- Загальні відомості про підвіску
- Гвинтові регульована підвіска
- Койловеров своїми руками
- додаткові відомості
Наша сеть партнеров Banwar
Стійкість автомобіля на дорозі і його керованість багато в чому залежать від підвіски. Існують різні її типи, і вони розраховані виробниками на певні умови експлуатації. М'яка підвіска забезпечує кращий комфорт, а жорстка дозволяє рухатися в поворотах на великій швидкості.
Крім того, існує поняття кліренсу, який обмежує можливості переміщення звичайного автомобіля з низькою посадкою на бездоріжжі. Але є такі амортизатори, як койловеров, або по-іншому, гвинтова підвіска, вони дозволяють налаштовувати машину під конкретні умови руху.
Загальні відомості про підвіску
Щоб краще розібратися з тим, що собою являє койловеров, необхідно спочатку звернутися до звичайнісінького амортизатора. Його пристрій приведено на фото нижче.
Будь-амортизатор являє собою циліндр, заповнений рідиною (зазвичай маслом), в якому переміщається поршень. Принцип роботи пристрою полягає в перетікання рідини з одного об'єму в іншій при русі поршня в ту чи іншу сторону під впливом змінюється навантаження.
Існують різні типи амортизаторів, але будь-який з них працює аналогічним чином. Завдяки цьому гасяться коливання, що передаються від дороги на кузов автомобіля, і забезпечується постійний контакт коліс з дорогою.
Гвинтові регульована підвіска
амортизатор в підвісці автомобіля використовується в якості гасить елемента, що зменшує амплітуду коливань. Існує безліч варіантів підвіски, і один з них показаний на фото.
Кожен з елементів, пружина і амортизатор, будучи складовими частинами підвіски, служать для певних цілей. Але в деяких випадках конструктивно їх виконують у вигляді єдиного вузла. Така комбінація відома, як гвинтова підвіска, один з варіантів подібного пристрою, показано на фото.
Уже згадувалося, що таке поєднання називається регульована підвіска. Одним з варіантів її виготовлення є нарізкарізьблення безпосередньо на амортизаторі і кріплення на ньому опорних шайб, між якими і розташовується пружина. Виходить нова єдина стійка, яка замінює існуючу.
Койловеров своїми руками
В принципі, така конструкція може бути виготовлена і своїми руками, якщо, звичайно, є навички роботи на токарному верстаті, можна використовувати вже наявну стійку, допрацювавши її аналогічним чином.
Найпростіший спосіб виготовлення койловеров виглядає наступним чином.
- З наявної стійки амортизатора зрізається чашка, що служить нижньою опорою для пружини.
- Середня частина стійки вирізається (оскільки у верхній її частині знаходиться різьблення, яка знадобиться на кріплення амортизатора), і на її місце вваривают шматок труби з різьбленням для регулювальних гайок.
- Гайок має бути дві. Верхня необхідна безпосередньо для регулювання, а нижня є контргайкой.
- Для саморобного койловеров потрібно підібрати більш короткий амортизатор або вкоротити шток старого. Якщо цього не зробити, то при максимальному заниженні амортизатор буде перегріватися і виходити з ладу.
Навіщо потрібна регульована підвіска? Її гідності - легша установка і можливість регулювання попереднього стиснення пружини. Найчастіше це дозволяє підвищити і кліренс автомобіля.
У деяких випадках койловеров використовують на позашляховиках, але вони більше затребувані на спортивних машинах і при тюнінгу легкових автомобілів. Пояснюється це тим, що з їх допомогою можна знизити автомобіль і зробити підвіску жорсткіше. Така зміна дозволить рухатися з більшою швидкістю. Як регулювати і користуватися койловеров, показано на відео.
додаткові відомості
Однак регульована підвіска має не тільки одні переваги, їй властиві і недоліки.
- Койловеров вимагають ретельного догляду і контролю. У більшості випадків на штоках відсутні сальники, що перешкоджають попаданню пилу і бруду в корпус. І це призводить до швидкого зносу втулок, результатом чого буде поява стукотів і заїдання штока.
- Подібна підвіска повинна регулюватися під певні умови, наприклад, на їзду по гравію або асфальту. Якщо койловеров налаштовані на одне покриття, а рухатися доводитися по-іншому, то це загрожує тряскою і можливістю пошкодження підвіски. Так, на асфальті вона повинна працювати з короткими ходами, на гравії - з довгими. Якщо підвіска налаштована неправильно, то вона не буде відпрацьовувати профіль дороги, наслідком чого буде погіршення керованості.
- Значна тряска при русі свідчить не про те, що підвіска працює, а про те, що вона не відповідає умовам руху.
Койловеров дозволяють змінити характеристики наявної на автомобілі підвіски. Однак це має бути розраховане на конкретні умови руху і не може однаково успішно працювати на різних покриттях. Так що до використання таких елементів в автомобілі треба ставитися з обережністю і повністю розуміти наслідки їх застосування.