Наша сеть партнеров Banwar
Кредит беруть під 23% річних, мер запевняє, що така практика себе виправдала
Дороги в Кременчуці знову ремонтуватимуть в кредит. Мерія Кременчука продовжує практику, започатковану в 2017 році: тоді було прийнято рішення виконкому про кредитну лінію в «Промислово-фінансовому банку» для ДРСУ (комунального підприємства «Дорожнє ремонтно-будівельне управління»).
13 травня виконком прийняв рішення про погодження змін до договору. В якості кредитора вже фігурує не банк, а ПрАТ «Фінансова компанія« ПФБ кредит ». Сам проект змін до договору чомусь не оприлюднено, хоча він є складовою частиною проекту рішення. Під час засідання мер Віталій Малецький пояснив, що мова йде про кредитну лінію в 15 мільйонів гривень під 23% річних. Термін дії угоди - до 2020 року. Журналісти відзначили, що зараз банки дають кредити під більш низькі відсотки, від 21%. Але Віталій Малецький запевняє, що умови вигідні, і практика ремонту доріг в кредит виправдала себе.
- Це так звана револьверна відновлювальна кредитна лінія, - розповів мер під час брифінгу, відповідаючи на питання журналістів по кредиту. - Нам потрібні гроші - ми взяли, повернули. Якщо гроші не потрібні, відсотки не нараховуються. Потрібні гроші - взяли ще. Кредитну лінію ми відкрили в минулому році. Деякі банки декларують нижчу відсоткову ставку. Але коли ми беремо і аналізуємо, то починаються комісії за резервування, за оформлення кредиту, і якщо скласти всі відсотки, то виходимо на велику цифру (ніж 23% - ред.).
Віталій Малецький розповів, що інші банки просили місцеві гарантії, а дана фінансова компанія працює з заставним майном, в якості якої виступає дорожня техніка ДРСУ.
Хоча сума кредитної лінії становить 15 мільйонів, в цілому мерія протягом року планує взяти 20 мільйонів: брати - віддавати і брати знову, розповів мер.
- У минулому році звучала інформація, що гроші на ямковий ремонт доріг просто забули закласти в бюджет, чому ж ситуація повторюється в цьому році? - запитав «Телеграф».
У відповідь мер став порівнювати суми на ремонти доріг, якими володіє Полтава і Кременчук. Так, в Полтаві в 2018 році на ці цілі буде використано понад 200 мільйонів, а в бюджеті Кременчука є 42 мільйони. Мер заявив, що грошей потрібно набагато більше:
- Для того, щоб нормально ремонтувати дороги нам реально потрібно 150-200 мільйонів. Потрібно друга ланка ДРСУ, яке буде повноцінно - асфальтоукладальник, фреза, катки, самоскиди, щоб повністю завантажити наш асфальтний завод: завантажити ці дві ланки і ще підрядників. І після цього ми зможемо сказати, що ми нормально капітально ремонтуємо дороги в місті. Зараз наше завдання - вулиця Козацька. Там нормальної дороги не було ніколи. І сьогодні ми починаємо будувати нові дороги. А для цього нам потрібні гроші, але не в грудні, коли приходять гроші від акцизу.
Нагадаємо, в минулому році мерія купила асфальтобетонну установку (завод) у ПАТ «Кредмаш» за 14 мільйонів гривень, але так і не запустила його в роботу: весь минулий рік користувалася старим.
Кредит для ям
У бюджеті Кременчука на 2018 рік у цілому закладено 80,85 мільйонів гривень на ремонт доріг , З них більше 40 мільйонів, про які говорив мер - це тільки ямковий ремонт. На капітальний ремонт спочатку було закладено 30 мільйонів і ще 10 мільйонів - щоб розрахуватися ще за торішній ямковий ремонт доріг в кредит. Саме на ямковий (а не на капітальний ремонт і не на будівництво доріг, про який говорить мер) була спочатку відкрита кредитна лінія. Проконтролювати, скільки грошей «загорнуто в ями» і з якою ефективністю - дуже непросто, а процес цей може бути нескінченним.
А чи можна обійтися без кредиту?
Думка мера ми почули: він вважає, що ніяк не можна. А якщо, наприклад, стиснутися в інших витратах? Так, на власний піар - комунальні ЗМІ - мерія витратить в 2018 році 7,66 млн грн . Ще 5,35 мільйонів гривень у 2018 році хочуть витратити на Програму національно-патріотичного виховання молоді , І частина з цих засобів, знову-таки, йде комунальним ЗМІ (в цілому на Програму за три роки витратять 12,76 млн грн - на останній сесії вартість Програми збільшили з 8,7 млн грн). А адже хороші дороги, на наше переконання - один з кращих методів пропаганди патріотизму.
Крім того, на нарадах в мерії ми часто чуємо, що розпорядники бюджетних коштів в повному обсязі використовують ресурси - їх можна було б частково перерозподілити на дороги, тим більше, що мер сам визнає: місту не потрібно одноразово все 20 мільйонів.
Хто заробить на кредиті?
Приватне акціонерне товариство «Фінансова компанія« ПФБ кредит »-« спадкоємиця »« Промислово-фінансового банку »мільйонера Володимира Матицина, який припинив діяльність. Засновником «Фінансової компанії« ПФБ кредит »(через ТОВ« Каландіра холдинг лімітед ») теж є Матицин, такі дані Єдиного реєстру юросіб та фізосіб-підприємців. За даними ЄДР, дана фінансова компанія з 26 квітня в стадії припинення. За даними аналітичної системи YouControl, засновники прийняли рішення про реорганізацію: тобто буде нову юрособу. На момент оформлення кредитної лінії «Промислово-фінансовий банк» теж був в стадії закриття, але мерію це не бентежить. Як пояснював тоді Віталій Малецький, місто бере гроші, а не кладе на депозит, і тому ризику немає.
Фігурою, близькою до Володимира Матицина, є секретар Кременчуцької міськради Юрій Гриценко, а близькою до нього політичною силою - партія «Рідне місто», фракція якої представлена в міськраді.
Хто заробить на кредиті?У минулому році звучала інформація, що гроші на ямковий ремонт доріг просто забули закласти в бюджет, чому ж ситуація повторюється в цьому році?
А чи можна обійтися без кредиту?
А якщо, наприклад, стиснутися в інших витратах?
Хто заробить на кредиті?