Наша сеть партнеров Banwar
зміст:
- заміна
- затягування
По закінченню експлуатаційного періоду або при порушенні цілісності прокладки головки блоку циліндрів, елемент підлягає обов'язковій заміні.
Основна ознака несправності, зносу прокладки - це утворення течі ОЖ і масла в місцях з'єднання блоку двигуна і ГБЦ.
ущільнювачі ГБЦ
заміна
Щоб поміняти прокладку, вам буде потрібно демонтувати вузол, позбутися від зношеної прокладки ГБЦ і зібрати конструкцію в зворотній послідовності, дотримуючись рекомендації щодо моментів затягування болтів ГБЦ. Про все це розповімо детальніше.
- Вимкніть проводку від датчика температури охолоджуючої рідини і датчика аварійного тиску масла.
- Зніміть термостат, тільки не забудьте перед цим злити ОЖ.
- Демонтуйте корпус повітряного фільтра. Знімати карбюратор не потрібно, бо заважати заміні прокладки він не буде.
- Вимкніть приймальню трубу глушника від випускного колектора.
- Зніміть шестерню приводу распредвала, попередньо встановивши поршень першого циліндра в положення ВМТ. Тепер можна зняти захисний кожух ременя приводу розподільного вала, послабити кріпильні болти фіксації шестерні, зафіксувавши шестірню від провертання.
- Зніміть ремінь приводу распредвала. Потім можна вже повністю відкрутити кріпильні болти і зняти шестерню.
- Відіжміть фіксатор, щоб відключити колодку проводів від розподільника запалювання.
- Аналогічним чином відключіть центральний високовольтнікі.
- Відпустіть хомути, щоб зняти шланг підведення пального з паливної помпи.
- Вимкніть від карбюратора тяги приводу заслінок - дросельної і повітряної.
- Вимкніть живильну проводку від електромагнітного клапана.
- Зніміть шланг вакуумного підсилювача з патрубка впускний труби.
- Вимкніть трубку від вакуумного коректора запалення.
- Відпустіть натяг хомутів, щоб зняти шланги опалення салону з патрубків.
- Зніміть ГБЦ. Використовуючи головку з подовжувачем, откручиваются кріпильні болти.
- Трохи розкачайте головку ривками, після чого зніміть елемент.
- Видаліть стару прокладку, зачистите її від залишків гумового ущільнювача і інших забруднень. Ретельно протріть насухо, після чого можна виконувати зворотну збірку.
- Перед складанням перевірте, чи відповідає нормальним значенням довжина болтів для кріплення головки блоку циліндрів. В ідеалі їх довжина становить 135,5 міліметра. Якщо болти подовжилися в процесі експлуатації, тоді доведеться замінити всі болти.
процедура заміни
затягування
Виконати зворотний збірку вузла, якщо чітко слідувати інструкції з демонтажних робіт, особливих проблем не складе.
Неймовірно важливим моментом заміни прокладки ГБЦ і всіх інших заходів, пов'язаних зі зняттям головки, є правильне регулювання і затягування болтів.
Підтяжка болтів виконується строго динамометричним ключем, який дозволить контролювати момент натягу.
Ось кілька рекомендацій по використанню цього спеціалізованого ключа і перевірці поточного стану натягу:
- Встановіть тримач в нульовому положенні. Це буде говорити про те, що зараз дані ключа рівні моменту вихідної позиції;
- Подивіться на показники динамометричного інструменту при початку затягування болтів;
- Повертайте тримач, стежте за показниками;
- Якщо момент не змінюється, то кріплення може піддаватися розтягуванню, що є нормальним явищем. Саме так повинно відбуватися;
- Якщо момент швидко збільшується, слід досягти руху болта. Тобто розтягнення власника мале, потрібно стабілізувати.
Золоті правила затяжки
Щоб правильно здійснити зворотний збірку головки блоку циліндрів, вам потрібно дотримуватися золотих правил:
- Строго орієнтуйтеся на дані по моменту затяжки, відповідні автомобілю ВАЗ 2109;
- Регулювання виконуйте тільки за допомогою динамометричного ключа. Інші інструменти отримати потрібний результат не дозволяють;
- Для установки ГБЦ використовуйте тільки справні болти, які відповідають вимогам вашого двигуна, встановленого на ВАЗ 2109;
- Перед роботою переконайтеся, що власники знаходяться в справному стані.
Перевірка болтів
схема затяжки
Окрім дотримання необхідних моментів затяженія кріпильних болтів ГБЦ, тут потрібно дотримуватися ще одне правило.
Повернення болтів на місця виконується строго згідно зі схемою, наведеною нижче.
послідовність затяженія
Далі виконуйте роботу згідно з таблицею, і ви все зробите правильно.
Затягування виконується в чотири кола, дотримуючись послідовність роботи з болтами кріплення, зазначеної в схемі.
коло затяжки
Ваші дії
перше коло
Динамометричним ключем затягуються всі болти згідно зі схемою з прикладається моментом до 2,0 кг / см м
Друге коло
Затягування по другому колу виконується навіть за схемою, але момент застосовується вже до 8 кг / см м
третє коло
Кожен болт на третьому колі установки потрібно докрутити на 90 градусів
четверте коло
Четвертий і завершальний круг затяжки болтів головки блоку циліндрів вимагає повторного закручування кріплень ще на 90 градусів
Перш ніж слідувати інструкції і схеми, переконайтеся, що ваші болти відповідають вимогам. В іншому випадку навіть найправильніша, строго дотримувана затягування не дасть ніякого результату.
Прокладка головки блоку циліндрів на ВАЗ 2109 - досить надійний елемент, але йому властиво втрачати свої експлуатаційні якості. Для її заміни доводиться виконувати далеко не найпростіші операції, але ігнорувати порушення цілісності прокладки ні в якому разі не можна. Інакше наслідки обернуться дорогим ремонтом, а часом і повною заміною двигуна.