Наша сеть партнеров Banwar
Сторінка 1 з 2
Система харчування автомобіля Газель залежить від двигуна, встановленого на автомобіль.
Розглянемо дві системи, найбільш поширені. Це система для карбюраторного двигуна і система для двигуна з безпосереднім уприскуванням палива.
Система харчування двигунів ЗМЗ-4026 і ЗМЗ-4025
Система харчування складається з паливного бака 1, встановленого під підлогою багажного відділення і сполученого з паливним насосом 3 топливопроводом 2, що складається з латунних трубок і гумових шлангів, стягнутих хомутами.
Між встановленим на двигуні паливним насосом діафрагмового типу з механічним приводом і карбюратором 5 змонтований фільтр 4 тонкого очищення палива.
Карбюратор в свою чергу з'єднаний з паливним баком зливним топливопроводом 6, за яким в бак повертаються надлишки палива, що подається насосом.
Крім того, на паливному баку розташована система відводу парів палива, що складається з гумової пароотводной трубки і встановленого на ній клапана.
У нижній частині паливного бака є зливна пробка для зливу відстою.
Система харчування двигуна ЗМЗ-40522, ЗМЗ-40524
Принциповою особливістю системи харчування двигуна ЗМЗ-4062 є відсутність в ній карбюратора, який поєднує функції сумішоутворення і дозування подачі паливоповітряної суміші в циліндри двигуна.
В системі розподіленого уприскування, встановленої на даному двигуні, ці функції розділені - форсунки здійснюють дозований впорскування палива під вхідну трубу, а подача необхідного в кожен момент роботи двигуна повітря здійснюється системою, яка складається з дроселя і регулятора холостого ходу.
Управління системою впорскування палива і системою запалювання здійснюється електронним блоком управління двигуном, безперервно контролюючим за допомогою відповідних датчиків величину навантаження двигуна, швидкість руху автомобіля, тепловий стан двигуна і навколишнього середовища, оптимальність процесу згоряння в циліндрах двигуна.
Такий спосіб управління дає можливість забезпечувати оптимальний склад горючої суміші в кожен конкретний момент роботи двигуна, що дозволяє отримати максимальну потужність при мінімально можливій витраті палива і низької токсичності відпрацьованих газів.
Паливний бак 10 зварений штампований, закріплений двома сталевими хомутами через прокладки під підлогою багажного відділення.
У верхній частині паливного бака встановлений топлівозаборнік і датчик рівня палива. Поруч з паливним баком під підлогою кузова знаходиться електричний паливний насос, з'єднаний топливопроводом з паливним баком.
Для зменшення вібрації кронштейн насоса кріпиться до підлоги через гумові подушки.
З насоса паливо подається в паливний фільтр, встановлений в моторному відсіку, і звідти надходить в паливопровід двигуна, закріплений на впускний трубі двигуна.
З паливопроводу двигуна паливо впорскується форсунками під вхідну трубу. Надлишки палива через редукційний клапан, встановлений на задньому кінці паливопроводу двигуна, зливаються в паливний бак.
Крім показаної на схемою системи живлення елементів, в неї входять повітряний фільтр, встановлений в моторному відсіку, з'єднаний гумовим шлангом з датчиком масової витрати повітря, який в свою чергу з'єднаний з дроселем, встановленим на повітряному ресівері, а також регулятор холостого ходу, встановлений теж на повітряному ресівері.
Форсунка являє собою електромеханічний клапан, в якому голка запірного клапана притиснута до сідла пружиною.
При подачі електричного імпульсу від блоку управління на обмотку електромагніту голка піднімається і відкриває отвір розпилювача, через яке паливо подається у вхідну трубу двигуна.
Кількість палива, впорскується форсункою, залежить від тривалості електричного імпульсу.
Редукційний клапан являє собою ємність, розділену діафрагмою, на якій закріплений клапан, що закриває під дією пружини отвір зливу палива.
Редукційний клапан підтримує постійний тиск в системі живлення близько 0,3 МПа.
Верхня частина редукційного клапана з'єднана з ресивером вакуумним шлангом.
При перепаді тиску в ресивері не вище 0,3 МПа клапан закритий, і тиск в системі живлення піднімається.
Коли тиск палива досягає величини більше 0,3 МПа, мембрана прогинається, відкриваючи отвір, і надлишки палива зливаються в паливний бак.
Як тільки тиск палива опускається до 0,3 МПа, мембрана повертається у вихідне положення і перекриває отвір зливу палива.
Датчик масової витрати повітря служить для визначення кількості повітря, що надходить в циліндри двигуна.
Сигнали з датчика надходять в блок керування двигуном і є одним з параметрів, що визначають тривалість уприскування палива форсунками - кількість палива залежить від кількості повітря в кожен певний момент.
Основним елементом датчика є платинова нитка, розігрівається під час роботи до 150 ° С.
При проходженні через корпус датчика всмоктуваного двигуном повітря нитка охолоджується, а електронна схема датчика постійно прагне підтримувати температуру нитки 150 ° С.
Електрична потужність, що витрачається на підтримання температури нитки, є параметром, за яким блок керування двигуном визначає тривалість електричного імпульсу, що подається на форсунки.
Ступінь охолодження платинової нитки залежить не тільки від кількості, але і від температури повітря, яка визначається термокомпенсаціонних резистором, відповідно коригуючих сигнал, що подається датчиком в блок управління.
Для забезпечення можливості регулювання кількості окису вуглецю у відпрацьованих газах на режимі холостого ходу в електронному модулі є змінний резистор, гвинтом якого можна вручну змінити величину сигналу, що подається датчиком в електронний блок управління, змінивши тим самим тривалість імпульсу, що подається на форсунки, а, отже, і кількість палива, що впорскується.
Для очищення платинової нитки від забруднень електронний модуль періодично подає на неї підвищена напруга, що викликає нагрівання до 1000˚ С.
При цьому всі відкладення згоряють.
При виході з ладу датчика блок керування двигуном включає резервну програму, що забезпечує роботу двигуна з кілька погіршилися, але прийнятними характеристиками потужності і витратними характеристиками. При цьому в комбінації приладів спалахує контрольна лампа.