Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Made in Ukraine: Як роблять бронеавтомобілі

  1. Що таке бронеавтомобіль «КОЗАК»?
  2. І як роблять «КОЗАК»?
  3. Легкові VIP-бронеавтомобілі: завод проти фірми
  4. Не тільки броньовики, але і ...

Наша сеть партнеров Banwar

Цим матеріалом я б хотів почати новий тип статей - розповіді про життя компаній, що створюють в Україні цікаві і незвичайні продукти, пов'язані зі світом автомобілів

Цим матеріалом я б хотів почати новий тип статей - розповіді про життя компаній, що створюють в Україні цікаві і незвичайні продукти, пов'язані зі світом автомобілів. Перший матеріал, який диктує нинішня ситуація в Україні, присвячений виробництву броньованих автомобілів. А тому мій шлях лежить в цеху НВО «Практика».

Я їду по трасі на виїзд з Києва, буквально на межі міста столиці, потім повертаю на невелику вулицю з милою назвою Малинська, де часом видніються приватні будинки з садами-городами. Спокійна і розмірене життя. Але ще пару хвилин в дорозі - і я опиняюся біля високого паркану, що приховує за собою парочку чималих виробничих цехів з військовою технікою. На прохідній чергує солдат з автоматом (кажуть, «виписаний» з МО). Але через кілька дзвінків (звичайно, попередньо узгоджених) я опиняюся на території НВО «Практика». Де першим на очі потрапляє бронеавтомобіль «КОЗАК».

Що таке бронеавтомобіль «КОЗАК»?

Сьогодні «КОЗАК», а якщо бути точним, то «КОЗАК-2», є основним продуктом «Практики». І породила його сучасна війна: хитра і скритна, без явного поділу території «свій / чужий», з мінними полями навіть в тилу.

Бронеавтомобіль «КОЗАК» являє собою, як прийнято говорити, «модульну конструкцію». Базова комплектація незмінна: рамне шасі, дизельний мотор, повний привід, V-подібними днище (для розсіювання вибухової хвилі при підриві міни знизу). Однак ряд елементів комплектується за бажанням замовника: фильтровентиляционная установка, камера переднього огляду та / або прилад нічного бачення, поворотний круг-турель з ручним або електричним приводом ... Від фінального виконання залежить і ціна.

В результаті будь-яке переміщення людей, навіть в 20-30-кілометровій зоні від лінії вогню таїть в собі небезпеку. Звичайні вантажівки або позашляховики не підходять - занадто складно їх робити замовлення, та й не отримати там хорошого захисту (наприклад, згадаємо V-подібне днище). Ганяти БТР і, тим більше, танк - дорого і недоцільно: вони повинні їздити на першій лінії вогню. Подібний підхід привів до створення автомобілів типу MRAP (Mine Resistant Ambush Protected), прообрази яких можна відшукати ще в 1970-х роках. Однак по-справжньому MRAP-автомобілі стали популярні з початку 2000-х років - коли в світі ставало все більше дрібних, укритті, «гібридних» бойових дій. Якщо додати подібного броньованому автомобілю бойовий модуль, то виходить ефективний засіб для пересування і бойових дій, відносно недороге в купівлі та експлуатації в порівнянні з БТР або танком. Саме до класу MRAP-автомобілів і відноситься український броньовик «КОЗАК-2».

Однак якщо є «КОЗАК-2» - то повинна бути і перша версія, вірно? Так, перший «КОЗАК» був побудований на шасі Iveco Daily ще в 2009 році, по техзаданию Міністерства Оборони, демонструвався на параді на честь Дня Незалежності, і був у всьому слабшої версією в порівнянні з «КОЗАК-2»: нижче клас бронювання ( клас 1 по STANAG 4569, стандарт NATO); 4-цилідровий турбодизель (170 к.с. і 400 Нм); вантажопідйомність до 1 000 кг; повний вага 5 500 кг. Автомобіль з'явився в якості факультативного розвитку класу броньованих інкасаторських автомобілів. Його послідовник - «КОЗАК-2» - з'явився на стику 2014-2015 років: у ньому врахували всі проблеми і недоліки першого «КОЗАК-а»; додали досвід, отриманий під час роботи в зоні АТО в 2014 році. Так, «КОЗАК-2» побудований уже на шасі компактного повно-приводного вантажівки Iveco EuroCargo з 6-циліндровим 5,9-літровим мотором (279 к.с. і 950 Нм); у нього могутніше броня (Клас 2 по STANAG 4569, стандарт NATO); а велика вантажопідйомність і інша внутрішня компоновка дозволяє перевозити до 10 осіб! Нарешті, існує і «КОЗАК-3», що представляє, в свою чергу, зменшену варіацію «КОЗАК-1»: компактний легкоброньованої автомобіль, побудований на базі позашляховика Land Rover Defender. Залежно від конфігурації та оснащення, він може бути командно-штабним, транспортним, розвідувальним, зв'язковим, патрульним, санітарним автомобілем.

Перша фотографія, передній план - це «КОЗАК-1». Однак сьогодні основний автомобіль НВО «Практика» - це «КОЗАК-2» в двох версіях по довжині (базовий 7,05 м і короткий 6,6 м, друга і третя фотографія). Існує і компактний «КОЗАК-3» на базі позашляховика (четверте фото). Крім того, «Практика» робить броні-капсули для вантажівок, які перевозять особовий склад; ремонтує бронеавтомобілі, пошкоджені в зоні АТО.

І як роблять «КОЗАК»?

Технологія проста і складна водночас. Так, шасі «КОЗАК-2», як зазначено вище, береться від вантажівки Iveco EuroCargo: повний привід, достатній запас потужності і міцності. На нього встановлюється корпус з броні-стали. Усередині - сидіння для екіпажу; зверху - поворотне кільце-турель. Здається все просто ...

Але секретів і нюансів маса. Наприклад, найкраще використовувати фінську сталь MIILUX: висока якість, адекватна ціна, простота в замовленні та логістики. Стали THYSSENKUPP SECURE і ARMOX гарні, але їх підводять складності в організації роботи: наприклад, замовлення на сталь подається один раз на початку року і може виконуватися 6 місяців. Навпаки, використовувати українські стали вигідно за ціною, але їх якість не дуже високо і для забезпечення належного захисту доводитися встановлювати занадто товсті листи (в 2 рази товще щодо MIILUX і ARMOX), що ускладнює автомобіль.

Броньоване скло - власного виробництва НВО «Практика». Беремо 7-м шарів скла, між ними встановлюємо листи спеціальної з'єднує плівки, додаємо нитки електричного підігріву. Потім цей «сендвіч» запікаємо в спеціально печі, де навіть можна задати певну кривизну (для лобового скла). До речі, скла - це чи не «видатковий матеріал» в броньованих автомобілях: через наших розбитих доріг і постійної тряски скла починають розшаровуватися і їх доводиться міняти приблизно кожні 3 роки.

Сидіння для екіпажу теж непрості. Фактично вони не стоять на підлозі, а висять на верхніх кріпленнях просторової рами, яка встановлюється всередину житлового модуля - це ще один рівень захисту при підриві вибухівки під днищем автомобілем.

Виробництво бронеавтомобіля «КОЗАК-2» в одному фото: на передньому плані - кузов з бронесталі; на задньому - вантажівка Iveco EuroCargo, від якого беруть шасі. Зверніть увагу на двері: спочатку їх роблять зі звичайної стали, а вже потім зсередини обшивають бронею з урахуванням усіх ліній замків. Багатошарове скло з підігрівом - власного виробництва НВО «Практика». На стали MIILUX маркування PRKT. UA, чого удостоєні тільки спецкліенти. Сидіння підвішені на просторовій рамі, яка встановлюється всередину бронеавтомобіля. Термін виробництва «КОЗАК-2» складає близько 1 місяця від моменту приходу з Італії базового шасі (яке робиться на замовлення в спеціальній комплектації); VIN-номер у НВО «Практика» власний.

Ще секрет: основний корпус і моторний відсік розділені між собою - в разі підриву переднього колеса так менше передача вибухової хвилі всередину бронеавтомобіля. Та й колеса з родзинкою: в них встановлені пластикові вставки «Run-Flat», що дозволяють продовжувати рух навіть при пошкодженні шини. І це при повному вазі до 15 000 кг!

Легкові VIP-бронеавтомобілі: завод проти фірми

З такою кількістю військової бронетехніки НВО «Практика» зараз не виробляє легкові автомобілі, останній легковий броньований VIP-автомобіль зробили в 2014-му році. Хоча якщо будуть замовлення - чому ні?

Процес бронювання легкового автомобіля не надто вже відрізняється від виробництва автомобіля-інкасатора: потрібно вичистити салон; встановити бронелисти; а потім зібрати салон назад. Але, знову-таки, нюансів - тьма! Так, автомобілі-інкасатори будують на базі мікроавтобусів, у яких вантажопідйомність становить близько 1 000 кг, чого достатньо для установки броні (близько 500-600 кг) і перевезення 3-х людей. Легкові автомобілі і позашляховики мають вантажопідйомність близько 500 кг, яку «з'їдає» броня. Значить, потрібно посилювати підвіску; попутно потрібно посилювати і гальма, які, в іншому випадку, будуть працювати на межі. Плюс вкрай бажано для бронювання вибирати потужні версії автомобіля, інакше модель з базовим слабким двигуном буде дуже повільною і доведеться тюнінгувати мотор для збільшення його потужності. Ще одна складність - передні стійки лобового скла складної форми, під які дуже важко вигнути заготовку з бронесталі. В цьому плані позашляховики з простими формами виглядають більш переважно. Нарешті, третя особливість VIP-автомобілів - додаткове оснащення. Тут все виконується за бажанням замовника: можна перетягнути салон інший шкірою; можна поставити опускаються на 10-15 см скла (хоча це неправильно з точки зору безпеки); можна встановити систему пожежогасіння, проблискові маячки, «Run-Flat» -вставкі в шини (а ось це вже правильно). У підсумку ці нюанси позначаються на терміні виготовлення броньованого автомобіля: тільки обговорення концепції та підбір комплектуючих займає кілька тижнів; а виробництво зажадає вже декількох місяців. Що стосується ціни, то тут діє стандартне правило: «бронювання під ключ обходиться приблизно в ще одну ціну автомобіля»; але буває і дорожче - якщо багато змін в салоні.

Кращий варіант бронювання - великий позашляховик: простіше форми для панелей броні; є запас місця в салоні для облаштування «мобільного офісу»; більше вибір компонентів для посиленої підвіски. Особлива увага приділяється місцю з'єднання двері і дверного отвору - там деталі повинні перекривати один одного внахлест. Броньоване скло дуже важке і склопідйомники доводиться нелегко. Радикальне вирішення питання - установка гідравлічних склопідйомників, але до цього вдаються вкрай рідко.

Так може вибрати автомобіль, броньований з заводу? Сьогодні існує безліч серійних броньованих автомобілів відомих марок: Audi, BMW, Mercedes-Benz. Причому деякі з них продаються і в Україні. Наприклад, BMW X5 з рівнем захисту VR4 або VR6 (BRV 2009) може витримати постріли з пістолета (VR4) і навіть автомата АК-47 (VR6). Плюс пропонується захист днища (може витримати підрив ручної гранати), шини Run Flat, бензобак з самозатягується покриттям (т.зв. «протектірованний бак»). Ціна подібного автомобіля стартує приблизно з 200 тис. Євро, але все обговорюється індивідуально і підсумковий прайс буде залежить від набору опцій. До речі, компанія BMW пропонує і інші броньовані автомобілі, але саме зараз, влітку 2016- го, відбувається зміна їх поколінь. Броньованої BMW 7-серії ще немає, вона з'явиться зовсім скоро, орієнтовно - в кінці літа або початку осені. А броньовані BMW 5-серії, навпаки, «зійшла зі сцени» - чекаємо нове покоління 5-ки восени, після чого на її базі і буде створений бронеавтомобіль.

Компанія Mercedes-Benz пропонує в Україні броньований S-клас, причому виключно з рівнем захисту VR6 (BRV 2009). З цікавих особливостей слід зазначити днище із захистом від вибухівки, систему пожежогасіння, гідравлічні склопідйомники. Ціна автомобіля становить близько 600 тис. Євро, але, як і у випадку з BMW, все прораховується індивідуально. Термін виготовлення автомобіля становить 9-12 місяців. До речі, Mercedes-Benz пропонує броньовані позашляховики GL і GLS (рівень захисту VR4 по BRV 2009 року); парочка вже продані в Україні. Але основну ставку Mercedes робить на VR6-броньованому S-класі: якщо вже захищатися - то по максимуму.

Два найреальніших заводських бронеавтомобіля для України - це BMW X 5, Mercedes S-класу. У наприкінці 2015 року компанія Audi також заявила свій броньований седан - A 8 L Security з рівнем захисту VR 9, який сьогодні є одним з найвищих для «цивільних» авто. Чекаємо в Україні?

До речі, у всіх трьох випадках заводські броньовані автомобілі позбавлені того недоліку, про який говорили представники «НВО Практика»: всі автомобілі доступні з найбільш потужними моторами з модельної гами і з відповідними посиленими гальмами. Однак мінус заводських броньованих автомобілів - в їх співвідношенні прайса і рівні захисту: за ціну заводського бронювання середнього рівня сторонній виробник може дати бронювання максимального рівня. Наприклад, НВО «Практика» бронює легкові автомобілі за рівнем ПЗСА-4, що приблизно відповідає рівню B6 + по європейській класифікації: захист від пістолетів ТТ та ПМ, захист від автомата Калашникова та снайперської гвинтівки СВД. Це - оптимальний клас захисту. Бронювати за класом нижче - сенсу немає: на ціну практично не впливає, а захисту від автомата немає. Бронювати за класом вище? Не факт, що стане в нагоді: якщо людину потрібно прибрати, то це можна зробити і поза автомобілем. Хоча такі замовлення були: бронювали позашляховик по максимуму, товщина стали досягала 12 мм, загальна вага броні становив близько 2 000 кг. В плюсах у «бронювання на стороні» - можливість забронювати будь-який автомобіль, який вже є в наявності, плюс можливість поліпшити оснащення і оббивку салон ... Словом, клієнти знайдуться для різних варіантів.

Не тільки броньовики, але і ...

Історія НВО «Практика» налічує вже майже чверть століття - компанія з'явилася в 1993 році. Все почалося з виробництва захисного банківського обладнання: «лихі дев'яності» вимагали броньованих стекол і дверей, надійних сейфів, захист для пунктів обміну валют. У 1998-му Практика логічно розширила свою пропозицію - з'явилися перші броньовані інкасаторські автомобілі, за які послідували і легкові броньовані VIP-автомобілі. У 2003-2005 роках відкрилися нові напрямки: виробництво захисного протипожежного обладнання (вогнетривкі двері, ворота, скла); робота на ЧАЕС дала поштовх до розвитку захисних конструкція для атомних станцій. Нарешті, НВО «Практика» сьогодні займається і виробництвом автомобілів швидкої допомоги і транспорту спеціально призначення (наприклад, автомобілі для перевезення затриманих).

Одне з відгалужень Практики - виробництво автомобілів швидкої допомоги. Незважаючи на гадану величезну різницю (де броньовик, і де швидка допомога), для компанії тут все просто: мова йде про встановленні в порожній кузов мікроавтобуса спеціальної капсули - допоміг досвід створення інкасаторських автомобілів. Тільки замість броні тепер ця капсула складається з медичного обладнання. На цей раз українських комплектуючих досить багато - наприклад, сидіння лікарів або пластикові панелі, що виготовляються безпосередньо «Практикою».

Зараз в розпорядженні НВО «Практика»: власний завод з виробництва бронетехніки і автомобілів спеціального призначення; конструкторське і технологічне бюро, лабораторія для проведення випробувань. Компанія працює з замовниками з ОАЕ, Пакистану, Нігерії, Грузії, Казахстану та інших країн.

Що таке бронеавтомобіль «КОЗАК»?
І як роблять «КОЗАК»?
Що таке бронеавтомобіль «КОЗАК»?
Однак якщо є «КОЗАК-2» - то повинна бути і перша версія, вірно?
І як роблять «КОЗАК»?
Хоча якщо будуть замовлення - чому ні?
Так може вибрати автомобіль, броньований з заводу?
Чекаємо в Україні?
Бронювати за класом вище?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов