Наша сеть партнеров Banwar
Дуже може бути, що у вас на антресолях (в коморі, в гаражі, на дачі, ...) завалявся старий радянський велосипед. Також може бути, що ви прямо зараз старанно виплачуєте відсотки по кредиту за нову яхту і зайвої готівки на новий велосипед вже не залишається. Або вам чисто естетично приємний вигляд велосипедів тієї епохи. В такому випадку у вас є приголомшлива можливість повернути до життя старий велосипед і красуватися вулицями рідного міста, всіх усюдах рідної країни на унікальному апараті!
Як правило, займаються відродженням старих велосипедів випуску ХВЗ (Харківського Вело Заводу): Спорт-Шосе, Аїсті і Чемпіон-Шосе, Супутник, Турист, Чемпіон, Стартон, ... Відродження і модернізація інших велосипедів або велосипедів виробництва Росії, Білорусії, Україна часів перебудови також можливо, але представляє менше інтересу зважаючи гіршої якості "вихідного матеріалу". Втім, єдине обмеження - ваше бажання.
Перш за все, раз велосипед дожив до наших днів з моменту випуску, наприклад, в 60-х роках 20 століття, це вже говорить про його міцності. Сучасні велосипеди з алюмінієвими деталями легше, але і зношуються значно швидше, ніж їх сталеві попередники.
Далі, необхідна ступінь модернізації залежить від стану конкретного велосипеда і вашого бажання його осучаснювати. Чим краще початковий стан, тим менше треба міняти. У більшості випадків повністю змінюють колеса - технології не стоять на місці, та й зносу обода вельми схильні до, чи збереглися в хорошому стані. Найбільші складності викликають каретка і манетки.
Правильно зібрана каретка і шатуни на клином не розбовтуються, що не люфтят, хай там що говорять на форумах ті, хто ними реально не користувався. Прямі руки вирішують все ... Але каретка - один з найбільш зношуються вузлів, тому має сенс замінити на сучасну картриджного. Ось тут і виникає складність - справа в тому, що в різний час різні виробники робили каретки різного діаметру з різьбленням різних типів. Зовсім не факт, що сучасний картридж вдасться встановити без додаткових зусиль. Часто виявляється необхідно перерізати різьбу спеціальним мітчиком. Іноді роблять спеціальні перехідники з більшого діаметру на менший.
Складнощі з манеткамі полягають в наступному. Це спортивні велосипеди або близькі до них із зігнутим шосейних кермом "бараном". Гірські гальмівні ручки і манетки наявні майже в будь-якому магазині не підходять. Зручніше за все використовувати комбіновані шосейні моноблоки манетка + гальмівна ручка. Але вони дорогі, а зазвичай оновлення велосипеда прагнуть провести з мінімальними капіталовкладеннями. Крім того, велосипеди тих часів забезпечувалися 3-5 зірками, а зараз менше 7 складно знайти. Звідси необхідність або розгинати раму , Або підбирати манетки для роботи з трещетка на 5-6 зірок, або придумувати оригінальні комбінації з популярних комплектуючих для Гірники .
Іноді додатково на раму наварюють Бонк для кріплення V-break гальм, власників для пляшок, кріплень для додаткових тросів перемикачів. Це вже як кому подобається / потреб. Наприклад, гальма вібрейкс знайти простіше, ніж відповідні кліщів U-Образні, якщо рідні прийшли в непридатність. Якщо є можливість і не дуже турбує зовнішній вигляд, то простіше приварити кріплення, ніж шукати кантільоверниє гальма з довгими "лапками" (відстань від кріплення до обода більше 5 см.).
Результат акуратною модернізації виглядає вельми привабливо (витонченість тонкої сталевої рами і вузьких коліс) і котить на асфальті краще, ніж МТБ. Зрозуміло, виходить велосипед не для змагань - спорт і екстремальні навантаження вимагають абсолютно іншої техніки. Як правило, такі велосипеди після відновлення найближче до класу туристичних (touring, "турінг") або шоссейников для тренувань (вага приблизно від 11кг). Втім варіанти міського велосипеда з високою посадкою і прямим кермом також не рідкість.
Такі модернізовані велосипеди часто називають "крокодилами". Чому саме так уже складно сказати. Може бути назва пішла через те, що велосипеди ХВЗ популярні для модернізації початково були зеленими. Або перші відновлені були такими страшними ... Дуже правдоподібна версія, що так ще в FIDO називали будь-old-school велосипед доопрацьований власником до чогось унікального (зараз назвали б custom bike), згодом назва поширилася на всі модернізовані велосипеди.
Може здатися, що відновлення старих велосипедів - виключно вітчизняне розвага. Все-таки ХВЗ ... але, як ви бачили по парі посилань вище, і англомовні країни займаються реанімацією старих велосипедів і custom-доопрацюванням.
На закінчення кілька прикладів "крокодилів" з описом процесу їх модернізації.
Вельми докладний опис процесу модернізації цього велосипеда від професійно займається цим майстерні: velomastera.ru
опис модернізації і її обговорення на форумі .
Обговорення: http://tourist.kharkov.ua/phpbb/viewtopic.php?f=31&t=14162 там же посилання і на великі фотографії окремих вузлів.
Опис і обговорення на форумі: http://tourist.kharkov.ua/phpbb/viewtopic.php?f=31&t=9476
Модернізація в сторону гібрида
Ще один всюдихід.
Дивіться також
Близько публікації:
Php?Php?