Наша сеть партнеров Banwar
Друге за рахунком покоління моделі Freelander з'явилося в минулому році. Новинка виглядає набагато солідніше - з такою зовнішністю заявка на участь в розподілі пирога преміум-сегменту компактних SUV цілком обгрунтована. Та й габарити в порівнянні з попереднім поколінням моделі збільшилися досить відчутно. Головний приріст припав на довжину кузова, яка тепер становить 4,5 метра (+105 мм), і колісну базу - 2,66 метра (+75 мм).
Вибір модифікації для тесту не змусив особливо напружуватися. Існує лише два мотори, пропонованих для цієї моделі: бензиновий 3,2 л і турбодизель 2,2 л, причому базовим є саме другий. Оскільки поставки машин з таким двигуном і автоматичною КП тільки-тільки починаються, питання вирішилося саме собою: беремо дизель з «механікою» - і в бій!
майже Range
Салон самого компактного з Land Rover за своїм стилем дуже нагадує старшу модель Discovery3 або навіть елітний Range Rover Sport. Та ж велика центральна консоль з рубаними гранями, той же кермо з вертикальними алюмінієвими кнопками клаксона, блискучі оклади приладів. Оздоблення якісна, та й з приводу оснащеності претензій немає. Правда, деякі традиційні для Land Rover рішення все ж не викликають захоплення. Простий приклад: для того, щоб відрегулювати нахил підлокітника, потрібно крутити ручку, заховану в його торці ...
Фірмова риса справжнього позашляховика - висока посадка - допомагає і в міських щільних потоках. Сидячи під Freelander, легко читати дорожню ситуацію «поверх голів» попереду стоять автомобілів. Дорожній просвіт в 22 сантиметри радує можливістю спокійно заїхати на високу брівку. Входити і виходити з автомобіля зовсім неважко. У другому ряду оглядовість анітрохи не гірше, ніж в першому. Задні крісла, як і в Discovery3, встановлені вище передніх, тому пасажири добре бачать все, що відбувається навколо. Величезний люк і скляна вставка в даху роблять салон ще світліше.
Як по хвилях
У порівнянні з іншими моторами, що працюють на солярці, звук роботи нашого дизеля досить тихий і м'який. Чавунний блок циліндрів такого двигуна має подвійні стінки, які не тільки забезпечують шумоізоляцію, але і надають йому додаткову жорсткість. Потужність 160 л. с. для масивної машини - не гігантська, зате крутний момент в 400 Нм вражає.
Цікаво, що Land Rover не створював для Freelander нові силові агрегати, а використовував мотори корпорації Ford, в складі якої Land Rover знаходиться з 2000 року. Так, дизельний двигун «пригледіли» у Ford Mondeo і Jaguar X-type. Він розроблений спільно з лідерами дизелебудування - французьким PSA Peugeot-Citroën. Динаміка розгону з таким агрегатом не дивує, якщо вимірювати її в секундах, але з суб'єктивних відчуттів дуже хороша. Секрет в тому, що 90% моменту видається вже при 1000 об / хв. За рахунок цього еластичність мотора просто відмінна. Навіть на високих передачах автомобіль легко набирає швидкість, причому без перемикання. Втім, в віражах бажання лихачити відразу пропадає. М'яка і длинноходная підвіска стає причиною глибоких кренів в повороті, і в роботу раз у раз вступає система стабілізації DSC. Ні вже, краще свідомо скинути швидкість і вкотитися в віраж без поспіху.
Зате Freelander 2 з таким дизельним мотором і шестиступінчастою "механікою" дуже хороший для дальніх поїздок. На трасі машина стоїть досить впевнено, і навіть пориви бокового вітру не створюють дискомфорту. До того ж в «далекобійний» режимі по-справжньому дивує і радує витрата палива - в межах семи літрів на "сотню".
на місцевості
Виїзд на пересічену місцевість показав справжнє призначення ходової Freelander. Підвіска добре з'їдає дрібні і часті нерівності, гребінку, а також впевнено відпрацьовує вибоїни і гасить хвилі.
Як і попередник, новий Freelander оснащений постійним повним приводом всіх коліс. У нормальних умовах міжосьовим гидромуфта Haldex передає на задні колеса лише близько 5% крутного моменту. Але на старті вона автоматично блокується для ефективного розгону.
Ну а головний позашляховий козир Land Rover - система Terrain Respons. У «дорослих» Land Rover вона управляє блокуваннями диференціалів і режимами роботи активної підвіски. У більш простого Freelander, де немає ні того, ні іншого, система відає блокуванням міжосьовий муфти, зусиллям на кермі і тягою двигуна. Вона також взаємодіє з системами: протівобуксовочной Traction Control, стабілізації курсової стійкості DSC і спуску з гори Hill Descent Control.
Контролер Terrain Respons, розташований на центральній консолі, дозволяє вибрати один з чотирьох режимів роботи системи: звичайна дорога, слизьке покриття (трава, гравій, сніг), колія, пересічена місцевість.
Щоб нормально проїхати по пляжу, переводимо Terrain Respons в положення Sand (пісок). Відключаються система стабілізації DSC і противобуксовочная TCS. Як не дивно, але по піску на Freelander потрібно їхати в повний газ, а не крастися, побоюючись загрузнути. У такому ритмі колісний протектор добре очищається і машина бадьоро пробирається до мети. При активній пробуксовці задніх коліс передається більше 50% крутного моменту. Якщо ж намагатися їхати плавно, дозуючи тягу зчепленням, мотор з високим моментом тут же спалить фрикційні накладки.
При їзді по горбах і узгір'ях водієві Freelander активно допомагає HDC. Електроніка розпізнає відповідний крен машини, пригальмовує колеса і зменшує тягу мотора, щоб утримати автомобіль на швидкості близько 10 км / ч.
Питання в ціні
Зручний і добре оснащений Freelander 2 з турбодизелем до кінця тесту став для мене «своїм». Я швидко звик і до того, що на високій швидкості в віражах їздити не варто. Приємно, що велика машина з еластичним двигуном відрізняється відсутністю апетиту. Але все хороше дорого коштує - як в прямому, так і в переносному сенсі. Ціна навіть базового Freelander - 34720 євро, а тестована версія зажадає витягти з гаманця цілих 45650 євро. Хоча в даному випадку мова йде про досить специфічному секторі ринку. Гостра конкуренція існує тільки між бензиновими модифікаціями. А у турбодизельного Freelander є фактично єдиний прямий конкурент - BMW X3 2,0d. Машини ж з бензиновими моторами (як, наприклад, Lexus RX) йому не суперники. Тому турбодизель навіть за такою ціною на тлі баварського конкурента не відлякує дорожнечею.
Резюме «Автоцентру»
Загальні даніТип кузова універсал Дверей / місць 5/5 Габарити, Д / Ш / В, мм 4500/1910/2005 Колісна база, мм 2660 Кліренс, мм 220 Маса спорядж. / Повн., Кг 1770/2505 Об'єм багажника, л 755 / 1670 Об'єм бака, л 70 Двигун Тип турбодизель Расп. і кво цил. / кл. на цил. R4 / 4 Обсяг, см куб. 2179 Потужність, кВт (к. С.) / Об / хв 118 (160) / 4000 Макс. кр. мом., Нм / об / хв 400/2000 Трансмісія Тип приводу пост. повн. КП 6ст. хутро. Ходова частина Гальма передні / задні диск. вент. / диск. Підвіска передня / задня неза. / Неза. Підсилювач керма електро Шини 235/60 R18 Експлуатаційні показники Максимальна швидкість, км / год 181 Розгін 0-100 км / ч, з 11,7 Расх. трассагород, л / 100 км 6,2-9,2 Періодичність ТО, км 12000 Вартість ТО, грн. 1700 Гарантія, років / км 3/100000 Ціна баз. версії, грн. 236284 * * За курсом НБУ на 17.08.07 р
Андрій Волощенко
Фото Андрія Яцуляк
Редакція дякує компанії «Віннер Імпортс» за наданий на тест автомобіль
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.