Наша сеть партнеров Banwar
Експеримент АП: чи можна в Благовєщенську купити справжні Adidas і Dolce & Gabbana
Разом з консультантом магазину «Спорт-стайлер» Наталією Матвєєвої ми вирушили по Благовіщенському торговим точкам.
ТЦ «Небесний»
Заходимо в спортотдел, в низці зимових курток знаходимо модель від Reebok.
- Відразу звертаємо увагу на ціну, - коментує Наталія Вікторівна. - 2780 рублів. Фірмова куртка просто не може коштувати так дешево. Далі дивимося на етикетку - вона виконана в якихось синьо-червоно-чорних тонах, хоча фірмовий колір Рібок - синій. У всіх великих виробників на всіх товарах однакові етикетки, цінники, логотипи. Варіацій практично немає. Щоб подивитися, як вони повинні виглядати насправді - зайдіть в фірмовий магазин.
Наступний факт, який свідчить про те, що ця куртка контрафакт, - відсутність лейбла, який обов'язково повинен бути пришитий ззаду на комірі. Там зображують логотип, вказують країну-виробника, розмір.
- Китайці (а основна маса контрафакту, як ми всі знаємо, надходить з КНР) все малюють на свій смак. У них маса варіантів написання логотипу, розмір також пишеться навмання. До нас в магазин часто приходять покупці і просять: «Дайте три ікси». Такого взагалі не існує в європейській лінійці. Найбільший - це ХХ - відповідає нашому 60-му.
ТЦ «Три кити»
Прямуємо в торговий центр, де торгують китайці. Величезне достаток знайомих назв - Nike, Puma, Reebok, BoscoSport, СРСР ... Але найбільше підробок під Adidas.
- Це не тільки розкручений бренд, - пояснює Наталія Матвєєва, - його символіка - три смужки - легко впізнається. Можна навіть не малювати логотип, просто пришити смужки, і люди будуть купувати, асоціюючи товар з Адідасом.
Досліджуємо куртки: лейбл є, етикетка в фірмовому стилі, а ось логотип на виробі чорний.
- А він може бути тільки білим, - зауважує Наталія Матвєєва. - Хоча змушена визнати, що рівень підробки високий. За останній час якість контрафакту значно покращився: шви рівні, нитки не стирчать.
Дивимося взуття.
- Це справжній Adidas? - цікавимося у китайського продавця.
- Фірма! Справжня, з Америки, - не моргнувши оком, запевняє нас торговець.
- Навіть ось ці черевички з хутром? - Наталіє Вікторівно з інтересом бере в руки взуттєву пару. - А ось таке я бачу вперше в житті: спортивне взуття на хутрі - це нонсенс. Ще момент: розмір взуття «по-старому» вибитий на підошві. Зараз всі виробники вказують його на етикетці на «язичку».
Ринок «російський»
- Дівчата, беріть футболочки, недорогі, - зазиває нас продавщиця на відкритому ринку. Знову розглядаємо «справжній адідас»: етикетка довільна, розмір вказаний неправильно, країна-виробник і зовсім відсутня.
- У нас більшість людей ще не розуміють різниці. Приходять в магазин, подивляться на цінники і обурюються: «У вас одна куртка п'ять тисяч і стоїть - так ми в Хейхе на ці гроші три купимо» або «Футболки один в один, як на ринку, тільки дорожче, на дотик різниці ніякої». Ця майка - суцільна синтетика, - коментує Наталія Матвєєва. - Спортом в ній займатися неможливо. Фірмові речі, розроблені спеціально для занять, зшиті з гігроскопічних матеріалів, які вбирають вологу і виводять її на поверхню, відмінно вентилюються. Тому і стоять вони не 200 рублів, як у китайців, а 2000. Де купувати речі, якої якості і якої фірми - особиста справа кожного. Але потрібно пам'ятати, що підробка не проходить експертизу якості товару, вона не забезпечить такого комфорту, як справжня річ, термін придатності у неї менше і ризик виникнення алергії на низькопробний матеріал високий.
Ринок «міжнародний»
Проходимо по рядах, де торгують особи різних національностей. «Найки» навалено тут стопками, упереміш з «дольче Габбаной», просто свято брендів якийсь. Зупиняємося біля прилавка зі спортивними куртками «Puma».
- Дизайн абсолютно божевільний, все клейончасті написи і малюнки облізуть після другого прання, замки слабкі, вилетять дуже швидко, на них немає логотипу. У брендових речах на фурнітурі є або назва марки, або логотип фірми YKK, яка поставляє замки, кнопки і т. Д. Знову проблема з зазначенням розміру - неіснуючі в природі «три ікси», хоча на вигляд річ на 44-46-й, не більше. «А штани цієї ж фірми у вас є?» - поцікавилася наш консультант у продавщиці кавказької національності.
- Є будь-якого розміру, - жінка пірнула під прилавок і витягла нам цілу в'язку синіх трико. Дивимося етикетку: розмір ХХХХХХL!
резюме
Ринки та торгові центри завалені речами від нібито світових брендів. Виявляється, в Благовєщенську можна спокійно задешево купити не тільки фірмову «спортивку», а й сумочку Prada, кофточку Chanel, годинник Gucci і нижню білизну Dolce & Gabbana.
- Фірмові речі не можуть продаватися на ринках і в невеликих відділах торгових центрів, - пояснює комерційний директор магазину «Спорт-стайлер» Юлія Маркевич. - Імениті фірми представлені у нас за методом франчайзингу, в досить малій кількості - наприклад, Benetton, Sela, Incity, Tom Farr, Gloria Jeans, Zara, Naf Naf. Спортивні бренди представлені майже всі, але тільки в декількох магазинах. У власника повинні бути дозвільні документи - що він має право реалізовувати товар під такими-то брендами, а також каталоги колекцій.
Топ-лист підробок
Wrangler чоловічі - сорочки
Nike, Adidas, Puma, Reebok, BoscoSport - спортивний одяг та взуття
Nokia, Samsung, Sony Ericsson - мобільні телефони
Сочі-2014 - товари з символікою
Смішарики - дитячі товари
Контрафакт ловлять на кордоні
Якщо раніше підробляли предмети старовини, то сьогодні копіюють те, що користується попитом: одяг, дитячі товари, ліки, побутова техніка, запасні частини на автомобілі. На речі просто приклеюється логотип відомої марки - і вони відразу ж стають популярнішими і, відповідно, дорожче.
Перетин будь-якого товару через кордон контролюється митними органами. На них також покладено захист прав інтелектуальної власності. Підроблені «Адідас» і «дольче Габбани» тисячами знищуються, так і не дійшовши до свого покупця. Щоб липовий товар не перетнув кордон, виробник реєструє свій товарний знак не тільки в Патентному відомстві (держреєстрі), але і вносить його до реєстру Федеральної митної служби Росії.
У держреєстрі на сьогоднішній день зареєстровано більше 5000 товарних знаків. У митному - півтори тисячі. Якщо митник бачить ознаки контрафактності товару - певну маркування, яка внесена до реєстру, відсутність дозвільних документів від правовласника і т. Д., То випуск товару з кордону призупиняється на 10 робочих днів. Правовласнику надсилається повідомлення: «Митницею встановлено факт виявлення товару з ознаками контрафакту, просимо вас проінформувати про необхідність вжиття заходів». Власник повинен відповісти письмово: або він дозволяє митниці діяти далі в рамках законодавства, або відмовляється від цих послуг.
Зазвичай в таких випадках митниці дають добро, і її представники проводять незалежну експертизу. Далі суд виносить постанову про адміністративне або кримінальне правопорушення, і товар знищується. Якщо ж правовласник відмовився від «спецрозслідування» або проігнорував запит, то товар випускають, і він зазвичай надходить у продаж.
В цифрах
23657 одиниць контрафактної продукції, яка визнана такою судом, виявлено в минулому році на Благовіщенській митниці
52890 одиниць контрафакту виявлено тільки за три квартали цього року
15000 ярликів Adidas намагався провезти через кордон громадянин КНР в 2009 році
5000 товарних знаків зареєстровано в Патентному відомстві РФ і охороняється державою як інтелектуальна власність
Це справжній Adidas?
Навіть ось ці черевички з хутром?
«А штани цієї ж фірми у вас є?