Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Куди дівають «відпрацювання»

  1. По-хазяйськи
  2. По-діловому
  3. По-державному

Наша сеть партнеров Banwar

Питання насправді не такий вже пусте, як може здатися

Питання насправді не такий вже пусте, як може здатися Питання насправді не такий вже пусте, як може здатися. За найскромнішими підрахунками, тільки в українській столиці з картерів автомобілів щорічно зливається не менше 20 тис. Тонн відпрацьованого масла. До проблеми його утилізації можна підійти з кількох позицій.

По-хазяйськи

Жоден дбайливий господар (а таких серед українців більшість) не викинуть з дому або гаража щось, що може йому ще стати в нагоді. Тому господарські автомобілісти «відпрацювання" не виливають на траву, а накопичують в старих каністрах та інших відповідних ємностях до пори до часу. Потім нею можна буде «пофарбувати» тильну сторону дачного забору або дощок, призначених, наприклад, для укладання в якості мостин. Масло захистить деревину від вологи, гнили і різних грибків. Оскільки масло володіє консервирующей здатністю, його використовують і при обробці металевих огорож - зі сталевого листа або сітки-рабиці. Звичайно, не дуже привабливо зовні, аж ніяк не екологічно, зате ефективно і даром.

На думку деяких самодіяльних забудовників, додавання «відпрацювання» в асфальт або розплавлений бітум підвищує пластичність матеріалу, а значить, забезпечує велику довговічність утвореною поверхні.

Нарешті, не у кожного є можливість провести антикорозійну обробку кузова фірмовим препаратом, та ще на СТО. А гаражні умільці з готовністю «задуют» кузов підігрітою сумішшю з «відпрацювання», «Мовіля», гудрону і інших подібних інгредієнтів - невисихаючий склад надійно захищає днище і приховані порожнини від іржі протягом декількох років.

По-діловому

Більш масштабно мислять люди з підприємницькою жилкою. Моторне (і не тільки) масло може служити прекрасним паливом для обігріву приміщень в зимовий період - потрібно тільки придбати або виготовити відповідну грубку або котел. Особливо охоче на це йдуть власники майстерень і невеликих СТО, де завжди є відпрацьоване масло. Сьогодні на ринку представлені і опалювальні пристрої високої потужності промислового виробництва - наприклад, Clean Burn (США), Kroll, Giersсh (обидві - Німеччина). Тим часом, не зайвим буде зауважити, що з міркувань екології в деяких країнах - до слова, в тій же Німеччині - спалювання масел в печах заборонено законом.

У великих кількостях «відпрацювання» застосовують і в будівельній індустрії - як розділовий шар при виробництві залізобетонних виробів і монолітного залізобетону. В принципі, для змазування форм на заводах ЗБВ і опалубки на будівництвах призначені спеціальні емульсії, але «відпрацювання» обходиться на порядок дешевше. Екологи вважають таке застосування масел неприйнятним, оскільки токсичні речовини частково залишаються на поверхні стін.

У деяких вітчизняних АТП відпрацьоване масло використовують, щоб відтягнути капітальний ремонт двигунів. У зношені мотори, які споживають багато масла на чад, замість свіжого продукту щодня доливають «відпрацювання» - з одного боку, дешево, з іншого - мотору напередодні капремонту вже «все одно», яким маслом його «годують». Чи не все одно тільки атмосфері, яка забруднюється відходами, що викидаються з глушника і сапуна.

По-державному

За великим рахунком, утилізація відпрацьованого масла - питання державного, і правильно вирішувати його потрібно на законодавчому рівні. Щоб уникнути забруднення навколишнього середовища, в багатьох розвинених країнах проводиться примусовий збір «відпрацювання», в країнах ЄЕС вона розглядається не як відходи, що підлягають утилізації, а як вторсировину для подальшої переробки.

Говорячи науковою мовою, автомобільні масла за своєю структурою є продуктом, придатним для неодноразового застосування. Для відновлення всіх властивостей з використаного масла потрібно видалити сторонні домішки - воду, частки металу, продукти окислення, смолисті сполуки, сажу і т. П. Наприклад, механічні домішки і вологу видаляють шляхом відстоювання, центрифугування, фільтрації. Продукти окислення виводяться за допомогою реагенту-коагулянту, прозорість і колір забезпечують речовини-сорбенти, в шарі яких вловлюються небажані домішки. Моторні масла регенерувати найскладніше, і тим не менше такі виробництва рентабельні, адже вартість відновленого масла на 40 - 70% нижче нового.

Вчені вважають, що після регенерації відпрацьованих мастильних матеріалів з них виходять базові масла, за фізико-хімічними властивостями не поступаються вихідним базовим маслам, які добувають з нафти. Зі зрозумілих причин виробники масел вважають за краще не розповсюджуватися з приводу використовуваного сировини, тим часом, деякі з них застосовують у виробництві вторинну сировину. До речі, це зовсім не означає, що виробляються на його основі масла і консистентні мастила гірше вироблених з нафти. Тим більше що отримані товарні масла - як правило, не моторні, а більш прості, індустріального призначення - гідравлічні, редукторні, трансформаторні.

Екологія

Масло, особливо моторне, - екологічно шкідливий продукт. Вміщені в ньому речовини, накопичуючись в грунті і атмосфері, можуть негативно впливати на імунну систему людини, роботу печінки і нирок, а також репродуктивних органів. Один літр відпрацьованого масла може зіпсувати, зробивши непридатними для пиття, до мільйона (!) Літрів грунтових вод. Спалювання масла в топках, з точки зору екологічності, виправдано лише за умови використання сертифікованих обігрівачів промислового виробництва, які забезпечують більш повне згоряння палива.

Контроль за утилізацією «відпрацювання» в нашій країні ускладнюється тим, що більше половини нових масел продається через роздрібну мережу, тобто тим приватним власникам, які зазвичай міняють масло самостійно і не завжди вирішують долю злитої «відпрацювання» на користь екології.

Ігор Шірокун
Фото автора та Андрія Яцуляк

Редакція дякує АФ «Універсал-Авто» за допомогу в підготовці матеріалу

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов