Наша сеть партнеров Banwar
перевіряти тиск повітря в шинах автомобіля рекомендується постійно. Але мало хто з водіїв приділяє цьому належну увагу, і абсолютно марно. Так як саме повітря в шині під оптимальним тиском дозволяє машині їхати, управлятися, гальмувати, нести навантаження, при цьому зберігаючи високий рівень комфорту.
Відхилення від норми тиску в шині приводить до негативних наслідків, а значне відхилення - до зниження безпеки.
Тиск нижче рекомендованого на 0,5 бару (при нормі, наприклад, 2,0 бару).
Якщо експлуатувати шини на такому тиску, то шини можуть втратити до 20% свого ресурсу. Так як нестача тиску деформує пляма контакту, прогинаючи центральну частину і знижуючи навантаження на неї, що призводить до швидшого зносу плечових частин шини. Крім цього, через меншого тиску знижується здатність шини протистояти акваплануванню під час дощу, в результаті чого можна втратити контроль над автомобілем. Також починає знижуватися керованість на асфальтових дорогах.
Тиск нижче рекомендованого на 1,0 бар (норма - 2,0 бару).
При ще меншому тиску у шини знижуються гальмівні характеристики. Так, наприклад, істотно збільшується гальмівний шлях на мокрому покритті. Подібні напівпорожні шини мають менший ресурс по пробігу і малоефективні на обводненной дорозі. Керованість автомобіля дуже слабка - можуть виникнути часті замети або зноси осі автомобіля.
Тиск нижче рекомендованого на 1,5 бар і нижче (норма - 2,0 бару).
Таке низький тиск в шині може привести до надмірного перегріву шини і її подальшого руйнування.
Увага! Тиск в шині, знижене до 50% щодо норми, деколи складно побачити, особливо на низькопрофільних шинах. Якщо ж візуально помітно, що шина спущена, то це вже дуже низький тиск. Експлуатувати такі шини не можна - є ймовірність руйнування шини під час руху. Виняток становлять самонесучі шини (наприклад, шини з Технолония Zero Pressure ), Які влаштовані таким чином, що в разі сильного зниження тиску можуть продовжувати рух на певну кількість кілометрів з певною швидкістю, що дозволить без проблем доїхати до професійного шинного центру і нормалізвать тиск.
Для контролю тиску в шинах необхідно використовувати спеціальний вимірювальний інструмент - манометр.
Рекомендації з контролю тиску в шинах автомобіля
Для зниження ймовірності пошкодження шини через неправильне тиску необхідно:
заміряти тиск в шинах раз на місяць (а ще краще - раз на два тижні), обов'язково робити це позапланово перед далекою поїздкою
заміряти тиск тільки на холодних шинах (тобто після тривалої стоянки)
при кожній сезонної зміні шин міняти вентиль
користуватися послугами професійних шинних центрів, так як через складність монтажу деяких шин (наприклад, низькопрофільних) можлива неповна посадка шини на диск з подальшим зниженням тиску в процесі їзди
при настанні зими (морози) необхідно збільшити тиск в шинах на 0,3 бару для компенсації стиснення повітря через холод.
Системи контролю тиску в шинах
TPMS (від англійського Tire Pressure Monitoring System) - система контролю, призначена для контролю тиску і температури всередині колеса під час руху. На даний момент вбудовані датчики для контролю тиску - це опція для певних, більш дорогих комплектацій, а також функція, властива преміальним автомобілів, але можна очікувати, що найближчим часом більшість автомобілів будуть оснащуватися такими системами безпосередньо на конвеєрі. А зараз кожен водій, який не має на своєму автомобілі датчиків тиску, може самостійно придбати їх і встановити на свій автомобіль.
Існують кілька видів систем по контролю тиску:
Ковпачки-індикатори
Це свого роду механічні манометри для кожного колеса. При покупці ковпачків-індикаторів необхідно підібрати їх відповідно до рекомендованим тиском. Відповідна інформація буде розміщена на упаковці з ковпачками, а рекомендований тиск для автомобіля - в технічній інформації до транспортного засобу, або на ньому самому. Для експлуатації потрібно виставити необхідний тиск в шинах, а потім встановити ковпачки-індикатори замість стандартних. Усередині ковпачка, під пластиковою кришкою, знаходиться спеціальний пристрій, що нагадує телескопічну трубку, що складається з трьох (або двох, залежно від виробника) кольорових сегментів різного діаметру, вставлених один в іншій. Поки тиск в шинах нормальне водій бачить зелений сегмент. А якщо тиск знижується, то зелений сегмент частково йде всередину ковпачка, оголюючи застережливий жовтий або тривожний червоний, в залежності від межі, до якого опустилося тиск.
Плюси пристрою:
- простота використання і наочність стану тиску
- невисока вартість
- незвичайний зовнішній вигляд
мінуси:
- відносна точність, особливо для дешевих версій
- не вказує надлишковий тиск
- зовнішній вигляд притягує увагу зловмисників
- неможливість діагностики повільної втрати тиску
Система контролю тиску з зовнішніми датчиками
Цей вид являє собою головне електронний пристрій, який отримує інформацію про тиск з датчиків, встановлених на колесі. Воно дозволяє стежити не тільки за рівнем тиску в шинах, але і за температурою. Датчики встановлюються замість ковпачків на вентилях, вони зчитують необхідну інформацію і постійно передають її на центральний пристрій, яке може бути виконане у вигляді брелока, екрану або спеціального пристрою з колірною індикацією.
Плюси пристрою:
- одноразовий контроль за всіма чотирма колесами
- моніторинг стану в режимі реального часу з постійною передачею інформації
- висока точність вимірювання
- звуковий сигнал оповіщення про падіння тиску в шині
- простота перестановки зовнішніх датчиків з одного комплекту шин на інший
мінуси:
- висока ціна
- абсолютна незахищеність проти крадіжки і вандалізму
- низька стійкість до хімічних (протіволеднимі реагенти) і фізичним (удари камінчиками) впливів
- деякі головні пристрої підключаються до гнізда прикурювача на постійній основі, що унеможливлює використання його іншими пристроями
- залежність зовнішніх датчиків від батарейок
Система контролю тиску з внутрішніми датчиками
На відміну від системи з зовнішніми датчиками, датчики даної схеми розташовані всередині обода диска, а сам датчик має вбудований вентиль зі звичайним ковпачком. Датчики встановлюються на диск, після цього встановлюється шина.
Плюси пристрою:
- в основному ті ж, що і у системи з зовнішніми датчиками
- високий захист від крадіжки
- захищеність від будь-яких негативних впливів середовища
- велика потужність батарей
мінуси:
- висока ціна
- необхідно купувати два повних комплекти на зимові та літні шини
- деякі види пристрою постійно використовують прикурювач
- складність монтажу: при використанні внутрішніх датчиків незайвим буде нагадати фахівця шинного центру про обережність при демонтажі і монтажі шин, щоб не пошкодити датчик