- Конструкція багатоцільового автомобіля ГАЗ-2330 Тигр.
- Корпус багатоцільового автомобіля ГАЗ-2330 Тигр.
- Броньований корпус спеціального транспортного засобу ГАЗ-233014 Тигр.
- Неброньований п'ятидверний корпус багатоцільового автомобіля ГАЗ-233001 Тигр.
- Двигун багатоцільового автомобіля ГАЗ-2330 Тигр.
- Колеса і шини ГАЗ-2330 Тигр.
- Механічна коробка передач ГАЗ-2330 Тигр.
- Трансмісія і карданна передача ГАЗ-2330 Тигр.
- Підвіска ГАЗ-2330 Тигр.
- Гальма ГАЗ-2330 Тигр.
- Додаткове оснащення і умови експлуатації автомобіля ГАЗ-2330 Тигр.
- Схожі статті:
Наша сеть партнеров Banwar
Часто на виставках, де представлявся багатоцільовий автомобіль ГАЗ-2330 Тигр, багатьом відвідувачам чомусь здавалося, що машина створена на шасі автомобіля ГАЗ-66. При цьому Тигр в своїй конструкції практично не має вузлів і агрегатів ГАЗ-66. Спільного в них тільки те, що і той і інший автомобіль мають рамну конструкцію і колісну формулу 4х4.
Конструкція багатоцільового автомобіля ГАЗ-2330 Тигр.
Автомобілі сімейства ГАЗ-2330 Тигр призначені для перевезення людей, різних вантажів і причіпних систем загальною масою до 2,5 тонни по будь-яким видам доріг і місцевості. Особливістю автомобілів сімейства ГАЗ-2330 Тигр є: підвищує мінна стійкість і простота обслуговування, капотная схема компонування, розміщення основних агрегатів і вузлів на зварений рамі.
Таким чином, вийшло єдине шасі, на яке за короткий час монтуються різні броньовані або неброньовані корпусу в залежності від вимог замовника мати військовий, поліцейський або цивільний варіант автомобіля. Капотная компоновка автомобілів сімейства ГАЗ-2330 Тигр дозволяє встановити потужний силовий агрегат і уникнути збільшення габаритних розмірів по висоті і ширині, а також поділу відділення управління і десантного відділення.
В автомобілі ГАЗ-2330 Тигр на зварений рамі високої жорсткості змонтовані: незалежна торсіонна двохважіль підвіска всіх коліс з гідравлічними амортизаторами, силовий агрегат у складі: дизельний двигун, зчеплення з пневмогідравлічним підсилювачем, п'ятиступінчаста механічна коробка передач ГАЗ-2330-1700010, двоступенева роздавальна коробка з міжосьовим диференціалом, що блокується з електропневмопріводом його блокування, системи забезпечення роботи двигуна - охолодження, харчування повітрям і паливом, мастила і так далі, два мо та з самоблокувальними міжколесними диференціалами підвищеного тертя, колісні редуктори, колеса з шинами для руху по труднопроходимой місцевості.
Високі показники прохідності і рухливості забезпечуються за рахунок застосування потужного дизельного двигуна, незалежної торсіонної підвіски на поперечних важелях з гідравлічними телескопічними амортизаторами і стабілізаторами поперечної стійкості, автоматичною системою регулювання тиску повітря в шинах, роздавальної коробкою забезпечує привід на всі колеса з примусово міжосьовим диференціалом, а також мостами з самоблокуючим або примусово блокується диференціалами, великим дорожнім росветом, не менше 400 мм.
При створенні спеціального транспортного засобу ГАЗ-2330 Тигр було прийнято рішення про максимально можливої поузловой уніфікації з перевіреними багаторічною експлуатацією та бойовим використанням вузлами бронетранспортера БТР-80 і багатоцільового високомобільного броньованого автомобіля ГАЗ-39371 Водник. Йдеться, перш за все, про найбільш навантажених вузлах ходової частини.
Це значно зменшило час проектування машини і дозволило уникнути проблем, пов'язаних з освоєнням виробництва нових вузлів. Але в зв'язку з тим, що на відміну від багатовісних бронетранспортерів необхідно було домогтися більш високого ресурсу вузлів і машини в цілому, кожен із застосованих вузлів був глибоко модернізований.
Крім того, автомобілі сімейства ГАЗ-2330 Тигр за своїми технічними характеристиками повинні забезпечити високу швидкість руху, як по дорогах загального користування, так і по важкодоступній сильнопересеченной місцевості. Дані характеристики були забезпечені конструкцією тріснув, збільшеними ходами важелів підвіски, енергоємними гідравлічними амортизаторами.
Корпус багатоцільового автомобіля ГАЗ-2330 Тигр.
Залежно від модифікації, машина сімейства Тигр може бути оснащена захищеним однооб'ємними тридверним броньованим корпусом, виконаним за 3-му або 5-го класу захисту, однооб'ємними чотирьохдверним броньованим корпусом, виконаним за 6а класу захисту. Корпуси суцільнозварні, виготовлені з броньовий катаної сталі і являють собою захищену капсулу, що встановлюється на раму.
Броньований корпус забезпечує захист екіпажу, десанту або вантажу, що перевозиться від стрілецької зброї і осколків артилерійських снарядів і мін. Крім того, забезпечується захист від підриву саморобних вибухових пристроїв в безпосередній близькості від машини.
Броньований корпус спеціального транспортного засобу ГАЗ-233014 Тигр.
Сидіння командира і водія обладнані триточковими ременями безпеки, спинки сидінь складаються. Сидіння десанту обладнані двоточковими ременями безпеки. Сидіння відкидаються, а їх спинки складаються. Оскільки жиле відділення бронеавтомобілів Тигр розташоване між осями, то в сукупності з незалежною підвіскою це зводить до мінімуму дискомфорт і втому екіпажу і десанту, викликані ударновібраціоннимі навантаженнями при русі автомобіля по пересіченій місцевості на великі відстані.
Неброньований п'ятидверний корпус багатоцільового автомобіля ГАЗ-233001 Тигр.
Двері корпусу забезпечені замками, які блокуються зсередини - фіксаторами, а зовні ключем. Всі вікна корпусу і дверей виконані з Бронескло. Внутрішня поверхня броньованого корпусу обшита антіосколочной захистом виконаної з тканин на основі арамідна нитки. Обшивка бронекорпуса зсередини антіосколочной захистом дозволяє:
- забезпечити захист членів екіпажу від вторинних осколків броні при попаданні в бронекорпус куль і фрагментів снарядів і мін;
- виключити рикошет від протилежного борту при пробитті бронекорпуса;
- поліпшити термоізоляцію корпусу і ергономічні показники інтер'єру.
Двигун багатоцільового автомобіля ГАЗ-2330 Тигр.
У перший час в якості силового агрегату ГАЗ-2330 Тигр використовувався турбонаддувний дизельний двигун з рідинним охолодженням Cummins B 205. Цей мотор в той час широко використовувався в народному господарстві в якості силового агрегату на автобусах ПАЗ і на інших транспортних засобах. Потужність, яку розвиває цей двигун, становить 205 к.с., що забезпечує машинам сімейства ГАЗ-2330 Тигр питому потужність більше 28 к.с. / т і, відповідно, високі динамічні характеристики.
Починаючи з 2010 року, в першу чергу на ГАЗ-2330 Тигр поставляються для потреб Міністерства оборони, в якості силового агрегату стали використовувати турбонаддувний дизельний двигун ЯМЗ-534 виробництва Ярославського моторного заводу. Цей мотор більш компактний, і економічний, розвиває велику потужність (215 к.с.) і крутний момент.
Колеса і шини ГАЗ-2330 Тигр.
У стандартному виконанні автомобілі комплектуються п'ятьма колесами (4 + 1 запасне) з роз'ємним сталевим ободом, з пневматичними камерними радіальними шинами з регульованим тиском і направленим малюнком протектора КІ-115АМ розмірністю 12.00R18. Індекс навантаження - 132 (2000 кг), індекс швидкості - L (120 км / ч).
Механічна коробка передач ГАЗ-2330 Тигр.
Механічна коробка передач ГАЗ-2330-1700010, встановлена на ГАЗ-2330 Тигр, поступається в певному сенсі автоматичним трансмісіям по легкості управління, але має більш високий коефіцієнт корисної дії і, найголовніше, дозволяє водієві самому вибирати оптимальний режим руху при подоланні важкопрохідних ділянок і перешкод. Вона проста, дешевше в експлуатації, не вимагає висококваліфікованих фахівців і обладнання для її обслуговування, а також більш надійна в важких умовах експлуатації.
Трансмісія і карданна передача ГАЗ-2330 Тигр.
Кардани відкритого типу з карданними шарнірами з голчастими підшипниками. Головна передача - конічна, з рівновисокі елоідним зубом (Ерлікон). Міжколісні кулачкові диференціали підвищеного тертя. Колісні редуктори циліндричні з косозубимі циліндричними шестернями зовнішнього зачеплення. Така конструкція трансмісії забезпечує постійний повний привід, що в поєднанні з великим кліренсом, блокуваннями коліс і осей забезпечує автомобілю високу прохідність, надійність і простоту управління.
Підвіска ГАЗ-2330 Тигр.
Підвіска автомобіля повністю незалежна торсіонна зі стабілізатором поперечної стійкості на передніх колесах. З оригінальними гідравлічними амортизаторами двосторонньої дії, на задніх вузлах підвіски - по два амортизатора на колесо. Використання в складі підвіски багатоцільових автомобілів вузлів та агрегатів, аналогічних вузлів бронетранспортерів, забезпечує величезний запас експлуатаційної надійності та живучості на полі бою.
Гальма ГАЗ-2330 Тигр.
Гальма включають в себе дві незалежних системи - робочу і стояночную. Робоча гальмівна система двоконтурна з гідравлічним приводом і пневмоусилителя. Передні і задні гальмівні механізми колодкові, барабанного типу, закриті. 1-й контур - гальмівні механізми передньої осі, 2-й контур - гальмівні механізми задньої осі. Гальмівна система трансмісійна з механічним тросовим приводом на гальмівний барабан вторинного вала роздавальної коробки.
Додаткове оснащення і умови експлуатації автомобіля ГАЗ-2330 Тигр.
Для гарантованого пуску двигуна при негативних температурах на автомобілях сімейства ГАЗ-2330 Тигр встановлюються:
- пристрій для полегшення пуску холодного двигуна - електронагрівач впускного повітря;
- передпусковий підігрівач - Придніпровська залізниця-12Г теплопродуктивністю 12 кВт або при установці на машині дизеля ЯМЗ-5347-10 - Придніпровська залізниця-16 теплопродуктивністю 16 кВт, який може служити так само автономним обігрівачем.
Для підвищення живучості машини і виживання екіпажу на автомобілях сімейства ГАЗ-2330 Тигр встановлюються:
- автономна система пожежогасіння моторного відсіку і коліс;
- централізована автоматична система регулювання тиску в шинах з електронним блоком управління;
- колісні гальмівні механізми закритого типу підвищеної ефективності;
- електрична лебідка з тяговим зусиллям 4000 кгс і довжиною троса 20 метрів;
- фильтровентиляционная установка;
- антітравматіческіе крісла і протимінні килимки.
Сімейство автомобілів розраховане на експлуатацію в наступних умовах:
- температура навколишнього повітря від мінус 50 до плюс 50 градусів;
- відносна вологість повітря до 100% при температурі плюс 25 градусів;
- швидкість вітру до 20 м / с;
- запиленість повітря до 1,5 г / м3;
- абсолютна висота над рівнем моря до 4500 м, з можливістю подолання гірських перевалів на висоті 4650 метрів.
За матеріалами книги «Русский« Тигр »», Сергій Суворов.
Схожі статті:
- Блоки запобіжників і реле на Шевроле Нива ВАЗ-2123, номінали запобіжників, що захищаються ланцюга, схема з'єднань монтажного блоку запобіжників і реле.
- Схеми електрообладнання Chevrolet Niva ВАЗ-2123, роз'єми і сполучні колодки, джгути проводів, схема системи управління двигуном.
- Пікап Great Wall Pao, екстер'єр та інтер'єр, особливості конструкції, комплектація, характеристики, огляд.
- Land Rover Discovery Sport 2019 року, екстер'єр та інтер'єр, особливості конструкції, комплектація, характеристики, огляд.
- SsangYong Korando четвертого покоління, екстер'єр та інтер'єр, особливості конструкції, комплектація, характеристики, огляд.
- Новий Land Rover Defender 2019, особливості конструкції, трансмісії і підвіски, двигуни, обладнання та устаткування салону.