Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Історія розробки та появи ГАЗ-31029 - Колеса.ру

  1. Історія розробки та появи ГАЗ-31029 До початку дев'яностих років Волга другого покоління давно і...
  2. Головна Волга УРСР: тест-драйв ГАЗ-3102 екс-глави України
  3. Суміш округлого з нижегородським
  4. Стара школа на новий лад
  5. нові реалії
  6. Історія розробки та появи ГАЗ-31029
  7. пошуки виходу
  8. Головна Волга УРСР: тест-драйв ГАЗ-3102 екс-глави України
  9. Суміш округлого з нижегородським
  10. Стара школа на новий лад
  11. нові реалії
  12. Історія розробки та появи ГАЗ-31029
  13. пошуки виходу
  14. Головна Волга УРСР: тест-драйв ГАЗ-3102 екс-глави України
  15. Суміш округлого з нижегородським
  16. Стара школа на новий лад
  17. нові реалії

Історія розробки та появи ГАЗ-31029

Наша сеть партнеров Banwar

До початку дев'яностих років Волга другого покоління давно і беззастережно застаріла. Фахівцями Горьковського автозаводу на той час був розроблений ГАЗ-3105 , Але альтернативою колишньої «баржі» перспективна модель не була, оскільки вона повинна була зайняти проміжне положення між Волгою і Чайкою. А модельний ряд горьковских легковиків складався з «номенклатурної» Волги 3102 і моделі ГАЗ 24-10 - по суті, перелицьованою «двадцять четвірки» двадцятирічної давності.

До ромі того, що ГАЗ-24-10 давно застарів морально, існувала ще одна проблема - виробнича. За два десятиліття випуску автомобіля кузовні штампи зносилися до межі, адже було виготовлено вже понад мільйон автомобілів. По суті, до кінця вісімдесятих виробництво Волги вже давно відпрацювало свій ресурс, що змушувало заводчан шукати вихід. Було потрібно оперативне оновлення потужностей, яке можна (і потрібно) було поєднати і з модернізацією самого автомобіля.

Про розробку принципово нової моделі не йшлося - швидше, назріла необхідність позбутися від архаїчних елементів дизайну «круглофарной» Волги, яка веде свій родовід ще з середини шістдесятих років.

На фото: ГАЗ-3102

Варіантів було небагато: на відміну від зношеного кузовного обладнання для випуску звичайної «двадцять четвірки», штампи для виробництва «малотиражною» ГАЗ-3102 перебували у відмінній формі, адже в силу невеликої кількості випускаються «нуль друге» за минуле десятиліття вони не встигли зноситися.

Висновок напрошувався сам собою - потрібно оновлювати «двадцять четвірку», максимально використовуючи наявну агрегатную базу і кузовні штампи. Виробничі потужності «нуль другий» для цієї мети підходили як не можна краще.

пошуки виходу

На ГАЗі задумали випустити злегка спрощену версію ГАЗ-3102, яка відрізнялася б від вихідної версії тільки більш дешевої обробкою. Однак тут відразу ж виникли дві проблеми.

Однак тут відразу ж виникли дві проблеми

Прототип «спрощеної» моделі 3102. Таким повинен був бути ГАЗ-24-10

По-перше, партійне керівництво ще живого радянської держави категорично не хотіло масово тиражувати «директорську» модель, яка є службовим автомобілем держапарату. Адже їхала в потоці «нуль друга» однозначно давала зрозуміти оточуючим, що в ній сидить аж ніяк не проста людина, а за кермом знаходиться вже точно не приватний власник. А для «простих смертних», нехай і дуже забезпечених, випускалася «десятка» - модернізована Волга другого покоління.

По-друге, форкамерно-факельний двигун ЗМЗ-4022.10, про який ми детально розповідали в рамках огляду історії розробки ГАЗ-3102 , Мав ряд конструктивних особливостей, які в умовах реальної експлуатації сприймалися як недоліки. Так, «форкамера» була більш економічною і екологічною, але давалося це «дорогою ціною», як назвав свій твір український класик М. Коцюбинський: двигун з інноваційною системою підпалу суміші відрізнявся вкрай напруженим тепловим режимом.

1/2

ЗМЗ-402: простий і перевірений двигун Волги, який припав до душі споживачам

2/2

ЗМЗ-402: простий і перевірений двигун Волги, який припав до душі споживачам

При невдалому збігу обставин (спека, порушення регулювань систем живлення і запалювання) це нерідко призводило до перегріву двигуна з усіма витікаючими наслідками. І якщо звичайні заволжские мотори були «дубовими» і малочутливими до відхилень в настройках, то з «форкамерою» такий підхід не проходив. Саме тому в «райкомівсько-обкомівських» гаражах відверто не любили двигун ГАЗ-3102, який втратив головною прерогативи Волги - простоти і надійності, в той час як мотор ЗМЗ-402.10 на «плебейської» моделі ГАЗ-24-10 не вимагав зайвої уваги, радуючи споживачів стабільністю і ремонтопридатністю.

Як показав досвід моделі ГАЗ-3102, інноваційні технології для класичного і місцями навіть відверто архаїчного седана виявилися не надто доречні.

До того ж конструктори Газу і самі охололи до форкамерно-факельних запалювання, спостерігаючи, як світові тенденції моторобудування пішли зовсім іншим шляхом, розвиваючись в іншому напрямку.

Статті / Історія

Головна Волга УРСР: тест-драйв ГАЗ-3102 екс-глави України

Для тих, хто народився в 80-е або пізніше, пояснюємо: товариш Щербицький з 1971 по 1989 роки був першим секретарем ЦК КП України, тобто, висловлюючись сучасною мовою, «главою» союзної республіки ....

27.03.2016

Багатоклапанні головки, системи упорскування палива, каталітична нейтралізація відпрацьованих газів - всі ці нововведення виявилися куди більш ефективними як з точки зору екології, так і щодо потужних характеристик. Стало очевидно, що при оновленні моделі від «форкамери» потрібно відмовлятися на користь перевіреного часом «чотириста за друге» двигуна - хай не такого економічного, але куди більш невибагливого, ніж примхливий ЗМЗ-4022.10.

Суміш округлого з нижегородським

Отже, потрібно досить швидко створити нову модель на базі ГАЗ-3102, але щоб при цьому зовні машина помітно відрізнялася від «членовоза», а також відповідала віянням часу. На той час незграбний дизайн вісімдесятих років вже почав змінюватися плавними лініями і округлими формами - отакими провісниками пануючого в дев'яностих биодизайна. Однак на стику десятиліть автомобілі ще лише тільки почали «обпливати і надуватися».

Саме тому зовнішність умовно нової моделі було вирішено виконати в дусі останніх тенденцій - тобто, додати автомобілю більшої плавності і округлості, ніж це було у колишніх «плоскопараллельних» Волг і «цегляно-квадратного» ГАЗ-3102. Зрозуміло, «грати» можна було тільки дизайном передньої частини - ні штампи даху, ні форми дверей при модернізації чіпати не дозволялося з тієї причини, що це вимагало б істотних витрат на модернізацію всього виробництва.

Як зробити нову модель малою кров'ю? Потрібно приробити до «нуль другий» інший передок і максимально спростити інше. Так і з'явився «ослобик».

У той момент на ГАЗі працювали над перспективним малотоннажним грузовичком, який став згодом Газеллю. Нової Волзі «у спадок» дісталися уніфіковані покажчики поворотів і загальне «вираз обличчя» з прямокутними блок-фарами, яке й справді стало куди більш сучасним, ніж у ГАЗ-24-10 з його зворушливо-наївними круглими фарами ФГ-140 зразка шістдесятих років .

1/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

2/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

3/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

4/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

5/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

6/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

7/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

«Двадцять дев'ята» була зроблена на основі ГАЗ-3102, але замінити мала звичайну Волгу (на фото - в центрі)

Крім сучасної оптики з галогенними лампами і коректором світлового пучка по висоті, модель отримала пластикове облицювання радіатора і травмобезопасниє бампери - знову ж таки, виготовлені з пластмаси.

1/6

Велика оптика ГАЗ-3102 завжди була предметом заздрості власників звичайних «двадцять четвірок» з їх маленькими задніми ліхтариками

2/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

3/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

4/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

5/6

Характерні дверні ручки «нуль другий» зустрічалися і на більш пізніх Волгах, включаючи ГАЗ-31029

6/6

Як на 24-10: на "двадцять дев'яту» ставили повнорозмірні пластикові ковпаки і шини розмірності 205/70 R14

Застосування цього матеріалу ставило перед собою відразу три завдання: по-перше, машина виглядала сучасно, по-друге, «простіше» ГАЗ-3102 (як того вимагали «зверху»), по-третє, так виходило набагато дешевше з точки зору виробничих витрат. Таким чином, нова Волга зовні помітно відрізнялася як від попередниці з індексом 24-10, так і від більш престижною ГАЗ-3102, яка, незважаючи на чималий вік, як і раніше стояла на сходинку вище в негласної табелі про ранги.

Таким чином, нова Волга зовні помітно відрізнялася як від попередниці з індексом 24-10, так і від більш престижною ГАЗ-3102, яка, незважаючи на чималий вік, як і раніше стояла на сходинку вище в негласної табелі про ранги

Перша Волга російського періоду на тлі Нижегородського Кремля

Стареньку Волгу моделі 24-10 зняли з виробництва в 1992 році - саме тоді почалося серійне виробництво нової моделі, що отримала заводське позначення ГАЗ-31029. Модель була зустрінута вже російської, а не радянської публікою неоднозначно. Цілком сучасна округла передня частина візуально ніяк не пасувала «квадратно-великовагової» кормою ГАЗ-3102, а пластикові бампери надавали автомобілю «дешевий» вид. Через дисгармонії передка і задка дотепники відразу ж дали машині образливу кличку «ослобик» (ще один варіант - «козлобик»), натякаючи на те, що у дизайнерів ГАЗу за збігом обставин вийшов своєрідний кентавр - отака помісь нових тенденцій зі старими формами.

1/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

2/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

3/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

4/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

5/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

Свого часу при модернізації «класики» і розробці «п'ятого сімейства» з подібним ефектом зіткнулися і в Тольятті, проте широкі рамки технічного завдання дозволили ВАЗу залишити лише старий дах, в той час як на ГАЗі в «новинку» новим був, по суті, лише передок.

1/3

ГАЗ-31029. Ззаду відрізнити цю модель від ГАЗ-3102 можна хіба що по пластиковому бамперу

3/3

ГАЗ-31029. Ззаду відрізнити цю модель від ГАЗ-3102 можна хіба що по пластиковому бамперу

1/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

2/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

3/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

4/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

Стара школа на новий лад

Конструктивно ж перші ГАЗ-31029 практично не відрізнялися від звичайної «десятки». Однак запустивши в серію нову модель, на заводі не сиділи склавши руки і почали активно займатися технікою. Уже в 1994 році на частину автомобілів почали встановлювати 16-клапанний двигун ЗМЗ-4062.10. Завдяки сучасній системі харчування (розподілене уприскування) він розвивав пристойні навіть за мірками дев'яностих років півтораста коней - тобто, вийшов практично в півтора рази потужніший колишніх агрегатів навіть без хитромудрої «форкамери».

1/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частини

2/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частиною

3/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частиною

Зміни торкнулися і трансмісію: на деякі автомобілі замість звичайного «розрізного» моста почали встановлювати вузол з нерознімним картером, який багато споживачів помилково називали «Чайковський». Крім того, в виробництво запустили і пятиступенчатую коробку передач, а дискові передні гальма «як на тридцять першій» з часом повністю замінили архаїчну барабанну систему, що дісталася автомобілю у спадок ще від ГАЗ-24. Словом, «двадцять дев'ятий» стала «осучаснювати» не тільки зовні, але і технічно, причому більш сучасні агрегати витісняли колишні деталі на конвеєрі поступово - в міру можливостей самого ГАЗу і суміжників-постачальників.

З 1996 року ГАЗ-31029 почав оснащуватися новим інтер'єром, який був розроблений для моделі ГАЗ-3110 - плоду ще більш глибокої модернізації все тієї ж бабусі-Волги. Частина автомобілів оснащували і такими цікавими опціями, як гідравлічний підсилювач рульового управління і каталітичний нейтралізатор відпрацьованих газів, завдяки чому машина стала комфортабельніше і екологічніше. При цьому «двадцять дев'ятий» все одно залишалася такою собі «переходкой» від радянської Волги до більш сучасним моделям. Саме тому їй була уготована недовга конвеєрна життя, яку вона, втім, прожила успішно і навіть яскраво.

Саме тому їй була уготована недовга конвеєрна життя, яку вона, втім, прожила успішно і навіть яскраво

Новий салон зустрічався на деяких «пазніх» Волгах-31029

нові реалії

За радянських часів Волга для багатьох автомобілістів була межею мрій - автомобілем-фантомом, який можна було бачити на вулицях, але практично неможливо було придбати для використання у власних цілях.

1/2

Листопад 2016- го: на вулицях українських міст іноді ще можна зустріти ГАЗ-31029, причому цілком в «живому» стані

2/2

Листопад 2016- го: на вулицях українських міст іноді ще можна зустріти ГАЗ-31029, причому цілком в «живому» стані

Оновлена ​​модель завдяки відносно невисокій ціні (близько трьох тисяч доларів - як тоді було прийнято вважати тільки в «твердій валюті»!), Великим габаритам і невибагливості відразу стала користуватися чималим попитом на внутрішньому ринку. Виявилося, що незважаючи на доступ до старих іномарок, багато приватників і організації «за звичкою» віддають перевагу саме горьковскому седану. Була і ще одна важлива причина - через гіперінфляцію і стрімкого знецінення грошей як в Російській Федерації, так і в інших державах, новоутворених з колишніх радянських республік, багато просто розглядали Волгу як можливість вигідного «вкладення папірців в річ».

1/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

2/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

3/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

4/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

5/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

6/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

7/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

8/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

Попит на легкові автомобілі ГАЗ на початку дев'яностих перевершив всі очікування: заводу навіть довелося перейти на цілодобовий режим роботи в три зміни, а обсяги випуску автомобілів виросли зі звичних 70 тисяч практично вдвічі, до 120 000 автомобілів.

1/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

2/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

3/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

4/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

5/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

При цьому по комплектації, як і годиться, доступна Волга все ж поступалася «номенклатурної» - зокрема, у неї не було м'якої приладової панелі, омивача фар і шумоізоляції капота. Втім, споживачеві на той момент це було, як то кажуть, до лампочки і по барабану.

На відміну від «мертвонароджених» ГАЗ-3105 (ліворуч), «двадцять дев'ятого» вдалося стати масовою моделлю ГАЗ в дев'яності роки

Тим більше, що при наявності попиту на «що-небудь таке» його могли швидко задовольнити: при необхідності в кузові ГАЗ-31029 могли зібрати всі ту ж «нуль другу» і навіть більше. Адже деякі фірми пропонували такий вид тюнінга, як установку сторонніх двигунів від Rover і Toyota, а також обладнувати автомобілі дивовижними для радянського споживача опціями - автоматичною трансмісією, кондиціонером, відеодвійку та іншої екзотикою.

Серійний ГАЗ-31029

Однак в більшості своїй ГАЗ-31029 був саме тим автомобілем, яким його задумували на ГАЗі. Змінивши на посаді масову «двадцять четвірку», ця модель в 1995 році навіть змогла стати тримільйонної легковиком, випущеної Горьківський автозаводом, протримавшись на конвеєрі перші п'ять пострадянських років - з 1992 по 1997 рік.

Разом з тим, у новій моделі були і явні недоліки. Через ажіотажного попиту рівень ОТК товарних автомобілів нерідко залишав бажати кращого - очевидні дефекти виготовлення і збірки у багатьох споживачів виявлялися в перші ж дні експлуатації нової машини, що в порівнянні з колишніми Волга було просто немислимо. По-друге, в силу збігу обставин багато автомобілів збиралися з «випадкових запчастин» - тобто, того, що було на складі, і це було особливо помітно по «різномастих» інтер'єрах.

І, нарешті, у ГАЗ-31029 була одна велика проблема - вкрай низька корозійна стійкість. Волги почали гнити з простої і страхітливої ​​причини - в окремі періоди їх навіть не грунтували, наносячи фарбу прямо на голий метал! Не дивно, що вже через три-чотири роки експлуатації на кузові виникали осередки серйозної корозії, а в сирому кліматі те саме пітерському «двадцять дев'ятого» буквально перетворювалися в решето.

1/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

2/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

3/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

4/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

5/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

Проте, ГАЗ-31029 є для заводу важливою віхою. Адже саме «ослобик» дозволив підприємству пережити нелегкі часи трансформації планово-адміністративної економіки величезного радянської держави в вільно-ринкові відносини між покупцем і виробником. Нарешті, ця машина стала своєрідним технологічним переходом від звичайної карбюраторної «двадцять четвірки» до більш сучасним моделям - наприклад, з'явився в 1997 році ГАЗ-3110, який відрізнявся від колишніх моделей не тільки передком, як «двадцять дев'ятий», а й дизайном задньої частини . Однак це вже зовсім інша сторінка історії Горьковського автозаводу, яка заслуговує на окрему розповідь.

Опитування

А що таке ГАЗ-31029 для вас?

Історія розробки та появи ГАЗ-31029

До початку дев'яностих років Волга другого покоління давно і беззастережно застаріла. Фахівцями Горьковського автозаводу на той час був розроблений ГАЗ-3105 , Але альтернативою колишньої «баржі» перспективна модель не була, оскільки вона повинна була зайняти проміжне положення між Волгою і Чайкою. А модельний ряд горьковских легковиків складався з «номенклатурної» Волги 3102 і моделі ГАЗ 24-10 - по суті, перелицьованою «двадцять четвірки» двадцятирічної давності.

До ромі того, що ГАЗ-24-10 давно застарів морально, існувала ще одна проблема - виробнича. За два десятиліття випуску автомобіля кузовні штампи зносилися до межі, адже було виготовлено вже понад мільйон автомобілів. По суті, до кінця вісімдесятих виробництво Волги вже давно відпрацювало свій ресурс, що змушувало заводчан шукати вихід. Було потрібно оперативне оновлення потужностей, яке можна (і потрібно) було поєднати і з модернізацією самого автомобіля.

Про розробку принципово нової моделі не йшлося - швидше, назріла необхідність позбутися від архаїчних елементів дизайну «круглофарной» Волги, яка веде свій родовід ще з середини шістдесятих років.

На фото: ГАЗ-3102

Варіантів було небагато: на відміну від зношеного кузовного обладнання для випуску звичайної «двадцять четвірки», штампи для виробництва «малотиражною» ГАЗ-3102 перебували у відмінній формі, адже в силу невеликої кількості випускаються «нуль друге» за минуле десятиліття вони не встигли зноситися.

Висновок напрошувався сам собою - потрібно оновлювати «двадцять четвірку», максимально використовуючи наявну агрегатную базу і кузовні штампи. Виробничі потужності «нуль другий» для цієї мети підходили як не можна краще.

пошуки виходу

На ГАЗі задумали випустити злегка спрощену версію ГАЗ-3102, яка відрізнялася б від вихідної версії тільки більш дешевої обробкою. Однак тут відразу ж виникли дві проблеми.

Однак тут відразу ж виникли дві проблеми

Прототип «спрощеної» моделі 3102. Таким повинен був бути ГАЗ-24-10

По-перше, партійне керівництво ще живого радянської держави категорично не хотіло масово тиражувати «директорську» модель, яка є службовим автомобілем держапарату. Адже їхала в потоці «нуль друга» однозначно давала зрозуміти оточуючим, що в ній сидить аж ніяк не проста людина, а за кермом знаходиться вже точно не приватний власник. А для «простих смертних», нехай і дуже забезпечених, випускалася «десятка» - модернізована Волга другого покоління.

По-друге, форкамерно-факельний двигун ЗМЗ-4022.10, про який ми детально розповідали в рамках огляду історії розробки ГАЗ-3102 , Мав ряд конструктивних особливостей, які в умовах реальної експлуатації сприймалися як недоліки. Так, «форкамера» була більш економічною і екологічною, але давалося це «дорогою ціною», як назвав свій твір український класик М. Коцюбинський: двигун з інноваційною системою підпалу суміші відрізнявся вкрай напруженим тепловим режимом.

1/2

ЗМЗ-402: простий і перевірений двигун Волги, який припав до душі споживачам

2/2

ЗМЗ-402: простий і перевірений двигун Волги, який припав до душі споживачам

При невдалому збігу обставин (спека, порушення регулювань систем живлення і запалювання) це нерідко призводило до перегріву двигуна з усіма витікаючими наслідками. І якщо звичайні заволжские мотори були «дубовими» і малочутливими до відхилень в настройках, то з «форкамерою» такий підхід не проходив. Саме тому в «райкомівсько-обкомівських» гаражах відверто не любили двигун ГАЗ-3102, який втратив головною прерогативи Волги - простоти і надійності, в той час як мотор ЗМЗ-402.10 на «плебейської» моделі ГАЗ-24-10 не вимагав зайвої уваги, радуючи споживачів стабільністю і ремонтопридатністю.

Як показав досвід моделі ГАЗ-3102, інноваційні технології для класичного і місцями навіть відверто архаїчного седана виявилися не надто доречні.

До того ж конструктори Газу і самі охололи до форкамерно-факельних запалювання, спостерігаючи, як світові тенденції моторобудування пішли зовсім іншим шляхом, розвиваючись в іншому напрямку.

Статті / Історія

Головна Волга УРСР: тест-драйв ГАЗ-3102 екс-глави України

Для тих, хто народився в 80-е або пізніше, пояснюємо: товариш Щербицький з 1971 по 1989 роки був першим секретарем ЦК КП України, тобто, висловлюючись сучасною мовою, «главою» союзної республіки ....

27.03.2016

Багатоклапанні головки, системи упорскування палива, каталітична нейтралізація відпрацьованих газів - всі ці нововведення виявилися куди більш ефективними як з точки зору екології, так і щодо потужних характеристик. Стало очевидно, що при оновленні моделі від «форкамери» потрібно відмовлятися на користь перевіреного часом «чотириста за друге» двигуна - хай не такого економічного, але куди більш невибагливого, ніж примхливий ЗМЗ-4022.10.

Суміш округлого з нижегородським

Отже, потрібно досить швидко створити нову модель на базі ГАЗ-3102, але щоб при цьому зовні машина помітно відрізнялася від «членовоза», а також відповідала віянням часу. На той час незграбний дизайн вісімдесятих років вже почав змінюватися плавними лініями і округлими формами - отакими провісниками пануючого в дев'яностих биодизайна. Однак на стику десятиліть автомобілі ще лише тільки почали «обпливати і надуватися».

Саме тому зовнішність умовно нової моделі було вирішено виконати в дусі останніх тенденцій - тобто, додати автомобілю більшої плавності і округлості, ніж це було у колишніх «плоскопараллельних» Волг і «цегляно-квадратного» ГАЗ-3102. Зрозуміло, «грати» можна було тільки дизайном передньої частини - ні штампи даху, ні форми дверей при модернізації чіпати не дозволялося з тієї причини, що це вимагало б істотних витрат на модернізацію всього виробництва.

Як зробити нову модель малою кров'ю? Потрібно приробити до «нуль другий» інший передок і максимально спростити інше. Так і з'явився «ослобик».

У той момент на ГАЗі працювали над перспективним малотоннажним грузовичком, який став згодом Газеллю. Нової Волзі «у спадок» дісталися уніфіковані покажчики поворотів і загальне «вираз обличчя» з прямокутними блок-фарами, яке й справді стало куди більш сучасним, ніж у ГАЗ-24-10 з його зворушливо-наївними круглими фарами ФГ-140 зразка шістдесятих років .

1/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

2/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

3/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

4/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

5/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

6/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

7/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

«Двадцять дев'ята» була зроблена на основі ГАЗ-3102, але замінити мала звичайну Волгу (на фото - в центрі)

Крім сучасної оптики з галогенними лампами і коректором світлового пучка по висоті, модель отримала пластикове облицювання радіатора і травмобезопасниє бампери - знову ж таки, виготовлені з пластмаси.

1/6

Велика оптика ГАЗ-3102 завжди була предметом заздрості власників звичайних «двадцять четвірок» з їх маленькими задніми ліхтариками

2/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

3/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

4/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

5/6

Характерні дверні ручки «нуль другий» зустрічалися і на більш пізніх Волгах, включаючи ГАЗ-31029

6/6

Як на 24-10: на "двадцять дев'яту» ставили повнорозмірні пластикові ковпаки і шини розмірності 205/70 R14

Застосування цього матеріалу ставило перед собою відразу три завдання: по-перше, машина виглядала сучасно, по-друге, «простіше» ГАЗ-3102 (як того вимагали «зверху»), по-третє, так виходило набагато дешевше з точки зору виробничих витрат. Таким чином, нова Волга зовні помітно відрізнялася як від попередниці з індексом 24-10, так і від більш престижною ГАЗ-3102, яка, незважаючи на чималий вік, як і раніше стояла на сходинку вище в негласної табелі про ранги.

Таким чином, нова Волга зовні помітно відрізнялася як від попередниці з індексом 24-10, так і від більш престижною ГАЗ-3102, яка, незважаючи на чималий вік, як і раніше стояла на сходинку вище в негласної табелі про ранги

Перша Волга російського періоду на тлі Нижегородського Кремля

Стареньку Волгу моделі 24-10 зняли з виробництва в 1992 році - саме тоді почалося серійне виробництво нової моделі, що отримала заводське позначення ГАЗ-31029. Модель була зустрінута вже російської, а не радянської публікою неоднозначно. Цілком сучасна округла передня частина візуально ніяк не пасувала «квадратно-великовагової» кормою ГАЗ-3102, а пластикові бампери надавали автомобілю «дешевий» вид. Через дисгармонії передка і задка дотепники відразу ж дали машині образливу кличку «ослобик» (ще один варіант - «козлобик»), натякаючи на те, що у дизайнерів ГАЗу за збігом обставин вийшов своєрідний кентавр - отака помісь нових тенденцій зі старими формами.

1/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

2/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

3/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

4/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

5/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

Свого часу при модернізації «класики» і розробці «п'ятого сімейства» з подібним ефектом зіткнулися і в Тольятті, проте широкі рамки технічного завдання дозволили ВАЗу залишити лише старий дах, в той час як на ГАЗі в «новинку» новим був, по суті, лише передок.

1/3

ГАЗ-31029. Ззаду відрізнити цю модель від ГАЗ-3102 можна хіба що по пластиковому бамперу

3/3

ГАЗ-31029. Ззаду відрізнити цю модель від ГАЗ-3102 можна хіба що по пластиковому бамперу

1/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

2/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

3/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

4/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

Стара школа на новий лад

Конструктивно ж перші ГАЗ-31029 практично не відрізнялися від звичайної «десятки». Однак запустивши в серію нову модель, на заводі не сиділи склавши руки і почали активно займатися технікою. Уже в 1994 році на частину автомобілів почали встановлювати 16-клапанний двигун ЗМЗ-4062.10. Завдяки сучасній системі харчування (розподілене уприскування) він розвивав пристойні навіть за мірками дев'яностих років півтораста коней - тобто, вийшов практично в півтора рази потужніший колишніх агрегатів навіть без хитромудрої «форкамери».

1/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частиною

2/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частиною

3/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частиною

Зміни торкнулися і трансмісію: на деякі автомобілі замість звичайного «розрізного» моста почали встановлювати вузол з нерознімним картером, який багато споживачів помилково називали «Чайковський». Крім того, в виробництво запустили і пятиступенчатую коробку передач, а дискові передні гальма «як на тридцять першій» з часом повністю замінили архаїчну барабанну систему, що дісталася автомобілю у спадок ще від ГАЗ-24. Словом, «двадцять дев'ятий» стала «осучаснювати» не тільки зовні, але і технічно, причому більш сучасні агрегати витісняли колишні деталі на конвеєрі поступово - в міру можливостей самого ГАЗу і суміжників-постачальників.

З 1996 року ГАЗ-31029 почав оснащуватися новим інтер'єром, який був розроблений для моделі ГАЗ-3110 - плоду ще більш глибокої модернізації все тієї ж бабусі-Волги. Частина автомобілів оснащували і такими цікавими опціями, як гідравлічний підсилювач рульового управління і каталітичний нейтралізатор відпрацьованих газів, завдяки чому машина стала комфортабельніше і екологічніше. При цьому «двадцять дев'ятий» все одно залишалася такою собі «переходкой» від радянської Волги до більш сучасним моделям. Саме тому їй була уготована недовга конвеєрна життя, яку вона, втім, прожила успішно і навіть яскраво.

Саме тому їй була уготована недовга конвеєрна життя, яку вона, втім, прожила успішно і навіть яскраво

Новий салон зустрічався на деяких «пазніх» Волгах-31029

нові реалії

За радянських часів Волга для багатьох автомобілістів була межею мрій - автомобілем-фантомом, який можна було бачити на вулицях, але практично неможливо було придбати для використання у власних цілях.

1/2

Листопад 2016- го: на вулицях українських міст іноді ще можна зустріти ГАЗ-31029, причому цілком в «живому» стані

2/2

Листопад 2016- го: на вулицях українських міст іноді ще можна зустріти ГАЗ-31029, причому цілком в «живому» стані

Оновлена ​​модель завдяки відносно невисокій ціні (близько трьох тисяч доларів - як тоді було прийнято вважати тільки в «твердій валюті»!), Великим габаритам і невибагливості відразу стала користуватися чималим попитом на внутрішньому ринку. Виявилося, що незважаючи на доступ до старих іномарок, багато приватників і організації «за звичкою» віддають перевагу саме горьковскому седану. Була і ще одна важлива причина - через гіперінфляцію і стрімкого знецінення грошей як в Російській Федерації, так і в інших державах, новоутворених з колишніх радянських республік, багато просто розглядали Волгу як можливість вигідного «вкладення папірців в річ».

1/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

2/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

3/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

4/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

5/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

6/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

7/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

8/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

Попит на легкові автомобілі ГАЗ на початку дев'яностих перевершив всі очікування: заводу навіть довелося перейти на цілодобовий режим роботи в три зміни, а обсяги випуску автомобілів виросли зі звичних 70 тисяч практично вдвічі, до 120 000 автомобілів.

1/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

2/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

3/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

4/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

5/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

При цьому по комплектації, як і годиться, доступна Волга все ж поступалася «номенклатурної» - зокрема, у неї не було м'якої приладової панелі, омивача фар і шумоізоляції капота. Втім, споживачеві на той момент це було, як то кажуть, до лампочки і по барабану.

На відміну від «мертвонароджених» ГАЗ-3105 (ліворуч), «двадцять дев'ятого» вдалося стати масовою моделлю ГАЗ в дев'яності роки

Тим більше, що при наявності попиту на «що-небудь таке» його могли швидко задовольнити: при необхідності в кузові ГАЗ-31029 могли зібрати всі ту ж «нуль другу» і навіть більше. Адже деякі фірми пропонували такий вид тюнінга, як установку сторонніх двигунів від Rover і Toyota, а також обладнувати автомобілі дивовижними для радянського споживача опціями - автоматичною трансмісією, кондиціонером, відеодвійку та іншої екзотикою.

Серійний ГАЗ-31029

Однак в більшості своїй ГАЗ-31029 був саме тим автомобілем, яким його задумували на ГАЗі. Змінивши на посаді масову «двадцять четвірку», ця модель в 1995 році навіть змогла стати тримільйонної легковиком, випущеної Горьківський автозаводом, протримавшись на конвеєрі перші п'ять пострадянських років - з 1992 по 1997 рік.

Разом з тим, у новій моделі були і явні недоліки. Через ажіотажного попиту рівень ОТК товарних автомобілів нерідко залишав бажати кращого - очевидні дефекти виготовлення і збірки у багатьох споживачів виявлялися в перші ж дні експлуатації нової машини, що в порівнянні з колишніми Волга було просто немислимо. По-друге, в силу збігу обставин багато автомобілів збиралися з «випадкових запчастин» - тобто, того, що було на складі, і це було особливо помітно по «різномастих» інтер'єрах.

І, нарешті, у ГАЗ-31029 була одна велика проблема - вкрай низька корозійна стійкість. Волги почали гнити з простої і страхітливої ​​причини - в окремі періоди їх навіть не грунтували, наносячи фарбу прямо на голий метал! Не дивно, що вже через три-чотири роки експлуатації на кузові виникали осередки серйозної корозії, а в сирому кліматі те саме пітерському «двадцять дев'ятого» буквально перетворювалися в решето.

1/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

2/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

3/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

4/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

5/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

Проте, ГАЗ-31029 є для заводу важливою віхою. Адже саме «ослобик» дозволив підприємству пережити нелегкі часи трансформації планово-адміністративної економіки величезного радянської держави в вільно-ринкові відносини між покупцем і виробником. Нарешті, ця машина стала своєрідним технологічним переходом від звичайної карбюраторної «двадцять четвірки» до більш сучасним моделям - наприклад, з'явився в 1997 році ГАЗ-3110, який відрізнявся від колишніх моделей не тільки передком, як «двадцять дев'ятий», а й дизайном задньої частини . Однак це вже зовсім інша сторінка історії Горьковського автозаводу, яка заслуговує на окрему розповідь.

Опитування

А що таке ГАЗ-31029 для вас?

Історія розробки та появи ГАЗ-31029

До початку дев'яностих років Волга другого покоління давно і беззастережно застаріла. Фахівцями Горьковського автозаводу на той час був розроблений ГАЗ-3105 , Але альтернативою колишньої «баржі» перспективна модель не була, оскільки вона повинна була зайняти проміжне положення між Волгою і Чайкою. А модельний ряд горьковских легковиків складався з «номенклатурної» Волги 3102 і моделі ГАЗ 24-10 - по суті, перелицьованою «двадцять четвірки» двадцятирічної давності.

До ромі того, що ГАЗ-24-10 давно застарів морально, існувала ще одна проблема - виробнича. За два десятиліття випуску автомобіля кузовні штампи зносилися до межі, адже було виготовлено вже понад мільйон автомобілів. По суті, до кінця вісімдесятих виробництво Волги вже давно відпрацювало свій ресурс, що змушувало заводчан шукати вихід. Було потрібно оперативне оновлення потужностей, яке можна (і потрібно) було поєднати і з модернізацією самого автомобіля.

Про розробку принципово нової моделі не йшлося - швидше, назріла необхідність позбутися від архаїчних елементів дизайну «круглофарной» Волги, яка веде свій родовід ще з середини шістдесятих років.

На фото: ГАЗ-3102

Варіантів було небагато: на відміну від зношеного кузовного обладнання для випуску звичайної «двадцять четвірки», штампи для виробництва «малотиражною» ГАЗ-3102 перебували у відмінній формі, адже в силу невеликої кількості випускаються «нуль друге» за минуле десятиліття вони не встигли зноситися.

Висновок напрошувався сам собою - потрібно оновлювати «двадцять четвірку», максимально використовуючи наявну агрегатную базу і кузовні штампи. Виробничі потужності «нуль другий» для цієї мети підходили як не можна краще.

пошуки виходу

На ГАЗі задумали випустити злегка спрощену версію ГАЗ-3102, яка відрізнялася б від вихідної версії тільки більш дешевої обробкою. Однак тут відразу ж виникли дві проблеми.

Однак тут відразу ж виникли дві проблеми

Прототип «спрощеної» моделі 3102. Таким повинен був бути ГАЗ-24-10

По-перше, партійне керівництво ще живого радянської держави категорично не хотіло масово тиражувати «директорську» модель, яка є службовим автомобілем держапарату. Адже їхала в потоці «нуль друга» однозначно давала зрозуміти оточуючим, що в ній сидить аж ніяк не проста людина, а за кермом знаходиться вже точно не приватний власник. А для «простих смертних», нехай і дуже забезпечених, випускалася «десятка» - модернізована Волга другого покоління.

По-друге, форкамерно-факельний двигун ЗМЗ-4022.10, про який ми детально розповідали в рамках огляду історії розробки ГАЗ-3102 , Мав ряд конструктивних особливостей, які в умовах реальної експлуатації сприймалися як недоліки. Так, «форкамера» була більш економічною і екологічною, але давалося це «дорогою ціною», як назвав свій твір український класик М. Коцюбинський: двигун з інноваційною системою підпалу суміші відрізнявся вкрай напруженим тепловим режимом.

1/2

ЗМЗ-402: простий і перевірений двигун Волги, який припав до душі споживачам

2/2

ЗМЗ-402: простий і перевірений двигун Волги, який припав до душі споживачам

При невдалому збігу обставин (спека, порушення регулювань систем живлення і запалювання) це нерідко призводило до перегріву двигуна з усіма витікаючими наслідками. І якщо звичайні заволжские мотори були «дубовими» і малочутливими до відхилень в настройках, то з «форкамерою» такий підхід не проходив. Саме тому в «райкомівсько-обкомівських» гаражах відверто не любили двигун ГАЗ-3102, який втратив головною прерогативи Волги - простоти і надійності, в той час як мотор ЗМЗ-402.10 на «плебейської» моделі ГАЗ-24-10 не вимагав зайвої уваги, радуючи споживачів стабільністю і ремонтопридатністю.

Як показав досвід моделі ГАЗ-3102, інноваційні технології для класичного і місцями навіть відверто архаїчного седана виявилися не надто доречні.

До того ж конструктори Газу і самі охололи до форкамерно-факельних запалювання, спостерігаючи, як світові тенденції моторобудування пішли зовсім іншим шляхом, розвиваючись в іншому напрямку.

Статті / Історія

Головна Волга УРСР: тест-драйв ГАЗ-3102 екс-глави України

Для тих, хто народився в 80-е або пізніше, пояснюємо: товариш Щербицький з 1971 по 1989 роки був першим секретарем ЦК КП України, тобто, висловлюючись сучасною мовою, «главою» союзної республіки ....

27.03.2016

Багатоклапанні головки, системи упорскування палива, каталітична нейтралізація відпрацьованих газів - всі ці нововведення виявилися куди більш ефективними як з точки зору екології, так і щодо потужних характеристик. Стало очевидно, що при оновленні моделі від «форкамери» потрібно відмовлятися на користь перевіреного часом «чотириста за друге» двигуна - хай не такого економічного, але куди більш невибагливого, ніж примхливий ЗМЗ-4022.10.

Суміш округлого з нижегородським

Отже, потрібно досить швидко створити нову модель на базі ГАЗ-3102, але щоб при цьому зовні машина помітно відрізнялася від «членовоза», а також відповідала віянням часу. На той час незграбний дизайн вісімдесятих років вже почав змінюватися плавними лініями і округлими формами - отакими провісниками пануючого в дев'яностих биодизайна. Однак на стику десятиліть автомобілі ще лише тільки почали «обпливати і надуватися».

Саме тому зовнішність умовно нової моделі було вирішено виконати в дусі останніх тенденцій - тобто, додати автомобілю більшої плавності і округлості, ніж це було у колишніх «плоскопараллельних» Волг і «цегляно-квадратного» ГАЗ-3102. Зрозуміло, «грати» можна було тільки дизайном передньої частини - ні штампи даху, ні форми дверей при модернізації чіпати не дозволялося з тієї причини, що це вимагало б істотних витрат на модернізацію всього виробництва.

Як зробити нову модель малою кров'ю? Потрібно приробити до «нуль другий» інший передок і максимально спростити інше. Так і з'явився «ослобик».

У той момент на ГАЗі працювали над перспективним малотоннажним грузовичком, який став згодом Газеллю. Нової Волзі «у спадок» дісталися уніфіковані покажчики поворотів і загальне «вираз обличчя» з прямокутними блок-фарами, яке й справді стало куди більш сучасним, ніж у ГАЗ-24-10 з його зворушливо-наївними круглими фарами ФГ-140 зразка шістдесятих років .

1/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

2/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

3/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

4/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

5/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

6/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

7/7

Зліва направо: ГАЗ-3102 (1982 г.), ГАЗ-24-10 (1985 г.), ГАЗ-31029 (1992 г.)

«Двадцять дев'ята» була зроблена на основі ГАЗ-3102, але замінити мала звичайну Волгу (на фото - в центрі)

Крім сучасної оптики з галогенними лампами і коректором світлового пучка по висоті, модель отримала пластикове облицювання радіатора і травмобезопасниє бампери - знову ж таки, виготовлені з пластмаси.

1/6

Велика оптика ГАЗ-3102 завжди була предметом заздрості власників звичайних «двадцять четвірок» з їх маленькими задніми ліхтариками

2/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

3/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

4/6

Завдяки формі оптики і решітки радіатора ця Волга виглядала сучасніше попередниць

5/6

Характерні дверні ручки «нуль другий» зустрічалися і на більш пізніх Волгах, включаючи ГАЗ-31029

6/6

Як на 24-10: на "двадцять дев'яту» ставили повнорозмірні пластикові ковпаки і шини розмірності 205/70 R14

Застосування цього матеріалу ставило перед собою відразу три завдання: по-перше, машина виглядала сучасно, по-друге, «простіше» ГАЗ-3102 (як того вимагали «зверху»), по-третє, так виходило набагато дешевше з точки зору виробничих витрат. Таким чином, нова Волга зовні помітно відрізнялася як від попередниці з індексом 24-10, так і від більш престижною ГАЗ-3102, яка, незважаючи на чималий вік, як і раніше стояла на сходинку вище в негласної табелі про ранги.

Таким чином, нова Волга зовні помітно відрізнялася як від попередниці з індексом 24-10, так і від більш престижною ГАЗ-3102, яка, незважаючи на чималий вік, як і раніше стояла на сходинку вище в негласної табелі про ранги

Перша Волга російського періоду на тлі Нижегородського Кремля

Стареньку Волгу моделі 24-10 зняли з виробництва в 1992 році - саме тоді почалося серійне виробництво нової моделі, що отримала заводське позначення ГАЗ-31029. Модель була зустрінута вже російської, а не радянської публікою неоднозначно. Цілком сучасна округла передня частина візуально ніяк не пасувала «квадратно-великовагової» кормою ГАЗ-3102, а пластикові бампери надавали автомобілю «дешевий» вид. Через дисгармонії передка і задка дотепники відразу ж дали машині образливу кличку «ослобик» (ще один варіант - «козлобик»), натякаючи на те, що у дизайнерів ГАЗу за збігом обставин вийшов своєрідний кентавр - отака помісь нових тенденцій зі старими формами.

1/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

2/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

3/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

4/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

5/5

Тільки передок: добре помітно, що ГАЗ-31029 відрізняється від «нуль другий» лише рішенням передньої частини і спрощеної обробкою кузова, в той час як задня частина автомобілів абсолютно однакова

Свого часу при модернізації «класики» і розробці «п'ятого сімейства» з подібним ефектом зіткнулися і в Тольятті, проте широкі рамки технічного завдання дозволили ВАЗу залишити лише старий дах, в той час як на ГАЗі в «новинку» новим був, по суті, лише передок.

1/3

ГАЗ-31029. Ззаду відрізнити цю модель від ГАЗ-3102 можна хіба що по пластиковому бамперу

3/3

ГАЗ-31029. Ззаду відрізнити цю модель від ГАЗ-3102 можна хіба що по пластиковому бамперу

1/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

2/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

3/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

4/4

Прямокутна задня частина з незграбними ліхтарями не кращим чином поєднувалася з округлою «мордою»

Стара школа на новий лад

Конструктивно ж перші ГАЗ-31029 практично не відрізнялися від звичайної «десятки». Однак запустивши в серію нову модель, на заводі не сиділи склавши руки і почали активно займатися технікою. Уже в 1994 році на частину автомобілів почали встановлювати 16-клапанний двигун ЗМЗ-4062.10. Завдяки сучасній системі харчування (розподілене уприскування) він розвивав пристойні навіть за мірками дев'яностих років півтораста коней - тобто, вийшов практично в півтора рази потужніший колишніх агрегатів навіть без хитромудрої «форкамери».

1/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частиною

2/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частиною

3/3

З 1992 по 1997 рр. було випущено близько п'яти тисяч універсалів ГАЗ-31022 - по суті, звичайного "сараю" на базі 24-02 з новою передньою частиною

Зміни торкнулися і трансмісію: на деякі автомобілі замість звичайного «розрізного» моста почали встановлювати вузол з нерознімним картером, який багато споживачів помилково називали «Чайковський». Крім того, в виробництво запустили і пятиступенчатую коробку передач, а дискові передні гальма «як на тридцять першій» з часом повністю замінили архаїчну барабанну систему, що дісталася автомобілю у спадок ще від ГАЗ-24. Словом, «двадцять дев'ятий» стала «осучаснювати» не тільки зовні, але і технічно, причому більш сучасні агрегати витісняли колишні деталі на конвеєрі поступово - в міру можливостей самого ГАЗу і суміжників-постачальників.

З 1996 року ГАЗ-31029 почав оснащуватися новим інтер'єром, який був розроблений для моделі ГАЗ-3110 - плоду ще більш глибокої модернізації все тієї ж бабусі-Волги. Частина автомобілів оснащували і такими цікавими опціями, як гідравлічний підсилювач рульового управління і каталітичний нейтралізатор відпрацьованих газів, завдяки чому машина стала комфортабельніше і екологічніше. При цьому «двадцять дев'ятий» все одно залишалася такою собі «переходкой» від радянської Волги до більш сучасним моделям. Саме тому їй була уготована недовга конвеєрна життя, яку вона, втім, прожила успішно і навіть яскраво.

Саме тому їй була уготована недовга конвеєрна життя, яку вона, втім, прожила успішно і навіть яскраво

Новий салон зустрічався на деяких «пазніх» Волгах-31029

нові реалії

За радянських часів Волга для багатьох автомобілістів була межею мрій - автомобілем-фантомом, який можна було бачити на вулицях, але практично неможливо було придбати для використання у власних цілях.

1/2

Листопад 2016- го: на вулицях українських міст іноді ще можна зустріти ГАЗ-31029, причому цілком в «живому» стані

2/2

Листопад 2016- го: на вулицях українських міст іноді ще можна зустріти ГАЗ-31029, причому цілком в «живому» стані

Оновлена ​​модель завдяки відносно невисокій ціні (близько трьох тисяч доларів - як тоді було прийнято вважати тільки в «твердій валюті»!), Великим габаритам і невибагливості відразу стала користуватися чималим попитом на внутрішньому ринку. Виявилося, що незважаючи на доступ до старих іномарок, багато приватників і організації «за звичкою» віддають перевагу саме горьковскому седану. Була і ще одна важлива причина - через гіперінфляцію і стрімкого знецінення грошей як в Російській Федерації, так і в інших державах, новоутворених з колишніх радянських республік, багато просто розглядали Волгу як можливість вигідного «вкладення папірців в річ».

1/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

2/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

3/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

4/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

5/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

6/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

7/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

8/8

Масштабна модель ГАЗ-31029 виробництва DeAgostini для журнальної серії Автолегенди СРСР

Попит на легкові автомобілі ГАЗ на початку дев'яностих перевершив всі очікування: заводу навіть довелося перейти на цілодобовий режим роботи в три зміни, а обсяги випуску автомобілів виросли зі звичних 70 тисяч практично вдвічі, до 120 000 автомобілів.

1/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

2/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

3/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

4/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

5/5

«Бурлаки» з Волги: на базі ГАЗ-31029 планували випускати малотоннажні пікапи і фургони. Однак далі дослідних зразків з індексом 2304 і 23042 справа не пішла

При цьому по комплектації, як і годиться, доступна Волга все ж поступалася «номенклатурної» - зокрема, у неї не було м'якої приладової панелі, омивача фар і шумоізоляції капота. Втім, споживачеві на той момент це було, як то кажуть, до лампочки і по барабану.

На відміну від «мертвонароджених» ГАЗ-3105 (ліворуч), «двадцять дев'ятого» вдалося стати масовою моделлю ГАЗ в дев'яності роки

Тим більше, що при наявності попиту на «що-небудь таке» його могли швидко задовольнити: при необхідності в кузові ГАЗ-31029 могли зібрати всі ту ж «нуль другу» і навіть більше. Адже деякі фірми пропонували такий вид тюнінга, як установку сторонніх двигунів від Rover і Toyota, а також обладнувати автомобілі дивовижними для радянського споживача опціями - автоматичною трансмісією, кондиціонером, відеодвійку та іншої екзотикою.

Серійний ГАЗ-31029

Однак в більшості своїй ГАЗ-31029 був саме тим автомобілем, яким його задумували на ГАЗі. Змінивши на посаді масову «двадцять четвірку», ця модель в 1995 році навіть змогла стати тримільйонної легковиком, випущеної Горьківський автозаводом, протримавшись на конвеєрі перші п'ять пострадянських років - з 1992 по 1997 рік.

Разом з тим, у новій моделі були і явні недоліки. Через ажіотажного попиту рівень ОТК товарних автомобілів нерідко залишав бажати кращого - очевидні дефекти виготовлення і збірки у багатьох споживачів виявлялися в перші ж дні експлуатації нової машини, що в порівнянні з колишніми Волга було просто немислимо. По-друге, в силу збігу обставин багато автомобілів збиралися з «випадкових запчастин» - тобто, того, що було на складі, і це було особливо помітно по «різномастих» інтер'єрах.

І, нарешті, у ГАЗ-31029 була одна велика проблема - вкрай низька корозійна стійкість. Волги почали гнити з простої і страхітливої ​​причини - в окремі періоди їх навіть не грунтували, наносячи фарбу прямо на голий метал! Не дивно, що вже через три-чотири роки експлуатації на кузові виникали осередки серйозної корозії, а в сирому кліматі те саме пітерському «двадцять дев'ятого» буквально перетворювалися в решето.

1/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

2/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

3/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

4/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

5/5

Українські реалії: в сусідній державі навіть зараз можна спокійно придбати ГАЗ-31029 в автентичному заводському стані

Проте, ГАЗ-31029 є для заводу важливою віхою. Адже саме «ослобик» дозволив підприємству пережити нелегкі часи трансформації планово-адміністративної економіки величезного радянської держави в вільно-ринкові відносини між покупцем і виробником. Нарешті, ця машина стала своєрідним технологічним переходом від звичайної карбюраторної «двадцять четвірки» до більш сучасним моделям - наприклад, з'явився в 1997 році ГАЗ-3110, який відрізнявся від колишніх моделей не тільки передком, як «двадцять дев'ятий», а й дизайном задньої частини . Однак це вже зовсім інша сторінка історії Горьковського автозаводу, яка заслуговує на окрему розповідь.

Опитування

А що таке ГАЗ-31029 для вас?Як зробити нову модель малою кров'ю?
Як зробити нову модель малою кров'ю?
Як зробити нову модель малою кров'ю?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов