Наша сеть партнеров Banwar
Як показує практика, в сучасних автомобілях найчастіше ті чи інші відмови відбуваються через банальну перегорання запобіжника. В результаті подача електроенергії на певні кола припиняється, і машина не в змозі рушать з місця.
Швидко усунути виниклу проблему можна без праці, якщо знати, де знаходяться потрібні запобіжники і як правильно їх замінити.
Місцезнаходження запобіжників
Для зручності обслуговування велика частина запобіжників встановлюються в спеціальний монтажний блок, і тут ВАЗ-2115 інжектор аж ніяк не виняток. Варто тільки знати, що на даній моделі їх встановлено два.
Перший в ВАЗ-2115 (забезпеченому двигуном на 8 клапанів) розташовується безпосередньо в салоні, під приладової дошкою, біля керма. Інший же встановлений біля двигуна, тобто під капотом, поруч з лівим склянкою.
Будь-який з знаходяться в монтажному блоці запобіжників має своє конкретне позначення, виходячи з цього, неважко з'ясувати, за яку саме ланцюг він відповідає. Так запобіжник з маркуванням:
- К1 - захищає від перенапруги реле включає очищення фар;
- К2 - за аварійну сигналізацію і перемикання сигналів повороту;
- К3 - харчування «двірників»;
- К4 - освітлення;
- К5 - склопідйомники;
- К6 - клаксон;
- К7 - дистанційний пульт елемент заднього скла;
- К8 - дальнє світло фар;
- К9 - ближній;
Читайте також: Що робити, якщо не працює бензонасос ВАЗ-2115
Нижче розташовуються запобіжники, з плавкими вставками, які мають позначення F і порядковий номер. Кожен з них розрахований на певну силу струму.
Ампераж вказується у верхній частині. Вони розміщені групами під основним запобіжником, і захищають окремі ланцюги, контрольовані ним.
Встановлений в салоні блок трохи відрізняється від вищеописаного. Він містить, зокрема:
- реле (3 штуки);
- ЕБУ;
- запобіжники (3).
Кожен з останніх призначений для захисту певного ланцюга від перенапруги і замикання.
Знизу вгору:
- харчування бортового комп'ютера (7,5 А);
- радіаторний вентилятор охолодження, а крім того клапан адсорбера, датчики ДМРВ, ДК і ДС (7,5А);
- паливний насос (15 А).
Як вже зазначалося раніше, в цьому блоці стоять і три реле. Знизу вгору:
- Основне.
- Що управляє роботою радіаторного вентилятора.
- Відповідає за роботу паливного насоса.
Як дізнатися, який запобіжник розплавився
На кожному з блоків запобіжників, а точніше, на їх кришках, є схема, вміщена туди виробником. Користуючись нею, можна легко з'ясувати, за яку саме ланцюг відповідає той чи інший засіб захисту. Кришка знімається рукою - ніяких спеціальних інструментів не потрібно.
Визначати неробочий елемент ланцюга слід виходячи з характеру проблеми. Переконатися в перегорання запобіжника можна двома способами. При наявності мультиметра безпечніше буде скористатися ним. Для цього необхідно виконати наступні дії:
- включити запалювання;
- виставити тестер на звуковий сигнал;
- по черзі перевірити кожен запобіжник торкаючись до їх контактів.
Наявність зумера дозволяє з упевненістю говорити про справність запобіжника.
Якщо вольтметра немає, то можна обійтися і без нього, правда, буде потрібно трохи більше часу. Доведеться витягувати кожен елемент захисту від перенапруги і уважно оглядати. Усередині нього розташовується плавкахвставка - її цілісність говорить про справність.
заміна
Перш ніж зробити заміну запобіжників, необхідно вимкнути запалення і від'єднати АКБ. Це дозволить уникнути ураження струмом.
Як зняти перегоріли? У самому блоці повинні бути спеціальні щипці для витягування неробочого захисного засобу (вони поставляються виробником разом з машиною). Новий вставляти краще також з їх допомогою. При цьому важливо простежити, щоб він відповідав за номіналом і раніше.
У ситуації якщо відповідного запобіжника не виявилося на господарстві, допоможе тимчасова перемичка. Для неї згодиться будь-який мідний або алюмінієвий дріт достатнього перетину. При необхідності його можна скрутити кілька разів.
Якщо при включенні харчування запобіжник іскрить, то, найімовірніше, десь є лагідне замикання. Потрібно перевірити всі контакти і дроти, що йдуть від нього. Іноді потрібно зняти блок запобіжників. Для цього потрібно в першу чергу відключити від батареї клему «мінус». Далі в салоні від'єднуються роз'єми з проводами - спочатку знімають верхній. Сам блок утримується на місці гайками, які необхідно буде відкрутити торцевих ключем на 10. Потім залишається тільки зняти нижні чотири колодки і витягнути весь вузол. Не варто побоюватися переплутати їх при складанні, так як вони просто не встануть в «нерідне» гніздо.
Читайте також: Чи не працює вентилятор пічки ВАЗ-2115
Післямова
Автовласникам, в машинах яких то справа плавляться запобіжники, слід обов'язково при першому ж зручному випадку перевірити всю встановлену проводку. Дуже часто така проблема є свідченням серйозних пошкоджень в одній або декількох ланцюгах.
Для цього вам потрібна детальна:
- схема живлення;
- терморегулятори;
- тестер.
При відсутності необхідних знань краще за ремонт самостійно не братися, а доручити цю задачу професіоналам. Плата за їхні послуги, звичайно, може бути немаленька, але ліквідація наслідків некваліфікованого втручання обійдеться набагато дорожче.
Як зняти перегоріли?