Наша сеть партнеров Banwar
Вже з самого першого показу LADA XRAY в його нинішньому вигляді на Міжнародному московському автосалоні в 2014 році (тоді це був LADA XRAY Concept 2) розгорілася суперечка про те, до якого класу належить новий автомобіль. Навіть на самому АВТОВАЗі до останнього не могли прийти до єдиної думки: в перший день появи моделі на офіційному сайті LADA новинка значилася як хетчбек, але вже на наступний день "перетворилася" в кросовер. А ще АВТОВАЗ записує в конкуренти до своєї новинці звичайні хетчбеки - Kia Rio і Hyundai Solaris. Деякі ЗМІ, взагалі, називають модель «універсалом підвищеної прохідності". Так, все-таки, "високий хетчбек", "компактний кросовер" або "універсал підвищеної прохідності"? "АвтоСреда" спробувала розібратися.
Найчастіше ми інтуїтивно визначаємо тип кузова і клас автомобіля. Наприклад, ніхто не стане сперечатися, що на фотографії вище представлений седан Volkswagen Polo. Але якщо ми звернемося до зображення "соплатформенного брата" Polo - Skoda Rapid, то тут все буде не так однозначно. Зовні автомобіль дуже схожий на седан, але, насправді, це ліфтбек, у якого кришка багажника відкривається разом зі склом.
Чому відбувається така плутанина? А все тому, що виробники автомобілів, прагнучи виділитися і задовольнити потреби вузьких сегментів покупців, створюють все нові типи кузовів. Так, в останні роки з'явилися такі нові типи кузова, як "позашляхове купе", "кросовер-кабріолет" і, наприклад, "компактний кросовер". Та й саме поняття "кросовер" з'явилося не так вже давно: активно воно стало використовуватися в 90-х роках.
Все ж повернемося до LADA XRAY.
Універсал підвищеної прохідності?
Ось що знає онлайн-енциклопедія Wikipedia:
"Універсал (від лат. Universalis -" загальний ") - тип закритого двохоб'ємний вантажопасажирського кузова легкового автомобіля. Являє собою варіант седана зі збільшеним багажним відділенням і додаткової підйомної дверима в задку.
Форма універсала має принципову відмінність від седана в тому, що багажне відділення і пасажирський салон об'єднані, дах продовжена до заднього габариту, а в задній стінці кузова є додаткова двері. Універсали мають зазвичай п'ять дверей, рідше - три, задні двері служить для доступу в збільшене багажне відділення. Від хетчбека універсал відрізняється довжиною заднього свеса - у хетчбека він короткий, а у універсала - як на базовому седані, або часто довше. Деякі універсали мають похилий дах, як у хетчбека, але довжина заднього свеса видає в них універсал ".
Отже, судячи з даних з "вільної енциклопедії" універсал відрізняється від хетчбека, перш за все, довгим заднім свесом. Швидше за все, це і так всі знають.
Задній звис, тобто відстань від заднього колеса до краю заднього бампера, у LADA XRAY настільки малий, що, не може бути і сумнівів, що ця модель все ж хетчбек, і ніяк не може бути названа універсалом.
Високий хетчбек?
Що ж, "Іксрей", дійсно, можна назвати хетчбеком: модель має двохоб'ємний кузов і короткий задній звис, а також менший в порівнянні з седаном (практично, будь-яким седаном- "однокласником") багажник (361 л). Визначення "високий" до цього автомобіля теж підходить, адже дорожній просвіт новинки складає значні 195 мм.
До речі, в процесі розробки на АВТОВАЗі модель фігурувала саме як "високий хетчбек". І тільки, буквально, перед стартом продажів модель стали все частіше називати "кросовером". Так, може бути XRAY - кросовер, створений з хетчбека?
Компактний кросовер?
Визначимо відмітні характеристики кросовера, виходячи з даних популярної онлайн-енциклопедії:
- підвищена прохідність (високий кліренс, короткі звіси, повний привід)
- будується на одній платформі з звичайними легковими автомобілями
- "донорами" кузова зазвичай є універсали, хетчбеки і мінівени
- поєднує в собі різні конструктивні особливості, такі як високі стелю і посадку
- відрізняються від позашляховиків економічністю, керованістю, конструкцією з несучим кузовом, спрощеними системами повного приводу.
Цікаво, що всі ці характерні риси кросовера підходять і "Ладі Іксрей", крім єдиного - наявність повного приводу.
підсумок
Так, чи можна XRAY назвати кросовером? Відповісти "ні" на це питання, схиляють компактний розмір автомобіля (ми звикли, що кросовери великі), відсутність повного приводу у всіх комплектаціях, кузов "хетчбек" (нам, напевно, звичніше кросовери на базі універсалів) і непропорційні кузову колеса, які по своїм розміром не такі вже й маленькі. До протилежного відповіді, крім об'єктивних характеристик, описаних вище, схиляють і суб'єктивні: масивні елементи екстер'єру (передній бампер, решітка радіатора), вузька і високо розташована лінія скління, що робить двері масивними, а також грунтовна передня панель в салоні.
Але, все ж, з об'єктивних характеристик назвати «Іксрей» повноцінним кросовером заважає лише відсутність системи повного приводу, яка часто не годиться багатьом загальновизнаним кроссоверам в деяких комплектаціях. Тому наше підсумковий висновок: LADA XRAY - компактний монопривідний кросовер. Може бути це трохи нова "інтерпретація" цього класу автомобілів, але все-таки XRAY ближче до нього, ніж до звичайного «хетч».
Нагадаємо, що напередодні "АвтоСреда" ділилася думкою з цього приводу директора проекту "XRAY" Олега Груненкова. Він сказав, що їм на АВТОВАЗі подобається, що існує спір на тему "LADA XRAY - хетчбек або кросовер?". Адже якщо є ті, хто сприймає автомобіль як "високий хетчбек", і ті, хто вважає, що це "компактний кросовер", то АВТОВАЗ вдасться охопити відразу два сегмента покупців, тобто модель виявилася на грані автомобільних класів.
До речі, вчора, 14 лютого, стартували продажі новинки .
Так, все-таки, "високий хетчбек", "компактний кросовер" або "універсал підвищеної прохідності"?Чому відбувається така плутанина?
Універсал підвищеної прохідності?
Високий хетчбек?
Так, може бути XRAY - кросовер, створений з хетчбека?
Компактний кросовер?
Він сказав, що їм на АВТОВАЗі подобається, що існує спір на тему "LADA XRAY - хетчбек або кросовер?