Наша сеть партнеров Banwar
В Україні більшість автомобілістів звикли оцінювати стан гуми на око. Мовляв, протектор ще нормальний - на сезон вистачить
Звичайно, кожен має право сам вирішувати, їздити чи на «лисій» гумі. Але з іншого боку бажаючі заощадити на покупці нових коліс ризикують не тільки своїм життям.
В Україні допустима висота малюнка протектора регламентована документом - Наказ №33 вiд 01.03.2010 "Про затвердження Переліку технічних засобів, что Використовують в підрозділах Державтоінспекції МВС для Виявлення та фіксування порушеннях правил дорожнього руху".
Згідно з цим документом, шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т повинні мати залишкову висоту малюнка протектора не менше 1,6 мм. Хоча зазначимо, що насправді у співробітників ДАІ немає сертифікованого вимірювального пристрою, який вони могли б використовувати для перевірки залишкової глибини протектора шин.
Про акваплануванні і «Шуга»
Якщо людською мовою, аквапланування це спливання коліс і, як результат, повна втрата зчеплення. Чим більше зношений протектор, тим вище ризик аквапланування. Також збільшується гальмівний шлях. Про це свідчать тестування Нокиан.
АвтоПортал вже розповідав, що під час візиту не тестовий полігон в Фінляндії, ми вивчали важливість опору коченню і стежили за пересуванням безпілотного авто . Крім цього, нам вдалося особисто протестувати покришки різного ступеня зношеності і відчути різницю в поведінці авто при їзді по мокрій дорозі.
Згідно з даними, отриманими Nokian в ході тестів, на зношених шинах з протектором 1,6 мм небезпека аквапланування на дорозі з рівнем води близько 5 мм виникає на швидкості 76 кілометрів на годину. У нових шин - при 96 км / ч.
Є ще такий термін, як «Шуга». Це майже те ж, що аквапланування. Але в даному випадку мова йде про втрату зчеплення ні до їзді по воді, а при пересуванні по сльоті - раскисшей «каші», що утворюється під час відлиги. Тобто, це ковзання по сльоті.
Якщо протектор зношений або швидкість занадто висока, протектор перестає виштовхувати воду. Пояснюється це просто - область плями контакту шини і дороги сильно зменшується. Ця картинка показує розмір контактної області шини з різною товщиною протектора при шарі води 3 мм і швидкості 75 км / ч. Пляма контакту старої шини з протектором 1,6 мм складає лише 16% в порівнянні з стоячою на місці автомобілем.
Наскільки сильно збільшується гальмівний шлях при залишковій глибині протектора в 4 міліметри, і які відчуття проїзду по калюжі, коли глибина протектора складає 8 міліметрів - дивіться наше відео:
висновок
Якщо ви дорожите своїм авто і здоров'ям близьких, вчасно міняйте покришки. Так, це задоволення не з дешевих, але зіткнення з попереду їдуть автомобілем або виліт в кювет ще дорожче. Особливо важливо не "доношувати" колеса, поки вони не стануть "лисими". Навіть 4 міліметри залишкової глибини протектора впливають на гальмівний шлях і поведінку автомобіля на слизькій дорозі. Що вже говорити про 1.6-міліметровому залишку ...