Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Краш-тест літака | Журнал Популярна Механіка

  1. Польоти без інструкції
  2. круті всмятку
  3. екстрені гальма
  4. зламане крило

Наша сеть партнеров Banwar

Аерофобія - штука серйозна, але вона, як і багато інших нав'язливі стани, піддається лікуванню. У запущених випадках допомагає інтенсивна психотерапія. Легкі ж симптоми, характерні для кожного з нас, лікуються вивченням матчастини.

Обкатка нового літака починається задовго до того, як його шасі вперше відірветься від злітної смуги. Сучасні технології дозволяють випробувати в справі навіть те, чого ще не існує в природі, за допомогою наземного системного інтегратора, або, на авіа жаргоні, Залізної птиці. Залізний птах проекту Boeing 787 Dreamliner, що звили собі гніздо в кутку ангара дослідного центру Boeing в Сіетлі, функціонально аналогічна справжньому літаку, але зовні на нього зовсім не схожа.

Ще зовсім недавно випробувальні стенди займали цілі ангари і мали умовні, але добре впізнавані крила, фюзеляж, хвостове оперення і колодязі шасі. На потужних рамах із сталевого профілю техніки встановлювали гідравлічні насоси, актуатори і органи управління - рампи, закрилки, рулі висоти, механізми шасі. Вся ця периферія з'єднувалася з «кокпітом» пучками проводів і силових кабелів. Необхідність такого буквально імітувати реальний літак була пов'язана з наявністю єдиної гідравлічної системи, що приводить в дію аеродинамічні поверхні, гальма і ряд допоміжних систем. Взаємне розташування елементів цієї мережі могло відігравати суттєву роль в працездатності машини.

Навіть найсучасніші системи комп'ютерного моделювання поки не можуть замінити тестів в аеродинамічній трубі Навіть найсучасніші системи комп'ютерного моделювання поки не можуть замінити тестів в аеродинамічній трубі. Як правило, в тунелях «літають» масштабні моделі літаків, виконані з приголомшливим рівнем деталізації. Модель виставляється в робочій камері або на системі каліброваних динамометричних розтяжок, або на динамометрі-стійці. Як правило, пасажирські авіалайнери продувають в низькошвидкісних тунелях, що забезпечують швидкість потоку в межах 300 км / год. Але мережу і більш потужні дозвукові, трансзвуковие (в них іноді проводять тести на флатер) і навіть гіперзвукові тунелі (до 14 Махов). У деяких випадках в тунелях закритого типу замість повітря застосовують важкий фреон R-134a.

Boeing 787 Dreamliner частково перейшов від уже звичної технології fly-by-wire до її новому щаблі розвитку - power-by-wire. Бортовий комп'ютер тепер спрямовує енергію по дротах до електричних насосів, які живлять окремі розрізнені гідравлічні механізми. У деяких вузлах від гідравліки вдалося повністю відмовитися: повітряні і колісні гальма, стартери двигунів, регулювання кута установки стабілізатора перейшли на електропривод.

Крім того, розробники Dreamliner відмовилися від традиційної системи відбору повітря від двигунів для підтримки заданого тиску в салоні і захисту від обмерзання крила. Тепер повітря в салон нагнітається електричним компресором, а крило підігрівається термоелементами.

Краш-тести в цивільній авіації не використовуються з причини фантастичною дорожнечі і абсолютної безглуздості Краш-тести в цивільній авіації не використовуються з причини фантастичною дорожнечі і абсолютної безглуздості. Єдиний сертифікаційний краш-тест пасажирського лайнера був проведений в грудні 1984 року на авіабазі ВПС США Едвардс на замовлення Федерального агентства цивільної авіації. Правда, предметом сертифікації в цьому випадку був зовсім не літак, а паливо в його баках. Керований по радіо чотиримоторний Boeing 720 з 110 манекенами на борту на швидкості 272 км / год врізався в дно висохлого озера Роджерс. Зниження навмисно виконувалося із заблокованим шасі, рисканням і креном, щоб при ударі в землю добитися гарантованого руйнування паливних баків. Відразу ж після контакту з землею машина потонула в морі вогню, але 97% інформації з 350 бортових датчиків і трьох телекамер було благополучно знято. Програма Controlled Impact Demonstration (CID), що обійшлася скарбниці в 10 мільйонів доларів, показала, що ніяких переваг у нового, нібито неіспаряющегося гасу, немає.

Тому 75-тонну Залізну птицю проекту 787 будували зовсім по-іншому. Постачальники привезли в Сіетл власні стенди, і інженерам Boeing залишилося лише об'єднати їх загальної електронної нервовою системою - тонкими інформаційними шинами. Інженери з команди Олена Індерхееса отримали можливість виконувати три льотних завдання одночасно, так як нова Птах була оснащена трьома робочими процесорами Honeywell.

Ще одне радикальне відмінність нового системного інтегратора від побратимів - його роль в процесі підготовки машини до сертифікації. У випадку з 787-ою моделлю Залізний птах «летіла» попереду виробничого «паровоза» на шість-вісім місяців і збірка тестових машин почалася тільки після того, як Індерхеес зумів перетворити десятки різних систем в єдиний організм.

У випадку з 787-ою моделлю Залізний птах «летіла» попереду виробничого «паровоза» на шість-вісім місяців і збірка тестових машин почалася тільки після того, як Індерхеес зумів перетворити десятки різних систем в єдиний організм

Наземні «польоти», за словами Індерхееса, дуже схожі на справжні. При цьому інженерам дозволяється трохи побешкетувати, наприклад активно попрацювати закрилками на граничних швидкостях або спровокувати звалювання в різних режимах. Дані, накопичені Залізної птахом, стають основою «чорнових» льотних інструкцій, а команда тест-пілотів Boeing проходить на ній курс тренувань, перед тим як сісти за штурвал справжнього машини.

Польоти без інструкції

Органи з авіаційної сертифікації ніяк не регламентують обсяг нальоту для тестових бортів нових пасажирських лайнерів, але, як правило, середня цифра коливається біля позначки 3000. У випадку ж з Boeing 787 за два неповних роки перші дев'ять зібраних машин пробули в повітрі в цілому 5357 годин . І це не рахуючи тієї тисячі, яку відпрацювали штатні двигуни Trent 1000 і GEnx-1B на борту літаючої лабораторії Boeing 757 FTB.

Льотні випробування проводять з метою отримати дозвіл на експлуатацію або визначити фізичні межі апарату. Друга група тестів необхідна для складання програми навчання пілотів і стовідсоткової впевненості в тому, що літак не вийде з-під контролю в будь-яких критичних ситуаціях. Для сертифікації же досить укластися в нормативи по 42 швидкісними параметрами, і це нескладно: всі сучасні машини проектуються з величезним запасом маневреності та надійності.

У тесті на максимальний вигин крила Представники FAA ставлять конструкторам залік, якщо машина витримує трьохсекундну перевантаження У тесті на максимальний вигин крила Представники FAA ставлять конструкторам залік, якщо машина витримує трьохсекундну перевантаження. Але компанії, як правило, змушують свої нові машини виконувати це йогівські вправу багаторазово. Той же Dreamliner провисів на дибі дві години, при цьому законцовки його композитного крила задирались вгору майже на 8 м.

Найбільш складні льотні випробування в «обов'язковій програмі» - визначення мінімальної швидкості відриву при зльоті та тест на флатер. Флаттер - це найнебезпечніше явище руйнівного резонансу, що стало причиною багатьох авіакатастроф. Ключовий фактор його виникнення - недостатня жорсткість конструкції. Причому руйнівні вібрації можуть виникнути не тільки в крилі, але і в нещільно закриваються дверях, стулках шасі або вантажний рампі.

Тест на мінімальну швидкість відриву - один з найбільш видовищних у всій льотній програмі, а для пілотів і найскладніший. Перед його виконанням екіпаж проходить додатковий інструктаж, а до фюзеляжу в районі корми прикріплюється запобіжна хвостова опора. У Airbus ee роблять із пластику, Boeing вважає за краще дерев'яний брус. При наборі швидкості пілот обережно задирає ніс машини до неба на 10 ° до торкання опорою взлетка (в цей момент по всьому корпусу поширюється відчутна вібрація) і, прискорюючись, чекає відриву машини. Як тільки швидкість буде зафіксована, її тут же заносять в інструкцію з управління і «зашивають» в софт.

круті всмятку

круті всмятку

У дослідницьких цілях американці нещадно трощили літальні апарати протягом 20 років. Експерименти проводилися на спеціальному стенді висотою 73 м в Центрі NASA імені Ленглі, який був побудований в 1965 році для відпрацювання кінцевої фази посадки місячних модулів Apollo. Для імітації місячної гравітації копія модуля фіксувалася на спеціальній підвісці, що компенсує 5/6 його маси, і потім скидалася на землю з висоти близько 40 м. Після того, як програма Apollo була згорнута, спорудження вирішили перепрофілювати під вивчення меж міцності передових авіаційних матеріалів. У 1974 стенд був обладнаний маятникової системою скидання для проведення краш-тестів легкомоторних літаків, вертольотів, тестування вертолітних систем захисту від зіткнення з проводами і відокремлюваних рятувальних модулів бомбардувальника General Dynamics F-111. До 2003 року в Ленглі були розбиті в пух і прах понад 40 цивільних літаків, серед яких було кілька інноваційних композитних моделей, а також 59 бойових, експериментальних і цивільних «вертушок». Крім того, в рамках програми CID в 1982 році на стенді тричі було проведено вертикальні скиди секції фюзеляжу Boeing 707 з манекенами на борту з висоти 25 м.

Інший критично важливий швидкісний параметр - швидкість звалювання (мінімальна швидкість усталеного польоту). Для її точного визначення пілот буквально зупиняє машину в повітрі, скидаючи тягу двигунів і зберігаючи закрилки в крейсерському положенні. Якщо все зроблено правильно, в момент зриву потоку екіпаж повинен відчути сильну вібрацію по всьому корпусу. Кожна нова модель літака проходить через сотні таких дублів в різних режимах польоту, після чого в керівництві по експлуатації з'являється новий абзац тексту, а в програмі управління прописуються чергові «червоні прапорці».

екстрені гальма

Відпрацювання прийомів зі зльоту і посадці в умовах сильного бічного вітру вручну і на автоматі проводиться в найбільш вітряних точках планети. Наприклад, команда Dreamliner вирушила за вітром в ісландський Кефлавік, але змогла випробувати машину лише при 50 км / год - насіння для досвідченого льотчика.

Відриви і приземлення на мокрому асфальті 787-й тестував в Сіетлі, де, як навмисне, стояла спека. Тому, для того щоб не вибитися з щільного графіка польотів, злітну смугу довелося заливати 200 тоннами води з чотирьох поливальних машин.

Ще один вельми видовищний і непередбачуваний тест в льотної сертифікаційної програми - визначення максимальної енергії гальмування, або, в перекладі на автомобільний мову, - завмер гальмівного шляху. Особливий інтерес авіаційної публіки до цього випробування обумовлений тим, що Dreamliner - єдиний лайнер в світі, оснащений інноваційними електромеханічними гальмами Messier-Bugatti з дисками і накладками з DURACARB, особливого сорту карбону з високим теплопоглинання.

Перша проба системи відбулася в квітні 2010 року на 12-кілометровій «космічної» Взлетка авіабази Едвардс. Масу машини за допомогою водяного баласту збільшили до 250 т. Після початку екстреного гальмування вже готовий злетіти Dreamliner, залишаючи на асфальті кілограми горілої гуми, остановілcя за 220 м до контрольної позначки FAA.

Спеціальні клапани тут же стравили зайве повітря з шин, і під'їхали пожежним залишилося спостерігати, як потріскують розпечені до 1400 ° карбонові диски, розігріті за 25 секунд тертя при притиску 16-кВт актуаторами восьми гальмівних пар 787-го.

Спеціальні клапани тут же стравили зайве повітря з шин, і під'їхали пожежним залишилося спостерігати, як потріскують розпечені до 1400 ° карбонові диски, розігріті за 25 секунд тертя при притиску 16-кВт актуаторами восьми гальмівних пар 787-го

Шасі у цього літака теж особливе. 787-я модель «стоїть» на першій в історії авіації підвісці з композитними силовими елементами, розробленої для Boeing інженерами французької компанії Messier-Dowty. Тестування цього унікального вузла проводили вчені-сейсмологи з Сан-Дієго на найбільшому в світі сейсмостенде Caltrans. Випробування в Каліфорнії зайняли півроку і підтвердили високу міцність композитної конструкції. Максимальна вертикальне навантаження, яку шасі зуміло витримати без руйнування окремих елементів, перевищила 450 т.

Крім того, на стенді моделювалися вертикальні, горизонтальні й бокові вібрації з одночасним скручуванням. Але інженери Messier-Dowty вирішили, що цього мало, і перевезли комплект стійок в Канаду, на найбільший в світі випробувальний стенд Goodrich Super Rig. Там їх укомплектували колесами з гальмівною системою, а потім прогнали через серію дроп-тестів, впустивши кілька разів шасі з 50-тонною сталевий платформою з висоти 27 м. Для отримання заповітного червоного штампика FAA в техпаспорті цього вистачило з лишком.

зламане крило

Пілотам-випробувачам випадає честь сісти за штурвал новітньої моделі, тільки коли з ангарів складального підприємства викотять другу зібрану машину. Перша ж, як правило, відправляється на проходження самого довгого тесту у всій сертифікаційну програму FAA - випробувань на втомне руйнування. Протягом трьох років Dreamliner цілодобово тестувався на витривалість в гігантській конструкції, що нагадує мостовий кран. Машина була підвішена на розтяжки, а крило, хвостове оперення і органи управління були затиснуті в сталеві гідравлічні лещата. На цьому стенді 787-й під невсипущим контролем електроніки зробив сотні тисяч умовних польотів, проживши за три роки кілька звичайних життів середньостатистичного пасажирського авіалайнера.

Одне з найбільш видовищних випробувань програми - тест на злам крила і перевірка фрагмента фюзеляжу і крила на максимальний вигин. У першому випадку серійне крило в зборі встановлюється в сталеве прокрустове ложе і обплутує десятками динамометричних розтяжок і гідравлічних упорів. Потім включаються насоси, і вся ця моторошна механіка починає відтягувати кінцеву секцію крила вгору, аж до повного руйнування. Завдання випробування - визначення максимально допустимого навантаження на крило до втрати ним структурної цілісності.

Подібну перевірку Dreamliner успішно пройшов в кінці березня 2010 року в дослідницькому центрі Еверетт. Під час першого тесту було виявлено відшарування композитної обшивки від стрингерів, і більше півроку інженери займалися вирішенням цієї проблеми.

У тесті на максимальний вигин крила нічого ламати не потрібно. Для його проведення навколо «безхвостого» фрагмента лайнера вибудовується брутальна гідравлічна диба, здатна знакозмінними навантажити крило і фюзеляж в 1,5 рази сильніше, ніж це буває при самих екстремальних повітряних маневрах.

Все це лише мала частина перевірок, які випадають на долю кожної нової моделі пасажирського літака, будь то Boeing, Airbus, Сухий або інша крилата машина. Тому сміливо купуйте авіаквиток, зручніше сідайте в крісло і нічого не бійтеся!

Стаття «Всі літаки роблять це» опублікована в журналі «Популярна механіка» ( №1, Январь 2012 ).

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов