Сергій Анісімов - з тих людей, що не люблять фотографуватися і базікати просто так. Зв'язавши життя з моторами, він навчився розуміти, лагодити і воскрешати їх, а диктофони і фотокамери журналістів для нього ніби з паралельної всесвіту. І в цьому був особливий інтерес: поговорити з одним з кращих фахівців із двигунів в Читі, майстром автосервісу «Меганом» Анісімовим.
Наша сеть партнеров Banwar
Я не пам'ятаю, коли прийшов в цю професію. Все підліткове дитинство в клубі при ДОСААФ займався водно-моторним спортом. Не плутайте з судномодельного спорту, ми займалися справжніми спортивними катерами, ходили по акваторії Кенон. Займалися з двигунами - великими, маленькими. Все це перейшло в роботу. А водно-моторний спорт в Читі зник відразу після того, як припинився Союз (Союз Радянських Соціалістичних Республік - Р. Ш.).
Після 8-го класу я прийшов на машинобудівний завод, якого вже теж немає. Спочатку учнем - прикріпили мене до пенсіонера з хорошими навичками. Потім почав працювати інструментальником, лекальником - це та людина, яка робить інструменти, в основному, оснащення для виробництва. Звичайно, все це теж стало в нагоді.
Коли повернувся з армії, пішов у автосервіс. Раніше була філія Жигулівське станції - працював там. Звичайно, починав з Жигулів, не було іномарок. Це потім вони пішли. Ну, прогресував, почав працювати по різних станціях (техобслуговування - Р. Ш.). Нових моторів ніколи не лякався. Я ж займався спортом, в якому двигуни технічно набагато складніше, не те, що іномарки. Технології спортивного і звичайного двигуна - дві великі різниці.
За двигунів дуже багато читав і читаю. Якщо не читати, нічого не вийде. Знати потрібно кожен двигун, кожну технологію, звідки вона взялася, який метал використаний, як він працює. Читаєш - вчишся.
Зараз виробникам нецікаво робити довговічний двигун. Це невигідно всім, хто випускає автомобілі. Пройшов 200 тисяч, і все, під заміну або ремонт. Таких двигунів, як раніше: мільйонників, на 500 тисяч, практично ніхто не робить. Технології інші. Хороший мотор збирається мало не вручну. А зараз - порошкова металургія. Все робиться швидше, дешевше, але і якість нижче. Зі старими двигунами працювати цікавіше.
Електроніки дуже багато стало. Мотористові необов'язково з нею розбиратися - головне, розуміти кинематику двигуна, теплові зазори, технологію. А електроніку робить діагност. Але я електроніку теж вивчаю і все роблю сам. Мені цікаво все - як електроніка працює на нових форсунках і так далі.
Кадрових проблем у автосервісів зараз немає. Тямущих мало, таких, які до роботи з душею ставляться. В основному люди просто приходять гроші заробляти, а не душу вкладати. Коли людина робить красиво, тоді і результат хороший. Молоді зараз багато нецікаво. Хоча зараз такі двигуни, постійно прогресують. Але молоді до цього не тягнуться.
У «Меганове» я працюю з самого початку, років вісім. Перший час тут взагалі ніхто не працював, крім мене.
Працюємо по графіку, з 9 до 19 годин. Але якщо цікаво чи не можеш домогтися якогось потрібного результату від роботи, залишаюся до ночі, поки не закінчу. У таких випадках на час не зважаєш, воно не має значення.
Погано, що в краї зараз не залишилося заводів, на яких можна робити запчастини. Раніше термообробку металу можна було зробити в Читі, на тому ж машзаводі. Зробити щось разом зі станочником від початку і до кінця. Зараз нічого немає. Може бути і є, але якісно це буде виконано або неякісно - немає ніякої гарантії. Іноді й не знаєш, звідки деталь, як вона зроблена. Зробиш неякісно, сам же будеш винен. Комплектуючі доводиться замовляти, чекати, через це ремонт затягується.
Без роботи ніколи не сидимо. До мене звертаються зі складними двигунами. Або з простими, але коли роблять для себе, не на продаж. Мелокосрочний, швидкий ремонт можна зробити де завгодно. Складні ремонти - це до мене.
Якщо доглядати за двигуном, він прослужить набагато довше терміну, закладеного виробником. Якщо використовувати хороші масла, що не перегазовивать, не перегрівати, замість 200 тисяч він пробіжить і півмільйона. Як за ним доглядають, так він і ходить.
Автосервіс повного циклу «Меганом» знаходиться в центрі міста і пропонує професійне обслуговування приватного, корпоративного і державного автотранспорту. «Меганом» - це діагностика і ремонти будь-якої складності, 12 постів обслуговування, власний склад запчастин, магазин витратних матеріалів та автоаксесуарів, велика парковка, гарантія на всі види робіт, будь-які види розрахунку, документообігу та договірних відносин.
Роман Шадрін 2017-11-06 20:34, 06 листопада 2017