Наша сеть партнеров Banwar
Подробиці Переглядів: 18996
кількість спиць
Спочатку практично на всіх дорослих велосипедах було 72 спиці. 32 на передньому колесі і 40 на задньому в Англії, по 36 спереду і ззаду в інших країнах. Винятком були гоночні велосипеди у яких кількість спиць в колесах було 32.
На початку 80-х років своє слово сказали маркетологи. Вони запропонували встановлювати на серійні велосипеди колеса з кількістю спиць 32. У виробництві такі колеса виходили дешевше і їх продавали як поліпшену версію. А у покупців вони асоціювалися з дорогими, професійними, гоночними велосипедами, тому їх купували з великим бажанням. Але на ділі ці колеса виявилися менш міцними ніж колеса з 36 спицями, хоча і витримували навантаження більшості велосипедистів аматорів.
Надалі настільки вдала афера повторювалася неодноразово, з усе більш "екстремальним" кількістю спиць: 28, 24 і навіть 16 спиць. Щоразу нове колесо позиціонувалася як покращене. На ділі ж такі колеса не дають ніякої переваги. Так як відстань між спицями збільшується, потрібно міцніший обід , Щоб компенсувати більшу відстань, відповідно має більшу вагу. Відповідно колесо не дає перевагу у вазі. Крім цього в такому колесі натяг спиць має бути більше і якщо спиця в ньому лопне, то колесо відразу стає непридатним для їзди.
Найкращим варіантом буде використовувати колеса з меншою кількістю спиць на передньому колесі і з великим на задньому. Наприклад, 28-36 краще, ніж 32-32.
Переднє колесо доставляє менше проблем так як:
- на передньому колесі симетричний "парасольку";
- на переднє колесо менше навантаження;
- на переднє колесо не діє крутить навантаження (якщо тільки воно не з гальмівною втулкою).
Якщо на велосипеді однакову кількість спиць на передньому і задньому колесах, то це означає, що або переднє колесо важче ніж може бути або заднє колесо мало міцне.
Діаметр спиці вимірюється товщиною (калібром) дроту. Є кілька стандартів вимірювання товщини спиць. У французькій системі чим менше число, тим тонше спиця, а в англійської та американської навпаки.
- США / Англія 14g - французька 13g
- США / Англія 13g - французька 15g
Через постійну плутанини в стандартах з'явилася нова система ISO, в якій товщина спиць вимірюється в міліметрах.
- США / Англія 13g - 2.3 mm.
- США / Англія 14g - 2.0 mm.
- США / Англія 15g - 1.8 mm.
- США / Англія 16g - 1.6 mm.
Спиці бувають постійного круглого перетину і змінного перерізу (butted-баттинг).
Спиці змінного перерізу бувають п'яти видів:
1. Single-butted (одинарний баттинг) - у таких спиць є потовщення у кінця з головкою, а вся інша довжина спиці тонше. Такі спиці використовують рідко, в основному коли необхідно мати більш міцне колесо на ободі зі стандартними отворами;
2. Double-butted (подвійний баттинг) - у таких спиць тонка середина і потовщені кінці. Найпоширеніші розміри 2.0 / 1.8 / 2.0 (14 / 15g) і 1.8 / 1.6 / 1.8 (15 / 16g). Ці спиці економлять вагу, але при цьому вони мають таку ж міцність у місцях концентрації напруги, як і спиці постійного перетину. Більш тонка ж секція надає спиці велику еластичність, що дозволяє їй пружно розтягуватися на велику величину, в порівнянні з циліндричною спицею. Як результат в момент різкої зосередженого навантаження (удару об виступ, наприклад) найбільш навантажені спиці можуть достатньо подовжиться, щоб перерозподілити навантаження на сусідні з ними спиці. Це особливо бажано, коли обмежуючим фактором є те навантаження, яке може витримати обід, не руйнуючись навколо спиць отворів.
3. Triple-butted (потрійний баттинг) - такі спиці є кращим вибором, коли основна мета, це довговічність і надійність: для тандемів і туризму з вантажем. Вони поєднують в собі переваги як single, так і double butted спиць. Спиці DT Alpine III, наприклад, має розміри 2.34 (13g) у головки, 1.8 (15g) в середині, і 2.0 (14g) у нарізного кінця;
Single- і triple-butted спиці дозволяють вирішити одну із складних проблем конструкції колеса. Через особливості своєї конструкції кінець спиці з різьбленням добре проходить через отвір у фланці втулки і збігається з діаметром отвору в ободі, це не створює люфтів при русі і збільшує міцність від утоми конструкції.
4. Аеродинамічні (еліптичні) - це спиці double-butted у яких тонка частина має перетин у вигляді еліпса. Завдяки такій формі спиця стає більш аеродинамічній. При складанні коліс з такими спицями потрібно уникати деформації кручення;
5. Аеродинамічні (плоскі) спиці - у них більш виражений аеродинамічний (плоский) профіль, ніж у попередніх спиць. Однак ці спиці не можна встановити на звичайні втулки, вони занадто широкі і не пролізуть в отвори на фланцях.
Читайте також:
Спиці колеса велосипеда
Водії проти велосипедистів. Розбір ситуацій
Jaguar Land Rover піклується про велосипедистів
Всі статті розділу