Наша сеть партнеров Banwar
Двигун TDI (англ. «Turbocharged Direct Injection» - «турбонагнетатель з безпосереднім уприскуванням) являє собою сучасний дизельний двигун з турбонаддувом, розроблений концерном Volkswagen. Бренд TDI є зареєстрованим товарним знаком.
призначення турбонаддува
Наддувши двигуна TDI забезпечує економічність автомобіля, його високу динаміку і екологічну безпеку. Створення оптимального тиску наддуву здійснюється завдяки використанню в конструкції двигуна турбокомпресора з змінною геометрією турбіни .
У турбокомпресора є два загальних назви, які використовуються різними виробниками:
- VGT (англ. «Variable Geometry Turbocharger» - «турбокомпресор із змінною геометрією») - застосовується компанією BorgWarner;
- VNT (англ. «Variable Nozzle Turbine» - «турбіна зі змінним соплом») - застосовується компанією Garrett.
Наддувши двигуна TDI:
А - повітря; Б - відпрацьовані гази.
1 - вакуумна магістраль; 2 - блок керування двигуном; 3 - датчики тиску наддуву і температури повітря на впуску; 4 - блок управління повітряної заслінкою; 5 - інтеркулер; 6 - клапан рециркуляції відпрацьованих газів; 7 - клапан обмеження тиску наддуву; 8 - турбонагнетатель; 9 - впускний колектор; 10 - вакуумний привід напрямних лопаток; 11 - випускний колектор.
Турбонагнетатель із змінною геометрією, на відміну від звичайного турбокомпресора, може регулювати напрямок і потік відпрацьованих газів. Це забезпечує оптимальну частоту обертання турбіни і відповідно підвищує продуктивність компресора.
Конструкція турбіни зі змінним соплом має на увазі об'єднання напрямних лопаток, механізму управління і вакуумного приводу.
VNT-турбіна (турбіна із змінною геометрією):
1 - напрямні лопатки; 2 - кільце; 3 - важіль; 4 - тяга вакуумного приводу; 5 - турбінне колесо.
Направляючі лопатки призначені для зміни напрямку і швидкості потоку відпрацьованих газів шляхом зміни величини перетину каналу. Лопатки повертаються навколо своєї осі на певний кут за допомогою механізму управління. Даний механізм складається з важеля і кільця.
Вакуумний привід забезпечує спрацьовування механізму управління, впливаючи через тягу на важіль управління. Клапан обмеження тиску наддуву, підключений до системи управління двигуном, регулює роботу вакуумного приводу. Цей клапан спрацьовує в залежності від значення тиску наддуву, вимірюваного двома датчиками: датчиком температури повітря на впуску і датчиком тиску наддуву.
Як працює наддув двигуна TDI
Система наддуву двигуна TDI при роботі забезпечує оптимальний тиск повітря в великому діапазоні частоти обертання двигуна. Це здійснюється завдяки регулюванню енергії потоку відпрацьованих газів.
При малих обертах двигуна енергія відпрацьованих газів невелика. Щоб таку енергію ефективно використовувати, направляючі лопатки встановлюють в закритому положенні, при якому досягається найменше значення площі каналу відпрацьованих газів. Через малу площу перетину потік відпрацьованих газів збільшується і змушує турбіну обертатися швидше, що, в свою чергу, приводить в обертання колесо компресора і тим самим підвищується продуктивність турбокомпресора .
При різкому збільшенні частоти обертання двигуна енергії відпрацьованих газів ставати не вистачати. У зв'язку з цим для проходження «турбоями» поворот лопаток здійснюється з деякою затримкою, що забезпечує допустимий тиск наддуву.
Енергія відпрацьованих газів максимальна на високих оборотах двигуна. Щоб запобігти появі надлишкового тиску наддуву, лопатки роблять поворот на максимальний кут, забезпечуючи тим самим найбільшу площу поперечного перерізу каналу.
Відео:
Сподіваюся, все було зрозуміло. Удачі на дорогах!