Наша сеть партнеров Banwar
Так як я тепер перебрався жити до Москви, то з'явилося більше можливостей отримувати інформацію «з перших вуст». Так що коротко розкажу про основні підсумки форуму МЕФТ (точніше: V Міжнародний Євразійський Форум Таксі). Матеріал розіб'ю на дві статті: круглі столи + пропозиції автокомпаній і презентація нової Лади Вести CNG. З другого і почну, т.к сам «топлю» за газові автомобілі в таксі.
Проблема всіх звичайних газових автомобілів:
1) Конструкція встановлюється кустарно, тобто в движку особливо нічого не змінюється - просто додається новий джерело паливного харчування. А по розуму треба міняти налаштування і деякі елементи двигуна, т.к газ і бензин згорають по-різному. Хто в курсі - кільця прогорають, мастило циліндрів по-іншому йде і т.п. Заводське виконання газових автомобілів обходиться значно дорожче, але там і модернізація набагато глибше.
2) Документально поставити газовий автомобіль на облік складніше, якщо ГБО встановили в сервісі - треба реєструвати зміни в конструкцію, це тяганина з ПТС, сертифікатами, регулярної повіркою балона та інше. За фактом, така позиція ГИБДД і МРЕВ тільки дає благодатний грунт для корупції - простіше заплатити в кишеню інспектору 5-10тис, ніж мучитися з цим квестом «Легалізація ГБО».
Лада Веста CNG
При всьому при цьому, ГБО дає дуже відчутну економію на паливі, а зниження потужності двигуна автомобіля в таксі взагалі не критично - як зауважив один власник таксопарку: «Чим швидше таксист тисне на газ, тим вище ймовірність передчасного списання автомобіля через ДТП». Тобто в таксі навіть краще, якщо динаміка автомобіля стане м'якше.
Тому нову Весту я чекав. На жаль, благая задумка знову була реалізована криво. Проте, давайте по-порядку:
+ Це заводська установка ГБО з усіма наслідками, що випливають плюсами. Вартість обладнання та установки приблизно 170 000р (ставить ГК АТС), проте діє програма держпідтримки: Уряд компенсує АвтоВАЗу і ГК АТС 140 000р з цієї суми, тому подорожчання для клієнта всього 30.000р.
+ Як наслідок, машина виходить не такий вже й дорогий. Веста з двома подушками, кондером, обігрівом передніх сидінь і дзеркал обійдеться в 601 000р (комплектація Classic плюс Start). Бензинова модель такої ж комплектації коштує 571 000р. Виходить, що подорожчання таке ж, як якщо б ставити балон-таблетку в найближчому ГБО = сервісі.
+ Ємність балона під газ 90л, термін експлуатації 15 років. Для таксі цього більш, ніж достатньо.
+ Врізка обладнання пройшла досить акуратно: балон відділений відсіком-кожухом, кнопочка перемикання витончено вставлена в передню панель. Ніякого колгоспу з проводами, що стирчать і перемикачами, закрученими на саморізи.
Лада Веста CNG - кнопка перемикання газу
Лада Веста CNG - кнопка перемикання газу
Тепер про мінуси - він один, але забійний. Вони поставили туди обладнання на МЕТАН!
Лада Веста CNG - ну навіщо було ставити метан ?!
Метанове харчування двигуна досить сильно ускладнює життя водієві.
По-перше, під пропан і метан використовуються різний балон - пропан стискають на 10-15 Атм, тому вистачає балона з тонкими стінками. Метан треба стискати набагато сильніше, тому і товщина стінок (вважай - вага балона) набагато більше.
По-друге, кількість метанових заправок набагато менше, ніж пропанових (про звичайні бензинові просто мовчу). І бог би з ним, але ж на ці метанові заправки постійно чергу - всі автобуси міста (так-так, ті самі ПАЗики з 4-5 балонами на даху) з'їжджаються на ті нечисленні заправки, які є в місті. Тому чекати своєї черги на заправку доведеться довго. Але якщо ПАЗ заправляє відразу все балони - йому цього на 300-400км шляху вистачає, то на Весті CNG варто бак 90л - на такому балоні таксист довго не прокатає.
Для довідки, в Москві не більше десятка АГНКС, так що робіть висновки самі. Звичайно, на автомобілі залишився і штатний 55л бензиновий бак - але досвідчені таксисти давно знають, що він потрібен лише в якості «докатки» до газової заправки.
Єдиний плюс - метан зараз є найдешевшим вуглеводневим паливом. Якщо бензин коштує 37-40р, пропан - 18-20р, то метан можна купити по 10-12р за літр.
Лада Веста CNG - місця в багажнику впритул
Ще один істотний для таксі мінус - балон займає дуже багато місця в багажнику. Якби на його місце поставили звичайний бак-таблетку, то вільного місця залишилося б більше.
До чого призведе зменшення простору - водій змушений буде відмовлятися від багатьох «смачних» замовлень в аеропорт і на вокзал. Дуже часто такі поїздки замовляють сім'ї або відрядження, які їдуть в аеропорт групою. Тепер уявімо - у кожного валізу, а місця в багажнику мало. Удвох ще можна виїхати. Три валізи туди точно не запхати.
На мій погляд, ці два мінуси - невірний вибір типу газу і занадто малий простір багажника - поховають продажу машин в таксі на корені. АвтоВАЗ планував продавати 1200-2500 автомобілів в рік. Поспілкувавшись з парою хлопців з форуму, я зрозумів, що і вони дуже здивовані тим, наскільки невдало реалізована благая задумка з перекладу на газ.
У таксі дуже важливі витрати на паливо - з цим ніхто не сперечається. І все ж, вони вторинні в порівнянні з можливістю не обмежувати себе кількістю пасажирів і зручністю заправки. Міненерго проводило тест нової Lada Vesta CNG протягом місяця і виявилося, що для Москви середній пробіг до метанової заправки складає 19км! У добу, коли водієві зайві 2-3 км холостого ходу лінь проїхати, 19 - недозволена розкіш.
Тому якщо цю статтю читають маркетологи з АвтоВАЗ - випустіть Весту на пропані!
Друзі, давайте не будемо губитися на просторах інтернету! Я пропоную вам отримувати на емейл повідомлення про публікації моїх нових статей, таким чином ви завжди будете отримувати все нові статті. Пройдіть по посиланню , будь ласка.
Всі ми знаємо, що час це гроші, тому якщо потрібна витримка корисної інформації по темі, а читати весь сайт колись рекомендую придбати книгу « Таксі як бізнес 3: Як заробити в таксі ».
У книзі зібрана і систематизована вся інформація по тому, як заробити здаючи машину в оренду під таксі, таксуя самому або створюючи диспетчерську. Тільки досвід і практика, ніякої води.