Наша сеть партнеров Banwar
Ведуча програми "Москва рулить" Анастасія Трегубова тестує новий агресивний Lexus IS 300h, згадує історію гібридних автомобілів і міркує, за що їх варто любити, а за що ні.
Преміальні седани від Lexus помолодшали, це видно і в сміливих дизайнерських лініях, і в технічній начинці автомобілів. Сьогоднішній Lexus - агресивний, молодіжний, спортивний та ... екологічний. Все завдяки маленькій латинської букви h, що позначає гібридну силову установку, тобто звичний двигун внутрішнього згоряння посилений електродвигуном. Здавалося б, ось воно: майбутнє настало. Але мало хто знає, що це "майбутнє" настав більше ста років тому.
Фото: porsche.com
Перший гібридний автомобіль зі звичною нам схемою "двигун внутрішнього згоряння + електродвигун" запатентував в 1905-му році бельгієць Генрі Пайпер. Однак ще за п'ять років до цього Фердинанд Порше зробив перший серійний гібридний автомобіль, який називався Lohner-Porsche. Публіка тут же охрестила його Semper Vivus ( "завжди живий"). І в цьому не було ніякої глузування: машина з електродвигуном і ДВС могла проїхати набагато більше, ніж автомобілі того часу з класичним бензиновим двигуном.
System Lohner-Porsche Mixte. Фото: porsche.com
Наступний крок того ж виробника - автомобіль System Lohner-Porsche Mixte. У ньому було цілих чотири електромотори - по одному на кожному колесі, - а двигун внутрішнього згоряння потрібен був тільки для того, щоб обертати генератор та виробляти електроенергію. І все ж гібридні автомобілі поступилися місцем простим і дешевим машинам з чадний бензиновими двигунами. І "спасибі" за це екологи можуть адресувати Генрі Форду, конвеєру і моделі Ford-T. Дешева і невибаглива "Жестянка Ліззі" поставила жирний хрест на гібридних автомобілях на початку XX століття.
Toyota Prius. Фото: toyota.ru
Чергове відродження гібридів відбулося в 1997 році, і називалося воно Toyota Prius. Ця машина стала найбільш продаваним гібридом - 25 тисяч за перший рік. І до сих пір Toyota разом з Lexus лідирує в гібрид-сегменті. Lexus IS 300h став черговим пострілом "гібридної промисловості".
Зараз в сторону гібридів все частіше починають поглядати і інші світові автомобільні компанії, в чиїх лінійках теж з'являються екологічні машини.
Фото: Анастасія Трегубова
Плюси очевидні:
- Економія - наш Lexus IS 300h може проїхати на одному баку бензину приблизно 1300-1400 кілометрів;
- Екологічність - мінімізований викид в атмосферу шкідливих речовин;
- Зручність - на відміну від "чистих" електромобілів, не потрібно чекати, поки зарядиться батареї. Заправився бензином на звичайній АЗС - і можна їхати далі.
Але є і недоліки:
- Гібридні установки набагато складніше в ремонті і виробництві, ніж автомобілі на ДВС;
- Необхідність утилізації акумуляторних батарей;
- Досить висока вартість автомобілів.
Посилання по темі
Втім, володіти гібридом зараз модно, тому, я впевнена, третє покоління Lexus IS 300h будуть купувати, тим більше, він еволюціонував практично у всіх областях. По крайней мере, зовні машини не залишає байдужим нікого - вона або подобається, або не подобається. А це і є ознака успішного продукту.
Анастасія Трегубова
сюжети: "Жіночий автовзгляд" Анастасії Трегубової , думки