Наша сеть партнеров Banwar
Фото: www.auto.lafa.kz
Марка моторних масел Esso йде в минуле, її спадкоємцем стає всесвітньо відомий бренд Mobil
Беззмінний символ Esso - тигр, який чесно прикрашав марку останні півстоліття з лишком, ще протримається деякий час, у вигляді ностальгічного візуального оживляжу лінійки «напівсинтетики» Mobil Ultra. А потім креативні уми-оптимізатори материнського ExxonMobil знайдуть і йому заміну, повідомляє Lafa.kz .
Спадщина клану Рокфеллерів
Відкрутимо плівку назад. Відомо, що Esso і Mobil є торговими марками найбільшої нафтової корпорації світу ExxonMobil. Остання утворилася в 1999 році, коли одна акула нафтобізнесу Exxon поглинула іншу - Mobil. За рекордну суму в 85 мільярдів доларів США.
Колись обидві компанії були частиною єдиного мегамонополіста штатовского нафтопрому - концерну «Стандарт Ойл», заснованого в другій половині XIX століття першим доларовим мільярдером в історії людства Джоном Д. Рокфеллером. Антимонопольний закон змусив Рокфеллера роздрібнити бізнес на три десятка дрібних компаній, але у всіх з них він зберіг контрольний пакет. З тих пір практично всі великі американські нафтові компанії - Mobil, Exxon, Chevron, відбулися саме від Standard Oil.
До злиття в 1999 році Exxon і Mobil Oil, кожна з компаній мала власними нафтопромислами і виробництвом, танкерним флотом і мережами АЗС, марками бензину і масел, звичайно ж. Причому саме Mobil просунувся далі за все в області дослідження і створення мастил на синтетичній основі, не в останню чергу завдяки замовленням пентагонівських генералів.
ігрища маркетологів
Переваг у синтетичного масла чимало - це висока температурна стабільність, краща плинність при низькій температурі, кращий захист двигуна від зносу, і менша витрата масла. І сучасна тенденція споживання така, що синтетичні масла повільно, але впевнено витісняють собою мінеральні.
Не дивно, що в єдиному концерні «синтетиці» Mobil стала приділятися пріоритетна увага. До речі кажучи, відоме нині кожному автолюбителю моторне масло Mobil 1 з'явилося ще в 1974 році. Ось тому, коли прийшов момент визначення довгострокової стратегії, боси ExxonMobil вирішили принести в жертву саме торгову марку Esso.
Сам концерн позиціонує три наявних марки наступним чином. Exxon орієнтований на хімічну промисловість і авіацію. Mobil і Esso - бренди для обслуговування комерційної і легковий автотехніки. Причому в останній парі лідер - саме Mobil. Він більш відомий в світі і до того ж більш престижний в порівнянні з «бюджетним» Esso.
Офіційна риторика представників ExxonMobil, заміну Esso на Mobil пояснює тим, що «синтетичні мастильні матеріали більш повно відповідають вимогам сучасних двигунів, і зміцнення асортиментного ряду продуктів під брендом Mobil допоможе споживачам підібрати моторне масло, що оптимально підходить для їхнього автомобіля незалежно від року його випуску і моделі ».
З кінця зими 2013 року ExxonMobil почав поступово готувати своїх торгових представників в регіонах, а потім і споживачів - до того, що незабаром буде здійснено перехід з однієї торгової марки на іншу. Процедура заміни бренду запущена під слоганом «Новий імідж. Колишнє якість »і торкнеться, перш за все, ринків Росії, України, Білорусії і Казахстану. Чи пошириться вона на весь світ - поки невідомо.
Детальніше - клієнтам, які набували Esso Ultron і Esso Ultron Turbo Diesel, представники фірми-виробника тепер рекомендують використовувати Mobil Super 3000 X1 5W-40 і Mobil Super Turbo Diesel 3000 X1 5W-40. Всі інші масла Esso в червні були зняті з виробництва і незабаром зникнуть з полиць профільних магазинів.
фінська маслянка
У 1957 році Mobil Oil звела завод на балтійському узбережжі, в фінському містечку Наанталі. Вибір місця був визначений тим, що незважаючи на невелике населення, Наанталі вже тоді мав вантажний порт і промислову зону з під'їзними дорогами та іншими інфраструктурними атрибутами. Нині Naantali LOBP - найпродуктивніший маслосмесітельное підприємство ExxonMobil на Європейському континенті, левова частка продукції якого йде на Схід.
Якщо синтетична база надходить в основному з США, то мінеральна доставляється з переробних заводів із Західної Європи - нафта Північного моря адже під боком. Вантажні судна прибувають в порт раз в три-чотири тижні, і масло-сирець перевантажується в заводські танки-сховища, що знаходяться тут же. Що масла, що присадки, проходять перевірку якості в лабораторії і лише потім надходять в змішувальний цех.
Змішування - механічне, або під тиском за допомогою повітря, триває близько двох годин. Після чергової вибіркової перевірки якості кінцеве масло розливається або в пластикові однолітровим і чотирьохлітрові каністри, або в металеві бочки. Всі операції повністю автоматизовані.
Максимально раціональний не тільки процес виробництва, але і процедура вивозу продукції: поки дві фури стоять під завантаженням, їх тягачі оперативно транспортують два інших вже завантажених причепа в довколишній Турку, де розташовуються головні складські площі. Потім, після повернення, причепи змінюються - і так по колу.
Керуючий заводу, пан Юні Валімакі, розповів журналістам ряд аспектів діяльності очолюваного ним уже півтора десятка років підприємства. У цехах працює близько 100 чоловік, в дві зміни. Плюс ще два з половиною десятка - в лабораторії контролю якості, яка тимчасово переїхала в Турку, оскільки на самому заводі йде реорганізація виробництва. Кадровий склад постійний, багато працюють на заводі десятиліттями. Початкова з / п - 2-2,5 тисячі євро, але кандидат повинен мати хоча б середню технічну освіту.
Як повідомив Юрій Попов, фахівець відділу маркетингу ExxonMobil, зараз перед компанією стоїть завдання якомога акуратніше перевести досить консервативну клієнтуру Esso в сім'ю Mobil. Поки процес йде успішно - замовлень на олії Mobil, що сплачуються підприємством в Наанталі, виявилося навіть більше, ніж очікувалося.
Ціну на основну марку масла Mobil Ultra 10W-40 (колишня Esso Ultra 10W-40) обіцяють утримати на колишньому рівні. Наскільки довго, схоже, цього не знають і в самій ExxonMobil - все буде залежати від динаміки продажів.