Наша сеть партнеров Banwar
Ми якось уже навіть звикли до думки, що найнадійніший військовий джип, це Humvee, що став потім знаменитим «Хаммером Н1». Вітчизняна ж техніка рідко нас чимось подібним дивувала, а тому ніколи не сприймалася всерйоз. Але чудеса таки бувають. І в Росії з'явився принципово новий транспорт, створений спеціально для перевезення військових. Точніше - старшого офіцерського складу.
Це автомобіль Комбат, або Т98. Нова розробка належить пітерському КБ Д. Парфьонова. Бронюванням займалися фахівці з ТОВ «Автокад».
До слова, цей автомобіль входить в число найбільш швидкісних, серед всіх машин такого класу. Варто враховувати, що він випускається в різних варіантах бронювання, аж до максимального В7. Добре броньований «Комбат» здатний витримати чергу з КПВТ, постріл чогось важкого снайперського, і навіть протитанкової рушниці. До слова, не всяка сучасна техніка для перевезення піхоти може похвалитися таким. Що поробиш, офіцери завжди були цінніше солдат у всіх арміях світу.
Що таке Комбат?
На самій-то справі, між російською машиною і заокеанським колегою, згаданим вище, є дуже багато спільного. Їх можна навіть назвати в якійсь мірі родичами. А все тому, що трансмісія і силовий агрегат у них аналогічні. Більш того, всі бажаючі помахати прапорами і покричати антиамериканські гасла, можуть встати і вийти. А все тому, що дуже велика кількість вузлів було взято з техніки, що випускається GM. Зокрема, підвіска і рульове управління були запозичені у Suburban 2500. По суті, це гібрид різноманітних позашляховиків і вантажівок від General Motors і Humvee, перероблений під потреби вітчизняних військових і броньований досить серйозно, щоб пережити сильний обстріл.
Наскільки ж можна назвати цю машину російської? Питання цілком зрозумілий і закономірний. Ми живемо в світі, де «Лада» збирається на базі «Рено» і «Ниссанов». Тому, нічого поганого в цьому немає. Було завдання отримати надійний, швидкий і захищений автомобіль для певних потреб. Завдання успішно виконане. А про те, що кожен болтик в машині буде російським, мова не йшла. Повірте, якби нашим заводам дали таке замовлення, вони б теж його виконали. Але тут би йшлося вже про «винахід велосипеда».
характеристики машини
Виробники стверджують, що максималка у авто до 180 км / ч. До речі, «Хаммер» розвиває швидкість до 120-130 км / год, у чому поступається російський побратим.
Бронювати «Комбат» можна під замовлення, за потрібне чином. Починаючи з захисту від звичайного ПМ, і закінчуючи стійкістю до обстрілу з великокаліберних снайперок.
Hi.Pro.S - найнадійніший варіант. Додатковий захист по всьому периметру.
Бажають порівняти цю техніку з відомим «Тигром» забувають, що у «Комбата» немає суцільнозварний рамної конструкції. У цьому він більше схожий на «Вовк».
Але призначення у таких машин різний. Якщо завдання «Вовка» - перевезення солдатів і озброєння, то Т-98, це саме бронемобіль для офіцерів, завдання якого - не дати диверсантам, снайперам, або просто шалений пулі відправити важливих для армії людей до праотців.
Зрозуміло, випускається машина з повним приводом. У неї 6-ступінчаста коробка Allison і два варіанти двигунів - 8,1-літровий V8 GM Vortec і 6,6-літровий турбований дизель Duramax.
Розташування двигуна переднє. І він досить непогано захищений від пошкоджень, у тому числі і механічного характеру (не пов'язаних з обстрілом). Так що після зіткнення з іншою технікою у машини досить великий шанс поїхати далі. Якщо, звичайно, це не важка бронетехніка в дусі М1 «Абрамс».
Щодо броні можна сказати тільки одне - нею займалися люди, у яких 10 років стажу в цій справі, і поки на їх роботи ніхто не скаржився. «Автокад» - профі в своїй справі.
Інтер'єр, екстер'єр і функціонал
Слід відразу обумовити той момент, що машина буде випускатися як в комфортабельному варіанті VIP, так і в більш спартанському, - патрульному.
Що стосується першого варіанту, то:
- Всередині є подушки безпеки,
- Крісла оббиті натуральною шкірою, використовується дерево.
- Встановлено електропакет, стоїть гарна акустика і сучасна аудіосистема.
- Є клімат-контроль.
- На приладовій панелі встановлений сучасний бортовий комп'ютер з навігацією та іншими корисними функціями.
- Також є підігрів крісел.
- Електричні опускателі бронестёкол.
- На кермі встановлені кнопки для управління комп'ютером і аудіосистемою.
Щоб зібрати одну таку машину з усіма «наворотами», у виробників йде в середньому півроку. У рік з конвеєра виходить не так багато подібних авто. Завод-виробник повідомляє про 60 зразках. Все-таки це ексклюзивна машина, а не масова, наче який-небудь «Туарега» .
Машина випускається в двох варіантах - седан на п'ять місць, і подовжений універсал, в який можна помістити від дев'яти до дванадцяти чоловік. Так, вміщаються вони там цілком комфортно, в залежності від власних габаритів. Так, назвати цього брутального звіра седаном складно. Але заглянувши всередину «віп-версії», розумієш, що все не так просто. Цікаво, що дверей у машини три. Дві справа, і одна - водійська, зліва.
До речі, якщо вас цікавить ціна автомобіля Комбат, то в середньому він обходиться в 8 мільйонів рублів. Це не максимум. Все залежить від броні і начинки в салоні.
Багатьох дивує, що немає звичного для таких машин «кенгуру». А все тому, що виробник добре подбав про те, щоб машина втримала лобовий удар пристойною сили. Це вам не якась китайська легковик, що розсипається в пил при зіткненні з чимось на зразок 31-й «Волги».
Пол захищений таким чином, що здатний витримати вибух пристрою, еквівалентний по потужності 200 грамам тротилу.
Движка 400 к.с., 4200 об / хв. вистачає для того, щоб ця махина розганяла до сотні всього за десять секунд. За нинішніми мірками не рекорд, але в цілому, досить непогано.
З огляду на ненажерливість авто, на ньому стоїть бак на 105 літрів, але він може бути замінений 150-літровим. На сотню км машина витрачає в середньому 100 літрів бензину. Так, вона явно не розрахована на тих, хто любить економити на пальному. Втім, навряд чи такі люди машину куплять, враховуючи, що на Комбат Т 98 ціна досить висока навіть як для VIP транспорту. Стільки коштує, наприклад, Porsche 911 GT3. Хіба що, останній не витримає попадання з протитанкової рушниці.
Завдяки якісній звукоізоляції і недешевим матеріалами, всередині тихо, немає неприємних скрипів і інших звуків. Взагалі, по суті, ми отримуємо хороший авто для міста, з парктроніком, АБС, антіпробуксовка і іншими корисними речами.
Багато хто вважає, що зовнішність у «Комбата» вийшла дуже вже військової, щоб використовувати його в місті. Все-таки, вона більше нагадує БТР-152К, ніж який-небудь американський позашляховик. Але не забуваємо, для чого спочатку розроблявся цей вид транспорту.
Порівнювати машину з «Хаммером», як це роблять на багатьох вітчизняних форумах, справа невдячна. Як мінімум, тому, що занадто різне призначення у цих автомобілів.
У 2015 році машина пережила рестайлінг. В цілому було внесено більше сотні різних змін.
А тепер повернемося в початок нашої розмови, де ми згадали про історичну відданість військових і любителів великих «тачок» автомобілю «Хаммер» і подивимося, як він себе проявить на одному треку з Комбат Т98:
Що таке Комбат?Що таке Комбат?
Наскільки ж можна назвати цю машину російської?