Наша сеть партнеров Banwar
Зазвичай діагноз «повна загибель» ставлять автомобілів, які пережили серйозне ДТП, але в даному випадку нічого такого не було: Lotus Elise бронзового кольору знаходиться у відмінному технічному стані, і лише невелика потертість на його передньому бампері псує товарний вигляд. Власник хотів залатати її за рахунок страхової, але та віддала перевагу списати машину в тотал.
Цей незвичайний страховий випадок мав місце в США. Автолюбитель Філіп Кінгстон купив собі старий Lotus Elise 2005 року і вирішив привести його в божеський вид: провів повне технічне обслуговування, замінив зношені витратні матеріали, почистив салон. Ось тільки з подряпиною на передньому бампері вийшла заковика. Сервісний центр оцінив її ліквідацію в 19 тисяч доларів! Страхова, до якої був приписаний британський спорткар, побачивши рахунок, розплакалася і вирішила списати машину в тотал: заплатила за неї власнику повну вартість - понад 33 тисяч доларів.
Чому ж так дорого за подряпину? Справа в тому, що переднього бампера як такого у Elise немає, а лінія роз'єму поруч з фарами - муляж, тобто виштамповка у великій цільної кузовний деталі, що накриває весь передок. Нова деталь коштує 5000 доларів, але ж її ще потрібно пофарбувати і встановити. Бронзовий колір, в який пофарбований цей Elise, - з розряду ексклюзивних (в США всього п'ять-шість машин, що мають такий же), і тільки фарба для ремонту коштує 6000 доларів. У сумі, з урахуванням монтажу і фарбувальних робіт, і набігли ті самі 19 тисяч доларів.
Страхова компанія поступила обачливо: не стала оплачувати дорогий ремонт, викупила машину у власника і виставила її на торги з уцінкою - за 24 тисячі доларів. 5 жовтня бронзовий Elise був за зазначену суму був проданий на eBay , Тобто страхова втратила на ньому трохи більше восьми тисяч доларів замість дев'ятнадцяти. Колишній власник зможе купити собі інший Elise, без подряпин, а новий господар бронзової машини або змириться з невеликим дефектом, або усуне його за спрощеною технологією - за допомогою якого-небудь олівчик, який продається в будь-якому гіпермаркеті: мазанул пару раз, і здалеку вже нічого не помітно.
Цікаво, що такі історії в американській страховій практиці трапляються хоч і рідко, але регулярно: так, в минулому році власнику новенького Chevrolet Corvette відшкодували повну вартість машини після наїзду на камінь. В результаті дрібного ДТП на трансмісивному тунелі з'явилася маленька неглибока тріщина, але GM заявив, що дана деталь ремонту не підлягає, а гаражна підварювання позбавить автомобіль гарантії. В результаті спорткар списали в тотал і також потім виставили на аукціон з великим дисконтом.
Чому ж так дорого за подряпину?