технології і ергономічні прийоми. І, нарешті, ніякої рядної «четвірки» під капотом - машині з індексом 3101 покладався V-подібний восьмициліндровий двигун об'ємом понад чотири літрів. Словом, ще не міністерська Чайка, але вже далеко не «плебейська» 24-ка.

Компонування ГАЗ-3102

загадкова форкамера

Уважний читач замислиться: чому ж серійний автомобіль отримав індекс 3102, а не 3101? На жаль, в стислі терміни запустити у виробництво щодо малогабаритний восьмициліндровий мотор заводу виявилося не під силу, та й на зовнішніх ринках в той час на машинах такого класу були в ходу зовсім інші двигуни - як дизельні, так і бензинові, але максимум шестициліндрові.

Звична по Чайка V-подібна "вісімка", як не крути, Волзі була «завелика», а «проміжним» мотором на ГАЗі не мали.

Існувала і спецверсія ГАЗ-31013 - «догонялки» з двигуном V8 від Чайки

Незважаючи на те, що двигун нової Волги був модернізованою версією звичайного мотора ЗМЗ-24, він заслуговує детального опису завдяки дуже незвичайної системи запалювання форкамерно-факельного типу, а також іншої конструкції головки блоку циліндрів і карбюратора.

У камері згоряння кожного циліндра конструктивно передбачили додатковий обсяг - форкамеру, в яку подавалась збагачена суміш, в той час як у звичайній камері горіла сильно збіднена. Таке нововведення і зажадало впровадження зовсім іншого трикамерного карбюратора, а також додаткового впускного клапана для форкамери. Цікаво, що суміш в кожному циліндрі підпалювалася свічкою не в основній камері, а в попередньої.

Цікаво, що суміш в кожному циліндрі підпалювалася свічкою не в основній камері, а в попередньої

Над форкамерно-факельним запалюванням в СРСР працювали різні колективи конструкторів, що підтверджується кількома авторськими свідоцтвами

Навіщо ж на ГАЗі застосували таку незвичайну і складну систему? Роботи по форкамерно запалювання велися на заводі кілька десятиліть, оскільки таким способом конструктори хотіли зробити волговские мотори економічніше і екологічніше. Віяння часу змусили ГАЗовци взятися за форкамеру всерйоз, вирішуючи на практиці все «академічні» недоліки такої системи запалювання. Переконатися в працездатності системи допомогли японці: в 1975 році Honda випустила серійну модель Civic з форкамерно-факельним двигуном.

Більш напружений тепловий режим форкамерно мотора зажадала застосування інших матеріалів, а також глибокої модернізації системи охолодження. Тому ЗМЗ-4022.10 є не стільки модифікацією 24-го двигуна, скільки самостійною розробкою на основі колишнього мотора.

У підсумку «форкамера заробила»: потужність двигуна збільшилася на 10 к.с. - до 105 «конячок», а контрольний витрата палива знизилася на 2 літри - до 8,5 л / 100 км пробігу. При цьому поважчала машина стала помітно динамічніше, набираючи «сотню» з місця за 16 секунд. Таким чином, Волга нарешті стала випереджати тольяттинские автомобілі по динамічних якостей, як і личить автомобілю більш високого класу.

ГАЗ-3102 став і швидше, і економічніше, і екологічніше колишніх Волг

На жаль, форкамерний мотор вимагав дуже точного налаштування карбюратора, а також був схильний до перегріву, незважаючи на всі хитрощі конструкторів. У ньому не залишилися ні краплі «волговського байдужості» до технічного стану та регулювань систем живлення і запалювання, що викликало подив навіть у досвідчених ремонтників в державних гаражах.

Згодом мотори з форкамерою були витіснені звичайним ЗМЗ-402. А там і 406-й приспів

Саме тому в 1996 році в Нижньому Новгороді повністю відмовилися від форкамерно-факельного запалювання, перейшовши на звичні для Волги мотори сімейства 402 (модернізований ЗМЗ-24), а також новий двигун моделі 406.

На жаль, нова Волга не отримала і автоматичної трансмісії, але в процесі робіт над агрегатами для «тридцять першого» конструкторам вдалося позбутися від більшості «родових болячок» колишніх Волг. Зміна кутів установки коліс і деяких інших параметрів передньої і задньої підвісок (колія, кліренс) дозволило поліпшити керованість нової машини на високих швидкостях, позбавивши її «плавучості» і задумі, властивої звичайної 24-ке. Друге радикальна відмінність моделі 3101 від попередниці - гальма. Для АЗЛК-2141 і ГАЗ-3102 Радянським Союзом була придбана ліцензія на гальмівну систему англійської фірми Girling, яка створила тандемний вакуумний підсилювач. На відміну від звичайного гідровакуумного, такий підсилювач зберігав працездатність всієї системи навіть при частковій розгерметизації контурів. Для стабільності поведінки машини під час гальмування в конструкцію гальмівної системи внесли окремий регулятор тиску (так званий «чаклун»).

1/2

Girling - відомий виробник гальм з Великобританії

2/2

Girling - відомий виробник гальм з Великобританії

А головна відмінність гальмівної системи тридцять першого Волги від звичайної - дискові передні гальма замість класичних барабанів. З метою безпеки конструктори Girling застосували цікаве рішення: чотирипоршневі супорти були з'єднані з заднім контуром, що навіть при розгерметизації переднього контуру дозволяло зберегти працездатність гальм. Таке дублювання було аж ніяк не зайвим з урахуванням цільового призначення автомобіля, який мусив возити важливих і потрібних пасажирів.

З гальмами ГАЗ-3102 пов'язана одна не найприємніша історія. Незважаючи на те, що в інструкції строго наказувалося використовувати в системі «жигулівську» гальмівну рідину під назвою Нева, в державних гаражах на початку за звичкою заливали звичайну БСК, яка в жаркий день закипала. Це призводило до відмови гальм, внаслідок чого новенькі Волги потрапляли в аварії. Причину вдалося виявити далеко не відразу, і лише після того, як при обслуговуванні стали використовувати правильну «тормозуху», події припинилися.

По ряду причин вже практично готова «тридцять перший» кілька років перебувала в очікуванні. Лише в кінці 1980 року, коли було прийнято рішення про остаточне зняття з виробництва Чайки ГАЗ-13, завод нарешті отримав замовлення на дослідно-промислову партію нових Волг.

1/3

Дослідні зразки відрізнялися великою кількістю хрому в обробці

2/3

Дослідні зразки відрізнялися великою кількістю хрому в обробці

3/3

Дослідні зразки відрізнялися великою кількістю хрому в обробці

«Олімпійське таксі» було побудовано до Олімпіади-80 в 1979 році

1/2

Передсерійні зразки ГАЗ-3102

2/2

Передсерійні зразки ГАЗ-3102

Передсерійні зразки ГАЗ-3102

Спрощений варіант моделі 3102. Такий могла стати 24-10

Перші екземпляри виготовили в лютому 1981 року приурочивши цю подію до ХХVI з'їзду КПРС і 50-річчя самого ГАЗу. Однак серійне виробництво ГАЗ-3102 почалося лише навесні 1982 року, тобто через 15 років після початку випуску «двадцять четвірки».

1/4

Ранню «нуль другу» можна відрізнити по ковпаків від 24-ки.

2/4

Ранню «нуль другу» можна відрізнити по ковпаків від 24-ки.

3/4

Ранню «нуль другу» можна відрізнити по ковпаків від 24-ки.

4/4

Ранню «нуль другу» можна відрізнити по ковпаків від 24-ки.

Інтер'єр ГАЗ-3102 радикально відрізнявся від салонів колишніх Волг як дизайном, так і використовуваними матеріалами. Приладова панель отримала травмобезпечну накладку з спіненого поліуретану, а крісла були обтягнуті красивим і приємним на дотик капровелюром. У більш-менш пристойними і безпечному салоні моделі навіть з'явився електричний обігрів заднього скла - нова в той час опція для радянських автомобілів.

1/2

Інтер'єр радикально відрізнявся від порядком застарілого салону 24-й.

2/2

На жаль, при цьому він виявився «порожнім» - позбавленим будь-яких опцій

На жаль, при цьому машина виявилася позбавлена ​​всіх тих «фішок», які зустрічалися на чайках. Але при цьому навіть без кондиціонера і гідропідсилювача керма машина стала помітно комфортніше звичайної Волги, адже покращилася шумоізоляція, а ще вдалося підтягти якість складання моделі.

1/2

«Номенклатурний» вигляд нової Волги вигідно виглядав і на тлі Кремля, і на тлі Чайки

2/2

«Номенклатурний» вигляд нової Волги вигідно виглядав і на тлі Кремля, і на тлі Чайки

Можливо, "тридцять найпершим» в ОТК приділяли більше уваги ще й тому, що ця модель призначалася виключно для роботи в державних гаражах, причому не таксопарках або міліції, а в райкомах, обкомах і інших виконкомах.

1/2

Реклама «Автоекспорт» натякає на те, що ГАЗ-3102 повинен був поставлятися на експорт.

2/2

На жаль, через малі обсяги випуску на зовнішніх ринках машина не блищала.

Не все так просто

На жаль, нова модель давалася заводу нелегко. У перші роки ГАЗ зазнавав постійних проблеми з якістю і кількістю деталей гальмівної системи і інтер'єру, постачальниками яких були Кинешма і Сизрань відповідно. Відсоток браку часом досягав 70%, що змушувало заводчан помітно скорочувати обсяги виробництва моделі 3102. Якщо звичайна Волга випускалася десятками тисяч, то "тридцять перших» збирали всього по 2-3 тисячі на рік - тобто, на рівні дрібносерійних автомобілів.

Якщо звичайна Волга випускалася десятками тисяч, то тридцять перших» збирали всього по 2-3 тисячі на рік - тобто, на рівні дрібносерійних автомобілів

Складальне виробництво ГАЗ-3102

Як не дивно, проблеми технологічного характеру позитивно позначилися на іміджі Волги, яка в силу своєї дрібносерійне тут же стала котируватися набагато вище ширвжитковий моделі 24.

Січень 1983 року. Зібраний тисячний екземпляр ГАЗ-3102

Прагнучи осучаснити відверто застарілу модель 24, горьківські конструктори використовували напрацювання і готові вузли «тридцять першого», освоївши також схожий за стилем інтер'єр. Результатом стала модель 24-10, яка вже не виглядала настільки архаїчно на тлі ГАЗ-3102, але при цьому помітно поступалася «нуль другий» за престижністю і статусності як в очах потенційних користувачів з держапарату, так і серед тих, що оточують.

Уже до середини вісімдесятих років заводу вдалося вирішити більшість технологічних питань, позбавивши нову Волгу від «дитячих хвороб» перших років.

Оскільки особливості форкамерно мотора з часом так нікуди і не поділися, було прийнято рішення створити спрощену версію двигуна, позбавивши його інноваційного запалювання і встановивши звичайний карбюратор. Саме тому вже в 1985 році під капотом серійних «нуль друге» з'явився двигун ЗМЗ-402, в той час як «форкамерно» мотором до початку дев'яностих років оснащувалася лише невелика частина автомобілів.

1/7

Модель-копія ГАЗ-3102 виробництва DeAgostini для журнальної серії «Автолегенди СРСР»

2/7

Модель-копія ГАЗ-3102 виробництва DeAgostini для журнальної серії «Автолегенди СРСР»

3/7

Модель-копія ГАЗ-3102 виробництва DeAgostini для журнальної серії «Автолегенди СРСР»

4/7

Модель-копія ГАЗ-3102 виробництва DeAgostini для журнальної серії «Автолегенди СРСР»

5/7

Модель-копія ГАЗ-3102 виробництва DeAgostini для журнальної серії «Автолегенди СРСР»

6/7

Модель-копія ГАЗ-3102 виробництва DeAgostini для журнальної серії «Автолегенди СРСР»

7/7

Модель-копія ГАЗ-3102 виробництва DeAgostini для журнальної серії «Автолегенди СРСР»

Формальної заборони на продаж в приватні руки ГАЗ-3102 не було, але аж до розпаду СРСР за рідкісним винятком власниками цих машин були тільки державні органи і підприємства. Лише з початку дев'яностих років у російських автомобілістів з'явилася можливість вільного придбання Волги. На жаль, на той час модель уже перестала вважатися верхом престижу, поступившись пальмою першості іномаркам.

На жаль, на той час модель уже перестала вважатися верхом престижу, поступившись пальмою першості іномаркам

Чорна Волга - це словосполучення і виглядає, і звучить переконливо. Особливо, якщо це «нуль друга» з мигалками на даху

Особливо, якщо це «нуль друга» з мигалками на даху

Спочатку планували освоїти і універсал на базі 3102, але згодом випускали тільки седан

Зроблено в РФ

На початку 90-х років ГАЗ-3102 повинна була змінити абсолютно нова Волга моделі 3105. На жаль, з об'єктивних причин, про які ми вже розповідали , В серію вона так і не пішла.

Через сильний зносу кузовних штампів моделі 24 в 1992 році на базі ГАЗ-3102 з'явився «гібрид»: на версії з індексом 31029 використовували задню частину від «нуль другий», в той час як передок нова модифікація отримала оригінальний.

1/4

ГАЗ-31029 - суміш круглого з квадратним

2/4

ГАЗ-31029 - суміш круглого з квадратним

3/4

ГАЗ-31029 - суміш круглого з квадратним

4/4

ГАЗ-31029 - суміш круглого з квадратним

«Ослобик», як в той час деякі злі язики називали «двадцять дев'яту» через її не кращої поєднання округлої передньої частини з незграбною кормою, змінив «двадцять четвірки» не тільки формально, але й по суті, став у своєму роді «бюджетної версією »Волги. При цьому «елітно-дрібносерійна» модель 3102 так і вважалася куди більш престижною, ніж інші. Саме наявність нехай невеликого, але стабільного і стійкого попиту призвело до того, що ГАЗ-3102 випускали аж до 2009 року. Правда, ближче до кінця дев'яностих була знята з виробництва «народна» модель 31029, яку замінила більш сучасна технічно Волга з індексом 3110. У свою чергу, «десятка» поділилася новими вузлами і агрегатами з «нуль другий».

1/3

Волги і зустрічалися на вулицях, і котирувалися серед російських автомобілістів

2/3

Волги і зустрічалися на вулицях, і котирувалися серед російських автомобілістів

3/3

Волги і зустрічалися на вулицях, і котирувалися серед російських автомобілістів

Таким чином, консервативна зовні «тридцять перший» повністю оновилася всередині, отримавши і сучасний 16-клапанний двигун, і так званий «чайковский міст», і гідропідсилювач керма, і більш надійні гальма. Все це дозволило машині протриматися на конвеєрі аж до середини нульових років. Вже на самому заході кар'єри волею долі «нуль друга» навіть отримала під капот «чуже серце» - двигун Chrysler DCC об'ємом 2,4 літра і потужністю 150 к.с., який зажадав компонувальних змін.

1/3

Лімузин і варіант рестайлінгу - на початку двотисячних кузовні ательє приділили увагу і консервативної «нуль другий»

2/3

Лімузин і варіант рестайлінгу - на початку двотисячних кузовні ательє приділили увагу і консервативної «нуль другий»

3/3

Лімузин і варіант рестайлінгу - на початку двотисячних кузовні ательє приділили увагу і консервативної «нуль другий»

Втім, дні «нуль другий» на той час вже були полічені: в листопаді 2008 року в Нижньому припинили виробництво всіх класичних Волг, ведуть свій родовід ще від моделі 24. При цьому за рівнем «конвеєрного довголіття» ГАЗ-3102 немає рівних серед інших горьковских легковиків, адже «консервативно-номенклатурної» машині, випущеної в рік смерті «дорогого Леоніда Ілліча Брежнєва», вдалося пережити і свою державу, протримавшись «в строю» аж двадцять вісім років.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов