Мотовелосипед В-902 Львівського велозаводу 1960 рік
Наша сеть партнеров Banwar
Один з перших, а можна сказати і перший вироблений в СРСР мопед (тоді називався мотовелосипед) В-902 став об'єктом моєї уваги випадково.
Захотілося мені зібрати велосипед з мотором, як у роки моєї юності. В середині 1970-х років, у мене був моторчик Д-4, який я встановлював на старий мінський велосипед У-126.
Так, ностальгія: то відчуття радості, коли після довгих мук завівся мотор і я проїхав першу сотню метрів повертається до мене все частіше. В ті часи подібна техніка була якимось дивом і доступною не кожному.
Зайнявся пошуком в Інтернеті мотора і відповідного за епохою велосипеда, я з подивом виявив що мотор Д-4 був основним агрегатом і для перших «мопедів», які з'явилися в СРСР наприкінці 1950-х років. Цей мотор, і перший мотовелосипед були розроблені в Харкові на велозаводі. Як і перший мотовелосипед ХВЗ В-901, модель В-902 базувалася на велосипедних деталях і технологіях. Сьогодні можна навіть зустріти в продажу на Інтернет-майданчиках, В-902 без мотора іменований продавцями, наприклад, як: - «велосипед ЛГЗ после раставраціі, на ходу». Ну це справжній «крокодил», ще й із пружинним виделкою.
Моторну частину даного проекту розглядати не буду, а велосипедну близьку до теми сайту постараюся показати поетапно.
Історична довідка.
В кінці 1950-х років конструкторами львівського велозаводу спільно з ЦКТБ велостроєнія харківського велозаводу і ЦКБ мотоціклостроенія був розроблений мотовелосипед В-902 з двигуном Д-4. Його виробництво було розпочато на новоствореному львівському велосипедному заводі в 1958 році.
Старий завод «Метал» (Lwowski zaklad Metal), який після війни виробляв дрібну сільгосптехніку, і автопричепи був переобладнаний для виробництва велосипедів. У 1946 році до Львова були передані верстати і оснащення харківського велозаводу, а також обладнання німецьких велозаводів, вивезене з Німеччини в якості репарацій. До початку випуску Мотовелосипеди, завод вже виробляв жіночі велосипеди В-22 і В-25, чоловічий У-14.
На відміну від виробленого в Харкові Мотовелосипеди В-901, який був практично звичайним дорожнім велосипедом з мотором, В-902 мав ряд технічних особливостей. Посилена жорстка рама Мотовелосипеди була спаяна з труб різного діаметру, на ній встановлювалась каретка педалей велосипедного типу ХВЗ.
Передня вилка оснащувалася важільними амортизаторами, з можливістю регулювання жорсткості пружин, підвіска заднього колеса була жорстка. На передньому колесі встановлено втулка з гальмівними колодками по типу німецького Мотовелосипеди Wanderer. Заднє колесо з гальмівною втулкою Torpedo, випуску заводу ХВЗ. Обода коліс - велосипедні, під 36 спиць, (такі як на жіночому велосипеді В-22) на них встановлені збільшені покришки розміром 26х2 (665х48 мм). Невеликий діаметр коліс і нізкоразположенное сідло дали зручну посадку і стійкість на ходу.
Апарат прибув, процес пішов
У такому вигляді забирав велосипед зі служби доставки
Після «тест драйву» в гаражі, вирішено було повністю розібрати апарат на «молекули». Цікаво знає хтось кількість молекул деталей в велосипеді? Відповідь буде пізніше ....
Залізна щітка і змив фарби засіб хороше, але трудомістка. Під фарбою все одно сидить місцями іржа.
Потрібна піскоструминна обробка