- війна клонів
- Китайський автопром попереду планети всієї
- Гіганти китайського автопрому
- Beijing Automotive Industry Co
- Chery Automobile Co
- BYD Auto
- Geely
- Great Wall
Наша сеть партнеров Banwar
Китайська автомобільна промисловість - це молода галузь, але дуже бурхливо розвивається. Якщо у всіх розвинених країнах автопромисловість зародилася і почала розвиватися в кінці 19 - початку 20 століття, то китайської галузі - з натяжкою можна дати півстолітній вік. Причому її зародження і перші кроки тісно пов'язані з допомогою Радянського Союзу. Активне ж розвиток її доводиться на початок останнього десятиліття минулого століття.
Справа в тому, що в той час місцева автопромисловість переживала глибоку кризу. Втім, вона і до цього не процвітала. Для підтримки цієї галузі, уряд Китаю прийняв рішення про підвищення мит на ввезення імпортних машин аж до 80%. Крім того, були введені податкові пільги для новостворених автопідприємств країни. Ці заходи послужили поштовхом для створення багатьох сучасних автопідприємств Піднебесної.
Уже в 1992 році виробництва країни випустили мільйон автомобілів.
На рубежі тисячоліть їх автомобільна промисловість вдвічі наростила виробництво. А факт вступу Китаю до СОТ ще більше прискорив автомобільну галузь держави і вона почала розвиватися ще швидше.
Потрібно відзначити, що майже всі вироблені машини продавалися на внутрішньому ринку країни. Адже населення там дуже велике, а відсоток автомобілізації до цього був невисоким. На зорі ж тисячоліття авторинок країни щорічно зростав на 1 млн. Машин або 21%. У 2004 році КНР перевищила п'ятимільйонний кордон випущеної продукції.
війна клонів
У першому десятилітті нового століття китайські виробники стали подумувати про експорт своєї продукції в інші країни. Адже поступово з'являлися ознаки перевиробництва. Але для входження на ринки Європи, США та інших розвинених країн потрібні були свіжі ідеї в плані дизайну та інтер'єру. І тут китайці не стали винаходити велосипед. Вони взяли за прообрази своїх нових моделей вже завоювали популярність машини відомих марок. В результаті розгорілася справжня війна між автокомпаніями з КНР і світовими автоконцернами.
У 2007 році на ринок вийшла модель позашляховика Shuanghuan CEO. І все б нічого, але вже дуже сильно машина нагадувала німецький BMW X5. Така кричуща зухвалість зачепила іменитого німецького виробника. Почалася судова війна. У рідній Німеччині BMW виграла розгляду, була введена заборона на продаж CEO в цій державі. А ось в Італії суд визнав, що ці машини різні ... Як то кажуть, без коментарів.
Другий гучний скандал також пов'язаний з виробником Shuanghuan. На цей раз світ побачила надкомпактна модель Noble. Вона була дуже схожа з німецьким Smart ForTwo. Знову почалися судові тяжби між німецьким концерном Daimler і виробником з КНР. Знову процес був складним і затяжним. В результаті німці вирішили просто відмовитися від своїх претензій, і модель з Піднебесної увійшла на ринок Європи. Правда, з назвою Bubble.
Треба відзначити, що не тільки німці постраждали від китайських дизайнерів. Італійський FIAT також вступив в боротьбу з клоном свого «дитя» Panda. «Китаєць» Great Wall Peri також без зайвої скромності скопіював загальний дизайн італійської машини. Судова справа тут також йшло з перемінним успіхом. В Італії справа все ж було виграно. Але на батьківщині, в Китаї, Great Wall визнали окремою моделлю.
Але найяскравішим процесом у війні клонів можна вважати випуск у 2009 році великого седана Geely GE. В даному випадку дизайнери з Піднебесної посягнули нема на що інше, як на легендарний Rolls-Royce. Загальний вигляд машини, значна фальшрадиаторная решітка, характерні прямокутні фари, навіть крилата статуетка були просто зухвало скопійовані у англійців. Примітно, що в кінці 90-х BMW і VW не могли розібратися між собою. Адже першим належало саме ім'я Rolls-Royce, а другим права на решітку радіатора, виштамповку на капоті і логотип. Але у Geely не було ніяких перешкод, вони просто взяли і скопіювали іменитий автомобіль. Природно зачеплений такою зухвалістю Rolls-Royce почав готуватися до судових розглядів. Але в цьому випадку, китайці, відчувши свою неправоту, повністю змінили вигляд моделі, не залишивши в ній ні натяку на схожість з легендарною маркою.
Це лише найяскравіші приклади китайських клонів, випуск яких супроводжувався судовими позовами. Але безліч інших моделей також були схожі з іншими марками, але справжні виробники вже не бажали судових тяжб. Це і популярний у нас Chery Amulet (знятий з проізводтсва Seat Toledo), і Chery QQ ( Daewoo Matiz ), І LIfan 320 (Mini) і багато інших.
Китайський автопром попереду планети всієї
У 2006 році китайський автопром увійшов до трійки лідерів за кількістю зібраних машин після Японії та США. А через три роки КНР зуміла вийти на перше місце, ставши лідером в усьому світі. На той момент кількість вироблених автомобілів на рік становило 13,7 млн. Лідирує Китай і за часткою світового виробництва зі своїми 17,2%. Друге місце у Німеччині з 14,7%.
Примітно, що виробничі потужності країни при цьому завантажені на 80%. У наступні роки КНР ще більше наростила обсяги виробництва, більше ніж удвічі обійшовши США.
Звичайно, світові тенденції та внутрішні фактори іноді призводять до деяких спадів в китайському автопромі. Так зараз уряд КНР урізав програми з підтримки національних автовиробників на вимогу СОТ. Крім того, знижені мита на імпортні марки. Звичайно, це вплинуло на продажі китайських авто. Однак сильного падіння попиту все одно не відбулося. У 2009 році світова криза також зачепив Китай. Відбувся спад експорту. Однак тривав він недовго, завдяки підтримці уряду. Внутрішній ринок країни дуже перспективний, адже кількість машин на тисячу чоловік населення як і раніше не дотягує до показників Європи та особливо США.
Гіганти китайського автопрому
У Китаї існує більше 120 підприємств, що випускають автомобілі. Але великих з них - лише 10. Решта дрібні виробники випускають до 10 тис. Машин на рік, сильно конкуруючи між собою.
Beijing Automotive Industry Co
Виробник Beijing Automotive Industry Co (скорочено BAIC) є однією з найстаріших автокомпаній КНР. Вона заснована в 1958 році. Завдяки активній співпраці зі світовими концернами, вона випускає машини Mercedes-Benz і Hyundai, а також силові агрегати до них. Після придбання прав на авто Saab 9-5 і 9-3 і виробниче обладнання, компанія випустила моделі BAW C71 і С60 на їх підставі. Завдяки цьому відродилася легендарна марка, яка виходить із існування.
Chery Automobile Co
Дуже відомий своїм експортом виробник автомобілів Chery Automobile Co. Компанія молода, заснована в 1998 році. Однак сьогодні її виробничі потужності складають 900 тис. Автомашин в рік. Найвідоміші моделі - Amulet, Tigo, Rely X5. До речі останній навіть брав участь в ралі Париж-Дакар. І непогано себе показав. Екіпаж успішно подолав усі 9 тис. Км ралі-рейду, що значно вплинуло на поліпшення іміджу китайської компанії в світі. Компанія має чотири власних бренду: Chery, люксовий підрозділ Riich, Karry і Rely. Компанія співпрацює з такими світовими виробниками, як Fiat, Chrysler і ін.
BYD Auto
BYD Auto також є великим китайським автовиробником. Крім того, виробляє електрокари і гібриди . Діяльність її стартувала в 2003 році, але розвивається гігантськими темпами. Наприклад, в 2009 році, прибуток виробника збільшилася в 3 рази в порівнянні з попереднім роком. Найвідоміша модель компанії - BYD F3, з успіхом продається і в нашій країні. На внутрішньому ж ринку машина була визнана кращим компактним авто. Як вже говорилося вище, компанія ставить своїм пріоритетом розширення виробництва електромобілів і гібридів. Для цього створені спільні підприємства з Daimler і Volkswagen. Для виробництва машин цього виробника в Росії створено СП на базі Таганрозького автозаводу.
Geely
Найбільшим приватним автопроівзодітелем Піднебесної є компанія Geely. Вона заснована в 1997 році. Найвідоміші моделі компанії - СК, МК і ін. Примітно, що в 2010 році корпорація купила Шведського автовиробника Volvo. В результаті шведи передали китайцям свої розробки і технології в області безпеки автомобілів, ніж вони так славляться у всьому світі. Також Geely планує розвивати бренд Volvo і випускати до 300 тис. Цих машин щорічно. У 2012 році компанія прийняла рішення про скасування бренду Geely з введенням замість нього трьох брендів: Shanghai Englon для бюджетних седанів, Emgrand для люксових моделей і Gleagle для експортних модифікацій.
Great Wall
Компанія Great Wall займається виробництвом легкових авто і позашляховиків. Утворена в 1976 році. У нас популярні позашляховики цієї корпорації - Safe, H3, H5, H6. Компанія заявляє, що приділяє велику увагу якості і надійності своїх продуктів. На підтвердження цього в 2012 році була створена команда для участі в ралі Париж-Дакар і домоглася 7 місця, що небувало для китайських виробників. Правда, справедливості заради треба відзначити, що велика частина елементів гоночної версії Great Wall створювалася в Європі.
Як бачимо, китайські автомобілі відвойовують позиції у світових автовиробників. Їхній головний козир - невисока вартість. Однак, як і раніше, китайські автомобілі не блищать якістю виробництва і надійністю. Але варто відзначити, що сьогодні китайські виробники вчаться на своїх помилках. Вони вдаються до допомоги іменитих дизайнерів для створення своїх моделей. Також підвищилася їх безпеку.