Наша сеть партнеров Banwar
Роман Матвєєв
директор компанії «Мотор-Газ»
? Роман, чи є сенс встановлювати ГБО при нинішньому стрибку вартості скрапленого газу?
Вартість скрапленого газу ніколи не виростає настільки, що автовласник не отримує економію у витратах на паливі. Якби це сталося, то реалізація скрапленого газу просто б зупинилася, що означало б кінець цього бізнесу. Так що експлуатувати машину на пропан-бутанової суміші завжди буде вигідно. Так, бувають подорожчання до такого рівня, коли вартість кілометра пробігу на газі зростає, наприклад, на автомобілі з 70 копійок за кілометр до 95 копійок (витрата газу 9,5 л / 100 км), але це зовсім не одна гривня і 85 копійок за кілометр на бензині (витрата бензину 8,0 л / 100 км).
? На що звертати увагу при пошуку спеціалізованої станції по установці ГБО?
Звичайно ж, на кваліфікацію співробітників - вчилися вони де-небудь за фахом чи ні. Далі слід звернути увагу на наявність всілякого обладнання для діагностики, обслуговування і настройки ГБО. Це і навантажувальні стенди, і стенди для перевірки продуктивності газових форсунок і їх миття, і установка для контролю роботи свічок запалювання, і діагностичні тестери, і осцилографи, і газоаналізатори. Таке обладнання не тільки дозволяє вирішувати завдання при обслуговуванні машин з ГБО, але і дає можливість в процесі установки домогтися високоточної налаштування.
На хорошій СТО по установці ГБО завжди є близько десяти видів устаткування для його настройки, обслуговування та діагностики.
Не варто ігнорувати і естетику СТО. Подивіться, як одягнені майстра станції, чи є у них речі, підвищують культуру роботи. Мається на увазі чистота в боксах (відсутність піску і пилу), наявність дрантя, яка дозволяє підтримувати чистоту при частковому розбиранні двигуна і встановлення вузлів ГБО, противідблискуючі лампи, які знижують втому майстрів і т.д. Це теж в якійсь мірі є оціночним фактором, за яким можна судити, як власники СТО стежать за культурою виробництва.
СТО «Мотор-Газ»
Можна ще приїхати і подивитися, наскільки та чи інша станція завантажена роботою, власники яких машин приїжджають туди. Приділіть увагу і якості установки обладнання. Наприклад, вся електропроводка ГБО повинна бути ізольована і прокладена в гофрованих рукавах так, щоб виключити її перетирання і замикання. Трубопроводи теж повинні бути прокладені так, щоб не заважати при обслуговуванні авто і не контактувати з вібруючими деталями. Дуже погано, якщо майстри встановлюють від одного вузла до іншого не цілісний трубопровід, а кілька його шматків. Кожне додаткове з'єднання (на хомутах) підвищує ймовірність витоків охолоджуючої рідини або газу.
Бажано також встановлювати самозажімние хомути, які не вимагають підтягування при сезонних перепадах температур.
В захисні гофровані рукави ховають не тільки електропроводку, але і шланги системи охолодження і подачі палива.
Варто ще поспілкуватися з клієнтами цієї станції, дізнатися їхню думку про майстрів СТО, подивитися, як майстри і менеджери спілкуються з автовласниками, які вже встановили ГБО. Якщо клієнти нічого доброго не можуть вам розповісти, значить, від такої станції краще триматися подалі.
? Зараз на стовпах можна побачити оголошення типу «італійське ГБО за дев'ять тисяч гривень». Чи справді це ціна італійського обладнання?
Тут є два нюанси. Перший - якщо там італійська назва, це не означає, що дане обладнання створено і виготовляється в Італії. Все воно робиться, як правило, в Туреччині чи Китаї. Друге - це кваліфікація самих установників ГБО. Хороша робота і хороше обладнання не можуть коштувати дешево.
? Якщо вам пропонують встановити ГБО в якомусь гаражі, які тут можуть бути сюрпризи?
Тут можуть бути не тільки вже згадані сюрпризи з підбором ГБО, але і проблеми з юридичною відповідальністю установника. Справа в тому, що якщо щось трапитися з вашою машиною, то не факт, що ви зможете повернутися в цей гараж і знайти установника обладнання. Всі ці гаражі в основному знімні, і їх господарі навіть не завжди знають, кому вони здають своє приміщення. А видані такими установниками документи цін на чорне золото, як правило, купуються через інтернет.
? Багатьох автовласників цікавить, як ГБО впливає на ресурс двигуна. Ви вивчали це питання?
Якщо газобалонне обладнання встановлено і відрегульовано правильно, двигун служить не більше і не менше того ресурсу, що заклали в нього при розробці і виробництві. Цей параметр більше залежить від стилю їзди, якості використовуваного моторного масла, фільтрів і т.д.
? Які можуть бути симптоми неправильного регулювання і установки ГБО?
Основні проблеми у згаданій ситуації - це спрацьовування на щитку приладів індикатора check engine, помітна втрата потужності, запах газу. Але плюс до цього може бути ще багато різних огріхів, які не виявляються. Це все та ж неякісна прокладка електропроводки і трубопроводів, які з часом перетираються про вібруючі деталі.
? Чому загоряється індикатор check engine?
Якщо індикатор check engine загорівся після установки ГБО, значить, щось майстри зробили неправильно
Індикатор check engine загоряється, якщо неправильно працює або вийшла з ладу будь-яка система, вузол, датчик двигуна. У випадку з ГБО найбільш часто цей індикатор спрацьовує при неправильно збалансованому співвідношенні складу газоповітряної суміші. Може спрацьовувати він і при неякісної установки газобалонного обладнання. Проблемою багатьох установників ГБО є те, що вони не знають, як налаштувати цей параметр. Для цього недостатньо настройки на холостому ходу - потрібно автомобіль налаштовувати і в різних навантажувальних режимах. Це робиться на нагрузочном стенді, який є у нас, а також в ході руху.
? Але ж в сучасному ГБО 4-го покоління є режими самонастроювання, які дозволяють Настроювач не робити це в ручному режимі?
За мій більш ніж 10-річний досвід роботи в цьому бізнесі я ще не зустрічав електроніки, яка б не потребувала ручному налаштуванні. Завжди є режими, в яких потрібно підкоригувати роботу обладнання. Автоматична настройка потрібна тим фахівцям, які не розуміють, як працює ДВС і ГБО. Той, хто розуміє все що відбуваються в двигуні внутрішнього згоряння процеси, робить це більш точно в ручному режимі.
? При несправних свічках запалювання може спалахнути check?
Check загоряється при повністю несправної однієї або декількох свічках або котушках запалювання. Якщо свічки дають пропуски запалювання тільки в деяких режимах, то електроніка може цього і не помічати. Якщо до нас приїжджає автомобіль з сhek'ом, ми в першу чергу перевіряємо свічки запалювання, ресурс яких при роботі на зрідженому газі трохи знижується. Для перевірки свічок запалювання є спеціальний стенд, в якому наявність і характер іскроутворення перевіряють при підвищеному тиску, порівнянному з тиском в циліндрах двигуна.
Працездатність системи запалювання можна ще перевірити за допомогою осцилографа, що здатні зробити далеко не всі майстри по установці і обслуговуванню ГБО.
? Що нового з'явилося на ринку ГБО за останні півроку?
У нашому асортименті з'явилися комплекти обладнання Optima, Prins SilverLine, високопродуктивні газові форсунки Barracuda в модифікації 130, які є замінниками форсунок Napoleon. Крім цього, в італійській електроніці AEB розширився список двигунів з безпосереднім уприскуванням палива, на які можна встановити ГБО.
Комплекти ГБО Optima виготовляються на сучасному заводі польської компанії Alex, мають сучасну конструкцію і багатофункціональне програмне забезпечення
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Роман, чи є сенс встановлювати ГБО при нинішньому стрибку вартості скрапленого газу?На що звертати увагу при пошуку спеціалізованої станції по установці ГБО?
Чи справді це ціна італійського обладнання?
Якщо вам пропонують встановити ГБО в якомусь гаражі, які тут можуть бути сюрпризи?
Ви вивчали це питання?
Які можуть бути симптоми неправильного регулювання і установки ГБО?
Чому загоряється індикатор check engine?
Але ж в сучасному ГБО 4-го покоління є режими самонастроювання, які дозволяють Настроювач не робити це в ручному режимі?
При несправних свічках запалювання може спалахнути check?
Що нового з'явилося на ринку ГБО за останні півроку?