Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Мої 80-е: Велосипеди в СРСР


Наша сеть партнеров Banwar

СРСР ніколи не був потужною велосипедної державою, але їздити на велосипедах вміли практично всі - бо в дитинстві вважалося ганьбою, якщо ти не належиш до касти велосипедистів, навіть якщо у тебе цього велосипеда не було. Міським пацанята в цьому плані доводилося туго, так як мало хто з батьків міг собі дозволити тримати велосипед в квартирі або, що ще гірше, в комуналці. А іноді і корисних моделей в продажу не було.

До сих пір пам'ятаю магазини «Спорттовари», заставлені по саме не балуйся здоровенними і важкими велосипедами а-ля «Україна», які називали в народі «ХУІ-ВОЗИТИ-ЗАБОРОНЕНО» - по абревіатурі ХВЗ, чи то пак Харківського велосипедного заводу. Ну ось куди такої дитині? І адже хтось їх купував. А діти їздили на таких, просовуючи ногу під раму. Цирк та й годі!

Такі велосипеди вважалися колгоспними або дідівськими. На них зручно було возити вудки. Бувало, прив'яжеш до рами який-небудь «Риги» або «Україна» вудку - і вперед, до озера, як зореліт з космопорту! А потім забарився десь на розвороті в кущах - і хана твоєї вудці :-).

Знаменитий «Орлятко», пізніше оспіваний Юрієм Хоем, був чи не єдиним велосипедом несборного типу, відповідним за розміром для учнів молодших і середніх класів. Для багатьох піонерів він ставав путівкою у доросле велосипедну життя. Ага, після ось цього «товариша»:

Я не пам'ятаю, називалися чи як-небудь зовсім вже дитячі велосипеди. Їх зазвичай брали в пунктах прокату - так було менш накладно з фінансів, оскільки діти в усі часи швидко виростали.

Схожої на «Орлятко» була «Ластівка», але вона випускалася «без рами», тобто бабської. Відсутність горизонтальної поперечини на рамі «прощалося» тільки складним моделям.

Аналогічне збочення з рамою робило оксюмороном велосипед «Школяр» Горьковського автозаводу. Ну який ідіот міг назвати бабський великий словом чоловічого роду! До слова, ГАЗ випускав «Школярі» і для хлопчиків, з нормальною рамою, але все одно їздити на них було западло - школярі адже не любили, коли їх називали школярами, а тут виходив школяр в квадраті. Але їздили, звичайно, на безриб'ї ...

Найбільш піжонський в побуті були складні велосипеди «Кама», «Салют», «Лелека» і «Десна». За ходовим якостям вони, звичайно, поступалися звичайним дорожнім велика, але по частині польоту фантазії їм не було рівних.
Вас теж бентежить відсутність катафотов і кольорових дротів на спицях, коли бачите «голу» складну «Каму»? О-да, «Кама» без тюнінгу виглядає убого!

Тюнінгували і дідову класику, і «орлят». Обважували велосипеди динамку, ліхтариками, тріскачками - в хід йшло все, що могло скрасити сумовитий радянський дизайн.

Особливим писком вважалися спортивні великі - рідкість була моторошна і шалено дорога. Біля нашого інтернату перебувала велошколи, тому нам іноді перепадало покататися на спортивних велосипедах, а ось інші піонери часто придумували міфи про їх гальмах і швидкостях, типу, на п'ятій передачі можна проїхати 100 метрів, крутанув педалі один раз, і так далі. Природно, «бувалі» над такими брехунами посміювалися, але самі теж любили прибрехати, як обганяли стадо «жигулів» по ​​зустрічній або тікали від ментів.

На картинках все виглядає круто, але в побуті рідко зустрічалися велосипеди який-небудь єдиної марки. Техніка часто ламалася, і доводилося збирати педального коня з того, що залишалося від більш старих велосипедів. Справжнє буйство фарб і стилів панувало в сільській місцевості. Та й де ще кататися юним ленінцям, крім як в селі на канікулах ?!

Пам'ятається, свій перший велосипед я зібрав з трьох або чотирьох поламаних. Рама була від ХВЗ, колеса і інші частини були взагалі незрозуміло від чого. Потім пішла якась локальна сільська мода ставити на велосипеди рулі від тракторів. Їздити з такими кермом було незручно, але зате їздці відчували себе справжніми водіями.

Взагалі, з фантазією у нас все було ОК, не гірше ніж у героїв «Терабітії». Тим і жили.

PS Респект velomasterclass.ru за надану можливість поцупити картинки.


© Генріх Ліговський
31.05.2013

Корисні посилання:


Ну ось куди такої дитині?
Вас теж бентежить відсутність катафотов і кольорових дротів на спицях, коли бачите «голу» складну «Каму»?
Та й де ще кататися юним ленінцям, крім як в селі на канікулах ?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов