Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Лада Калина: невдало і невчасно

Наша сеть партнеров Banwar

Автомобілі під маркою Калина більше не випускаються: це назва «АвтоВАЗ» скасував, приурочивши до рестайлінгу сімейства Калина / Гранта . Давайте згадаємо віхи життя моделі Лада Калина: що було і що могло бути.

Калині не щастило з самого початку. Тобто приблизно року з 1992-го, коли авантюрист Борис Березовський замислив проект «народного автомобіля» АВВА (Автомобільний Всеросійський Альянс), під цю справу вазовськім дизайнерам довелося наспіх робити ескізи майбутньої моделі ВАЗ-1116. Машина малювалася в модній тоді стилістиці биодизайна і нагадувала взагалі все, особливо - Opel Corsa. Справа дійшла навіть до повнорозмірного макета, але в 1995 році АВВА раптом припинив свою діяльність зі збору «народного фінансування»: тоді, якщо пам'ятаєте, фінансові піраміди почали окочуріваться одна за одною. АВВА, хоч і не був свідомо шахрайським проектом, теж потрапив під роздачу недовіри і «самозаморозілся».

АВВА, хоч і не був свідомо шахрайським проектом, теж потрапив під роздачу недовіри і «самозаморозілся»

Макет автомобіля ВАЗ-1116, для виробництва якого планувалося побудувати окремий завод вартістю $ 600 млн. Фото знайдено в інтернеті

А ідея маленької машини, розмірності десь між «Окою» і «вісімкою», залишилася.

Випробування перших прототипів Калини, літо 1997 року. Фото Володимира Костякова

І з жахливим скрипом, через безгрошів'я і Непрухи, але реалізувалася через десятиліття: перша Калина (седан ВАЗ-1118) зійшла з конвеєра в листопаді 2004-го, про що виразно нагадує банер, що висів на заново побудованому СКП (складально-кузовному виробництві), фактично заводі на заводі, офіційно іменується п'ятої ниткою головного конвеєра. Він розрахований на 220 000 автомобілів в рік.

«Калинівський» конвеєр став найсучаснішим з усіх вазовских, сюди закупили новітнє зварювальне обладнання, якого не було на багатьох зарубіжних заводах. Наприклад, представники Renault здивувалися оснащеності саме зварювального цеху СКП, адже навіть їх фірмова виробнича система AIMS має на увазі куди менший обсяг автоматизації!

Наприклад, представники Renault здивувалися оснащеності саме зварювального цеху СКП, адже навіть їх фірмова виробнича система AIMS має на увазі куди менший обсяг автоматизації

Кузови Калини перед фарбуванням, 2009 рік

Кузови Калини перед фарбуванням, 2009 рік

Кузов Калини в лабораторії перевірки геометрії «АвтоВАЗу», 2009 рік

Для калиновского сімейства, що включав седан, п'ятидверний хетчбек і універсал, зробили абсолютно новий двигун об'ємом 1,4 літра, який виконував екологічні норми Євро-3. Але він прожив на конвеєрі всього кілька років і поступився моторам 1,6 л, які були дешевші у виробництві і володіли кращою тягою.

На жаль, вся ця лафа не забезпечили моделі безхмарну біографію. Навпаки, здавалося, що конструктори вживили в машину особливий ген нещастя, з яким Калина і прожила довгі 14 років.

Навіть дизайн Євгена Лобанова довелося багаторазово коректувати і здешевлювати, підлаштовуючи під технологічні можливості.

Один з проміжних варіантів дизайну Калини. Фото з книги «Високої думки полум'я»

А конструктори так і не змогли відмовитися від верхнього розташування рульової рейки, закладеного ще при проектуванні ВАЗ-2108, в результаті чого керованість Калини вийшла аморфної, позбавленою смаку. Машину спочатку ліниво лаяли все - і журналісти, і споживачі, і навіть самі заводчани. Останнім було соромно за системний шлюб від постачальників (кермові колонки, опори двигуна), через який тінь неприйняття лягала на весь проект. Хоча об'єктивно це все одно був великий крок вперед для «АвтоВАЗу». І найсучасніша його модель станом на 2004 рік.

Калина не стала престижною, але її все одно купували, перші роки випуску конвеєр був завантажений майже повністю. Деякі модифікації продавалися дорожче «десяточний», але їх теж брали, поступово розкусивши більш зручну, ніж у 2110, посадку за кермом, відносний простір і продуманість салону. А нехитрими тюнінговимі накладками серійна машина перетворювалася з безликого змилка в цілком виразне транспортний засіб. Здається, тоді ж і з'явилася приказка: грамотно затонована Калина «сто вісімдесят» вичавлює!

Поступово з'явилося і повагу; Калину навіть оспівали. Вірші написав ветеран ВАЗа Ігор Бистрицький, а його син Олександр, інженер СКП, заспівав на них пісню.

Потроху машина обростала модифікаціями, дрібносерійне і не дуже. Наприклад, в дослідно-промисловому виробництві налагодили випуск калини Спорт із заниженою підвіскою, іншими бамперами і колесами.

Наприклад, в дослідно-промисловому виробництві налагодили випуск   калини Спорт   із заниженою підвіскою, іншими бамперами і колесами

Збірка Калини Спорт першого покоління в ОПП «АвтоВАЗу»

Особливий промоушен отримала Калина Спорт в 2010 році, коли на ній Володимир Путін (тоді - голова уряду РФ) проїхав від Хабаровська до Чити. Оскільки за Путіним возили ще дві такі ж Калини (Так передбачено регламентом ФСО), це стало предметом жартів на багато років. Жартів переважно незлих, але з жартами на адресу «АвтоВАЗу».

Лада Калина Спорт, на якій їздив Володимир Путін, виставлялася на Московському автосалоні 2010 року

Зробили і кілька варіантів повнопривідних Калин, одну з яких, з мотором 1,8 л, задній незалежною підвіскою і муфтою повного приводу GKN навіть показали в 2007 році на Московському автосалоні.

Калина приміряла на себе тогу електромобіля, назвавшись Еллада .

На її базі намагалися зробити скорочену версію на заміну «Оці».

ВАЗ-11174, не відбулася заміна «Оці» на базі Калини. Фото знайдено в інтернеті

А в 2008 році «АвтоВАЗ» показав неймовірно сміливий концепт міні-кросовера на базі Калини, правда, у вигляді неходового макета.

Всі ці експерименти так експериментами і залишилися. Хоча ...

Після редизайну 2013 року з'явилася калина Крос , Цілком собі серійна модифікація.

Калина Крос, 2014 рік

Але це було всього лише відлуння попередніх розробок під загальною назвою «Проект ХМ-001». Ще в попередньому кузові вазовци відпрацювали кілька варіантів машини зі збільшеним кліренсом і «позашляховими» накладками по периметру.

Калина Крос проекту ХМ-001

Тоді вирішили не запускати цю версію, так як значного збільшення кліренсу зі старими Шрусамі досягти не виходило. Однак нове керівництво «АвтоВАЗу» вольовим рішенням запустило Крос у виробництво і передбачувано поимели проблеми з масовим виходом з ладу приводних шарнірів, які працювали на межі вигину. Довелося зменшувати кліренс.

Поява другого покоління Калини збіглося з організацією окремого виробництва «Лада Спорт», де почали робити псевдоспортивного модифікацію хетчбека, за аналогією з колишнім ОПП. Навіть зробили кілька десятків примірників вельми «Зарядженої» модифікації NFR з двигуном в 140 к.с., переднім підрамником і колесами на 17 дюймів.

, переднім підрамником і колесами на 17 дюймів

Калина NFR відділення «Лада Спорт»

А для споживачів простіше розробили версію драйв Актив (Спочатку називалася Спорт Лайт):

Калина Спорт Лайт, вона ж Драйв Актив

Сторонні фірми, в основному, звичайно, тольяттинские, налагодили випуск безмірного кількості тюнінгових детальок і улучшайзеров для Калини, з'явилися навіть готові проекти по перетворенню хетчбека в невеликий кросовер .

Калина Крос у версії тольяттинской фірми «Автопродукт»

Досить імовірно, що якби у заводу вистачило коштів і сил на випуск всіх цікавих модифікацій Калини і, найголовніше, на те, щоб це робити вчасно, машина стала б реальним бестселером, що не натужно, який від безнадії. І це Володимир Каданников, тодішній директор «АвтоВАЗу», неймовірною комбінацією з неоплачених податків, перекидання коштів з інших проектів і використанням грошей АВВА все-таки запустив Калину. А адже ще в 2000-му попередник Каданникова на посаді директора заводу Олексій Миколаїв говорив: грошей на Калину немає. Але ж викрутилися, знайшли!

А піди все за первісним планом, машина з'явилася б у 1998-му. Тоді і біодизайн ще був в деякій моді, і Logan як головний конкурент ще не маячила на горизонті. Все-таки Березовський затівав небессмисленний проект. Але математик Березовський забув зробити поправку на інертність російського автопрому і непередбачуваність економіки середини 90-х. Так що не могло все піти за первісним планом. І історія не терпить ніяких «якби». Все сталося як сталося. Автомобіля з милозвучно-інтернаціональним ім'ям Калина більш не існує.

Він зробив свою справу.

Він може піти.

Читайте також:

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов