Наша сеть партнеров Banwar
Почну по порядку.
ПОЛІЦІЯ
Перше, що кинулося в очі в Грузії - екіпірування простий патрульної поліції. Хороші машини, хороша екіпіровка. Друге - я їх бачив або патрулюють, або зайнятих справою. Жодного разу не бачив їх в засідці з радаром або перевіряючим документи у приїжджих і т.д.
Зі спілкування з грузинами і власних вражень склалася стійка думка, що якщо не порушувати грубо правила і не порушувати закон, то місцевої поліції ти не цікавий.
eastnews
До речі, місцеві жителі відразу попереджають, що намагатися давати гроші не можна ні в якому разі - посадять! І це діє у всіх державних установах країни. Спроба дачі хабара - серйозний злочин.
ДОРОГИ
Дороги тут різні, від цілком пристойних автобанів до розбитих грейдерів. Але дорожнє будівництво йде в величезному обсязі, особливо на основних транспортних напрямках.
eastnews
ПАЛИВО
Треба враховувати, що в Грузії позначення сортів бензину відрізняється від прийнятого в Росії і аналогічно європейського, тобто Аі95 - це Premium, а Аі92 - це Regular. У Грузії широко поширені заправки LukOil, які продають хороший бензин по цілком нормальними цінами. Ціна Аі-95 коливається від 1,55 до 1,75 ларі за літр (один ларі коливається 30,6 до 32 рублів).
РУХ
Ось це, напевно, найбільша проблема Грузії на дорогах. Трафік, навіть в центральних містах (Батумі і Тбілісі) по стравнению з Москвою або СПб не надто щільний, але дуже хаотичний. Користуватися поворотниками перед перестроюваннями, мабуть, не гідно справжнього джигіта, а значить перестроювання в куди завгодно можна очікувати в будь-яку хвилину. Поширене явище - спочатку зупинитися в лівому ряду на світлофорі, а перед самим початком руху включити поворотник. Єдиний прилад сигналізації, який знають місцеві водії - це клаксон. Він гудуть, коли обганяють, коли незадоволені, коли кого-небудь вітають і т.д. У моєму випадку стоїть переді мною автомобіль на зелений сигнал світлофора почав рух назад, в результаті «отрихтован» право переднє крило.
eastnews
Зі свого досвіду дам кілька рекомендацій:
1. Робіть розширення КАСКО на країну поїздки, якщо у вас воно оформлено в РФ. В цьому випадку треба не переміщує ТЗ викликати поліцію за номером 112 і зафіксувати ДТП, зателефонувати зі страховою і проконсультуватися з ними щодо дій, оформити всі документи і вже з цією довідкою звертатися в страхову.
2. Якщо страховки немає, то вирішувати питання на місці. Якщо є час, то можна зробити ремонт в Грузії (тут це дуже поширене і варто сильно дешевше, ніж в Росії). За своїм нагоди можу сказати наступне. У Гоніо мені готові були відремонтувати машину за 300 ларі (курс ларі наводив вище) і 4 дні. У РФ тільки фарбування 2 деталей в неофіційному, але хорошому сервісі, обійдеться в 12-15 т.р.
Не менш не ізгладімое враження залишає те, як вони їздять по серпантинах. Носяться, що грузини, що приїжджі осетини, по серпантинах зі швидкістю кінчений фаталістів. При цьому вони часто ломляться на обгін в закритих поворотах.
До речі, перетин суцільної смуги дорожньої розмітки тут порушенням не є і на розмітку ніхто уваги не звертає, також, як і на знаки обмеження швидкості, заборони обгону і т.д. Та й на світлофори часто теж уваги не звертають.
Ще одна особливість, пішохід - це не учасник дорожнього руху. Його присутність ігнорують навіть на пішохідному переході. Якщо водій зупинився пропустити пішохода, навіть на пішохідному переході, то пішохід часто впадає в ступор. Одночасно ззаду лунають обурені гудки. Причому пішоходи від водіїв не далеко пішли. Якщо йому спало на думку перейти дорогу, то на такі дрібниці, як світлофор, розмітка або інше він уваги не звертає.
Не менш чудовий фактор несподіванки в населених пунктах і за їх межами - це місцеві корови. Вона може лежати, йти або стояти в будь-якому місці дороги, на серпантині або швидкісній трасі. Гудки її мало турбують, а машин вони не бояться.
АВТОПАРК
У Грузії немає ввізних мит на автомобілі і тому вони тут дешеві і вони різні (як по виробниках, так і за віком). Такої кількості мерседесів різних років випуску я ніде не бачив. Причому, мабуть, як результат особливостей водіння, в Грузії багато машин без бамперів і з різним ступенем ушкоджень і восстановленности. Загалом, це «країна старих мерседесів». Практично немає французьких чи італійських машин. Якщо зустрічаєш новий Сітроен, то напевно він з Туреччини. Російські марки представлені тим, що було ввезено ще до розвалу СРСР, переважно «Ниви» різних років випуску, які частіше зустрічаються в сільській місцевості.
Читати в блозі автора: http://shmel-99.livejournal.com/154798.html