Наша сеть партнеров Banwar
У 1966 році на берегах Волги розпочалося будівництво одного з Радянських гігантів виробництва - Волзький автомобільний завод. У минулому році завод відзначив своє 45-річчя, а також припинив провадження останньої моделі класичного компонування. Ідея появи подібного заводу в СРСР народилася в верхах влади, ініціатором став голова Ради міністрів СРСР А. Н. Косигін. Можливо, його задумка б не втілилася в життя так скоро, якби її не підтримав сам Брежнєв. У той період країні був необхідний товар, заради якого населення б розлучилося зі своїми накопиченнями. Крім того, планувалося продавати автомобілі за кордон, в кінці 60-х рр СРСР більше купував імпортних товарів за валюту, ніж продавав за неї ж.
Ідею будівництва автозаводу не зрадили великий розголосу, залучали до пошуку партнерів навіть КДБ. Кореспондент «Известий» в Італії Колосов запропонував розглянути як варіант концерн Фіат. Умови, запропоновані італійськими автовиробниками виявилися найбільш вигідними, а також машини цієї марки стали в 1966 році автомобілями року в Європі.
Угоду про співпрацю підписали влітку 66 року в Москві, місце для заводу обрали на березі Волги. Близькість до водної артерії вирішувала багато проблем заводу, в тому числі транспортну. Невелике містечко Тольятті став швидко рости разом з новим гігантом виробництва.
В СРСР прибули перші автомобілі Фіат-124, які тестували і відчували в польових умовах. Автомобілі намотували кілометри по всій країні, проходили випробування спекою в Криму і холодом у Воркуті. У підсумку, після всіх проведених випробувань радянські інженери створили перший прототип Жигулів - Фіат-124R (R - Russia). Зовнішній вигляд автомобіля не зазнав серйозних змін: емблема, більш масивні ікла бамперів, втоплені ручки дверей. Основна різниця між автомобілями полягала в начинці - двигуні.
Фіат-124 ні особливої машиною в 1966 році, технічні параметри були на рівні середніх. Від конкурентів Фіат не відрізнявся особливою компоновкою, підвіскою задніх коліс, коробкою передач. Оскільки умови експлуатації ВАЗа передбачалися більш жорсткі, ніж Фіата, внутрішню начинку автомобіля конструктори зробили максимально суворою, надійної і невибагливої.
До 1970-му році автомобілі під маркою ВАЗ стали цілком конкурентоспроможними на західноєвропейському ринку. А в країнах соціалізму «Жигулі» стали заповітної і важкодоступною мрією мільйонів жителів. Наприклад, в НДР, щоб отримати можливість купити «Жигулі», потрібно було стояти в черзі близько десяти років.
ВАЗ вводив багато новаторські ідеї в своїх виробництвах, які пізніше поширювалися по всій Європі. «Жигулі» були першими автомобілями, на яких встановлювали дискові гальма, вакуумний підсилювач гальм, тахометр, електричний годинник, підголовники передніх сидінь, блок-фари і багато іншого.
Але розвиватися далі такими темпами ВАЗу було не під силу, і вже в другому десятилітті свого виробництва автомобілі «Лада» виглядали сильно застарілими. Машини не відрізнялися великим простором в салоні, потужністю мотора і сильними гальмами. Крім того, дуже погіршилася якість збірки і комплектуючих. Навіть «Лада-2107", яку припинили виробляти на Волзькому автозаводі в минулому році, до своїх останніх днів зберегла основні риси далеких предків.