Наша сеть партнеров Banwar
Правильний догляд за велосипедом забезпечує його комфортне і безпроблемне використання. Профілактика поломок забезпечується за рахунок своєчасної заміни витратних матеріалів, регулярної мийці і мастилі. Сьогодні замислюватися, чим змащувати підшипники велосипеда, немає необхідності - автомобільні та будівельні магазини представляють широкий асортимент матеріалів в різної цінової категорії.
Навіщо змащувати підшипники?
У велосипедах використовується підшипник кочення, який складається з зовнішнього і внутрішнього кілець з доріжками кочення, кульок (тел кочення) і сепаратора - кільцеподібної болванки з отворами для кульок. І принцип дії і полягає в русі за рахунок тертя кульок про доріжки на кільцях.
При терті, виникає від руху, відбувається природний знос деталей - тіл і доріжок кочення. Наявність мастила підвищує їх і працездатність і зносостійкість.
У велосипеді підшипники поміщаються в:
- Втулки. Втулка переднього і заднього коліс вміщує в себе кілька підшипників і забезпечує обертання колеса навколо своєї осі. Цей вузол являє собою важіль і точку опори, чим краще кочення і ковзання підшипника у втулці, тим простіше крутиться колесо. Гідна як і достатня в кількості мастило також забезпечить збереження енергії.
- Каретка - один з основних рухових вузлів велосипеда, що забезпечує обертання шатунів (перемички між педалями і кареткою) і зумовлює простоту руху. Добре змазана каретка не завдасть проблем, адже найбільша втрата педальної енергії може бути саме через неї. На каретку ж надівається велосипедна ланцюг.
- Педаль - це точка опори, місце появи рухової енергії, де від якості мастила залежить комфорт і простота їзди.
Рульова колонка - місце з'єднання рами, керма і вилки. Якісний і змащений підшипник рульової колонки дозволяє комфортно користуватися велосипедом.
Підшипники бувають із захисними кришками, що вони бережуть нутрощі від попадання бруду і сміття, і без кришок - подібні конструкції особливо чутливі до зовнішніх впливів і забруднень, вимагають більш ретельної і об'ємної за кількістю мастила, яка при виході з пристрою забере з собою бруд.
[Attention type = red] Важливо! Час обробки варто вибирати відштовхуючись від частоти та інтенсивності користування велосипедом - при щоденному використанні мастило необхідно проводити частіше, ніж при більш рідкісному. Однак в обох випадках рекомендується проводити профілактику не менше кількох разів на сезон з однаковою періодичністю. [/ Attention]
Роботи займуть не більше півгодини, проте з'явиться тверда впевненість у безпеці і працездатності велосипеда.
види мастил
Перед походом в магазин рекомендується вибрати оптимальний за якістю варіант для змащення, щоб не витрачати зайвих грошей і часу.
Часто використовуються пластичні мастила, призначені для зменшення тертя в вузлах. Завдяки своїм складом вони не стікають з вертикальних поверхонь, утримуються в негерметичних підшипниках. За властивостями діляться на:
- Консерваційні - для запобігання корозії металів і механізмів;
- Антифрикційні - для зниження зносу і тертя в підшипниках.
В класифікацію входить ще кілька пунктів, але вони не мають відношення до підшипників та створені для канатів і різьбових систем.
У категорії пластичних мастил виділяються:
- Кальцієві мастила - звичайний солідол, гідратованих мастило, згущеного кальцієвих милом, яка має високу в'язкість і поганий вимиваемостью, так що використовується більше в автомобільній промисловості. До кальцієвих змащенням відноситься ЦИАТИМ 221, загущена термостійкий, спочатку створена для обробки підшипників. Дозволяє працювати механізмам при температурі навколишнього середовища від -60 до + 150С. Володіє водостійкими властивостями, зберігає робочі властивості при ошпарюванні і кип'ятінні.
- Літієві мастила є різновидом пластичних, загущених за допомогою іонного мила і стеаринової кислоти. Являє собою емульсію у вигляді в'язкого гелю, що володіє термостійкістю, гарну адгезію до металів і не викликає корозії.
ЦИАТИМ 203 є більш раннім аналогом вищевказаної мастила і має меншу робочу температуру - від -50 до + 90С. Також має більш низькі якісні характеристики, однак для звичайного використання велосипеда різниці не має і впливає тільки на роботу серйозної техніки - літаків, автотранспорту і т.д.
Литол-24 чудово підходить для всіх типів підшипників, які використовуються в велосипедах. Володіє високою стабільністю, водостійкістю, що не зміцнюється при нагріванні. Температура роботи від - 40 до + 120С. Володіє антикорозійними і консерваційними властивостями.
Графитная мастило є нафтовим маслом, згущеним кальцієвих милом з додаванням графіту. За ефектом схожа на солідол, з тією різницею, що в густий масляній основі присутній графіт. [Attention type = red] Важливо! Цей склад не підходить для використання в підшипниках через наявність графіту, що сприяє пошкодження дрібних елементів. Застосовується в тракторах, танках та інших важких тихохідних пристроях. [/ Attention]
Тефлоновий мастило є прекрасним антифрикційним матеріалом з низьким коефіцієнтом ковзання. Чудово підходить для змащення велосипедних підшипників в помірній кількості.
Силіконова змазка володіє прекрасним водонепроникним і водовідштовхувальним властивістю, що прекрасно підходить для використання її в підшипниках коліс і каретках. Виготовлена за допомогою згущення силіконового масла. Зберігає і не руйнує гуму, що допомагає використовувати її в закритих підшипниках, що контактують з прокладками. Охороняє, але не позбавляє від корозії.
Аерозольні мастила підійдуть для швидкої обробки тут і зараз, коли результат потрібен в найближчі хвилини. Це дієвий спосіб, однак, не скасовує необхідності використовувати інші види мастил з більш ґрунтовним підходом до процесу, включаючи додатково розбирання, чищення, миття і деталей.
Яку краще вибрати?
Вибирати мастило для велосипеда варто виходячи з пори року і кліматичних умов, в яких він використовується. Пам'ятайте, що якщо байк використовується взимку, то багато мастила можуть не підійти з огляду на те, що вони не створені для роботи при мінусовій температурі - взимку вони будуть густіти і тягнутися. Для холодної пори року чудово підійдуть ЦІАТІМи, ВНІІМП-235.
Якщо катання відбувається в курній і брудною місцевості, краще використовувати консистентні мастила, які також володіють захисними властивостями від вологи. В бруду, водному оточенні, але при теплому пори року підійдуть Archoil AR8200 і Archoil AR8100.
Немає сенсу переплачувати за матеріали з великою кількістю антифрикційний присадок, якщо використання байка не виходить за рамки велопрогулянок та середньо-низьких швидкостей пересування. Бюджетним варіантом для велолюбителів буде Солідол-Ж.
Пам'ятайте, що мастило - це запорука якісної роботи велосипеда і тривалості його служби. Попередити швидкий знос підшипників простіше, ніж купувати і ставити нові, і вийде в набагато меншу суму.
Навіщо змащувати підшипники?Навіщо змащувати підшипники?
Яку краще вибрати?