Наша сеть партнеров Banwar
Серед всіх корейських автомобілів лінійка KIA Rio займає особливе місце по популярності. Дану марку можна зустріти практично в будь-якому куточку світу, причому популярністю користуються не тільки свіжі автомобілі, але і КІА Ріо першого покоління, про який ми згадаємо в рамках даного огляду.
Перше покоління KIA Rio було представлено у 2000 році як комфортний і, головне, недорогий автомобіль для сім'ї. За європейською класифікацією КІА Ріо 1-го покоління ставився до компактних автомобілів B-класу, але за більшістю параметрів цілком відповідав і С-класу. Випускалося перше покоління Rio в двох варіантах кузовного виконання: 4-дверний седан і 5-дверний хетчбек, багато в чому схожий на повноцінний середньорозмірний універсал.
Над дизайном екстер'єру KIA Rio I працювали відразу два відділення корейського автовиробника. В Японії розроблялася концепція зовнішнього вигляду для азіатського і американського ринків, ну а адаптацією до європейських купівельним смакам займалися вже фахівці з Європи. В цілому, на момент свого дебюту КІА Ріо 1-го покоління мав цілком сучасним, свіжим і навіть трохи сміливим дизайном, в якому переважали плавні, округлі контури, розбавлені каплевидной оптикою, об'ємним бампером і яскраво вираженими молдінгами. У 2002 році перша генерація KIA Rio піддалася рестайлінгу, при якому зовнішній вигляд автомобіля практично не змінився. З помітних перетворень можна відзначити лише збільшені фари, новий бампер, штампи по краях капота і незначні косметичні доопрацювання решітки радіатора.
Довжина кузова KIA Rio зразка 2000 року становила 4215 мм, а після рестайлінгу 2002 року збільшилася до 4240 мм. Ширина кузова спочатку становила одна тисяча шістсот сімдесят п'ять мм, а потім підросла до 1680 мм. Висота в свою чергу навпаки знизилася з 1440 мм в дорестайлинговом варіанті виконання до 1420 мм у версії 2003 модельні роки. Що стосується колісної бази і дорожнього просвіту, то вони залишалися незмінними протягом усього часу випуску першого покоління KIA Rio і становили відповідно 2410 і 165 мм. Споряджена маса автомобіля в стандартному оснащенні спочатку дорівнювала 945 кг, але потім збільшилася до 1015 кг. Габарити хетчбека / універсалу повністю збігаються з габаритами седана, але ось його споряджена маса дещо відрізнялася: до рестайлінгу вона становила 980 кг, а після зросла до 1035 кг.
У місному салоні першого покоління KIA Rio досить затишно і досить просторо для компактного сімейного автомобіля. Оформлений салон акуратно, стильно і в дусі свого часу. Всі елементи підігнані дуже точно, надійно закріплені і не видають сторонніх звуків. Але є і кілька помітних мінусів. По-перше, це якість використовуваних матеріалів. Інтер'єр оздоблений дешевим пластиком і обтягнутий простенької тканиною. Втім, для корейських авто того історичного періоду це було нормою і очікувати більшого просто неможливо. По-друге, спочатку автомобілі лінійки KIA Rio мали дуже слабку шумоізоляцію, але під час рестайлінгу 2002 року частково ця проблема була усунена: седан і хетчбек отримали додаткову шумоізоляцію між салоном і моторним відсіком, збільшену зону шумоізоляції статі і шар ізоляції на даху.
З тих, що були в салоні зручностей відзначимо водійське крісло з пристойною бічною підтримкою і можливістю регулювання по довжині, висоті і куту нахилу. У більшості модифікацій встановлювалися: кондиціонер, простенька аудіосистема з підтримкою CD-дисків, а також подушка безпеки водія.
Технічні характеристики. Великої кількості двигунів для першого покоління KIA Rio передбачено не було. Найчастіше на той чи інший ринок автомобіль взагалі виходив з одним єдиним мотором, але в будь-якому випадку покупцям пропонувався вибір з двох варіантів КПП: 5-ступінчаста "механіка" або 4-ступінчастий "автомат".
До Росії в основному поставлялися KIA Rio з двома варіантами бензинової силової установки. Найрідше зустрічається молодший 1,3-літровий агрегат з 4 циліндрами і клапанним механізмом типу SOHC, який видавав не більше 75 к.с. потужності при 5400 об / хвилину, а також був здатний розвинути 113 Нм крутного моменту вже при 3000 об / хвилину. Після рестайлінгу потужність даного двигуна була доведена до 87 к.с. при 5500 об / хвилину. Крутний момент в свою чергу збільшився до 116 Нм. В умовах міста дорестайлінговий двигун споживав близько 9,5 літра палива (дані для МКПП), а 87-сильний мотор обмежувався 8,8 літра.
Головним же на нашому ринку (саме з цим мотором KIA Rio проводилися на заводі «KIA Балтика») був 1,5-літровий двигун, який мав також 4 циліндри і 16 клапанів типу DOHC. Його максимальна потужність становила 98 л.с. при 5800 об / хвилину, ну а пік крутного моменту припадав на позначку в 138 Нм, що розвиваються вже при 4500 об / хвилину. Даний двигун упевнено розганяв KIA Rio до 175 км / год, а в умовах міського потоку споживав не більше 9,4 літра палива.
Підвіска у першого покоління KIA Rio відрізнялася досить високою надійністю і стійкістю до наших доріг, але високого комфорту при русі не забезпечувала, що цілком можна пробачити бюджетному сімейному автомобілю. Спереду KIA Rio комплектувався стійками типу Макферсон, а ззаду встановлювалася торсіонна балка з гвинтовими пружинами. На передніх колесах застосовувалися дискові гальмівні механізми, на задній осі гальма були барабанними. У базовому оснащенні автомобіль отримував гідропідсилювач керма, ну а за додаткову плату пропонувалася система ABS + EBD.
У базову комплектацію KIA Rio першої генерації включалися електросклопідйомники передніх дверей, електропривод регулювання дзеркал, кондиціонер, аудіосистема, центральний замок, подушка безпеки для водія. В якості опції можна було замовити установку сигналізації, шкіряних сидінь, подушки безпеки переднього пасажира і навіть люка з електроприводом.
У 2013 році на вторинному авторинку Росії перше покоління KIA Rio продається в середньому за 195 000 - 250 000 рублів.
Випуск Kia Rio I DC припинився в 2005 році, відразу ж після запуску на конвеєр другого покоління.