Наша сеть партнеров Banwar
Автохлам з дідового гаража після реставрації може виявитися цінним раритетом
Е. Розумний / Відомості
Ferrari і Porsche легко обігнали найвідоміших керуючих хедж-фондами, принісши за останні 10 років тризначний дохід.
Як свідчить індекс інвестицій в предмети розкоші, що складається міжнародним агентством елітної нерухомості Knight Frank (Knight Frank Luxury Investment Index), за 5- і 10-літній періоди, що завершилися в кінці I кварталу 2016 р вкладення в топові марки класичних автомобілів принесли 161 і 467% доходу відповідно. Це істотно більше, ніж можна було заробити на інвестиціях, наприклад, в золото, дорогу лондонську житлову нерухомість або просто в акції (див. Графік). Зокрема, індекс прибутковості хедж-фондів, який розраховує Hedge Fund Research, виріс з початку 2006 р на 39,6%.
Окремі керівники хедж-фондами за минулий рік змогли показати більш високу прибутковість, ніж дали альтернативні інвестиції. Проте зростання цін на класичні автомобілі склав 17%, тоді як середній хедж-фонд, за даними Preqin, втратив майже 2%.
Ціни на багато люксові автомобілі на аукціонах залишаються надзвичайно високими. У лютому Ferrari 335 S Spider Scaglietti 1957 року випуску була продана більш ніж за 32 млн євро (включаючи податки і премію покупця) після запеклої 10-хвилинної торгівлі між двома претендентами. Це рекордна ціна в євро, сплачена за гоночну машину на аукціоні. (Доларовий - і світової - рекорд, який Ferrari 335 не пробила при перерахунку за курсом, належить іншій моделі цієї ж марки - Ferrari 250 GTO, проданої на аукціоні Bonhams в Каліфорнії в 2014 р за $ 38 млн.)
рекордсмени аукціонів
Mario Suriani / AP
Ferrari 250 GTO Berlinetta 1962 р випуску - найдорожчий автомобіль, проданий коли-небудь на аукціоні. У 2014 р аукціонний будинок Bonhams в Каліфорнії продав Berlinetta за $ 38 млн
1/4
Philippe Wojazer / Reuters
Ferrari 335 S Spider Scaglietti 1957 г. - рекордсмен найзнаменитіших гонок на витривалість "24 години Ле-Мана" - проданий на аукціоні Artcurial в лютому 2016 р за 32 млн євро ($ 35,6 млн)
2/4
Luke MacGregor / Reuters
Участвовашіх в гонках "Формули-1" раритетний Mercedes-Benz W196 R 1954 року випуску в 2013 р пішов з молотка аукціонного дому Bonhams за $ 30 млн
3/4
Bonhams
Один з рекордсменів продажів цього року - Jaguar XK120C C-Type 1953 випуску - після участі в гонках двомісний родстер. У травні 2016 р автомобіль проданий на аукціоні Bonhams в Монте-Карло за 7,25 млн євро ($ 8,3 млн)
4/4
Найпопулярніші галереї
Одруження по любові
Після продажу рідкісні марки класичних автомобілів навряд чи будуть заховані в гаражах нових власників. «Автомобіль як інвестиція - це, звичайно, прекрасно, але ніщо не зрівняється з керуванням машиною, в якій під вашою правою ногою таяться 400 кінських сил, - каже Саймон Кідстон, засновник женевської фірми Kidston, що консультує колекціонерів класичних автомобілів. - Купити таку машину і не водити її - все одно що одружуватися на найпрекраснішою жінці на світлі і не лягати з нею в ліжко ».
Хоча ринок преміальних марок залишається досить сильним, експерти попереджають, що їх пропозиція швидко збільшується, через що гальмується ріст цін. З початку цього року він склав лише 1,06%.
«Кількість виставлених на продаж автомобілів значно збільшилася, - говорить Дітріх Хатлапа, засновник Historic Automobile Group International - компанії, що спеціалізується на аналізі інвестицій в рідкісні класичні автомобілі. - З'явилося більше аукціонних будинків, проводиться більше аукціонів. Аукціони, що тривали один день, тепер йдуть два. Та й число дилерів за останні п'ять років зросла більш ніж удвічі ».
Покупці тепер приділяють підвищену увагу історії автомобіля, додає Хатлапа: «Людям подобається оригінальність, і за це вони готові платити високу ціну». Як приклад він наводить Jaguar XK120C C-Type 1953 випуску - після участі в гонках двомісний родстер, який в травні було продано на аукціоні Bonhams в Монте-Карло за 7,25 млн євро.
Фріц Кайзер, виконавчий голова ради директорів Kaiser Partner, ліхтенштейнський компанії з управління добробутом, консультує клієнтів по вкладеннях в альтернативні активи і сам колекціонує автомобілі. У нього, зокрема, є Mercedes-Benz 300SL Gullwing 1956 року випуску і вироблена в 1959 р BMW 507.
Кілька перегрітий ринок зараз охолоджується, що не так добре для інвесторів, але зате настає хороший час для колекціонерів, вважає Кайзер. «Якщо ви думаєте купити Ferrari в надії на те, що в найближчі два-три роки вона подвоїться або потроїться в ціні, не думаю, що це хороша ідея. Але якщо ви колекціонер, зараз гарний час для покупки », - говорить він.
Інші альтернативні інвестиції теж принесли своїм власникам хорошу вигоду, свідчить Knight Frank Luxury Investment Index. За 10 років дороге вино зросла в ціні на 245%, а за п'ять років другий після автомобілів результат показали монети (73%). Ринок мистецтва показав зростання на 206% за 10 років, але за останні п'ять - тільки на 16% через деякого зниження цін в цілому за останній час.
Інвестори і колекціонери дорогих автомобілів в останні місяці стали більш перебірливі, каже Ендрю Ширлі, автор доповіді Knight Frank: «Це характерно для будь-якого ринку, який зростав протягом тривалого часу, - ціни досягли рівня, на якому люди беруть паузу». Те ж саме відбулося на ринку творів мистецтва, де ціни на аукціонах досягли неймовірних висот, зазначає він: «І тепер люди не хочуть платити такі гроші, якщо тільки їх не просять за кращі і самі виняткові твори мистецтва».
Переклав Михайло Оверченко
Забуті раритети: колекція з 60 рідкісних автомобілів, знайдених у Франції
Найпопулярніші галереї