Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

МКПП, Пристрій і Принцип Роботи Механической Коробки Передач Для Чайників, Селектор і Синхронизатор, Схема Перемикання швидкостей на шестиступінчастою

  1. Призначення і пристрій механічної коробки передач
  2. Принцип роботи механічної коробки передач
  3. Пристрій трёхвальной системи
  4. Пристрій двохвальною коробки
  5. Для чого служить синхронізатор в МКПП
  6. Як відбувається процес перемикання передач
  7. Переваги та недоліки МКПП
  8. Технічне обслуговування МКПП

Наша сеть партнеров Banwar

Практично будь-який сучасний автомобіль (крім електрокарів) обов'язково оснащується коробкою передач

Практично будь-який сучасний автомобіль (крім електрокарів) обов'язково оснащується коробкою передач. Найбільш популярними є такі види коробок передач:

  1. Механічна коробка передач;
  2. Автоматична коробка передач;
  3. варіатор;
  4. Роботизована коробка передач.

Найбільш поширеною в Росії є механічна коробка передач. Коробками даного типу оснащені практично всі вітчизняні автомобілі і велика частина іномарок.

Призначення і пристрій механічної коробки передач

Призначення і пристрій механічної коробки передач

Механічна коробка перемикання передач потрібна в автомобілі для зміни передавального відношення від мотора до коліс. Перемикання швидкостей відбувається за рахунок мускульної сили водія, його механічних зусиль по відношенню до МКПП. Саме тому така КПП і називається ручна коробка передач. Водій сам контролює, коли слід перемикати селектор МКПП на більш високу або низьку передачу. Сучасні МКПП бувають 5, 6 і навіть 7-ми ступінчастою. Найбільш часто в сучасних автомобілях використовується 6-ти ступінчаста коробка передач.

Крім цього, кожна МКПП коробка має задню і нейтральну передачу. Задня дозволяє машині рухатися назад, нейтральна передача - це коли відсутня обертання від мотора до приводу ведучих коліс.

Принцип роботи механічної коробки передач

Пристрій механічної коробки передач включає в себе:

  1. Саму коробку, яка представляє собою багатоступінчастий редуктор;
  2. зчеплення;
  3. Різні вали і шестерні.

Якщо пояснювати принцип роботи МКПП для чайників, то можна сформувати його так:

  1. Шестерні змінюють частоту оборотів між валами. Шляхом заміни розмірів шестерень, відбувається перемикання на підвищену або знижену передачу;
  2. Без зчеплення перемикання передач на ходу неможливо. Його робота полягає в роз'єднанні мотора і трансмісії. Дана процедура допомагає перемикати передачі, які не розбиваючи шестерні і вал.

Кожна МКПП (якщо це не інноваційна модель) влаштована за схожою конструкції. На валах (на їх осях) розташовуються зубчасті шестерні. МКПП бувають з двома або трьома валами, а корпус називається картером.

Пристрій трёхвальной системи

Трёхвальная система обладнана трьома валами:

  1. Провідним валом;
  2. Проміжним валом;
  3. Веденим валом.

Принцип роботи механіки полягає в тому, що на ведучому валу є шліци, а сам вал з'єднується зі зчепленням. На шліцах переміщається диск зчеплення, а сама вісь передає свою енергію проміжного валу, який з'єднується з шестернею провідного.

Ведений вал механічної коробки передач за допомогою підшипника всередині першого вала з'єднується з ведучим і розташовується таким чином, що осі веденого і ведучого співвідносяться між собою. У свою чергу така будова дозволяє їм обертатися незалежно один від одного. Шестерінки відомою осі жорстко не зафіксовані по відношенню до веденого валу, а самі шестерні мають спеціальні разграничители - синхронізатор-муфту. Такі разграничители, на відміну від блоків шестерень, міцно прикріплені до веденого валу. Однак це не заважає їм переміщатися по шпіц уздовж осі.

Торці муфти-синхронізатора мають форму зубчастих вінців, що дозволяє їм стикатися з вінцями на торцях шестерень веденого вала. В даний час пристрій передач оснащується такими синхронізаторами на всіх передніх передачах.

Разграничители-муфти при нейтральному режимі, який характеризується плавним обертанням шестерень, разималась. У момент перемикання важеля на одну з можливих ступенів при повному вичавлюванні зчеплення, вилка в коробці передач направляє муфту-синхронізатор на зіткнення зі своєю парою на торці шестерінки. Таке зачеплення дає жорстку фіксацію шестерні з валом і, як наслідок, передачу зусилля і обертання.

При заднеприводном типі авто передача крутного моменту і оборотів на провідні колеса відбувається через карданний вал, а при переднеприводном - за допомогою ШРУСов і редуктора. У разі, якщо відсутня шестерня, і муфта чіпляє безпосередньо підпорядкований і ведучий вали, коробка перемикання передач дає максимально можливий коефіцієнт корисної дії. Для задньої передачі пристрій коробки оснащується шестернею, що дозволяє змінювати напрямок обертання в зворотному порядку.

Останнім часом виробники механічних коробок передач віддають перевагу шестерінки з косим зубом. На відміну від прямозубих, такі шестерні виробляють мінімум шуму при роботі і відрізняються більшою зносостійкістю. Термін придатності таких шестерень обумовлений матеріалом, з якого вони виготовляються: сталь високолегована, загартована струмом високої частоти і нормалізувати для зняття напруги.

Пристрій двохвальною коробки

Пристрій двохвальною коробки

Робота МКПП, оснащеної двохвальною коробкою, проходить за тим же принципом, що і трёхвальной. Єдиною відмінністю є схема розташування шестерень. Замість однієї на провідній осі, тут розташований цілий блок з шестерень. Проміжний вал відсутній, зате два залишилися вала йдуть паралельно один до одного.

В цілому, двухвальная система відрізняється більшим коефіцієнтом корисної дії, але передавальне число на таких системах досить низька. Саме з цієї причини двухвальні КПП встановлюються лише на легкові автомобілі. Для вантажівок величина передавального числа повинна бути вище.

Для чого служить синхронізатор в МКПП

Більшість легкових автомобілів, як вітчизняних, так і іномарок, мають МКПП, в яких є синхронізатор. Даний елемент допомагає вирівнювати швидкість шестерень, що призводить до зниження рівня шуму і більш легкому переключення передач, чого неможливо домогтися, якщо в коробці не варто синхронізатор.

Як відбувається процес перемикання передач

Як відбувається процес перемикання передач

Неважливо, який привід у вашому автомобілі, передній або задній, за процес перемикання передач завжди відповідає спеціальний важіль. Якщо подивитися на МКПП в розрізі, можна помітити, що розташування важеля на передньому приводі значно відрізняється від його ж розташування на задньому приводі.

Автомобілі з заднім приводом мають більш просту схему розташування важеля перемикання КПП, що спрощує їх ремонт і технічне обслуговування. Важіль розташований прямо на корпусі КПП, механізм перемикання захований всередині корпусу. Дане розташування має безліч плюсів, але, на жаль не позбавлене мінусів.

Плюси конструкції:

  1. Дуже просте рішення, що істотно спрощує процес ремонту своїми руками;
  2. Перемикання передач відбувається дуже чітко;
  3. Зважаючи на відсутність «зайвих» вузлів, дана конструкція дуже довговічна.

Мінуси конструкції:

  1. Неможливо встановити дану систему на автомобілі з переднім приводом;
  2. Якщо у автомобіля із заднім приводом двигун розташований ззаду, то це так само унеможливлює застосування даної конструкції (таких автомобілів дуже мало).

У машинах з переднім приводом важіль перемикання коробки передач може розташовуватися в наступних місцях:

  1. На підлозі, в проміжку між передніми кріслами;
  2. Безпосередньо на рульовій колонці;
  3. Біля панелі приладів.

Така особливість призводить до того, що багатоступенева механічна коробка передач на автомобілях з переднім приводом працює тільки дистанційно, з використанням лаштунків або тяг. Така особливість конструкції також має свої плюси і мінуси:

  1. Важіль розташований більш комфортно для водія, так як його положення не залежить від того, де знаходиться МКПП;
  2. Вібрація, яка створюється в КПП, не передається на важіль перемикання швидкостей;
  3. Відкриває широке поле діяльності для автомобільних дизайнерів, які можуть помістити важіль КПП в будь-який зручний для них місце.

Мінуси даної конструкції полягають в наступному:

  1. Складніша в технічному плані система вимагає більше уваги і є менш довговічною;
  2. Після тривалої експлуатації часто з'являються люфти;
  3. Немає такої чіткості перемикання передач, як у варіанті з КПП на заднеприводном автомобілі;
  4. Періодично доводиться регулювати тяги, що може зажадати кваліфікованого втручання фахівців автосервісу.

Переваги та недоліки МКПП

Переваги та недоліки МКПП

Будь-яка система, в тому числі і КПП, має кілька різних конструкцій, що володіють різними плюсами і мінусами. Розглянемо, чим МКПП відрізняється від інших типів КПП:

  • Головним плюсом використання МКПП є її ціна. Більшість бюджетних автомобілів комплектуються саме механікою. Звичайно, не варто очікувати того, що на «бюджетник» вам встановлять шестиступінчасті МКПП або новітню механіку з сімома ступенями (такі коробки іноді помилково називають коробками сьомого покоління);
  • Якщо порівнювати МКПП з гідромеханікою, то МКПП буде набагато легше по вазі і володіти більш високим ККД;
  • МКПП не вимагає такого охолодження, як АКПП;
  • Простота і надійність конструкції (навіть у варіанті з МКПП для автомобілів з переднім приводом);
  • Автомобілі з МКПП більш економічні, ніж з АКПП (це не відноситься до новітніх моделей АКПП, які можуть бути економічніше «механіки»);
  • Ремонт автомобіля з МКПП не викликає складнощів і може бути проведений самостійно;
  • МКПП більше підходить для спортивних автомобілів, дозволяючи застосовувати техніки екстремального водіння, контрольованого заносу і так далі;
  • Автомобіль, обладнаний МКПП можна завести штовханням, а якщо не вийде, то відбуксирувати на будь-яке потрібне відстань.

Недоліки МКПП полягають в наступному:

  • Перемикання передач займає більше часу, ніж при використанні АКПП, так як відбувається роз'єднання двигуна і трансмісії в момент перемикання;
  • Для плавного перемикання передач необхідні навички водіння з таким типом КПП;
  • Зчеплення часто виходить з ладу і потребує заміни;
  • При їзді на автомобілі з МКПП водій більше втомлюється, так як змушений постійно перемикати передачі. Особливо ця проблема актуальна у великих містах.

Поступово світова автомобільна промисловість скорочує кількість автомобілів з МКПП, особливо для ринків країн з високим рівнем життя.

Технічне обслуговування МКПП

Технічне обслуговування МКПП

ТО для МКПП полягає, як правило, в перевірці рівня масла в ній. Необхідно стежити, чи немає патьоків на картері, стиках і заливних і зливних пробках.

Автомобілі, обладнані бортовим комп'ютером, можуть сигналізувати власнику про проблеми з вузлом МКПП. Кожних сигнал комп'ютера розшифровується, після чого приймаються відповідні заходи. Розшифровка може бути в мануалі до вашого авто чи в спеціальній програмі на ноутбуці, який можна підключити до бортової системи автомобіля. У більшості іномарок масло в коробці не змінюється, якщо немає ніяких неполадок. Необхідно тільки зрідка перевіряти його рівень (якщо немає слідів витоків).

МКПП - система досить проста і ремонтопридатності. Якщо вам потрібен простий і надійний автомобіль, то вибирайте машину, обладнану МКПП.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов